نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گوشی گلکسی A22 سامسونگ + مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ گلکسی A22 4G و 5G به تازگی وارد بازار شده است. گوشی سامسونگ گلکسی ای ۲۲ از بهترین میان رده‌های 2021 محسوب می‌شود. در این مقاله بررسی گوشی A22 را خواهید خواند و مزایا و معایب آن را نیز مطالعه خواهید کرد.

سامسونگ در 1 جولای سال 2021 (10 تیر 1400) گوشی سامسونگ A22 جدید را روانه بازار کرد. این گوشی به عنوان جانشین Samsung Galaxy A21 شناخته می‌شود. گوشی Samsung A22 از نظر مشخصات بسیار شبیه به Samsung Galaxy M32 است. این امر در عکس موبایل A22 نیز قابل مشاهده است. همچنین قابل ذکر است که گوشی A22 قیمت روز معادل با حدود 320 دلار دارد. بنابراین، آیا سامسونگ گلکسی A22 ارزش خرید دارد یا بهتر است همان گوشی M32 را تهیه کنیم؟ در این مقاله بررسی سامسونگ A22 را انجام داده‌ایم و همه چیز را درباره آن نوشته‌ایم. همچنین می‌توانید عکس گلکسی A22 را نیز در ادامه مقاله مشاهده کنید.

بررسی سامسونگ A22

مشخصات فنی

ویژگی‌ها مشخصات A22
تاریخ عرضه 1 جولای 2021
ابعاد 159.3 در 73.6 در 8.4 میلی متر
وزن 186 گرم
اندازه صفحه نمایش 6.4 اینچ
نوع صفحه نمایش Super AMOLED
رزولوشن صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل
سیستم عامل اندروید 11
پردازنده مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52
رم 4 یا 6 گیگابایت
حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت
دوربین چهارگانه 48 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
سنسورها سنسور اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما
رنگ‌ها مشکی، سفید، سبز، بنفش
باتری 5000 میلی آمپر ساعت
قیمت حدود 209 یورو

ویژگی‌های مثبت:

  • طراحی زیبا
  • پنل Super AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز
  • باتری عالی
  • دوربین‌های خوب

ویژگی‌های منفی:

  • عملکرد گیمینگ متوسط
  • صفحه نمایش 720p

طراحی

موبایل A22 از نظر طراحی و ساخت شباهت زیادی به گوشی M32 دارد. تغییر محسوسی که در بررسی گلکسی A22 احساس می‌شود، جنس پشت گوشی است. جنس آن از Glastic است و شبیه به شیشه به نظر می‌رسد و هنگام لمس کردن، عالی به نظر می‌رسد که با توجه به عکس سامسونگ A22، این امر می‌تواند احساس شود.

گوشی A22 سامسونگ کمی باریک‌تر و سبک‌تر از گوشی M32 است. با این که از نظر طراحی شبیه به هم هستند، به نظر می‌رسد که گوشی A22 4G بهتر و زیباتر است. پنل پشتی گوشی A22 5G، براق است و شبیه به طراحی گوشی A32 است. همچنین فریم کناری گلکسی A22 مات است و این مسئله نیز، آن را از M32 متفاوت می‌سازد و با نگاه کردن به عکس گوشی سامسونگ A22، قابل مشاهده است.

اثر انگشت جانبی گوشی A22 2021 به خوبی کار می‌کند، اما سریع‌ترین سنسور در بین سایر گوشی‌ها نیست. همچنین، بلندگوی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A22 در قسمت پایین آن به اندازه کافی بلند نیست و از کیفیت صدای متوسطی برخوردار است. از طرف دیگر، از همان سوراخ صفحه نمایش برای دوربین سلفی بهره می‌برد که در M32 وجود دارد. به طور کلی، سامسونگ A22 از همان طراحی M32 برخوردار است، اما دارای ظاهر و جلوه‌ای بهتر است. گوشی Samsung Galaxy A22 همچنین دارای یک پنل 6.4 اینچی Super AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز است. اما ناراحت کننده است که به جای یک صفحه FHD که در M32 مشاهده می‌کنیم، یک پنل 720p قرار گرفته و این یکی از معایب گلکسی A22 محسوب می‌شود.

صفحه نمایش

با توجه به مشخصات گوشی گلکسی A22 و قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی A22، صفحه نمایش آن در بررسی موبایل A22، یکی از معایب گوشی A22 محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوشی موبایل سامسونگ گلکسی ای 22 مناسب به نظر می‌رسد، اما ما قطعاً منتظر یک پنل FHD با این قیمت گوشی A22 5G بودیم. نمایشگر آن در واقع به اندازه Samsung M32 روشن نیست. اما رنگ‌ها کاملاً مناسب و معقول به نظر می‌رسند. به علاوه، در بررسی گوشی سامسونگ A22، رفرش ریت بالای این گوشی به خوبی تلفن‌های سطح بالا نیست، اما در بین تلفن‌های میان رده، میزان رفرش ریت 90 هرتز، عالی است.

در مقایسه با M32، این صفحه 720p کمی نامناسب به نظر می‌رسد و روشنایی آن نیز کمتر است. تولید رنگ صفحه نمایش در مشخصات گوشی A22 خوب است و شما هنگام تماشای مطالب روی آن شکایتی نخواهید داشت و این با توجه به قیمت سامسونگ A22، می‌تواند قابل درک باشد.

در بررسی سامسونگ گلکسی A22، باید به رفرش ریت آن نیز اشاره کنیم. با توجه به مشخصات گلکسی A22، صفحه نمایش آن در تمام مدت با رفرش ریت 90 هرتز کار می‌کند، اما چند مورد استثنا وجود دارد. در برنامه دوربین و در برخی بازی‌ها، رفرش ریت آن به 60 هرتز کاهش می‌یابد. به جز این‌ها، حتی در حالت بیکار بودن گوشی نیز به 60 هرتز کاهش پیدا نمی‌کند. برای این قیمت گوشی سامسونگ A22 5G، صفحه نمایش آن، یعنی یک صفحه نمایش 720p، قطعاً ضعیف است و یکی از معایب سامسونگ A22 به حساب می‌آید، اما آنچنان که انتظار می‌رود هم بد نیست.

عملکرد و سخت افزار

در بررسی گوشی Samsung A22، این گوشی از چیپست MediaTek Helio G80 قدرت می‌گیرد. همین پردازنده را می‌توانیم در گوشی Samsung M32 نیز مشاهده کنیم. این پردازنده هنگام استفاده از چندین برنامه یا جابجایی بین آن‌ها، هیچ تاخیری ندارد. عملکرد پردازنده در مشخصات سامسونگ A22 بسیار روان است، اما بهترین عملکرد در گیمینگ را ندارد. این گوشی قطعاً می‌تواند بازی‌ها را اجرا کند، اما شما به گزینه‌های گرافیکی متوسط و پایین و فریم ریت کم محدود خواهید شد. بازی COD روی گرافیک متوسط عملکرد بسیار خوبی می‌تواند در این گوشی داشته باشد. اگر می‌خواهید عملکرد بهتری در گیمینگ داشته باشید، در محدوده قیمت گوشی A22، باید گوشی‌های دیگری را بررسی کنید.

دوربین گوشی A22

دوربین گلکسی A22 چهارگانه است و دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز عمق سنج 2 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در واقع این 4 لنز، دوربین سامسونگ A22 را تشکیل می‌دهند. همچنین یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی قرار گرفته است.

دوربین گوشی سامسونگ A22 شبیه به دوربین گوشی M32 است، اما تفاوت آن‌ها در لنز اصلی است. لنز اصلی دوربین سامسونگ گلکسی A22 لنز 48 مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین اصلی گوشی M32، یک لنز 64 مگاپیکسلی است. همچنین، دوربین گوشی Samsung A22 دارای یک تثبیت کننده تصویر اپتیکال نیز هست.

دوربین موبایل A22 با سنسور 48 مگاپیکسلی، تصاویر خوب و با دامنه دینامیکی بالا و جزئیات زیاد ارائه می‌دهد. نویز نیز به ندرت در عکس‌ها دیده می‌شود و رنگ‌ها نیز اشباع شده‌اند. با این حال یکی از معایب گوشی Samsung A22، فوکوس سنسور اصلی A22 است که کمی نامناسب است. در مقایسه با M32، گوشی A22 تولید رنگ طبیعی‌تری را فراهم می‌کند. با توجه به قیمت گلکسی A22، عملکرد فوق‌العاده آن قابل تحسین است.

به علاوه، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. این دقیقا همان سنسوری است که در M32 استفاده شده است. بنابراین، تصاویر دارای جزئیات مناسب و مشخصات رنگی مشابه دوربین اصلی هستند. اما حتی در شرایط نور روز نیز می‌توانید متوجه نویز تصاویر گرفته شده توسط این لنز بشوید.

در ادامه مشخصات گوشی سامسونگ A22، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی چندان خوب نیست. سنسور 2 مگاپیکسلی نمی‌تواند جزئیات خوبی را ارائه دهد که منجر به ایجاد عکس‌های نامناسبی می‌شود. این نیز یکی از معایب سامسونگ گلکسی A22 به حساب می‌آید. با توجه به مشخصات سامسونگ گلکسی A22، عکس‌های پرتره با تاری خوب پس زمینه و تشخیص لبه‌ها بسیار عالی هستند. HDR نیز به کنترل نقاط برجسته کمک می‌کند.

دوربین جلو A22 می‌تواند سلفی‌های بسیار عالی با جزئیات زیاد و نوردهی بالا ثبت کند. بنابراین به صورت کلی، گرفتن عکس گوشی A22 توسط دوربین‌های آن، می‌تواند تجربه‌ای خوشایند باشد. به همین ترتیب A22 مانند سامسونگ M32 می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. اما تفاوت در این است که در مشخصات گوشی Samsung A22، این گلکسی دارای OIS است که در M32 موجود نیست.

باتری

در مشخصات موبایل A22 از نظر باتری، سامسونگ گلکسی A22 5G و 4G، دارای باتری 5000 میلی آمپری است. همچنین دارای یک شارژر سریع 15 وات است که در جعبه آن موجود است. باتری 5000 میلی آمپر ساعت به راحتی می‌تواند تا یک روز استفاده را برای شما فراهم کند. شما حتی می‌توانید بیش از یک روز با استفاده متوسط، بدون شارژ کردن از آن استفاده کنید. با این حال، سامسونگ A22 4G، از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی نمی‌کند که این نیز از معایب موبایل A22 به شمار می‌آید.

نرم افزار

سامسونگ گلکسی A22 5G و 4G، با رابط کاربری UI 3.1 و سیستم عامل Android 11 کار می‌کند که با توجه به قیمت سامسونگ گلکسی A22، جدیدترین ورژن آن‌ها است. همچنین با کشیدن صفحه Home به سمت راست اخبار Google که به طور استاندارد در همه تلفن‌های جدید سامسونگ وجود دارد را مشاهده خواهید کرد. با این حال، سامسونگ برخی از ویژگی‌های دوربین مانند Fun Mode و Single Take Mode را از سامسونگ گلکسی A22 5G و 4G حذف کرده است.

جمع بندی

در آخر، گوشی سامسونگ گلکسی ای ۲۲ به معنای واقعی کلمه شبیه به M32 است، اما با صفحه نمایش 720p و سنسور 48 مگاپیکسلی. با این حال، گوشی سامسونگ گلکسی ای ۲۲ کمی بهتر از M32 به نظر می‌رسد. با این تفاوت که M32 دارای یک صفحه برتر و صفحه نمایش بزرگ‌تر است. از نظر دوربین، با توجه به قیمت گوشی Samsung A22، این گلکسی به دلیل وجود OIS کمی بهتر عمل می‌کند. لازم به ذکر است که قیمت موبایل A22 نیز چیزی در حدود 209 یورو است.

در این مقاله بررسی گوشی سامسونگ گلکسی ای ۲۲ را انجام دادیم و عکس سامسونگ گلکسی A22 را مشاهده کردیم. اگر درباره قیمت گوشی سامسونگ A22 و یا عکس آن نظری دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار