لوازم خانگی

استانداردهای یک سرخ کن عالی چیست؟ معرفی ۳ دستگاه پرفروش در بازار

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

ابتدا، به غذا خوردن فقط به عنوان نیاز، جهت تامین انرژی روزانه، و بقا توجه میشد. کم کم این رویه تبدیل به یکی از اصلی ترین فعالیت های روزمره ی انسان ها شد و تاثیرات زیادی بر زندگی آنها گذاشت.

از خوردن پلو خورشت با دست در دوره های دور، تا فست فود های متنوع امروزی، همواره صرف غذا، علت اصلی جمع شدن گرد هم و صحبت کردن و تبادل افکار بوده است.

غذا خوردن به نحوی نوعی تراپی نیز محسوب میشود چرا که زمانی که افراد در هنگام گرسنگی عصبی و تندخو میشوند و یا هنگامی که بابت مسئله ای درگیری ذهنی دارند، تنها غذا خوردن است که باعث آرامش روحی آنها میشود.

اما فست فود یکی از پر طرفدار ترین غذاهای حال حاضر است که به علت ارزان بودن و خوشمزه بودن، انتخاب اول ماست.

علاقه ی ما به غذاهای سوخاری باعث شده علاوه بر خریدن آنها از فست فودها، خودمان نیز دست به کار شویم و ریسک خوردن خوراکی های رستورانها را نپذیریم؛ چرا که حتی بهترین فست فودها نیز ممکن است از استانداردهای بهداشت پیروی نکنند پس اهمیت سلامت خانواده ی ما، به ما امر می‌کند که با خرید یک سرخ کن باکیفیت، انواع غذاهای سرخ کرده و سوخاری را در خانه‌ بپزیم و از بابت سلامت آنها اطمینان داشته باشیم.

اما حتی نوع سرخ کن نیز باید دارای چندین استاندارد باشد مانند حجم مناسب، قابلیت تعویض روغن، تنظیم دمای مناسب برای انواع غذاها، ترموستات باکیفیت جهت جلوگیری از سوختن روغن، فیلتر مناسب و..

در این مطلب شما را با سه سرخ کن از بهترین برندهای دنیا آشنا میکنیم و ضمن مقایسه ی آنها برای یک انتخاب عالی، به استانداردهای هرکدام نیز اشاره میکنیم.

سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220 

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • مصرف روغن پایین
  • کارایی آسان
  •  قطعات جدا شونده

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا
  • نداشتن قابلیت تعویض فیلتر
  •  حجم پایین

شرکت فیلیپس یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی تولید لوازم برقی است که علاوه بر قدمت آن، توانسته در تولید لوازم برقی خانگی، در بازار شهرتی به هم زند.

این شرکت هلندی با طراحی های منحصر به فرد و هوشمندانه، در حال حاضر یکی از بهترین های دنیا محسوب می شود و کالاهای آن شاید مقداری از حالت عادی گران تر باشد اما با توجه به کیفیت مواد اولیه و استحکام محصولات، به نسبت هم رده های خودش از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار است.

سرخ کن فیلیپس یکی از محصولات بسیار خاص و با کیفیت این کمپانیست که در حال حاضر جز پرفروش ترین هاست چرا که چیزی که این محصول را از دیگر محصولات متمایز میکند این است که این دستگاه چیزی بین هواپز و سرخ است. به این معنی که شما میتوانید تنها با اضافه کردن یک قاشق روغن، فرایند پخت را آغاز کنید.

این ویژگی فواید و‌معایبی نیز دارد. یکی از نکات مثبت آن این است که شما میتوانید هر غذایی را به صورت رژیمی و کم روغن بپزید و با این کار سلامت خود را تضمین کنید. اما از طرف دیگر طعم و مزه ی غذاهای سوخاری فقط با روغن کافی، کامل میشود پس این دستگاه نمیتواند طعم و مزه ی مورد نظر شما را به غذا ببخشد.

بدنه ی این دستگاه از جنس پلاستیک مقاوم به حرارت ساخته شده و در حین فرایند پخت گرم نمیشود‌. جنس بدنه ی این‌ دستگاه علاوه بر ظاهر زیبا، به گونه ایست که شما میتوانید آنرا تمیز کنید. حجم بخش داخلی آن ۲ لیتر و تمام قطعات آن نیز قابل جدا شدن است و به راحتی قابل شسته شدن است.

طرز پخت این سرخ کن به گونه ایست که مواد غذایی مورد نظر خود را در سبد دستگاه قرار داده، درب آن را میبندید. سپس سرخ کن به وسیله ی یک میله ی المنت حلزونی شکل که از بالا به پایین طراحی شده که هوا را در فضای سرخ کن به گردش در می آورد و به نحوی روغن را بر سطح مواد اسپری میکند.

این گردش هوای داغ موجب پخت مواد غذایی و برشته شدن آنها می شود و از خشک شدن آن جلوگیری میکند. سپس هوای اضافی حاصل از این فرایند از یک دریچه خارج می‌شود.

استفاده از آن نیز بسیار آسان است. این دستگاه فاقد صفحه نمایشگر است اما دارای یک دکمه ی چرخان است که میتوانید پس از فشردن دکمه ی تنظیم دما، زمان آن را به وسیله ی این دکمه ی چرخان تنظیم کنید.

دمای آن نیز از ۸۰ تا ۲۰۰ درجه قابل تنظیم است. همانطور که پیشتر گفتیم این محصول در حال حاضر جز پرفروش ترین هاست و و قابلیت های بی نظیری دارد.

این دستگاه با بهترین مواد اولیه ساخته شده و برای افرادی که به دنبال جنس بادوام هستند، گزینه ی مناسبی است.

سرخ‌کن همیلتون مدل DF-535T

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • حجم بالا
  •  فیلتر قابل شستشو و قابل تعویض
  • دارای دریچه شیشه ای
  •  قطعات جداشونده

نقاط ضعف

  • ندارد

محصولات شرکت همیلتون، به سفارش آمریکا، در چین تولید میشود. عمدتا تولیدات این شرکت شامل لوازم خانگی برقی کوچک است و از‌ کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

سرخ کن این برند نیز به دلیل دوام بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته و بخشی از آشپزخانه ی‌ اکثر خریداران شده. این محصول نیز دارای بدنه ی پلاستیکی عایق است و حین فرایند پخت گرما را به بیرون انتقال نمیدهد. ظرفیت آن نیز حدود ۵ لیتر است و‌ میتوانید یک حجم زیاد غذا را فقط  در یک نوبت بپزید.

جنس دیگ آن تفلون نچسب است که باعث میشود مواد غذایی به آن نچسبد. میتوانید از سبد مخصوص این دستگاه نیز استفاده کنید و بعد از فرایند سرخ شدن، آن را با فاصله قرار‌دهید که روغن های اضافی آن به داخل ظرف برگردد‌.

سبد آن به علاوه ی تمامی قطعات، حتی درب سرخ کن، فیلتر دستگاه، قابل جدا شدن و قابل شستشو هستند. این محصول با دارا بودن یک‌ دریچه ی شیشه ای به شما این امکان را میدهد که در حین پخت غذا، بدون نیاز به باز کردن درب، شاهد فرایند سرخ شدن باشید.

شما میتوانید از طریق صفحه نمایشگر زمان مورد نظر خود را تنظیم‌ کنید و با استفاده از کلید چرخشی، درجه حرارت را کنترل کنید. این محصول با توجه به قیمت مناسب و کارایی هایی که دارد برای یک آشپزخانه ی جمع و جور پیشنهاد خوبیست.

سرخ‌کن فوما مدل ۱۳۲۵

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  سرخ کردن در۲ حالت با روغن و بدون روغن
  • کیفیت بالا
  • قطعات جدا شونده

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا
  •  فیلتر غیر قابل تعویض

فوما یکی از شرکت های ژاپنی است که از سال ۱۹۷۴ فعالیت میکند. ممکن است به اندازه ی سایر غول های تولیدکننده ی لوازم برقی دارای قدمت و تاریخچه ی چندانی نباشد، اما به دلیل کیفیت بسیار بالا در تولید لوازم خانگی، میان مردم به شهرت فراوانی رسیده است.

سرخ کن این شرکت نیز جز محصولات بسیار بادوام این کمپانیست. این دستگاه قابلیت سرخ کردن به دو حالت یعنی با روغن و بدون روغن را دارا می‌باشد پس شما میتوانید طبق سلیقه ی خود، چه به شکل سنتی و با روغن، و چه به صورت رژیمی و سالم، غذاهای خود را بپزید.

جنس بدنه ی آن از پلاستیک مقاوم به حرارت است و درب آن تقریبا شفاف و است و تا حدودی میتوانید حین سرخ شدن غذا، بدون باز کردن درب، آن را مشاهده کنید.  استفاده از این دستگاه آسان است و شستشوی آن آسان تر.

برای هر غذا دکمه ی مجزا و کلید تنظیم زمان وجود دارد و شما میتوانید فرایند پخت غذا را شروع کنید؛  هنگامی که پخت غذا تمام شد و زمان آن به پایان رسید دستگاه به طور خودکار خاموش شده و از سوختن غذا جلوگیری میکند‌.

برای شستشو نیز تمامی قطعات این محصول قابل تفکیک از یکدیگر هستند و میتوانید به صورت دستی بشویید یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

این محصول برای کسانی که اعضای خانواده‌شان سلایق متفاوتی وجود دارد پیشنهاد خوبیست چرا که هم برای افراد رژیم و حساس، و هم برای افراد علاقمند به غذاهای سرخ شده با روغن مناسب است.

جمع بندی

هر خانواده بسته به ذائقه و رژیم غذایی خود انتخاب های متفاوتی دارد و تمامی محصولاتی که ذکر شد، در سطح خود، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

اما برای راهنمایی بهتر، اگر فرا از هرچیز، در درجه ی اول، طعم و‌ مزه ی غذا برای شما مهم است و یک سرخ کن با کارایی سنتی میخواهید، سرخ کن همیلتون مدل DF-535T یک انتخاب بسیار عالیست. اما اگر میخواهید ضمن لذت بردن از طعم غذاهای سوخاری، از سلامت آنها نیز اطمینان داشته باشید، سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220 پیشنهاد مناسب تری است.

اما اگر میخواهید همزمان هم غذای سرخ شده با روغن و هم غذای کم روغن رژیمی بپزید سرخ کن فوما میتواند گزینه ی بهتری باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار