نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی سامسونگ F62 ؛ آیا سامسونگ A71 به حاشیه خواهد رفت؟

گوشی سامسونگ F62 با مشخصات فنی و ظاهری عالی معرفی شده است. در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ گلکسی F62 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ از جدیدترین گوشی هوشمند خود که از خانواده Galaxy F است، رونمایی کرد. گوشی سامسونگ F62 به عنوان جدیدترین اسمارت فون از خانواده گلکسی F بوده که قدرت بسیار زیادی دارد و می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. ما در این مقاله با نقد و بررسی سامسونگ F62 همراه شما هستیم؛ با ما در گوشی ریویو همراه باشید.

سامسونگ F62 ؛ طراحی

در همین ابتدای کار بهتر است بگوییم که اتفاق خاصی را در زمینه طراحی در گوشی سامسونگ F62 مشاهده نخواهید کرد. این گوشی در بخش جلو، شباهت زیادی به سامسونگ A71 دارد و ماژول دوربین بخش عقب و ترتیب قرارگیری سنسورهای آن هم شباهت زیادی به سامسونگ A12 دارد.

این دستگاه در سمت راست مجهز به کلید پاور بوده و و در بالای آن هم شاهد قرارگیری کلیدهای حجم صدا خواهید بود. البته بد نیست بدانید که این دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت بخش کناری بوده و یا بهتر بگوییم، کلید پاور در دو نقش ظاهر خواهد شد.

رنگ‌بندی این دستگاه به گونه‌ای است که در بخش عقب، دو رنگ را مشاهده خواهید کرد. در حقیقت بدنه دستگاه در بخش عقب به شکل خاص با دو رنگ تولید شده و تا حدودی توانسته جلوه‌ای خاص به دستگاه ببخشد.

هنگامی که سمت چپ دستگاه را نگاه کنید، یک سوراخ ریز در بخش بالا خواهید دید که محل قرار دادن سوزن مخصوص باز کردن خشاب سیم کارت است. در حقیقت با انجام این کار، خواهید دید که خشاب سیم کارت از همان مکان به بیرون از گوشی هدایت می‌شود و بدین ترتیب می‌توانید سیم کارت‌های موردنظرتان را در محل مربوطه قرار دهید.

در بخش جلوی دستگاه شاهد حفره روی نمایشگر، آن هم در مرکز قسمت بالا خواهید بود. این حفره محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در سال 2021، حفره روی نمایشگر را در گوشی‌های رده بالا جایگزین طراحی ناچ کند؛ این خبر خوبی‌ست.

نگه داشتن گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی F62 به دلیل طراحی خاص بدنه و جنس باکیفیتی که دارد، می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. در حالت کلی می‌توان طراحی سامسونگ F62 را عالی توصیف کرد.

سامسونگ F62 ؛ صفحه نمایش

گوشی هوشمند جدید سامسونگ مجهز به نمایشگر 6.7 اینچ سوپر آمولد پلاس با نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. بد نیست بدانید نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 86.7 درصد بوده و همین مسئله به خوبی تایید می‌کند که بیشتر بخش جلوی دستگاه از صفحه نمایش تشکیل شده است. همچنین وضوح تصویر آن هم معادل 1080×2400 پیکسل است. به نظر می‌رسد سامسونگ برای گوشی جدید گلکسی F62 از جدیدترین فناوری نمایشگر خود، یعنی سوپر آمولد پلاس استفاده کرده و ما منتظر شفافیت و کیفیت بالای آن خواهیم بود. البته سایز 6.7 اینچ نشان‌دهنده نمایشگر بزرگ بوده و همین مسئله می‌تواند برای علاقه‌مندان به دنیای گیم و کسانی که از گوشی برای تماشای فایل‌های ویدیویی استفاده می‌کنند، خبر خوبی باشد.

سامسونگ F62 ؛ نرم افزار و سخت افزار

گوشی جدید سامسونگ F62 مجهز به سیستم عامل اندروید 11 بوده که مبتنی بر رابط کاربری One UI 3.1 است. همانطور که می‌دانید، جدیدترین رابط کاربری سامسونگ دارای قابلیت و ویژگی‌های جذابی بوده که هر کدام از آن‌ها می‌توانند راحتی را برای کاربران به ارمغان آورند. وجود یک رابط کاربری خوب، زمانی جذاب‌تر خواهد بود که مشخصات سخت افزاری هم قابل قبول باشد. گوشی سامسونگ F62 مجهز به تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس 9825 (چیپست 7 نانومتری) بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12، قدرت دستگاه را در زمینه‌های مختلف گیم یا پردازش نرم افزارهای سنگین که نیازمند قدرت سخت افزاری بالایی هستند، فراهم می‌کند. شرکت سامسونگ از ترکیب قابل قبولی در بخش پردازنده دستگاه استفاده کرده و قدرت خود را به رخ رقیبان خواهد کشید.

سامسونگ F62 در دو مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان حافظه رم در دسترس قرار خواهد گرفت که شامل موارد زیر می‌شود:

  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که گوشی جدید سامسونگ گلکسی اف 62 از حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. در حقیقت شما می‌توانید از دو سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی به صورت همزمان استفاده کنید؛ این خبر خوبی برای کسانی است که از دو سیم کارت استفاده می‌کنند و از طرفی، نیازمند استفاده همزمان از کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی هم هستند. در صورتی که علاقه‌مند به اجرای جدیدترین بازی‌های موبایل هستید، گوشی سامسونگ F62 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

سامسونگ F62 ؛ دوربین

گوشی سامسونگ F62 با چهار سنسور دوربین در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این دستگاه مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق است. توجه داشته باشید که سنسور اولترا واید این گوشی سامسونگ می‌تواند 123 درجه را پوشش دهد و تصاویر بسیار باکیفیتی هم ثبت کند. علاقه‌مندان به تصاویر سلفی هم یک سنسور باکیفیت 32 مگاپیکسل را در اختیار خواهند داشت. این سنسور با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌تواند در ثبت تصاویر باکیفیت و جذاب، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

هنگامی که وارد برنامه دوربین سامسونگ F62 شوید، قابلیت‌های مختلفی همانند پانوراما، HDR، لایو فوکوس و اسلوموشن را در کنار سایر ویژگی‌های کاربردی مشاهده خواهید کرد. تصویربرداری و فیلمبرداری با سامسونگ f62 جذابیت‌های خاص خود را دارد. در صورتی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید هستید که بتوانید اندکی از سامسونگ A71 هم فاصله بگیرید، قطعا گلکسی F62 انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

سامسونگ F62 ؛ باتری

اگر بخواهیم یکی از شگفت‌انگیزترین ویژگی‌های گوشی جدید سامسونگ گلکسی F62 را معرفی کنیم، قطعا باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی آن را انتخاب خواهیم کرد. این دستگاه از یک باتری قوی 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی برخوردار بوده و در کنار آن هم شاهد فناوری شارژ سریع 25 وات هستیم. توجه داشته باشید که این دستگاه مجهز به فناوری شارژ معکوس هم بوده که یک قابلیت بیشتر و جداگانه به حساب می‌آید و در نوع خود، امتیاز خوبی است.

سامسونگ F62 ؛ سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید سامسونگ دارای قابلیت‌های خوبی بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسپیکر قدرتمند، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، نسخه 5.0 بلوتوث، NFC، GPS، رادیو و OTG اشاره کرد. در حقیقت این دستگاه مجهز به کلیه قابلیت‌های جانبی بوده که می‌تواند برای کاربران حائز اهمیت باشد.

سامسونگ F62 ؛ امنیت

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، گوشی جدید سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش کناری بوده و با فشردن کلید پاور، در حقیقت حسگر را فعال کرده و قصد استفاده از آن را هم دارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار