تراشه و پردازنده ها

گارانتی PTPP اینتل برای پوشش پردازنده‌های خراب‌شده براثر اورکلاک به‌پایان راه رسید

اینتل در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد طرح گارانتی PTPP به‌پایان راه رسیده است. این طرح پردازنده‌هایی را شامل می‌شد که پس از اورکلاک‌شدن خراب می‌شدند.

اینتل بدون هیاهوی رسانه‌ای رسما به پروژه‌ی PTPP (برنامه‌ی حفاظت از تقویت قدرت عملکرد) پایان داده است. پروژه‌ی PTPP برنامه‌ای برای تمدید ضمانت محصولات بود و آسیب‌های ناشی از انجام اورکلاک را پوشش می‌داد. طبق گزارش خبرگزاری تامز هاردور، اینتل پایان پروژه‌ی PTPP را ازطریق انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی PTPP اعلام کرد.

پروژه‌ی PTPP طرح بسیار مناسبی برای خریداران پردازنده‌های سری K اینتل بود. با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانستید قدرت پردازشی بیشتری از پردازنده‌ی سیستم بیرون بکشید، بدون اینکه نگران سوختنش باشید. اگر پلن اشتراکی PTPP را تهیه کرده بودید، اینتل یک بار به‌رایگان پردازنده‌‌ای را تعویض می‌کرد که ازطریق اورکلاک‌کردن سوخته بود؛ آن هم بدون چون‌وچرا. قیمت پلن اشتراکی PTPP بسته به نوع پردازنده متفاوت بود؛ اما معمولا با پرداخت ۱۹٫۹۹ تا ۲۹٫۹۹ دلار می‌شد PTPP را تهیه کرد.

در‌حال‌حاضر، مشخص نیست چرا اینتل تصمیم گرفته به پروژه‌ی PTPP خاتمه دهد. خوشبختانه کسانی که پیش‌تر پلن اشتراکی تهیه کرده‌اند تا زمان اتمام اشتراکشان زیر پوشش گارانتی خواهند بود.

اینتل به‌طور پیش‌فرض Xeon W-3175X را برای اورکلاک زیر پوشش قرار می‌دهد؛ بنابراین دارندگان W-3175X نباید نگران باشند. بااین‌حال، برای سایر کاربران که پردازنده‌ای ۳،۰۰۰ دلاری ندارند، شاید انجام اورکلاک کار عاقلانه‌ای نباشد.

اینتل در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش گفته است در چند وقت اخیر، کاربران محتاطانه‌تر و درست‌تر فرایند اورکلاک را انجام داده‌اند و همین موضوع باعث شده است میزان تقاضا برای پلن PTPP کاهش یابد. تیم آبی می‌گوید پایان پشتیبانی از PTPP از روز گذشته، ۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹)، عملیاتی شده است.

اینتل در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش می‌گوید همچنان به ارائه‌ی پردازنده‌هایی ادامه می‌دهد که بتوان آن‌ها را تقویت کرد و ابزارهای اورکلاکی نظیر Intel Performance Maximizer و Intel XTU را دردسترس کاربران می‌گذارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار