نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه شیائومی ردمی 9؛ گوشی ارزان قیمت با حس و حال پرچمدار!

شیائومی ابتدا گوشی ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس را معرفی و در ادامه یک نسخه مقرون به صرفه‌تر با عنوان ردمی نوت 9 را رونمایی کرد. در نهایت این ترکیب با گوشی ردمی 9 تکمیل شد. محصولی که دوبار معرفی شد؛ یک بار برای عرضه در بازار اروپا و دو هفته بعد هم در چین.

محتوای جعبه شیائومی ردمی 9

این گوشی هوشمند 150 یورویی مطمئناً بیش از بقیه مدل‌های سری مذکور، روح ردمی را در خود دارد. چرا هدف اصلی و اولیه ردمی، ارائه بهترین تجربه اندروید با کمترین قیمت ممکن بود.

ردمی 9 به وضوح یک قدم رو به جلو نسبت به مدل قبلی یعنی ردمی 8 محسوب می‌شود و در واقع بیشتر به برادر بزرگتر خود، ردمی نوت 9 شباهت دارد. استفاده از نمایشگر LCD در اندازه 6.53 اینچ و با وضوح فول اچ دی پلاس، دوربین پشتی چهارگانه و آخرین نسخه از سیستم عامل MIUI از جمله دلایل شباهت ردمی 9 به ردمی نوت 9 هستند.

پشت بدنه شیائومی ردمی 9

گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه همواره به پلاستیکی بودن بدنه خود معروف هستند که با در دست گرفتن آن‌ها احساس ارزان بودن کاملاً به کاربر منتقل می‌شود. اما در مورد ردمی 9 موضوع به شکل دیگری است و حس و حالی که از کار کردن با این گوشی به شما دست خواهد داد بسیار فراتر از چیزی است که برچسب قیمت آن نشان می‌دهد.

در جلوی بدنه و بالای نمایشگر، یک بریدگی قطره‌ای شکل برای تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته شده که موفقان و مخالفان خاص خود را دارد. البته باید اعتراف کرد که وجود بریدگی در بالای نمایشگر در پانل‌های LCD بهتر از حفره دوربین است و مشکلات کمتری دارد.

دوربین شیائومی ردمی 9

دوربین چهارگانه پشتی در ردمی 9 از یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل یافته است. این دوربین از قابلیت ظبط ویدیو با حداکثر وضوح 1080p‌ پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای اضافه کردن افکت بوکه به تصاویر پرتره استفاده می‌کند.

خوشبختانه ردمی 9 برخلاف بسیاری از گوشی‌های ارزان قیمت بازار از پورت جدید USB-C استفاده می‌کند و از این طریق قادر به شارژ‌ باتری 5020 میلی آمپر ساعتی خود خواهد بود. شیائومی با افتخار اعلام کرده که این گوشی از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند، هر چند که شارژ داخل جعبه 10 وات است!

پورت‌های شیائومی ردمی 9

ردمی 9 در سه رنگ بنفش، مشکی و سبز در دسترس خریداران قرار گرفته و مجهز به تراشه پردازشی مدیاتک جی 80، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است. قیمت تعیین شده برای آن هم همان‌طور که اشاره کردیم، 150 یورو می‌باشد.



[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار