نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه شیائومی می 10 تی پرو؛ دوربین 108 مگاپیکسلی و نمایشگر 144 هرتز

پس از اینکه در ابتدای سال جاری میلادی گوشی‌های شیائومی می 10 فایو جی، می 10 پرو فایو جی و می 10 اولترا رونمایی و روانه بازار شدند، شرکت تولید کننده اخیراً سری T از همین گوشی‌ها را نیز عرضه کرد. این گوشی‌ها شیائومی می 10 تی فایو جی، می 10 تی لایت و شیائومی می 10 تی پرو فایو جی (Xiaomi Mi 10T Pro 5G) نام دارند و در ادامه این مطلب قصد داریم تا نگاهی اولیه و اجمالی به مدل پرو داشته باشیم. با ما همراه باشید.

شیائومی می 10 تی پرو

اساساً گوشی‌های سری T مدل‌های مقرون به صرفه‌تری از سری اصلی هستند اما از یک جهت هم می‌توان گفت تمرکز شیائومی در این مدل‌ها بیشتر بر روی عملکرد بوده در حالی که در سری اصلی دوربین در کانون توجه قرار داشته است. شیائومی می 10 تی پرو از همان سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در دوربین پشتی خود بهره می‌برد اما در اینجا خبری از فوکوس خودکار لیزری نیست و این قابلیت جای خود را به فوکوس خودکار تشخیص فاز داده است. همچنین دو سنسور کمی تله فوتو هم حذف شده‌اند و به جای آن‌ها از یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده است. لنز سوم هم از نوع اولتراواید و 13 مگاپیکسلی است.

با اینکه شیائومی می 10 تی پرو در زمینه دوربین کمی پسرفت داشته اما با این حال به یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز مجهز شده که در مقایسه با نمایشگر 90 هرتزی می 10 پرو یک پیشرفت محسوب می‌شود. از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به حافظه داخلی سریع‌تر و باتری بزرگ‌تر اشاره کرد.

محتویات جعبه شیائومی می 10 تی پرو

با این توضیحات مقدماتی، بررسی خود را از نگاهی به محتویات داخل جعبه شیائومی می 10 تی پرو آغاز می‌کنیم. در داخل جعبه این محصول علاوه بر خود گوشی، یک شارژر 33 وات، یک کابل USB، یک مبدل USB به جک 3.5 میلی‌متری و یک قاب محافظ شفاف تعبیه شده است.

شیائومی در می 10 تی و می 10 تی پرو از یک پانل نمایشگر IPS LCD با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز استفاده کرده که این نرخ تازه‌سازی در بین گوشی‌های این شرکت چینی بی‌سابقه است. پیش از این، بهترین گوشی شیائومی در زمینه رفرش ریت نمایشگر، گوشی گیمینگ بلک شارک 3 اس بود که از صفحه نمایشی 120 هرتزی استفاده می‌کرد. با اینکه تشخیص تفاوت بین 144 هرتز و 120 هرتز برای اغلب کاربران به سختی ممکن است اما اگر از نمایشگرهای 60 یا 90 هرتزی به سمت این گوشی بیایید، مطمئناً تفاوت را کاملاً احساس خواهید کرد.

کیفیت صفحه نمایش 6.67 اینچی شیائومی می 10 تی پرو فوق العاده است. درخشش و روشنایی بسیار مناسب و کنتراست تصاویر هم بسیار بالاست. البته این نمایشگر برخلاف آنچه که در مدل معمولی می 10 پرو دیده بودیم، تخت بوده و هیچگونه انحنایی ندارد.

دوربین شیائومی می 10 تی پرو

در کنار صفحه نمایش 144 هرتزی، تراشه پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 865 هم به نمایش هر چه روان‌تر بازی‌ها و فیلم‌ها کمک می‌کند تا شیائومی می 10 تی پرو هیچ کم و کسری در این زمینه نداشته باشد. البته در برخی از بازی‌ها و اپ‌ها هر از گاهی لگ‌های جزئی مشاهده می‌شود که احتمالاً با به‌روزرسانی‌های نرم افزاری آتی این مشکل هم برطرف خواهد شد.

می 10 تی پرو به صورت پیش فرض به سیستم عامل MIUI 12.0.5 مجهز می‌باشد که جدیدترین رابط کاربری اختصاصی شیائومی بر پایه اندروید 10 است. در مورد دوربین هم باید گفت با اینکه لنزهای تله فوتو در این گوشی حذف شده‌اند اما با این وجود به لطف سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی و کراپ کردن تصاویر قابلیت بزرگنمایی را دارد. در ضمن این سنسور 108 مگاپیکسلی با استفاده از قابلیت ادغام پیکسل‌ها، قادر به ثبت تصاویر 25 مگاپیکسلی با جزئیات بالاتر و نورپردازی بهتر می‌باشد. البته این جزئیات بالا تبعاتی هم دارد و یکی از آن‌ها افزایش حجم عکس‌ها به بالای 10 مگابایت است.

گوشی شیائومی می 10 تی پرو

در نهایت باید گفت شیائومی می 10 تی پرو به یک باتری 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات مجهز شده اما خبری از شارژ بی‌سیم نیست. با توجه به اینکه این گوشی به صورت خودکار و بر اساس محتوایی که در نمایشگر پخش می‌شود، رفرش ریت را تغییر می‌دهد، انتظار می‌رود طول عمر باتری هم در حد بالایی باشد. حال که صحبت از رفرش ریت متغیر شد بد نیست توضیح دهیم که رفرش ریت در هنگام پخش فیلم بر روی 48 هرتز، هنگام پخش ویدیوهای معمولی بر روی 60 هرتز و هنگام بازی بر روی 90 هرتز، 120 هرتز یا 144 هرتز ننظیم می‌شود.

در مجموع، شیائومی می 10 تی پرو یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال یک گوشی با مشخصات رده بالا اما قیمتی مقرون به صرفه‌تر در مقایسه با پرچمدارهای روز دنیا هستند. پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، محصول جدید شیائومی را هم می‌توانید در لیست علاقه‌مندی‌های خود قرار دهید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار