نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

کمپانی کره‌ای سامسونگ اخیراً از یک گوشی میان‌رده جدید با نام گلکسی ای 42 فایو جی (Galaxy A42 5G) رونمایی کرده که در واقع ارزان‌ترین گوشی فایو جی این شرکت نیز محسوب می‌شود. همچنین، گلکسی ای 42 از اولین گوشی‌هایی است که به تراشه میان‌رده اسنپدراگون 750G‌ مجهز شده و از این جهت نیز محصولی قابل توجه به شمار می‌رود. در ادامه قصد داریم تا بررسی کوتاهی از این گوشی داشته و شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های آن که در نگاه اول می‌توان متوجه شد، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

اولین نکته‌ای که با در دست گرفتن گلکسی ای 42 می‌توان متوجه شد، خوش‌دست بودن فوق العاده آن است. حتی با وجود نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی به راحتی می‌توان این گوشی را در یک دست گرفت و با آن کار کرد که این یک نقطه قوت بزرگ برای محصولی در این ابعاد محسوب می‌شود. پنل نمایشگر هم از نوع سوپر امولد است که شفافیت و درخشندگی خوبی داشته و تصاویر را به زیبایی به تصویر می‌کشد. اما با این حال، رزولوشن پایین نمایشگر و 720p بودن آن را می‌توان به عنوان یکی از نکات ناامید کننده گلکسی ای 42 دانست.

با توجه به اینکه پنل نمایشگر از نوع سوپر امولد است، امکان تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر آن وجود داشته و گلکسی ای 42 به این فناوری روز دنیا مجهز شده است؛ فناوری‌ای که بسیاری از میان‌رده‌های گران قیمت‌تر از آن بی‌بهره‌اند. همان‌طور که گفتیم این گوشی از تراشه اسنپدراگون 750G به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند که یکی از جدیدترین ساخته‌های کوالکام بوده و در واقع نسخه فایو جی اسنپدراگون 730G می‌باشد که بر پایه فرایند 8 نانومتری تولید شده است.

باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی ای 42 کاملاً بزرگ و دارای ظرفیت 5000 میلی آمپری است و از آنجا که تراشه اسنپدراگون 750G نیز از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه می‌باشد، می‌توان انتظار زمان نگهداری شارژ بالایی را داشت. علاوه بر این، گلکسی ای 42 از شارژ سریع 15 وات هم پشتیبانی می‌کند و شارژر مناسب آن هم به صورت پیش فرض داخل جعبه محصول قرار داده شده است.

در پشت بدنه گلکسی ای 42 چهار لنز دوربین را می‌توان مشاهده کرد که به صورت مربعی در کنار هم قرار گرفته‌اند و فلاش LED هم در زیر آن‌ها تعبیه شده است. ماژول دوربین این گوشی در ظاهر بسیار زیبا و رده بالا به نظر می‌رسد، اما چیزی که در عمل اهمیت دارد کیفیت عکاسی است و نه شکل ظاهری دوربین. بنابراین باید تا زمان انجام تست‌های عملی بر روی دوربین گلکسی ای 42 منتظر مانده و بعداً در این مورد اظهارنظر کنیم. هر چند که با توجه به مشخصات آن، به نظر نمی‌رسد کیفیت پایینی داشته باشد.

این روزها مدام بر تعداد گوشی‌های فایو جی ارزان قیمت و میان‌رده افزوده می‌شود که بیشتر آن‌ها هم محصول چین هستند. اما نام و برند معتبر سامسونگ کافی است تا گلکسی ای 42 یک قدم از رقبای چینی خود جلوتر بوده و به خصوص در بازارهای غربی فروش بهتری داشته باشد. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولاً خریدارانی که به دنبال محصولی در این رده قیمت هستند، چندان به فایو جی بودن آن اهمیت نمی‌دهند و کیفیت و کارایی کلی گوشی برایشان مهم‌تر است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار