نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه گلکسی زد فولد 2؛ دستگاهی متعلق به آینده!

سامسونگ سال گذشته و پس از حرف و حدیث‌های فراوان، اولین گوشی انعطاف‌پذیر خود به نام گلکسی فولد را روانه بازار کرد. البته پس از عرضه این گوشی، مشکلات متعددی گریبان‌گیر سامسونگ شد و نواقصی که در طراحی آن وجود داشت باعث شد تا مدت‌ها به سوژه اول حوزه موبایل تبدیل شود. اما این مشکلات باعث نشد تا شرکت کره‌ای از ساخت مدل بعدی صرف‌نطر کند و امسال گلکسی زد فولد 2 (Galaxy Z Fold 2) را به صورت رسمی رونمایی کرد.

با این مقدمه کوتاه در ادامه قصد داریم تا نگاهی اجمالی به گلکسی زد فولد 2 داشته و شما را با ویژگی‌ها و مشخصات بارز آن بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با بررسی کوتاه گلکسی زد فولد 2 با ما همراه باشید.

محتویات جعبه گلکسی زد فولد 2

پیش از اینکه به بررسی خود گوشی بپردازیم، ابتدا اجازه دهید نگاهی به محتویات جعبه آن داشته باشیم. برخلاف نسل اول گلکسی فولد که در داخل جعبه خود اقلام مختلفی مانند یک قاب پلاستیکی دو تکه با روکشی شبیه فیبر کربن و یک جفت هدفون بی‌سیم گلکسی بادز داشت، گلکسی زد فولد 2 تجهیزات بسیار مختصر و کمتری دارد. در داخل جعبه این گوشی تنها یک شارژر 25 وات، یک جفت هدفون سیمی AKG (با رابط USB-C) و کابل USB-C تعبیه شده و خبری از قاب و هدفون بی‌سیم نیست.

کاتالوگ‌ها و بروشورهایی هم که داخل جعبه گلکسی زد فولد 2 تعبیه شده‌اند، هشدارها و توصیه‌هایی جدی را در خود دارند که توجه به آن‌ها ضروری است؛ از جمله اینکه نباید با اشیاء تیز یا حتی ناخن بر روی صفحه نمایش فشار وارد شود و اینکه گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نیست و باید موارد احتیاطی لازم رعایت شود.

دوربین گلکسی زد فولد 2

بر روی هر دو تکه از صفحه نمایش گلکسی زد فولد 2 به صورت پیش فرض یک لایه محافظ پلاستیکی نصب شده و سامسونگ به کاربران توصیه می‌کند که آن را جدا نکنند. لولای این گوشی هم دارای آهنرباهایی نسبتاً قوی است که می‌تواند اشیاء فلزی کوچک داخل جیب را به خود جذب کند یا اثر منفی بر روی هر تجهیزات پزشکی درون‌کاشت یا ایمپلنت داشته باشد. بنابراین، حتماً باید این نکته را مدنظر داشته باشید.

با توجه به مشکلات طراحی نسل اول گلکسی فولد، یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران، کیفیت ساخت گلکسی زد فولد 2 بود. اما خوشحالیم که بگوییم این گوشی از بالاترین استانداردهای کیفی برخوردار است. وقتی گوشی را تا می‌کنید، بسیار چفت و محکم به نظر می‌رسد. همچنین هیچ شکی وجود ندارد که سامسونگ در طراحی گلکسی زد فولد 2 از گلکسی نوت 20 بسیار الهام گرفته و سعی کرده شباهت‌های زیادی بین این دو وجود داشته باشد. از جمله اینکه هر دو از رنگ جدید برنزی، شیشه مات برای پوشش بدنه و قاب محکم برخوردار هستند.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 2

حال، بیایید نگاه دقیق‌تری به لولا بیندازیم که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طراحی گلکسی زد فولد 2 است. سامسونگ نام این مکانیزم لولای جدید را لولای مخفی نامیده و دلیلش این است که هنگام باز شدن گوشی، لولا به طور کامل مخفی می‌شود. این لولا دو برابر قوی‌تر از لولای گلکسی فولد سال گذشته است و همچنین دو برابر بزرگ‌تر هم به نظر می‌رسد. در مجموع، لولای گلکسی زد فولد 2 در دامنه حرکتی خود احساس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و کاملاً خوش دست و مقاوم به نظر می‌رسد.

هنگامی که گلکسی زد فولد 2 را باز می‌کنیم، با یک صفحه نمایش 7.6 اینچی داینامیک امولد مواجه می‌شویم. این نمایشگر دارای رزولوشن 2208 در 1768 پیکسل، نسبت ابعاد 22.5 به 18 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بوده و قابی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد در دنیای موبایل بی‌سابقه و بسیار بزرگ است. به دلیل اندازه بزرگ و کیفیت شگفت انگیزی که صفحه نمایش گلکسی زد فولد 2 دارد، هر آنچه که روی این نمایشگر اجرا کنید، مطمئناً شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

گوشی گلکسی زد فولد 2

نسبت ابعاد 22.5 به 18 در نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 2 بدین معناست که برخی از محتواها (مانند فیلم‌ها) نمی‌توانند به طور کامل از آن استفاده کنند، اما در موارد دیگری مانند مرور صفحات وب، مشاهده نقشه‌ها، گالری‌ها، عکس‌ها و خواندن کتاب‌ها و رمان‌های گرافیکی، استفاده از گلکسی زد فولد 2 بسیار لذت‌بخش است.

همان‌طور که گفتیم، گلکسی فولد سال گذشته با انتقادات زیادی در زمینه طراحی مواجه شد اما پس از گذشت یکسال و بهبودهایی که بر روی آن انجام شد، مشخص گردید که این گوشی به عنوان یک محصول نوآورانه و نسل اول، عملکرد بسیار خوبی داشته و بسیار مقاوم و خوب طراحی شده است. امسال هم گلکسی زد فولد 2 با برطرف کردن برخی دیگر از مشکلات و ایرادهای جزئی، توانسته خود را به عنوان یک گوشی انعطاف‌پذیر کامل و قابل اعتماد معرفی کند و هیچ ایراد بزرگی به طراحی آن نمی‌توان گرفت.

گلکسی زد فولد 2

با اینکه گلکسی زد فولد 2 جزو گوشی‌های هوشمند طبقه‌بندی می‌شود اما واقعیت این است که این دستگاه به هیچ وجه یک گوشی کلاسیک نیست و باید به آن به چشم یک دستگاه متعلق به آینده نگاه کرد. با اینکه تاکنون گوشی‌های آینده‌نگرانه و خلاقانه زیادی را شاهد بوده‌ایم، اما هیچ کدام به اندازه گلکسی زد فولد 2 نتوانستند حس و حال واقعی کار کردن با تکنولوژی‌های آینده را القاء کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار