نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گلکسی نوت ۱۰ پلاس؛ فبلت جدید سامسونگ

سری گلکسی نوت همواره در تلاش بوده تا تجربه پیشرفته‌ترین پرچمدار با تمرکز بر قلم S Pen را ارائه دهد. درحالی که گلکسی نوت ۱۰پلاس از بسیاری جهات پیشرفته‌ترین تلفنی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به فروش می‌رساند، اما می‌توان گفت تفاوت‌های زیادی با سری اس۱۰ ندارد.

حداقل دریک نگاه سطحی اینگونه به نظر می‌رسد که سری نوت ۱۰ و اس ۱۰ از یک پردازنده مشترک استفاده می‌کنند، دوربین‌های آنها بسیار شبیه به یکدیگر است و عمر باتری آنها نیز قابل قیاس با یکدیگر است.

پس آیا وجود قلم S Pen تنها دلیلی است که باید به جای سری اس۱۰، سراغ نوت ۱۰پلاس رفت؟ ما فکر می‌کنیم دلایل بیشتری وجود دارد. دلایلی مثل تفاوت‌های ظریفی که زمینه‌ساز یک تجربه جدید می‌شوند. در ادامه با مطالعه این مقاله، متوجه تمام تفاوت‌های ظریف نوت می‌شوید و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این فبلت ارزش خرید را دارد یا خیر.

لوازمی که درون جعبه موجود است:

  • گوشی همراه با قلم S Pen
  • شارژر دیواری ۲۵ وات (تایپ سی)
  • کابل یواس‌بی تایپ سی به تایپ سی
  • هندزفری تایپ سی AKG
  • کیت سیم‌کارت
  • گیره
  • تبدیل یو‌اس‌بی تایپ سی به یو‌اس‌بی معمولی
  • تبدیل یواس‌بی تایپ سی به میکرو یواس‌بی
  • دفترچه راهنما

طراحی

اندازه بزرگ، طراحی زیبا و بدون جک هندزفری

امسال برای اولین بار سامسونگ دو سایز متفاوت از گوشی نوت را عرضه کرد: نوت ۱۰ با ابعادی در حدود اس۱۰ که برای استفاده با یک دست راحت است و دستگاهی جیبی محسوب می‌شود و نوت ۱۰پلاس که واقعا بزرگ است و می‌خواهیم آن را بررسی کنیم.

دستگاهی که در دسته XL قرار می‌گیرد و ابعاد آن تقریبا مساوی یا بزرگتر از گوشی‌های آیفون ایکس‌اس مکس، گوگل پیکسل ۳ XL و وان‌پلاس ۷ پرو است. البته کمی سبک‌تر از اکثر گوشی‌های با سایز بزرگ است و به لطف لبه‌های تمپرد، استفاده از آن راحت است و لیز نمی‌خورد.

این گوشی بسیار شیک است. سه رنگی که برای این گوشی در نظر گرفته شده‌ شامل مشکی کلاسیک، سفید و آئورا درخشان می‌شود که نور را با طیف‌های رنگی و اشکال مختلف بازتاب می‌کند و به نوعی نگاه‌ را هیپنوتیزم می‌کند. رنگ آئورا نسخه مورد علاقه ما است. یک ساختار قوی و استفاده از شیشه در قسمت جلو و پشت و بهره‌گیری از قاب آلومینیومی.

یک نکته مثبت دیگر این است که سامسونگ تمامی کلیدهای فیزیکی را به سمت چپ گوشی منتقل کرده، درحالی که در اکثر گوشی‌ها حداقل دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته است. این قطعا یک تصمیم عجیب است که مدتی زمان می‌برد تا به آن عادت کنیم، اما ما به هیچ‌وجه آن را مشکل بزرگی نمیبینیم. با این حال ما متوجه شدیم که کلید پاور کمی لق می‌زند و انتظار چنین چیزی را از یک گوشی پرچمدار نداشتیم.

مثل پرچمدارهای اخیر سامسونگ، نوت ۱۰پلاس دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک است که می‌تواند در برابر ریختن تصادفی قطرات آب مقاومت کند.

و آخرین موردی که شنیدید و حقیقت داشت، حذف جک ۳٫۵ میلیمتری از نوت ۱۰پلاس است.

سنسور اثرانگشت داخل صفحه نمایش و سیستم تشخیص چهره

بهتر از قبل، اما بهترین نیست

نوت ۱۰پلاس مانند سری اس۱۰ از سنسور اولتراسونیک تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده می‌کند.

ما متوجه شدیم که این سنسور گاهی اوقات با اولین تلاش شما، اثرانگشتتان را شناسایی نمی‌کند. در مقایسه با اسکنرهای اپتیکال جدید گوشی‌های  هواوی پی۳۰ پرو و وان‌پلاس ۷پرو، سرعت و دقت نوت ۱۰پلاس پایین‌تر است. حقیقت این است که ما احساس کردیم سنسورهای اپتیکال جدید بهتر از سنسور اولتراسونیک عمل می‌کنند.

می‌توانید با استفاده از عکس قدیمی خود، قفل گوشی را باز کنید. نوت ۱۰پلاس قابل مقایسه با فیس‌آیدی آیفون و اسکن سه‌بعدی آن نیست. در نور کم بخوبی کار نمی‌کند و امنیت بالایی نیز ندارد، اما به هر حال به عنوان یک گزینه در اختیار شما قرار دارد.

صفحه نمایش

۶٫۸ اینچ از رنگ‌های فوق‌العاده

اولین دلیلی که برای داشتن یک پرچمدار باید به آن توجه کنید، نمایشگر آن است و نوت ۱۰پلاس در این زمینه به اندازه قیمت بالای خود بسیار جذاب است. یک صفحه نمایش بزرگ و زیبای ۶٫۸ اینچی AMOLED بسیار روشن که باعث می‌شود تا در زیر نور آفتاب هیچ مشکلی نداشته باشید، رنگ‌های زنده، کنتراست عالی، زاویه دید فوق‌العاده و… در کل بهترین نمایشگر است.

باید بدانید که وضوح صفحه نمایش +QUAD HD است، اما بصورت پیش‌فرض روی فول اچ‌دی پلاس قرار دارد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. ضمن اینکه تفاوت این دو بسیار ناچیز است. ما سعی کردیم تا کیفیت نمایشگر را روی بالاترین سطح قرار دهیم، اما در استفاده عادی از گوشی تفاوت زیادی را در وضوح تصاویر شاهد نبودیم و تصمیم گرفتیم روی حالت پیش‌فرض فول اچ‌دی پلاس باقی بماند.

همچنین شما به تنظیمات مختلفی برای قسمت رنگ‌ها دسترسی دارید: حالت طبیعی و حالت رنگ‌های زنده.

در حالت طبیعی رنگ‎ها بصورت واقعی نمایش داده می‌شوند، اما اگر بخواهید تا غلظت رنگ‌ها بیشتر باشد باید از حالت رنگ‌های زنده استفاده کنید.

دوربین سلفی نیز داخل پانچ حفره‌ای در وسط قرار گرفته است. سایز آن کمی کوچکتر از پانچ حفره‌ای موجود در اس۱۰ است و البته زمان تماشای فیلم در حالت تمام صفحه، کمی باعث پرت شدن حواس می‌شود، البته این موضوع برای ما آزار دهنده نبود.

با وجود تمام نکات جالب و مثبت در مورد صفحه نمایش، باید به این نکته توجه داشت که متاسفانه نوت ۱۰پلاس از فناوری نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز که در گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۷پرو و گوشی‌های گیمینگ دیده بودیم و باعث عملکرد بسیار نرم و روان آنها می‌شد، به سادگی عبور کرده است.

در نهایت به چند نکته که ممکن است هنگام کار با این صفحه نمایش شما را اذیت کند می‌پردازیم: از آنجا که حاشیه دور صفحه نمایشگر بسیار کم است، گاهی لمس‌های اتفاقی رخ می‌دهد. این لمس‌های اتفاقی مربوط به زمانی است که گوشی را در دست گرفته‌اید و ممکن برخی اوقات در کار کردن شما اختلال ایجاد کند. احتمالا دلیل آن هم برخورد دست شما هنگام نگهداشتن گوشی با لبه‌های صفحه نمایش است.

پارامترها و کیفیت نمایشگر

رابط کاربری و کارایی آن

ONE UI: ظاهر بهتر، اما به نرمی و روانی آیفون یا پیکسل نیست.

نوت ۱۰پلاس با رابط کاربری ONE UI1.5 و اندروید ۹ پای عرضه شده است. One UI حالا بهتر از قبل برای کار با یک دست بهینه‌سازی شده و کنترل دکمه‌های پایین صفحه نمایش و دسترسی به آنها راحت‌تر از قبل است و ظاهر بسیار شیکی دارد، یکسری از قابلیت‌های مفید اندروید خام را دارد، اما هنوز در مقایسه با گوشی‌های آیفون یا پیکسل، نرم و روان نیست. باید چند لحظه صبر کنید تا کیبورد نمایان شود و گاهی برای سایه اعلانات نیز این مشکل پیش می‌آید و کشوی اپلیکیشن‌ها نیز گاهی با تاخیر نمایان می‌شود و برخی اوقات انیمیشن‌ها به جای عملکرد نرم و روان، ناگهانی و خشن عمل می‌کنند. البته این موارد به هیچ‌وجه دلیلی برای منصرف شدن از خرید این گوشی نمی‌شوند و موارد بسیار کوچکی هستند. البته باید اشاره کنیم که سامسونگ سالهاست که نتوانسته این مشکلات را برطرف کند.

یک قابلیتی که ما دوست داشتیم و البته موضوعی سطحی است، بخش والپیپرهاست. تصاویر زنده بخش قفل گوشی بسیار مدرن و هنرمندانه هستند و خیره کننده به نظر می‌رسند. والپیپرهای استاتیک گوشی نیز بسیار تاثیرگذار هستند و حول محور حبابی متمرکز شده‌اند و بهترین کیفیت صفحه نمایش را برای شما به ارمغان می‌آورند.

قلم S PEN

طراحی یکپارچه با تفاوت‌های بزرگ

برای فهمیدن بزرگترین تغییر قلم S Pen نوت ۱۰پلاس، باید آن را حس کنید. طراحی بصورت یکپارچه است و به شما حس مستحکم بودن می‌دهد. در حالی که در کار با نسل‌های پیشین قلم S Pen کمی عصبانی می‌شدید و به نظر ارزان قیمت می‌آمدند، اینبار حس حرفه‌ای بودن به شما می‌دهد.

از نظر فرم و سایز شبیه به نسل‌های پیش است و یک کلید فیزیکی نیز دارد. شما می‌توانید بدون باز کردن گوشی، در قسمت یادداشت‌های لاک اسکرین، مثل همیشه به راحتی متن‌های خود را بنویسید.

ویژگی جدیدی که به کارکردهای این قلم اضافه شده است، استفاده از آن بعنوان چوب جادویی است. اکنون شما می‌توانید برای کنترل برنامه دوربین از این قلم استفاده کنید. دکمه را نگه داشته و قلم را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا بین دوربین سلفی و دوربین پشت جابجا شوید. قلم را به سمت راست یا چپ حرکت دهید و حالت‌های عکاسی را تغییر دهید و با حرکت دایره‌ای و نگهداشتن دکمه قلم، عمل زوم را انجام دهید. ضمن اینکه یک باتری جدید درون قلم قرار گرفته که تا ۱۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد و زمانی که آن را داخل نوت قرار دهید بصورت خودکار شارژ می‌شود.

در قسمت نرم‌افزاری نیز برنامه نوت سامسونگ حالا بهتر از قبل متن‌های دست‌نویس را تشخیص می‌دهد و براحتی می‌توانید دست نوشته ‌های خود را وارد برنامه مایکروسافت ورد کنید.

ضمنا یک قابلیت واقعیت افزوده به نام AR Doodle نیز برای دوربین وجود دارد که می‌توانید با قلم روی صورت افراد نقاشی کنید.

پردازنده، کارایی و ظرفیت

سریعترین حافظه ذخیره‌سازی که تا بحال برروی یک گوشی بوده است

نتایج بنچمارک AnTuTu

 

نوت ۱۰پلاس با دو نوع مشخصات عرضه شده است: در ایالات متحده آمریکا با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و در سایر نقاط جهان با پردازنده سامسونگ اگزینوس ۹۸۲۵ وارد بازار شده است. تا این لحظه موفق نشدیم این دو نسخه را با یکدیگر مقایسه کنیم. ضمنا نسخه‌ای که ما در حال بررسی آن هستیم، دارای پردازنده اگزینوس است.

باید بگوییم نوت ۱۰پلاس روی کاغذ یک غول تمام عیار است: در بنچمارک‌ها بالاترین امتیازات را کسب کرده است، عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها دارد و دارای ۱۲ گیگابایت رم است.

یک نکته‌ای که شاید به آن توجه نکرده باشید در مورد حافظه ذخیره سازی نوت ۱۰پلاس است. برای این گوشی در نسخه پایه نه تنها ۲۵۶ گیگابایت حافظه در نظر گرفته شده، بلکه از استاندارد UFS 3.0 استفاده می‌کند که سریعترین حافظه تلفن‌ همراهی است که تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته است.

در زیر می‌توانید عملکرد و امتیازهای کسب شده در بنچمارک‌ها توسط حافظه‌های ذخیزه سازی برخی از پرچمداران را مشاهده کنید. اگر در مورد تاثیر آن در عملکرد دستگاه کنجکاو هستید باید بدانید که با این استاندارد همه چیز از ویدیو و بازی‌های سنگین تا فایل‌های کوچک به سرعت بارگذاری و اجرا می‌شود.

با وجود تمام این بهبودهای شگفت‌انگیز، اما همچنان نمی‌توان گفت که نوت ۱۰پلاس از نظر روان بودن در انجام کارهای روزانه مانند آیفون، پیکسل یا حتی وان‌پلاس می‌باشد. تاخیر جزئی در باز کردن کیبورد، اعلانات و کشوی نرم‌افزارها وجود دارد. البته این به معنی بزرگ بودن مشکل نیست، اما به هر حال وجود دارد و می‌توان دلیل آن را رابط کاربری سامسونگ دانست.

در ضمن اگر حافظه داخلی نوت ۱۰پلاس برای شما کافی نبود، می‌توانید از کارت حافظه میکرو نیز استفاده کنید. نوت ۱۰پلاس درگاه هیبریدی دارد و شما می‌توانید همزمان از دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه استفاده کنید.

دوربین

دوربین نوت ۱۰پلاس بسیار شبیه به دوربینی است که در سری اس۱۰ دیده بودیم، اما چند تفاوت جزئی نیز دارد. از نظر تکنیکی نوت ۱۰پلاس دوربین چهارگانه در پشت و یک دوربین در جلو دارد که مشخصات آنها را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، f/1.5-f/2.4,OIS
  • دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسل، f/2.2
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل ۲Xتله‌فوتو، f/2.1,OIS
  • عمق میدان VGA
  • دوربین سلفی ۱۰مگاپیکسل

عمق میدان به تشخیص بهتر عمق تصاویر هنگام استفاده از حالت فوکوس زنده کمک می‌کند و کمپانی‌های دیگر به آن ToF می‌گویند.

کیفیت تصاویر

تصاویر ثبت شده بسیار واقعی هستند. سامسونگ کمی در زمینه رنگ‌ها و جزئیات نسبت به سری اس۱۰، کیفیت را افزایش داده است. با وجود اینکه رنگ‌ها ۱۰۰ درصد واقع‌گرایانه نیستند، اما در عوض کمی اشباع هستند. از نظر روشنایی کمی تصاویر روشن‌تر است و این یک ویژگی معمول در گوشی‌های سامسونگ است. رنگ‌هایی که هر سه لنز دوربین اصلی ثبت می‌کنند کاملا مانند یکدیگر است.

در مقایسه با آیفون و پیکسل، سامسونگ از نظر تعادل و شادابی رنگ‌ها عملکرد بهتری دارد. از نظر کنتراست مانند پیکسل نیست و از نظر نمایش چهره بهتر از آیفون عمل می‌کند. البته همیشه اینگونه نیست، اما مطمئنا شما از نتیجه عکاسی با نوت ۱۰پلاس راضی خواهید بود.

سامسونگ حالت عکاسی در شب را برای سری اس۱۰ ارائه کرد، ولی این قابلیت برای حالت تله فوتو کار نمی‌کرد. حالا در نوت ۱۰پلاس حالت عکاسی در شب برای هر سه لنز فعال است. از نظر سرعت ثبت و پردازش تصاویر در مقاسه با ویژگی Nightsight گوگل، عملکرد کندتری دارد، اما با کمی صبر می‌توانید ببینید که در تاریکترین شرایط نیز عکس‌هایی با نور و رنگ مناسب ثبت می‌کند.

شما می‌توانید از قابلیت عکاسی پرتره که روی سوژه فوکوس و پس‌زمینه را تار می‌کند و سامسونگ آن را حالت فوکوس زنده می‌نامد با هر دو لنز معمولی و تله استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که از لنز تله استفاده کنید، چرا که بخاطر کیفیت بالای لنز صورت زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز از قابلیت فوکوس زنده پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن نیز در تار کردن پس‌زمینه و ثبت جزئیات و رنگ‌ها بسیار خوب است.

صدا و کیفیت تماس

بلند و شفاف، اما می‌توانست بیس بیشتری داشته باشد

نوت ۱۰پلاس از بلندگوهای دوگانه برای پخش موسیقی با کیفیت بالا استفاده می‌کند. البته این بلندگوها مانند آیفون طیف‌های پایین را به خوبی پوشش نمی‌دهند، اما بعنوان بلندگوهای یک گوشی هوشمند در پوشش طیف‌های متوسط و بالا عملکرد خیلی خوبی دارند.

یکی از بلندگوها در پایین گوشی دیگری در قسمت بالا قرار گرفته و از دو قسمت صدا را پخش می‌کند: یکی از طریق بلندگوی مکالمه و دیگری از سوراخ کوچکی که در بالای گوشی قرار دارد. این سه جای متفاوت باعث می‌شوند تا زمانی که گوشی را در دست دارید، به سختی بتوان بصورت تصادفی جلوی خروج صدا را گرفت.

نکته بعدی در مورد جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون است. این جک در نوت ۱۰پلاس حذف شده و حتی آداپتوری برای تبدیل یواس‌بی تایپ سی به ۳٫۵ میلیمتری نیز وجود ندارد و در صورت نیاز باید برای تهیه آن بصورت جداگانه اقدام کنید. عده‌ای مخالف حذف جک هدفون هستند و عده‌ای نیز موافق آن هستند و به سمت استفاده از لوازم بی‌سیم روی آورده‌اند. شما نیز می‌توانید نظر خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

یک هدفون AKG تایپ‌ سی نیز همراه با سری‌های مختلف و متناسب با سایز گوش درون جعبه وجود دارد. بعنوان یک هدفون مجانی کیفیت صدای خوبی دارد، اما اگر طرفدار موسیقی هستید برای شنیدن موزیک با کیفیت خیلی بالا نیاز به یک هدفون جدید دارید.

کیفیت صدای مکالمه نوت ۱۰پلاس بسیار واضح و شفاف است و بلندی آن نیز مناسب است و هیچگونه مشکلی برای شنیدن صدا نخواهید داشت. بعنوان جمله آخر این بخش باید بگوییم که کیفیت آن فوق‌العاده است.

عمر باتری

خوب، اما بی‌نظیر نیست

 

نوت ۱۰پلاس یک باتری بزرگ ۴۳۰۰mAh دارد که بزرگتر از باتری بسیاری از رقبا است. ظرفیت این باتری از ظرفیت ۴۰۰۰mAh نوت ۹ که سال پیش معرفی شد نیز بیشتر است. با این مشخصات انتظار داریم تا عمری طولانی داشته باشد. بهترین راه برای فهمیدن این مسئله انجام چند آزمایش و استفاده از گوشی است، که ما آنها را انجام داده‌ایم.

استفاده روزانه از گوشی نشان می‌دهد که باتری عملکرد خوبی دارد اما قابل مقایسه با باتری فوق‌العاده گوشی هواوی پی۳۰ پرو نیست. نوت ۱۰پلاس به کاربر اجازه می‌دهد تا یک روز کامل بدون دغدغه شارژ کردن، از گوشی استفاده کند و برای روز بعد دوباره آن را شارژ کند.

برای بررسی دقیق‌تر ما چند آزمایش را انجام دادیم. با تست‌های ما عمر باتری نوت ۱۰پلاس ۸ ساعت و ۲۱ دقیقه بود. این عدد کمی پایین‌تر از نسل قبل است، اما از میانگین عمر باتری‌های گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۹ کمی بیشتر است. هنگام تماشای فیلم در یوتیوب نیز باتری ۷ ساعت و ۶ دقیقه عمر کرد که در مقایسه با گلکسی اس۱۰پلاس و هواوی پی۳۰ پرو که حدود ۹ ساعت بود، عدد پایینی است. بخاطر داشته باشید که این تست‌ها با نسخه دارای پردازنده اگزینوس انجام شده و ممکن است نتایج آن با نسخه اسنپدراگون کمی متفاوت باشد.

یکی از زمینه‌هایی که سامسونگ امسال رشد خوبی در آن داشته، شارژ سریع نوت ۱۰پلاس است. این گوشی قابلیت پشتیبانی از شارژر ۴۵ واتی را دارد، اما بطور پیش‌فرض با یک شارژر ۲۵ وات عرضه می‌شود. می‌توانید شارژر ۴۵ وات را نیز بصورت جداگانه تهیه کنید. عملکرد شارژر ۲۵ وات بسیار عالی و سریع است و می‌توان گفت سریعترین شارژری است که تا بحال وجود داشته است.

ما سرعت شارژ شدن را اندازه‌گیری کرده‌ایم که در قسمت پایین می‌توانید مشاهد کنید:

در ۱۵ دقیقه: ۳۳ درصد

۳۰ دقیقه: ۶۱ درصد

۱ ساعت: ۹۸ درصد

نوت ۱۰پلاس از شارژر بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند، اما سرعت شارژ شدن آن کمتر است.

قیمت و جایگزین‌ها

گلکسی نوت ۱۰پلاس یک گوشی ویژه و سطح بالا است و این موضوع از قیمت آن نیز پیداست. قیمت آن برای ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت حدود ۱۱۰۰ دلار (۱۱۰۰ یورو خارج از آمریکا) و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۱۲۰۰ دلار است.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰پلاس ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۱۰۰ دلار

سامسونگ گلکسی اس ۱۰پلاس ۱۲۸ گیگابایتی: ۹۰۰ دلار

آیفون ایکس‌اس مکس ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۲۵۰ دلار

وان‌پلاس ۷پرو ۲۵۶ گیگابایتی: ۷۵۰ دلار

پیکسل ۳ ایکس‌ال ۱۲۸ گیگابایتی: ۷۰۰ دلار

با توجه به این اطلاعات، آیفون ایکس‌اس مکس در حالی گران‌ترین گوشی است که ظرفیتی مشابه نوت ۱۰پلاس دارد و یکسال نیز قدیمی‌تر است.

اگر می‌خواهید پرچمدار ارزان قیمت‌تری داشته باشید می‌توانید سراغ گزینه‌هایی مانند پیکسل ۳ ایکس‌ال گوگل که علاوه بر دوربین خیلی خوب، به طور مرتب نیز بروزرسانی می‌شود و ۷۰۰ دلار قیمت دارد و یا وان‌پلاس ۷پرو که یک گوشی عالی با قیمت ۷۵۰ دلار است بروید.

نتیجه‌گیری

با در نظر گرفتن همه مسائل، آیا سامسونگ گلکسی نوت ۱۰پلاس شایسته عنوان بهترین گوشی اندروید، که سالهای گذشته نیز آن را بدست آورده، هست؟

به نظر ما بله، اما دیگر تنها نیست.

در برخی زمینه‌ها حقیقتا نوت ۱۰پلاس تاثیرگذار است: طراحی بهبود یافته، رنگ زیبای آئورا، عملکرد قلم S Pen، صفحه نمایش فوق‌العاده، سریعترین حافظه ذخیره‌سازی در بین تلفن‌های هوشمند، کیفیت بالای بلندگوها و…

اما در برخی موارد نیز شاهد این هستیم که سامسونگ نتواسته کاملا خود را با آنچه که دیگر شرکت‌ها ارائه کرده‌اند مطابقت دهد و این ویژگی‌ها در نوت ۱۰پلاس جایگاهی ندارند: مانند نرخ تازه‌سازی تصاویر که وان‌پلاس ۷پرو به ما نشان داد یک گوشی تا چه حد می‌تواند تصاویر نرم و روانی را به نمایش بگذارد، قابلیت اولترا زوم و عملکرد فوق‌العاده دوربین در نور کم که در هواوی پی۳۰ پرو شاهد آن بودیم و عمر باتری که اگرچه در مقایسه با گوشی‌های دیگر بسیار خوب است، اما این باتری بهترین انتخاب برای نوت ۱۰پلاس نبوده است.

با تمام این صحبت‌ها، ما همچنان عاشق نوت ۱۰پلاس هستیم. در حال حاضر این گوشی بهترین و زیباترین در جهان است.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش فوق‌العاده
  • سریعترین حافظه ذخیره‌سازی تلفن، حتی در نسخه پایه ۲۵۶ گیگابایتی
  • شارژر سریع با سرعت خیلی زیاد
  • بلندگوهای قدرتمند
  • قلم S Pen

نقاط ضعف

  • نبود ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۹۰هرتز، دوربین با قابلیت سوپر زوم
  • عمر باتری متوسط
  • سنسور اولتراسونیک در مقایسه با نسل دوم سنسورهای اپتیکال کند است.
  • لمس‌های تصادفی
  • دستورهای حرکتی بخوبی اجرا نمی‌شوند.
  • نبود جک هدفون و آداپتور تبدیل تایپ سی به ۳٫۵ میلیمتری

منبع: Phonearena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار