نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A۳۲

آیا فناوری ۴ جی بسیار بهتر از ۵ جی است؟ اگر به سامسونگ گلکسی A۳۲ و مشخصات فنی نسخه ۴ جی و ۵ جی آن نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این یک سؤال اساسی است. ما نسخه ال تی ای را برای بررسی در اختیار داریم و سعی خواهیم کرد در غیاب A۳۲ ۵ جی به این سؤال پاسخ دهیم، اما اگر گوشی گلکسی A۳۲ با پشتیبانی از فناوری شبکه نسل بعدی یعنی ۵ جی در اختیار ما قرار گیرد، آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

تفاوت دو نسخه گلکسی A۳۲

نسخه ۴ جی و ۵ جی گلکسی A۳۲ با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. برای شروع، نمایشگرهای کاملاً متفاوتی در این دو گوشی هوشمند به کار رفته است و نسخه ۴ جی دارای نمایشگر بسیار بهتری است. گلکسی A۳۲ ۴ جی دارای یک صفحه‌نمایش امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ پی و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است و این در حالی است که گلکسی A۳۲ ۵ جی از صفحه‌نمایش ال سی دی با رزولوشن ۷۲۰ پی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد.

نسخه ال تی ای همچنین با داشتن دوربین‌های اصلی و سلفی با وضوح بالاتر، در بخش دوربین به طور قابل توجهی پیشرفته‌تر از نسخه ۵ جی است.البته گلکسی A۳۲ ۵ جی دارای تراشه‌ای است که نه تنها توانایی اتصال به شبکه ۵ جی را دارد، بلکه به لطف هسته‌هایی با فناوری جدیدتر، از قدرت بیشتری نیز برخوردار است.

آخرین نکته این است که گلکسی A۳۲ با بزرگ‌ترین چالش در برابر رقبای موجود روبه‌رو است، چراکه این گوشی دارای قیمت کمتر از ۳۰۰ یورو است و تراشه استفاده‌شده در چنین گوشی‌هایی معمولاً بسیار بهتر از هلیو جی ۸۰ موجود در گلکسی A۳۲ است. ماژول دوربین‌های این تلفن همراه نسبتاً خوب است و با وجود یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین با زاویه دید گسترده ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، می‌توان انتظار داشت که گلکسی A۳۲ عکس‌های قابل قبولی بگیرد. اما این صفحه‌نمایش این گوشی است که در میان جذاب‌ترین نکات قوت گلکسی A۳۲ -هم بر روی کاغذ و هم در عمل- خودنمایی می‌کند.

مشخصات سامسونگ گلکسی A۳۲:

  • بدنه: دارای اندازه‌ی ۱۵۸٫۹ در ۷۳٫۶ در ۸٫۴ میلی‌متر، وزن ۱۸۴ گرم، قسمت جلویی از شیشه، قسمت پشتی از پلاستیک و دور قاب این گوشی از پلاستیک ساخته شده است.
  • نمایشگر: اندازه ۶٫۴۰ اینچ، پنل سوپر امولد، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، نسبت تصویر ۲۰:۹، غلظت پیکسل ۴۱۱ پیکسل در اینچ.
  • تراشه: مدیاتک هلیو جی ۸۰ (۱۲ نانومتر)، هشت هسته‌ای (۲ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی کورتکس ای ۷۵ و ۶ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی کورتکس ای ۵۵)، پردازنده‌ی گرافیکی مالی جی ۵۲ ام سی ۲٫
  • حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به همراه ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به همراه ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به همراه ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به همراه ۸ گیگابایت رم، پشتیبانی از حافظه مایکرو اس دی ایکس سی (شیار اختصاصی).
  • سیستم‌عامل و رابط کاربری: اندروید ۱۱، وان یو آی ۳٫۱.
  • دوربین پشتی: لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده، دیافراگم f/1.8، اندازه ۲۶ میلی‌متر، فوکوس خودکار تشخیص فاز (پی دی ای اف)، لنز با زاویه دید فوق‌العاده گسترده ۸ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2، زاویه دید ۱۲۳ درجه، اندازه ۱/۴.۰ اینچ، اندازه هر پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، لنز عمق میدان ۵ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4.
  • دوربین جلویی: ۲۰ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، زاویه دید گسترده.
  • ضبط ویدئو: دوربین پشتی: ۴ کی در ۳۰ فرم در ثانیه، ۱۰۸۰ پی در ۳۰ یا ۱۲۰ فریم در ثانیه؛ دوربین جلویی: ۱۰۸۰ پی در ۳۰ فریم در ثانیه.
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۵ وات.
  • سایر موارد: حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، نوری)، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون

توجه: این مقاله مربوط به بررسی مدل ال تی ای گلکسی A۳۲ است. نسخه ۵ جی چندین تفاوت اساسی با نسخه ۴ جی ال تی ای دارد.

برخی از موارد کوچک‌تر که به‌راحتی قابل چشم‌پوشی است اما با این وجود A۳۲ ۴ جی را از برادرش یعنی گلکسی A۳۲ ۵ جی متمایز می‌کند، شامل سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر و اسلات اختصاصی مایکرو اس دی ایکس سی است (A۳۲ ۵ جی به‌صورت ترکیبی با سیم‌کارت است). با این وجود، یک ویژگی مشترک در این دو گوشی هوشمند، ظرفیت باتری است. هر دو تلفن همراه گلکسی A۳۲ به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند. به نظر می‌رسد سامسونگ توجه خاصی با ظرفیت باتری این دو گوشی هوشمند داشته است.

جعبه گشایی گلکسی A۳۲

یکی دیگر از موارد جالب توجه، بسته‌بندی گوشی هوشمند گلکسی A۳۲ سامسونگ است. جعبه این گوشی، یک جعبه مقوایی ساده درون یک پلاستیک که تصویر تلفن بر روی آن چاپ شده است. آداپتور این تلفن همراه نیز یکی از قدیمی‌ترین شارژرهایی است که می‌توانید در یک گوشی هوشمند پیدا کنید. این شارژر نسبتاً سریع دارای توان خروجی ۱۵ وات است. چنین شارژرهایی از سال ۲۰۱۴ در بازار وجود دارند. تنها تفاوت این شارژر با نمونه‌های سال ۲۰۱۴ کابل همراه آن است، زیرا اکنون این کابل از نوع یو اس بی سی است.

شما در داخل جعبه این گلکسی هیچ هدستی پیدا نخواهید کرد، اما این تلفن همراه دارای یک جک ۳٫۵ میلی‌متری است که می‌توانید هدفون‌های معمول را به آن متصل کنید.

طراحی گلکسی A۳۲

سامسونگ گلکسی A۳۲ از نظر زبان طراحی نسبتاً عجیب و نامعمول است، مخصوصاً در مورد قسمت دوربین. سه ماژول دوربین هر یک به‌طور جداگانه از یک صفحه پشتی کاملاً مسطح بیرون زده‌اند. این یک نوع زیبایی مشترک با مدل‌های رده‌بالاتر سری ای مانند ای ۵۲ و ای ۷۲ است. البته این دو مدل دارای یک برآمدگی دور دوربین‌های خود هستند، ولی A۳۲ چنین نیست.

این گوشی هوشمند در چند رنگ جالب و عالی یعنی سفید، آبی و بنفش متمایل به رنگ سیاه عرضه می‌شود که بسیار جذاب است. مدلی که ما در اختیار داریم، ما را به یاد گلکسی اس ۲۰ الترا اصلی می‌اندازد. البته لازم به ذکر است که این رنگ، یکی از شایع‌ترین رنگی‌هایی است که می‌توانید در یک گوشی هوشمند پیدا کنید. از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید گوشی هوشمندتان خودنمایی نکند، این رنگ یکی از گزینه‌های عالی برای این موضوع است.

قسمت پشتی از پلاستیک ساخته شده است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که این گوشی از شیشه گوریلا گلس ۵ استفاده خواهد کرد، اما ما با سامسونگ در مورد این موضوع صحبت کردیم و آن‌ها تأیید کردند که جنس بدنه از پلاستیک است. به خودی خود مسئله بزرگی نیست، چون پلاستیک کمتر در معرض خرد شدن قرار می‌گیرد و البته سبک‌تر نیز است. تنها نکته منفی این است که حس در دست گرفتن یک گوشی ارزان‌قیمت به کاربر دست می‌دهد.

جنس بدنه گلکسی A۳۲ از پلاستیک است

البته ذکر این نکته ضروری است که این پلاستیک خاص، به اندازه شیشه اثرانگشت را به خود جذب می‌کند. بنابراین، اگر قصد دارید تا از بدنه پشتی گلکسی A۳۲ خود عکس بگیرید، باید با یک پارچه آن را تمیز کنید. گلکسی ای ۵۲ که ما به‌تازگی آن بررسی کردیم، دارای یک پوشش مات است و در هنگام قرارگیری در دست، حس بهتری را به کاربر القاء می‌کند و در عین حال، بسیار کمتر مستعد لکه‌گیری و کثیف شدن است. قاب A۳۲ نیز پلاستیکی است ولی براق است. این موضوع باعث می‌شود تا بدنه این گوشی هوشمند لکه‌ها را بیشتر نمایش دهد.

بیایید تا دکمه‌های مختلف بدنه را بررسی کنیم. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست هستند. نحوه قرارگیری این دو دکمه چیزی است که سامسونگ از آن به‌عنوان طرح پیش‌فرض سری گلکسی خود یاد می‌کند. هر دو دکمه پلاستیکی هستند ولی در حین استفاده، حس خوبی را به کاربر القاء می‌کنند.

در طرف مقابل جایی است که شکاف کارت حافظه و سیم‌کارت را پیدا خواهید کرد. این نوع شیار از بهترین انواع شیار کارت حافظه و سیم‌کارت است، چراکه به شما این امکان را می‌دهد تا هم‌زمان از دو سیم‌کارت نانو و کارت مایکرو اس دی استفاده کنید.

در قسمت زیرین بدنه نیز پورت یو اس بی نوع سی، جک هدفون، بلندگو و میکروفون اصلی قرار دارد، در حالی که میکروفون ثانویه در قسمت بالایی بدنه قرار دارد.

نمایشگر این گوشی هوشمند از جنس امولد است. اندازه نسبتاً بزرگ ۶٫۴ اینچی آن، هر فردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه، صفحه‌نمایش گلکسی A۳۲ ۴ جی را عمیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

برش دوربین سلفی به شکل حرف یو انگلیسی در قسمت بالایی صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد. به نمایشگرهایی که دارای این نوع برش دوربین سلفی هستند، اینفینیتی یو گفته می‌شود. همان‌طور که از تصاویر نیز مشخص است، حاشیه نسبتاً ضخیمی دور صفحه‌نمایش را احاطه کرده است. ترجیح می‌دادیم سامسونگ میزان این حاشیه‌ها را کاهش می‌داد.

البته ذکر این نکته ضروری است که حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش باعث می‌شود تا بتوانید این گوشی هوشمند را راحت‌تر در دست بگیرید. با این وجود، اگر از حاشیه‌های نازک دور صفحه‌نمایش لذت می‌برید و از نظر شما، حاشیه‌های کم دور صفحه‌نمایش یکی از ویژگی‌های اصلی یک گوشی هوشمند مدرن به حساب می‌آید، باید به سراغ خرید یک مدل دیگر بروید. البته حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر در رده قیمتی گلکسی A۳۲ معمول است. بنابراین، این تلفن همراه بدتر از رقبا نیست.

گلکسی A۳۲ دارای حسگر اثرانگشت است

گلکسی A۳۲ به لطف استفاده از نمایشگر امولد، دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر است. حسگر اثرانگشت این گوشی هوشمند نوری است، برخلاف نوع اولتراسونیک که سامسونگ در گوشی‌های گران‌قیمت خود از آن استفاده می‌کند. با استفاده از حسگر اثرانگشت این گوشی هوشمند متوجه شدیم که دقیقاً مانند ای ۵۲، سرعت آن از آنچه انتظار داشتیم، کندتر است و برخلاف ای ۵۲، این گوشی هوشمند در برخی از موارد قادر به تشخیص اثرانگشت نیست.

اندازه گلکسی A۳۲ ۴ جی ۱۵۸٫۹ در ۷۳٫۶ در ۸٫۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۴ گرم است. وزن گوشی هوشمند سامسونگ نسبت به رقبا، در رده متوسط قرار می‌گیرد. دو گوشی هوشمند ویوو وی ۲۰ (با وزن ۱۷۱ گرم) و ریلمی ۸ پرو (با وزن ۱۷۶ گرم) سبک‌تر هستند، در حالی که ردمی نوت ۱۰ پرو سنگین‌تر است (۱۹۳ گرم). اما هیچ‌کدام به اندازه پوکو ایکس ۳ پرو (با وزن ۲۱۵ گرم) سنگین نیست. A۳۲ کوچک‌ترین گوشی هوشمند در میان این گوشی‌های هوشمند است اما با این وجود، پوکو و ردمی دارای نمایشگرهای ۶٫۶۷ اینچی هستند.

صفحه‌نمایش گلکسی A۳۲

گلکسی A۳۲ (نسخه ۴ جی) به یک صفحه‌نمایش سوپر امولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است. این میزان رزولوشن برای انجام بسیاری از امور کافی است. شاید از همه مهم‌تر این باشد که این صفحه‌نمایش از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را نمایش دهد. همه این‌ها کاملاً در تضاد با گلکسی A۳۲ ۵ جی است که از یک نمایشگر ال سی دی با رزولوشن ۷۲۰ پی و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برخوردار است.

پنل صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از نوع امولد است. این موضوع به این معنی است که در هنگام نمایش رنگ سیاه، صفحه‌نمایش هیچ نوری تولید نمی‌کند (برخلاف صفحه‌نمایش‌های ال سی دی). بنابراین، کنتراست این نوع پنل ها اساساً بی‌نهایت است (حداقل از لحاظ تئوری). در عین حال، حداقل روشنایی حدود ۱٫۸ نیت اندازه‌گیری شد. این موضوع به معنی آن است که حتی در هنگام استفاده از این گوشی هوشمند در محیط‌های بسیار تاریک نیز می‌توانید بدون آنکه چشمانتان اذیت شود، برای مدت طولانی با آن کار کنید.

حالت‌های رنگی در گلکسی A۳۲ مانند اکثر گوشی‌های دیگر سامسونگ است که نسبتاً محدود هستند. دو گزینه در تنظیمات صفحه‌نمایش با نام‌های ویوید و نچرال وجود دارند که پوشش ویوید با طیف گسترده‌ای از رنگ همراه است و گزینه نچرال برای تماشای محتوای اس آر جی بی مناسب است. در آزمایش‌هایی که ما انجام دادیم، حالت نچرال در نشان دادن رنگ‌های دقیق تست اس آر جی بی ما بسیار دقیق بود، در حالی که ویوید در نمایش محتوای دی سی آی پی ۳ نسبتاً مناسب بود.

نرخ تازه‌سازی نمایشگر ۹۰ هرتز است

تنظیمات مربوط به گرمی و سردی رنگ‌ها در حالت ویوید به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ سفید مایل به آبی را که در حالت ویوید وجود دارد، به رنگ سفید مطلق تبدیل کنید.

سامسونگ پشتیبانی از ویژگی اچ دی آر را در صفحه‌نمایش A۳۲ قرار نداده است و ما نیز در هیچ یک از برنامه‌های معروف برای بررسی اچ دی آر مانند آمازون، نت فلیکس اچ دی، پرایم ویدیو و حتی یوتیوب، موفق به نمایش فایل‌های اچ دی آر نشدیم.

نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند ۹۰ هرتز است. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا این گوشی هوشمند را با حداکثر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز یا نرخ تازه‌سازی استاندارد ۶۰ هرتز اجرا کنید. در حالت دوم، نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش بر روی ۶۰ هرتز قفل می‌شود. در حالت ۹۰ هرتز، نرخ تازه‌سازی در سراسر رابط کاربری و همچنین در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و مرورگرها، به‌علاوه برنامه‌های پخش ویدئو ۹۰ هرتز می‌شود.

البته توجه داشته باشید که برای پخش ویدئو، تغییر هوشمند نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز وجود ندارد. نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش این تلفن همراه در هنگام استفاده از دوربین یا برنامه‌هایی که به نرخ تازه‌سازی بالا نیاز ندارند (مانند گوگل مپس) به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد.

عمر باتری گلکسی A۳۲

گلکسی A۳۲ دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که یک ظرفیت نسبتاً معمول برای میان‌رده‌های امروزی است. سری ای خود شرکت سامسونگ دارای تعداد زیادی گوشی با ظرفیت باتری بزرگ‌تر است. این مدل خاص دارای صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است. رزولوشن این صفحه‌نمایش نیز فول اچ دی است. بنابراین، شاید این صفحه‌نمایش یکی از نمایشگرهایی باشد که مصرف انرژی نسبتاً زیادی دارد. البته تراشه این گوشی هوشمند نسبتاً ضعیف و کم‌مصرف است که باید باعث بهبود مصرف باتری شود.

در واقع، گلکسی A۳۲ نتایج بسیار خوبی را برای دوام باتری به ارمغان آورده است. با استفاده از این تلفن همراه در حالت ۹۰ هرتز، ما رکورد ۱۶ ساعت وبگردی با وصل شدن به شبکه وای فای و ۱۸ ساعت پخش فیلم آفلاین را اندازه‌گیری کردیم. گلکسی A۳۲ با بیش از ۳۳ ساعت مکالمه صوتی و حالت آماده‌به‌کار مناسب، توانسته تا ۱۱۹ ساعت دوام بیاورد که رکورد بسیار خوبی است.

اگر نرخ تازه‌سازی این تلفن همراه را به حالت استاندارد ۶۰ هرتز تغییر دهید، شما می‌توانید یک ساعت وبگردی بیشتر در حالت وای فای یا حدود یک ساعت و نیم پخش فیلم بیشتر را به دست آورید. به نظر می‌رسد این مقدار تفاوت چندانی با حالت ۹۰ هرتز ندارد، پس می‌توانید از حالت روان‌تر ۹۰ هرتز استفاده کنید.

سرعت شارژ گلکسی A۳۲

گلکسی A۳۲ مانند اکثر گوشی‌های رده پایین شرکت سامسونگ، با یک آداپتور ۱۵ واتی که بر روی آن عبارت «شارژ سریع تطبیقی» سامسونگ حک شده است، ارائه می‌شود. این فناوری بسیار قدیمی است و قدمت آن حدود ۶ الی ۷ سال است. با استفاده از فناوری شارژر سریع تطبیقی، باتری A۳۲ در مدت‌زمان ۲:۱۹ ساعت از صفر تا صد شارژ می‌شود و با شارژ کردن این گوشی هوشمند به مدت نیم ساعت، حدود ۲۵ درصد از باتری گلکسی A۳۲ شارژ می‌شود.

این سرعت نسبت به بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی کمتر است، اما حداقل این سرعت شارژ از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت‌تری مانند ای ۰۲ اس و ای ۱۲ بهتر است. البته قیمت این دو گوشی هوشمند نیز به‌مراتب کمتر است.

مانند اکثر گوشی‌های هوشمند غیر پرچم‌دار دیگر شرکت سامسونگ، گلکسی A۳۲ دارای یک بلندگو است که در پایین گوشی قرار گرفته است و صدای آن مانند اکثر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، نسبتاً کم است. A۳۲ در تست اسپیکر از نظر بلندی صدا، امتیاز «کمتر از میانگین» را کسب کرد. تقریباً همه رقبا صدای بلندتری را ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها بلندگوهای استریو نیز دارند (مانند ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو ایکس ۳).

در مورد کیفیت صدا، سامسونگ توجه نسبتاً مناسبی را به گلکسی A۳۲ نشان داده است. این یک بلندگوی مونو است که عالی نیست، اما ایراد بزرگی نیز ندارد و برای تماشای فیلم و موارد مشابه عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد.

رابط کاربری

گلکسی A۳۲ با جدیدترین رابط کاربری شرکت سامسونگ یعنی وان یو آی ۳٫۱ و اندروید ۱۱ روانه بازار می‌شود. همین رابط کاربری در گوشی هوشمند گلکسی ای ۵۲ نیز استفاده شده است. مانند اکثر گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال‌های اخیر، A۳۲ نیز باید ۳ به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و همچنین ۴ سال وصله امنیتی اندروید را دریافت کند. از نظر تئوری، گلکسی A۳۲ شما باید در سال ۲۰۲۳ از اندروید ۱۴ بهره‌مند شود.

از جمله تغییرات کاربردی دیگری که در صفحه قفل ایجاد شده است، ویجت‌های جدید است که اکنون می‌توانید بدون اینکه حتی قفل تلفن خود را باز کنید، به انجام کارهای مختلف با تلفن همراه خود بپردازید. البته ذکر این نکته ضروری است که باید تنظیمات صفحه‌نمایش همیشه روشن را فعال کنید.

این گوشی هوشمند دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر است و بهتر است برای باز کردن قفل این تلفن همراه بهتر است از این گزینه استفاده کنید، چراکه دارای امنیتی بیشتری است. اگر قصد دارید تا از قفل‌گشایی به‌وسیله صورت استفاده کنید، این گزینه نیز وجود دارد. استفاده از صورت برای باز کردن قفل گوشی در شرایط خاص می‌تواند راحت‌تر باشد، اما از آنجا که این سیستم فقط بر اساس دوربین سلفی کار می‌کند، استفاده از این سیستم از امنیت کمتری برخوردار است. اسکنرهای قرنیه متأسفانه اکنون به تاریخ پیوسته‌اند و در گلکسی A۳۲ این گزینه یافت نمی‌شود.

گلکسی A۳۲ از اندروید ۱۱ بهره می‌برد

به لطف اندروید ۱۱، اکنون مشاهده سابقه اعلان‌ها نیز وجود دارد. البته باید از منوی تنظیمات به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین، این منو بلافاصله قابل دسترسی نیست، اما مواردی وجود دارد که اعلان را خیلی سریع رد می‌کنید و نمی‌دانید که موضوع مربوط به آن چیست. در این صورت، می‌توانید به منوی مربوطه رفته و تاریخچه اعلان‌ها را مشاهده کنید. فقط مطمئن شوید که قبلاً این ویژگی را فعال کرده‌اید، زیرا این قابلیت به‌طور پیش‌فرض خاموش است.

نحوه چیدمان تمام تنظیمات و گزینه‌های مختلف و همچنین نوارابزار بسیار شبیه به اندروید خام است. البته اندروید ۱۱ روش جدیدی را برای مدیریت اعلان‌های مربوط به برنامه‌های پیام‌رسان فوری مانند بابلز اتخاذ کرده است و وان یو آی ۳ نیز در این زمینه مانند اندروید ۱۱ عمل می‌کند. این قابلیت مانند ویژگی مشابه است که پیش از این توسط سامسونگ با نام پاپ آپ اسمارت ویو ارائه شده است. این تنظیمات را در زیر منوی نوار اعلان‌ها پیدا خواهید کرد.

منوی نوار اعلان‌ها جایی است که می‌توانید هم پاپ آپ اسمارت ویو و هم مدیریت اعلان اندروید ۱۱ را غیر فعال کنید. در این صورت، اندروید ۱۱ در مورد نمایش اعلان‌ها مشابه نسخه‌های قبلی اندروید مانند اندروید ۱۰ عمل خواهد کرد.

بابلز قابلیت‌های متعددی را حین چت کردن در اختیار کاربر قرار می‌دهد که پیشرفت جدید دیگری در رابط کاربری سامسونگ به شما می‌رود. شما در هنگام دریافت پیام اعلان اولیه، بر روی آیکون مربوطه ضربه می‌زنید. پس از انجام این کار، یک فضا برای مکالمه باز می‌شود که در آن می‌توانید با هر شخصی که دوست دارید، به مکالمه بپردازید. این روش در اصل روش پیش‌فرض فیس بوک مسنجر در هنگام چت کردن است.

به لطف جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید گوگل، کنترل‌های پخش رسانه در وان یو آی سامسونگ در نوار اعلان قرار داده شده‌اند. در این منو، شما گزینه‌های مختلفی را برای کنترل برنامه‌های پخش‌کننده صوتی متعدد در اختیار دارید و می‌توانید تنظیمات این پخش‌کننده‌ها را به‌دلخواه تغییر دهید.

البته دسترسی به صفحه پخش رسانه از قبل در اندروید ۱۱ و در وان یو آی ۲٫۵ در دسترس بود.  اما نسخه جدید برای انتخاب دستگاهی که قصد دارید از آن برای پخش موسیقی استفاده کنید و همچنین استفاده از ویژگی اشتراک موسیقی سامسونگ، گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربر ارائه می‌دهد. پنل کنترل میزان صدا نیز تغییر شکل داده است و اکنون چهار اسلایدر عمودی -به‌جای افقی در نسخه قبل- در نسخه جدید وان یو آی قرار داده شده‌اند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های اعمال‌شده در اندروید ۱۱ که سامسونگ در وان یو آی ۳ نیز از آن بهره‌مند شده است، توانایی پین کردن برنامه‌ها در بالای صفحه و همچنین گزینه‌های مربوط به اشتراک‌گذاری است. این ویژگی جدید یکی از مواردی است که باعث می‌شود از خود بپرسید که چرا باید به مدت زیادی صبر می‌کردیم تا در آخر، گوگل در اندروید ۱۱ این ویژگی ساده ولی کاربردی را به اندروید اضافه کند. به هر حال، اکنون همه‌چیز بسیار بهتر شده است، اما با این وجود، ما ترجیح می‌دادیم که برخی گزینه‌ها و قابلیت‌های ناکارآمد و اضافی حذف می‌شدند. این‌گونه، رابط کاربر وان یو آی سبک‌تر می‌شد.

سامسونگ دکس در گلکسی A۳۲ وجود ندارد

منوی تنظیمات یک تغییر ظریف اما معنی‌دار دیگر داشته است. اکنون، زیرمجموعه‌های منو با استفاده از یک جداکننده به شکل نقطه که دارای فواصل اضافی است، جدا شده است. این موضوع باعث خواناتر شدن منوهای مختلف می‌شود. تغییر جدید دیگر این است که گزینه «جستجوهای اخیر» اکنون به‌جای یک کادر به‌صورت حباب نشان داده می‌شوند. علاوه بر این، یک ویژگی تازه به منوهای مختلف اضافه شده است که برای دسترسی به تنظیمات مختلف هر بخش از سیستم از آن استفاده می‌شود.

شماره‌گیر نسخه جدید وان یو آی نیز با یکسری تغییرات ظاهری همراه است. اکنون می‌توانید یکی از دو طرح ارائه‌شده را برای صفحه تماس در نظر بگیرید. همچنین، می‌توانید یک تصویر پس‌زمینه یا فیلم را برای آن صفحه تنظیم کنید، هرچند که در حال حاضر نمی‌توانید به ازای هر مخاطب، عکس خاص و جداگانه‌ای را برای پس‌زمینه در نظر بگیرید.

بسیاری از تغییرات بصری کوچک‌تر نیز در نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ وجود دارد که در سرتاسر وان یو آی ۳٫۱ پراکنده شده‌اند. پشتیبانی از تم‌های مختلف سامسونگ و انتخاب از بین تم‌های جدیدتر به‌صورت آنلاین نیز به این نسخه اضافه شده است. همین امر در مورد گزینه‌های ناوبری سیستم نیز وجود دارد. می‌توانید با انجام حرکات دست بین منوها جابه‌جا شوید یا مانند نسخه‌های قدیمی اندروید، سه گزینه هوم، بازگشت و منوی برنامه‌های بازشده را به قسمت پایین صفحه‌نمایش اضافه کنید.

درست مانند گلکسی ای ۵۲، گلکسی A۳۲ نیز دارای مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های اضافی رابط کاربری سامسونگ است. مواردی مانند رابط پنل‌های اج، بیکسبی و ادغام کامل پلتفرم‌های اسمارت تینگز و گیم لانچر – که به‌عنوان مرکزی برای همه بازی‌های گوشی‌های هوشمند گلکسی شناخته می‌شود- و همچنین گزینه‌های متنوع دیگر در این رابط کاربری وجود دارند.

البته سامسونگ تصمیم گرفته است تا که برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر خود را  از جمله سامسونگ دکس به گلکسی A۳۲ اضافه نکند. اگرچه حتی در غیاب سامسونگ دکس، هنوز هم می‌توانید بسیاری از قابلیت‌های مشابه این ویژگی را از طریق قابلیت پیوند به ویندوز که با همکاری مایکروسافت پیاده‌سازی شده است، به دست آورید.

مشخصات فنی و قدرت پردازشی گلکسی A۳۲

گلکسی A۳۲ دارای تراشه مدیاتک هلیو جی ۸۰ است که عملکرد خوبی دارد اما عملکرد چندان مناسبی را نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند رقبا در این رده قیمتی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. هلیو جی ۸۰ شرکت مدیاتک یک پردازنده هشت هسته‌ای با پیکربندی ۲ به‌علاوه ۶ هسته‌ای (۲ عدد هسته با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز از نوع کورتکس ای ۷۵ و ۶ عدد هسته با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز از نوع کورتکس ای ۵۵) و پردازنده گرافیکی مالی جی ۵۲ ام سی ۲ است.

گزینه‌های مختلف رم و حافظه ذخیره‌سازی برای خرید در دسترس است که از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی تا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را شامل می‌شود. گوشی که ما بررسی کردیم دارای ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است.

پردازنده مرکزی دارای دو هسته کورتکس ای ۷۵ است که می‌تواند قدرت پردازشی مناسبی را برای انجام کارهای سخت‌تر ارائه دهد، اما اکثر رقبا از تراشه‌های مبتنی بر کورتکس ای ۷۶ که جدیدتر است، استفاده می‌کنند و اغلب سرعت هسته آن‌ها بالاتر از کلاک ۲ گیگاهرتزی است که تراشه جی ۸۰ از آن بهره می‌برد. به این دلیل است که نتایج بنچمارک گلکسی A۳۲ نسبت به رقبا ضعیف‌تر است. ما قدرت پردازشی این گوشی هوشمند را در گیک بنچ بررسی کردیم.

نتایج این بنچمارک نشان‌دهنده پیشرفت ناچیز و کوچک گلکسی A۳۲ نسبت به گلکسی ای ۳۱ است. ای ۵۲ و بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند هم‌رده از قدرت پردازشی بیشتری بهره می‌برند.

پردازنده گرافیکی گلکسی A۳۲ نسبتاً ضعیف است

نتایج بنچمارک انتوتو تا حد زیادی شبیه به نتایج بنچمارک گیک بنچ است. A۳۲ به‌طور قابل توجهی قدرتمندتر از ای ۱۲ است، اما تراشه به‌کاررفته در این گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ یا دیمنسیتی ۸۰۰ اس قدیمی هیچ تفاوتی ندارد.

پردازنده گرافیکی گلکسی A۳۲ برای صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند که وضوح بالایی دارد، کمی ضعیف است و نتایج جی اف ایکس بنگ نشان‌دهنده این موضوع است.

قدرت پردازشی پایین پردازنده گرافیکی گلکسی A۳۲ در بنچمارک ۳ دی مارک بیشتر خود را نشان می‌دهد، جایی که اکثر رقبا نمره ۲ برابر بالاتر از گلکسی A۳۲ را کسب کرده‌اند.

امتیازات بنچمارک آنچه را که پیش از این انتظار داشتیم را تأیید می‌کند: تراشه گلکسی A۳۲ عملکرد ضعیفی دارد. البته این تلفن همراه برای انجام کارهای روزمره کند نیست و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز صفحه‌نمایش به شما تجربه مناسبی را ارائه می‌دهد. با این وجود، هنگام جابجایی در رابط کاربری، گاهی اوقات با لگ مواجه می‌شویم و باز کردن قفل با کمی تأخیر همراه است. رفتن به حالت شبانه مدتی طول می‌کشد و گاهی حتی صفحه‌کلید این گوشی هوشمند با تأخیر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

به‌طور کلی، این تلفن همراه برای کسانی که به دنبال قدرت پردازشی بالا هستند، مناسب نیست. اگر قدرت پردازشی برای شما بسیار مهم است، بهتر است یک گو

شی گران‌قیمت‌تر خریداری کنید.

 

سیستم دوربین چهارگانه از نوع ۲ + ۲

نتیجه‌گیری

گوشی گلکسی A۳۲ سامسونگ از صفحه‌نمایش عالی بهره می‌برد. ظرفیت باتری این گوشی بالاست که باعث می‌شود بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. با این وجود، ترجیح می‌دادیم که سامسونگ از تراشه قدرتمندتر و حسگر اثرانگشت بهتری در این دستگاه استفاده می‌کرد.

نقاط قوت:

  • صفحه‌نمایش سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • ظرفیت بالای باتری
  • اندروید ۱۱ و آخرین نسخه رابط کاربری وان یو آی

نقاط ضعف:

  • تراشه نسبتاً ضعیف
  • حسگر اثرانگشت ناکارآمد
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار