نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 2؛ آینده‌نگرترین گوشی 2020

یکی از فناوری­‌هایی که در سال 2020 بسیار چشمگیر بوده گوشی تاشوی Galaxy Z Fold 2  است که خرید آن­ را توصیه می‌­کنیم. گوشی گلکسیFold 2  نتیجه خم ­شدن صفحه گلکسی Fold 1 است که دارای صفحه نمایشی به­‌اندازه 6.2 اینچ است به­‌طوری‌که می‌توان به­‌راحتی با­ آن کار کرد و مانند یک تبلت کوچک در جیب جا می‌شود.

Galaxy Z Fold 2 مانند مدل Note 20 در دو رنگ برنز و مشکی وجود دارد. رنگ لولا را مشکی، طلایی، نقره ای ،قرمز و آبی قابل سفارش است. سامسونگ در طراحی این گوشی برخلاف Note 20، سنسور اثر انگشت را از روی صفحه به دکمه پاور منتقل کرده است.

علاوه بر سامسونگ شرکت ال‌جی، موتورولا ریزر و مایکروسافت دئو نیز در زمینه‌ی تولید گوشی‌های تاشو فعالیت می‌کنند ولی سامسونگ بیشترین طراحی را در بین آن‌ها داشته است.

 

نقاط قوت

  • طراحی نوآورانه
  • رفع مشکل لولا Fold 1
  • قابلیت کار همزمان با چند برنامه
  • عمر باتری خوب
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 11 واتی
  • پشتیبانی از شارژ معکوس

 

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از S pen
  • عدم وجود شیار کارت حافظه
  • کم بودن حافظه‌ی داخلی
  • قیمت زیاد
  • ضد آب نبودن

صفحه‌ی نمایش

نمایشگر Fold 2 برای تماشای فیلم و بازی­کردن سرعت بالایی دارد، دارای فرکانس 120 هرتز (نرخ تازه­سازی تصویر) است و درمقایسه با Fold 1 روان­تر است. صفحه نمایش آن صاف و شفاف است و یک محافظ صفحه از جنس پلاستیک روی آن چسبانده شده است.

نمایشگر داخلی با زاویه‌‌ای بین 75 تا 115 درجه باز می‌شود و تبدیل به چیزی شبیه به یک لپ‌تاپ بسیار کوچک می‌شود. چون نیمی از صفحه حالتی ایستاده دارد و بدون سه پایه می‌توانید با دوربین عقب آن عکس سلفی بگیرید. حالت انعطاف‌پذیری گوشی سبب می‌شود تا بتوانیم همزمان چند برنامه‌ی باز داشته باشیم. این امکان هم وجود دارد که صفحه به سه قسمت با برنامه های مختلف تقسیم شود.

 

 

هر دو صفحه داخلی و خارجی (حالت تاشو و حالت باز شده) وضوح خوبی دارند و نرخ تازه‌سازی هر دو 120 هرتز است. البته نسبت به کاری  که انجام می‌دهیم و برنامه‌ای که اجرا می‌شود سرعت تازه‌سازی به‌طور هوشمندانه کم و زیاد می‌شود.

Galaxy Z Fold 2 از قلمS Pen  پشتیبانی نمی‌کند علت آن هم محافظ پلاستیکی بسیار ظریف صفحه نمایش است که تحمل ضربه‌های قلم را ندارد. این مورد می‌تواند نقطه ضعف محسوب شود مخصوصا اگر بخواهید کارهایی مثل طراحی انجام دهید.

دوربین

Fold 2 دارای پنج دوربین است که عکس‌های بسیار باکیفیتی برای برایتان می‌گیرد. اما بهترین عکس‌هایی که از گوشی‌های سامسونگ میتوانید انتظار داشته باشید متعلق به این مدل نیست.

سه دوربین پشت (دوربین‌های معمولی، واید و تله فوتو) باکیفیت 12 مگاپیکسل و دو دوربین در کاور نمایشگر و دیگری در صفحه اصلی با کیفیت 10 مگاپیکسل وجود دارد.

این گوشی حالت انعطاف­پذیری دارد این کار را لولای بازشونده انجام می­دهد، می­توان آن ­را به‌حالت ایستاده روی سطوح قرار داد. پنج دوربین دارد که سه دوربین در پشت و دو دوربین سلفی روی نمایشگر اصلی قرار دارد. زوم اپتیکال آن‌ها بین 2X تا 50X است. در نیمه‌ی سمت راست نمایشگر داخلی دوربین سلفی قرار گرفته. سه دوربین و یک دوربین سلفی به‌صورت عمودی در پشت قرار دارد.

این گوشی قابلیت قرارگرفتن در زاویه 90 درجه را دارد. صفحه به دو نیمه تقسیم می‌شود. می‌توان به‌راحتی آن را روی یک سطح هموار قرار دارد. پیش‌نمایش دوربین در قسمت بالایی صفحه نشان داده می‌شود وعلامت دوربین روی سطح دیگر که پایین است قرار می‌گیرد. از نیمه بالای صفحه تصویر سلفی خود را تماشا کنید.

لولا

در قسمت لولای گوشی چیزی شبیه به جارویی برای غبارزدایی تعبیه شده. یک شیار کوچک که با باز و بسته شدن ذرات خاک و موهای ریز را جمع می‌کند و مانع ورود ذرات ریز به داخل گوشی می‌شود. حالت ژله‌مانند بین دو صفحه موقع باز بودن گوشی درFold 1  مشکلی بوده که در گوشی Fold 2 رفع شده است. حالا این سطح کاملاً یک‌دست است.

نرم‌افزار

برای این موبایل از نسخه‌ی اندروید 10 استفاده شده و رابط کاربری one UI 2.5  هم با آن عالی کار می‌کند.

بیشترین تغییرات در نرم‌افزار تلفن‌های هوشمند، در دهه اخیر اتفاق  افتاده. تلفن‌های تاشو ایده‌ی استفاده همزمان از چندین برنامه را پیش می‌برند.دلیلش این است که چنین قابلیتی از قبل در گوشی‌ها وجود داشته. اما این مفهوم کاملاً در Fold 2 تحقق یافته.

ویژگی Samsung’s App Continuity امکان این‌که برنامه‌هایی که درحال تماشای آن‌ها هستیم و یا باز هستند با تبدیل حالت تاشو به حالت بازشده ادامه پیداکند و قطع نشود را فراهم می‌کند. مـثلا پیداکردن مسیر در گوگل مپ را روی صفحه بزرگ انجام می‌دهیم و وقتی مسیر را پیدا کردیم گوشی را جمع کنیم تا راحت‌تر به مسیر ادامه دهیم با این کار برنامه بسته نمی‌شود و در همان حالت باز باقی می‌ماند.

ابعاد

ابعاد گوشی نسبت به گوشی گلکسی فولد تغییر چندانی نکرده است. به‌اندازه چند دهم اینچ بزرگ‌تر از مدل قبلی است و به‌راحتی با یک دست هم قابل استفاده است. اندازه‌ی نمایشگر درحالت بسته کشیده است و اندازه 6.2  اینچ دارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و نمایشگر داخلی گوشی در حالت باز 7.6  اینچ است که از مدل قبلی با ابعاد 7.3  کمی بزرگ‌تر است. بنابراین کار کردن با آن آسان‌تر است. می‌توانید راحت‌تر بازی کنید و در صفحات طراحی شده‌ی بزرگ کار کنید.

وقتی گوشی تا می‌شود ضخامتی به اندازه 16.8  میلی‌متر دارد. مانند این‌که دو گوشی را روی هم دهید. وزن آن 282 گرم است، نسبت به این‌که این گوشی را به‌نوعی می‌توان دو موبایل در نظر گرفت بسیار سبک است، در حالت باز شده دارای ضخامت 6.9  میلی متر است که برای هر گوشی و تبلت نازک معمولی است.

حافظه

رم گوشی 12 گیگابایت و حافظه داخلی گوشی 256 گیگابایت است. به علت عدم وجود شیار کارت micro SD، امکان افزایش فضای داخلی وجود ندارد. البته با قیمت بالای این گوشی انتظار حافظه 512 گیگابایتی می­‌رفت. این مورد را هم می‌توان جز نقاط ضعف این گوشی در نظر گرفت.

باتری

ظرفیت باتری 4500 میلی­ آمپر است و با یک شارژ شبانه کل روز را باتری خواهید داشت. البته  واضح است که این موضوع به میزان استفاده شما هم بستگی دارد. به این‌‌که چقدر از صفحه‌نمایش 7.6 اینچی در مقابل نمایشگر Cover 6.2 اینچی با مصرف کم استفاده می‌کنید و اینکه چندبار حالت تازه‌سازی 120 هرتز را فعال می‌کنید.

نرخ تازه ­سازی صفحه نمایش تطبیقی سامسونگ هوشمند است. برای انجام کارهای ساده به کمترین میزان یعنی 11 هرتز می­رسد که عمر باتری Fold 2 را کمی سریعتر کاهش می­دهد.

 

رفع نواقص Fold 1

گوشی Galaxy Fold نسل اول گوشی‌های تاشو‌ی لمسی بود و محدودیت‌های زیادی داشت. اما با همه‌ی این حال یک تکنولوژی به‌روز و جدید بود و قیمت بالایی داشت. با آمدن گوشی هوشمند Galaxy Z Fold 2 صفحه نمایشگر بزرگ‌تر و لولای آن بادوام‌تر شد. به‌علاوه حل بسیاری از محدودیت‌ها باعث شد که گوشی بهتر و کاربردی‌تری ببینیم. البته انتظار می‌رود در آینده‌ی نه‌چندان دور گوشی‌های تاشو با قیمت خیلی پایین‌تر عرضه شوند.بنابراین افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ها را خواهند داشت.

اگر یکی از طرفداران پروپاقرص تکنولوژی باشید همیشه از نوآوری‌های جدید استقبال می‌کنید. پس اصلا این موبایل را از دست نمی‌دهید. Fold 2 نسبت به Fold 1 قدم رو به جلوی بزرگی است. بسیاری از مشکلات نسخه‌ی اولیه در آن حل شده. البته این گوشی قیمت بالایی دارد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم برای خرید آن پول است. اما در مقابل هزینه‌ای که می‌کنید چه‌چیزی دریافت می‌کنید؟ باید گفت که در مورد دوربین، باتری و ویژگی‌های معمول موبایل نکته‌ی خارق‌العاده‌ای وجود ندارد. قطعا می‌توانید با این قیمت موبایل‌های باکیفیت‌تری هم بخرید. اما اگر دنبال موبایلی خاص باشید و هرکجا که می‌روید همه با کنجکاوی درمورد آن سوال بپرسند یا شیفته‌ی طراحی جالبش شدید، می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

 

منبع: techradar

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار