نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

بررسی گوشی Galaxy A25 سامسونگ

سامسونگ در سال های اخیر با عرضه گوشیهای همراه سری A، گوشی های اقتصادی تا میان رده رو مورد هدف قرار داده و توانسته سهم بازار قابل قبولی را از آن خود کنه. گوشی A25 سامسونگ در دسامبر 2023 (دی ماه 1402) به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ معرفی و عرضه شد. واقعیت امر سری A2x جایی میان گوشیهای اقتصادی و میان رده قرار می گیرد و نه میتوان آن را تماما اقتصادی و نه کاملا میان رده دانست. گوشی A25 سامسونگ به تازگی به بازار ایران هم راه پیدا کرده و اگه دنبال خرید یک گوشی خوش قیمت و با امکانات مناسب از برند سامسونگ هستید، با بررسی گوشی Galaxy A25 سامسونگ همراه دیجی اطلس باشید تا ببینیم این گوشی ارزش خرید داره یا نه؟!

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Galaxy A25 سامسونگ

طراحی گوشی Samsung Galaxy A25 بسیار شبیه به سری پرچم‌دار گوشی S23 سامسونگ است و این موضوع با توجه به ظاهر و طراحی زیبا و مینیمال این سری خیلی تعجب‌آور نیست. سامسونگ قصد دارد که تمامی گوشی‌های هوشمند خود دارای زبان طراحی مشابه با سری Galaxy S23 باشند تا هر کسی، صرف نظر از اینکه کدام گوشی هوشمند و با چه برچسب قیمتی را از سامسونگ خریداری کرده است، تجربه نسبتا مشابهی داشته باشد. سامسونگ گلکسی A25، از یک طراحی کاملا تخت استفاده میکند. در قاب پشتی از یک تکسچر و جنس مشبک استفاده شده که نسبت به قبل حس لاکچری تری را تداعی میکند، جزیره دوربین ها برآمدگی چندانی ندارند و سه لنز اصلی به صورت عمودی به همراه یه فلش LED با بدنه ترکیب شدن و فقط از یک محافظ فلزی برای دورشون استفاده شده تا صدمه نبینند. پنل جلوی گوشی دارای حاشیه‌های نسبتا زیادی است که با بریدگی Infinity-U یا ناچ قطره ای اقتصادی بودن گلکسی A25 سامسونگ را یادآور می شود.

این گوشی با قطر 8.3 میلی متری و وزن 197 گرمی گریپ و حالت خوبی در دستان شما دارد و به راحتی از دستتان لیز نمی‌خورد. روی لبه راست گوشی دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا مثل نسل قبلی قرار دارند، اما با یک تغییر جزئی، در ناحیه دکمه‌ها برآمدگی به نام Key Island وجود دارد که تمام دکمه‌ها برای دسترسی آسان‌تر در آن قرار دارند. سنسور اثر انگشت نیز در این قسمت تعبیه شده که سرعت و دقت قابل قبولی را ارائه میدهد. درگاه سیم کارت به صورت هیبریدی ساخته شده است، که امکان استفاده از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک مموری کارت را فراهم میکند. شایان به ذکر است که خبری از گواهی ضدآب و گرد و غبار یا حتی محافظت صفحه نمایش با هیچ نسخه ای از گوریلا گلس نیست!

بدنه از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته شده و با اینکه به خوبی گوشی های بالارده و پرچمدار سامسونگ نیست اما خوشبختانه با گرفتن گوشی A25 در دست حس چیپ بودن متریال سراغ تون نمیاد! استفاده از بدنه تمام پلاستیکی به سامسونگ اجازه داده تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و منابع خود را در بخش های دیگری مانند نمایشگر به کار گیرد. سامسونگ گلکسی A25 با رنگی متنوعی از قبیل آبی روشن (Fantasy Blue)، زرد لیمویی (Personality Yellow)، مشکی مات (Brave Black) و آبی تیره (Optimistic Blue) عرضه شده است. در مجموع گوشی A25 سامسونگ با یک طراحی خوب و مناسب و همچنین استفاده از متریال با کیفیت و یک سری تغییرات مثل Key Island یک گوشی اقتصادی خوب و قابل قبول هست.

 

بررسی صفحه نمایش Galaxy A25 سامسونگ

سامسونگ در بخش صفحه نمایش سنگ تمام گذاشته است و یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن FHD+ را برای این گوشی استفاده کرده است که باعث ایجاد تراکم پیکسلی ایده آل 396ppi در هر اینچ شده است. با خرید گوشی Galaxy A25 سامسونگ، شما یک نمایشگر مناسب با ویژگی‌های پیشرفته مانند نرخ تازه‌سازی بالای 120Hz دریافت می‌کنید که نسبت به گوشی a24 سامسونگ که صفحه نمایش 90 هرتزی داشت، پیشرفت چشمگیری به حساب می آید. این پنل همچنین در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی نخواهد داشت، زیرا بیشینه روشنایی 1000 نیتی موجب می‌شود گوشی گلکسی A25 سامسونگ زیر نور مستقیم خورشید هم خوانی خود را حفظ کند. همیشه صفحه نمایش نقطه قوت سامسونگ در رقابت میان پرچم دارها و گوشی های بالارده بوده است، حالا سامسونگ خساست رو کنار گذاشته و نقطه قوت خودش رو به بازه های قیمتی اقتصادی تر هم آورده است.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری سامسونگ گلکسی A25

سامسونگ، گوشی Galaxy A25 را به چیپست Exynos 1280 5G مجهز کرده است. از عمر این چیپست نزدیک به 3 سال میگذرد و کمی قدیمی است، اما چیپستی آزمایش پس داده و مورد اعتماد از سامسونگ است که پیش از این تجربه‌ای قابل قبول در بازه قیمتی بالاتر را ارائه داده است.

این چیپست دارای یک پیکربندی CPU هشت هسته‌ای با دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 استه که قدرت کافی برای اجرای برنامه ها و قابلیت های مولتی تسکینگ را دارد. با این حال، بعضا سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند علی الخصوص شیائومی در همین بازه های قیمتی، چیپست‌های جدیدتر و بهتری ارائه را می‌دهند. چیپست Exynos 1280 یک چیپست نسبتا توانمند است و پیشتر در گوشیهایی مثل سامسونگ A53 و سامسونگ A33 مورد استفاده قرار گرفته است . عملکرد آن در بازی‌ها قابل قبول ارزیابی می شود. این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Mali-G68 است که به راحتی می‌تواند بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل یا PubG موبایل را با تنظیمات گرافیکی متوسط و فریم ریت مناسب و پایدار اجرا کند.

 

از نظر مقدار حافظه ذخیره سازی و رم، گوشی Samsung Galaxy A25 با حداکثر 6GB/8GB RAM و 128GB یا 256GB حافظه داخلی عرضه شده است. این گوشی در زمان عرضه از اندروید 14 و One UI 6 استفاده میکند و بر خلاف برخی گوشی های اقتصادی شیائومی از نسخه های قدیمی تر اندروید استفاده نمیکند که همین مورد باعث میشود که تجربه به روز، با امکانات شخصی سازی مناسب و یه رابط کاربری مناسب را در اختیار داشته باشید. همچنین، سامسونگ وعده داده است که برای این گوشی 4 سال به‌روزرسانی اندروید و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه میشود که این امر قطعاً تجربه نرم‌افزاری ایده آلی برای یک گوشی اقتصادی به حساب می آید. گلکسی A25 سامسونگ برخلاف نسخه سال گذشته این بار از اتصال 5G هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، گوشی از Wi-Fi دو بانده نسل 5، بلوتوث 5.3، سنسور اثر انگشت فیزیکی در لبه کناری، NFC پشتیبانی می‌کند. در این بخش سامسونگ مثل گوشی های دیگه خودش یک پردازنده با عملکرد مناسب را با یک رابط کاربری به روز و روان ترکیب کرده و شاید نتونید بازی های جدید را با بهترین گرافیک و با فریم بالا اجرا کنید اما عملکرد کلی دستگاه در کنار رابط کاربری بدون لگ و باگ میتواند تجربه خوشایندی را ارائه کند.

 

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A25

گوشی A25 سامسونگ مثل دیگر گوشی های سری A دارای یک سیستم دوربین سه‌گانه است. سنسور 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض، و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارد. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی قابل قبول هستند و دارای جزئیات بالا، دامنه دینامیکی خوب، تعادل رنگ سفید عالی و به رسم سایر گوشی های سامسونگی رنگ‌های اشباع شده‌ای دارند.

حتی اگر نور کم باشد، تصاویر ثبت شده کماکان قابل استفاده هستند. البته بدیهی که سطح جزئیات کاهش پیدا میکند و رنگها غلظت همیشگی را ندارند. همین موارد در مورد حالت پرتره نیز صادق است، و عکس‌های پرتره در کل خوب به نظر میرسند. بوکه یا محو شدن پس‌زمینه تقریبا طبیعی انجام میشود و لبه‌های اطراف سوژه به طور طبیعی با افکت تار شدن پس‌زمینه ترکیب می‌شوند. دوربین فوق عریض امکان عکاسی لنداسکیپ و عکس های دست جمعی را فراهم میکند. اما سنسور 8 مگاپیکسلی تفاوت کیفیت بسیار محسوسی با لنز اصلی دارد و تصاویر کمی نرم‌تر به نظر میرسند. این بدان معنا نیست که دوربین فوق عریض قابل استفاده نیست؛ عکس های خوبی ثبت میکند اما نباید انتظار معجزه داشته باشیم. در مورد لنز دو مگاپیکسلی ماکرو مثل سایر لنزهای ماکرو در این بازه قیمتی و حتی بازه های بالاتر، عملا نمی توان توقع زیادی از این لنز داشت و در شرایط نوری ایده آل و با صرف زمان زیاد شاید بتوان عکس هایی با کیفیت متوسط گرفت، اما احتمالا بعد از چندبار تست کردن این دوربین از آن مایوس خواهید شد و عملا دیگر سراغ استفاده ازش نخواهید رفت!

 

در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می‌تواند سلفی‌های مناسبی بگیرد. کیفیت تصویر به اندازه‌ای خوب است که بتوان بدون نیاز به اعمال هرگونه فیلتری، آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. این دوربین سلفی به نسبت سایر گوشی های هوشمند این بازه قیمتی از رقیب مستقیم، یعنی شیائومی کیفیت مناسب تری را ارایه میدهد. در مورد ضبط ویدیو، دوربین عقب می‌تواند ویدیوها را با کیفیت 4K با 30 فریم بر ثانیه ضبط کند، که نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری به حساب می رود. دوربین سلفی حداکثر تا 1080p تا 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند. دوربین اصلی پشتی همچنین از gyro-EIS یا لرزشگیر دیجیتالی پشتیبانی میکند، که هرچند به خوبی OIS (لرزشگیر اپتیکال) نیست، اما بودنش در این بازه قیمتی غنیمت به شمار میرود.

بررسی  عملکرد باتری و دیگر امکانات گوشی سامسونگ گلکسی A25

گوشی A25 سامسونگ دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که یک باتری با ظرفیت بالا ولی تقریبا عادی برای اکثر گوشی های مدرن محسوب می‌شود و به ادعای سامسونگ بیش از 2 روز به شما شارژدهی میکند، البته با استفاده های خیلی سبک‌ و ساده! اما اگر شما یک گیمر باشید، یا از برنامه های متعدد و نسبتا سنگین استفاده میکنید، ممکن است باتری حتی یک روز کامل دوام نیاورد. البته وقتی باتری خالی شود، نیازی نیست خیلی نگران نباشید، زیرا گوشی Samsung Galaxy A25 از شارژ سریع با سیم 25 واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در حدود 80 دقیقه به طور کامل شارژ کند. متاسفانه این شارژر در باکس گوشی وجود ندارد و باید جداگانه آن را تهیه کنید. که این مورد مخصوصا برای گوشی های اقتصادی یک ضعف محسوب می شود. تهیه شارژر در دی ماه 1402 چیزی در حدود 500 هزارتومان هزینه در پی خواهد داشت. که باید قبل از خرید گوشی این هزینه اضافی را در نظر بگیرید، مخصوصا وقتی در همین بازه قیمتی رقیب قدرتمند چینی یعنی شیائومی، شارژرهای سریع تری را استفاده و حتی در داخل جعبه نیز قرار می دهد.

 

بررسی اسپیکر گوشی A25 سامسونگ

گوشی A25 سامسونگ مثل بسیاری از گوشی های اقتصادی بازار، به دلیل داشتن جک ۳/۵ میلیمتری صدا امکان استفاده از هندزفری و هدفون های سیمی رو در اختیارتون میزاره؛ پس میتونین از تهیه هندزفری های بلوتوثی، صرفه نظر کنید و از همون هندزفری سیمی قدیمی خودتون برای تماس گرفتن یا موسیقی گوش دادن استفاده کنید. گوشی A25 سامسونگ به اسپیکر استریو مجهز شده است که بلندی مناسب ولی کیفیت صدای کاملا معمولی ارائه میدهد، که در این بازه قیمتی قابل قبول ارزیابی میشود.

جمع‌بندی

گوشی Galaxy A25 سامسونگ دارای اتصال 5G، صفحه نمایش فراتر از انتظار با حاشیه کم و رفرش ریت بالا، بیشینه روشنایی بسیار مناسب، عملکرد مناسب پردازنده در این بازه قیمتی و عملکرد باتری عالی است. حتی دوربین آن، به‌خصوص دوربین اصلی، نیز عکس های مناسب و قابل قبولی را ثبت میکند. البته دوربین فوق عریض و ماکرو کیفیت مناسبی ندارند، اما عملکرد مناسب دوربین اصلی این کمبود ها را تا حدودی جبران می‌کند. گفتنی است که پیدا کردن یک گوشی هوشمند با  4 سال آپدیت نسخه اصلی اندروید و همچنین صفحه نمایش 120 هرتزی 1000 نیتی در این بازه قیمتی در سال 2024 دشوار به نظر میرسد. پشتیبانی طولانی‌مدت نرم افزاری سامسونگ از این گوشی تقریباً تمامی گوشی‌های دیگر در بازه قیمتی این گوشی و حتی بالاتر را کنار می‌زند. البته این گوشی تماما نکات مثبت و قابل توجه ندارد، از جمله نقاط ضعف این گوشی می توان به عدم وجود گواهی IP، استفاده از شارژری که در جعبه قرار ندارد و توان پایینی هم دارد، حاشیه زیاد نمایشگر و طراحی قدیمی این بخش و همچنین نداشتن گوریلا گلس محافظ اشاره کرد.

با توجه به همه این موارد و برچسب قیمتی 12 الی 13 میلیون تومانی این گوشی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 6/128، در زمان نگارش این مقاله یعنی نیمه دوم دی ماه 1402 و برچسب قیمتی بالاتر آن در مقایسه با برادر بزرگترش یعنی گوشی A34 سامسونگ، اندکی کار را برای توصیه این گوشی سخت میکند. احتمالا با گذشت زمان و افت قیمت احتمالی این گوشی به خاطر واردات بیشتر، ارزش خرید این گوشی بیش از پیش خواهد شددر مجموع گوشی A25 سامسونگ با توجه به امکانات در نظر گرفته  شده به عنوان یک میان رده اقتصادی ارزش خرید بالایی دارد ولی کمی صبر برای خرید این گوشی ممکنه باعث بشه فشار کمتری به جیب شما وارد بشه! البته عرضه گوشی های سری ردمی نوت 13 شیائومی در ایران به عنوان رقیب اصلی این گوشی، شاید پیشنهاد تمام و کمال این گوشی را سخت کند. به نظرتون گوشی A25 سامسونگ با این امکانات و پیشرفت ها نسبت به نسخه سال قبل، ارزش خرید بالایی دارد یا نه؟

نویسنده : digiatlas.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار