لوازم خانگی

راهنمای خرید آباژور

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

آباژور از جمله وسایل دکوراتیو است که در این سال‌ها باب شده است. در حقیقت آباژور را می‌توان چراغ کلاه‌دار یا لوستر قابل جابجایی دانست که علاوه برجنبه‌های تزیینی دارای قابلیت‌های روشنایی خواهد بود. آباژورها انواع و اقسام مختلفی دارند؛ از مدل‌هایی با پایه‌های چوبی و کنده‌کاری شده گرفته تا پایه‌های فلزی و طرح‌های مدرن، استفاده از آباژور‌ها نیز در جاهای مختلف از نشمین و پذیرایی تا اتاق خواب مورد استفاده دارد. امروزه آباژورها را بیشتر در میان مبلمان، روی میز پذیرایی، کنار تلفن، روی میز کار و حتی در اتاق خواب می‌توان یافت. دامنه استفاده از این چراغ‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

آباژورهای رومیزی

امروزه آباژورها جایگزین چراغ‌های فتیله‌ای، گردسوز و فانوس‌های قدیمی شده اند؛ با این تفاوت که در زمان های گذشته، از این منابع نوردهی سنتی هم به عنوان نور عمومی و هم به عنوان نورهای جهت دار و کاربردی استفاده می شد، اما امروزه و با وجود انرژی برق، از کارکرد روشنایی آباژورها کاسته شده و بیشتر جنبه زیبایی یافته‌اند. چنانچه قایل به استفاده از خصوصیات روشنایی آباژور نیستید می‌توانید از شید های تیره تر استفاده کنید.

آباژور پایه دار

آباژورهای پایه‌دار همانطور که از اسمش مشخص است، به جای قرارگیری روی میز مستقیما روی زمین قرار می‌گیرد. معمولا ارتفاع این نوع بیش از ۵۰ سانتیمتر است، این آباژورها نسبت به انواع رومیزی مدرن تر به حساب میآیند. آباژورهای ایستاده با کم شدن نور روشن می‌شوند و آسایش نشیمن را می‌توانند تامین می‌کنند.

کاربری این نوع آباژور برای دکوراسیون نشیمن است. در انتخاب آباژورهای پایه بلند به سبک مبلمان خود توجه کنید. حضور یک آباژور کلاسیک در کنار مبلمان مدرن جلوه چندانی نخواهد داشت، همچنین آباژور ایستاده گزینه ای مناسب برای پر کردن فضاهای خالی شده است، پس در انتخاب آباژور برای فضاهای خالی خود دقت کنید. این آباژور می‌تواند در کنار یک مبل تک و یا میز قرار گیرد و نقطه کانونی فضای شما را بسازد.

آباژورهای مناسب برای اتاق خواب

برای اتاق خواب بهتر است از آباژوری استفاده کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد. تا هنگامی که روی تخت می‌نشینید یا روی آن استراحت می کنید، نور آن به صورت مستقیم به چشم شما نرسد و موجب آسیب دیدن چشمان تان و احیانا پریدن خواب شما نشود. گزینه مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب، آباژورهای رومیزی است که روی پاتختی شما جای بگیرد. این آباژورها را متناسب با فضا و ترجیحا در رنگ‌های نه چندان روشن مانند کرم، شکلاتی یا شیری انتخاب کنید تا بتواند مقدار نور تابشی را کاهش دهند.

در ادامه برای انتخاب آباژور اتاق کودک، باید قبل از هرچیز به ایمنی و سلامت آن فکر کنید. به سراغ آباژورهایی بروید که کمتر در آن از شیشه یا فلز استفاده شده است. سعی کنید از آباژورهای چوبی و طلقی استفاده و رنگ‌های شاد را برای بچه ها انتخاب کنید. سیستم سیم کشی و دسترسی به لامپ و اتصالات آباژور نیز باید به گونه‌ای باشد که بچه ها امکان دسترسی آسان به آن را نداشته باشند و هیچ خطری مانند برق گرفتگی یا لبه های تیز آن ها را تهدید نکند.

نکات مهم در انتخاب آباژور 

نوردهی: میزان و کیفیت نوردهی در آباژورها بسته به ارتفاع جنس شید و قدرت تابش منبع نوری دارد. چنانچه نوردهی برای شما مهم است باید به میزان نوردهی و تابش آن توجه کنید مثلا برای آباژورهایی که برای مطالعه استفاده قرار می‌گیرند باید دارای نور کافی و ارتفاع مناسب باشد. تا امکان دسترسی به نور کافی را بدهد.

جنس: جنس بدنه آباژورها معمولا از انواع فلز چوب و پلاستیک با تلیق آن‌هاست است. روشن است که انواع فلزی دارای استحکام بالا و ماندگاری بیشتری و البته وزن بیشتری نیز هستند. انواع چوبی و پلاستیکی سبکتر و دارای مقاومت کمتر‌اند. حفظ تعادل در آباژورها در قسمت پایه صورت می‌گیرد و معمولا این قسمت دارای وزن بیشتری در مقایسه با سایر قسمت‌ها است.

هماهنگی بین آباژور و دکوراسیون: باتوجه به خاصیت دکوری بودن انواع آباژور، هماهنگی و تلفیق حداکثری با محیط و سایر دکوراسیون را هنگام خرید مد نظر قرار دهید. تا دکوراسیون شما فرم خود را حفظ کند و همخوانی حداکثری داشته باشد.

 آباژور رومیزی اصفیان مدل کلارا

 آباژور رومیزی اصفیان مدل کلارا A201 کد MRK1

نکات مثبت:

  • بادوام
  • شید حریر
  • طراحی کلاسیک
  • قابل شستن
  • پایه فلزی

نکات منفی:

  • قیمت بالا
این آباژور ساخت ایران با ابعاد  ۲۲*۴۰ سانتی متر و ۹۷۰ گرم است. طراحی این آبازور زیبا و کلاسیک است، پایه این آباژور به گونه ایی ساخته شده که بیشترین تعادل را داشته باشد و در صورت لغریدن سریعا به جای اولش باز گردد. ارتفاع آباژور همراه با شید ۴۰ سانتی متر است، شید به کار رفته شده از جنس حریر با قابلیت شستشو است. ارتفاع این آباژور زیبا به همراه شید آن, ۴۰ سانتی متر است و فلز بکار رفته در آن آبکاری شده می‌باشد. منبع تغذیه این محصول از برق شهری و جنس سرپیچ از نوع ABS بوده و دارای کلید خاموش و روشن کردن روی سیم است، طول سیم برق ۱۴۰ سانتی متر بوده و کافی به نظر می‌رسد. گفتنی است که آباژور کلارا در دو رنگ تقره ایی و طلایی عرضه می‌شود.

آباژور ایستاده رایکا مدل تاشوآباژور ایستاده رایکا مدل تاشو کدVRS05-R-OS

نکات مثبت:

  • جمع شدن
  • تنوع زیاد رنگ

نکات منفی:

  • نداشتن کلید خاموش و روشن
آباژور سه پایه رایکا مدل ایستاده با ابعاد ۵۰x50x150 سانتی متر بوره و از جنس چوب است، طراحی این محصول ساده و تا حدی مدرن است، پایه ها حالت لولایی داشته و امکان جمع شدن و حمل راحت را دارند. باتوجه به این خاصیت ارتفاع این آباژور حدود ۱۵۰ سانتی متر است. و با توجه به بلندی آن دیگر به میز نیازی ندارید و روی زمین قرار می‌گیرد. وزن آباژور رایکا باتوجه به چوبی بودنش سبک بوده و ۲/۶ کیلو گرم است. این آباژور امکان اتصال به برق شهری را داشته و طول سیم در آن به ۱/۲ متر می‌رسد. تنوع رنگ در این محصول فقط در شید های پلاستیکی بوده و در ۱۸ رنگ موجود است. و پایه ها رنگ چوب هستند.

آباژور رو میزی مدل ژیژیس

آباژور رو میزی مدل ژیژیس

نکات مثبت:

  • لامپ ال ای دی و نور دهی کافی
  • تنوع در رنگ
  • پایه فلزی

نکات منفی:

  •  نداشتن کلید خاموش وروشن
  • سایز تا حدی کوچک
آباژور ژیژیس با طراحی ساده و کلاسیک  برای اتاق خواب مناسب است طراحی این محصول به صورت دوتکه شامل پایه و شید است. ابعاد ژیژیس به ترتیب  ۳۰*۳۰*۳۰ سانتی متر با وزن ۱/۲ کیلو گرم است. جنس پایه ژیژیس فلزی بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و البته فلزی بودن پایه به حفظ تعادل آباژور نیز کمک می‌کند. لامپ به کار رفته در این آبازور از نوع ال ایی دی با نور دهی مناسب است. منبع تغذیه این آباژور از برق شهری تامین می‌شود و طول سیم آن به ۱٫۵ متر می‌رسد، همچنین تنوع رنگ در این محصول در ۵ رنگ مختلف است که با توجه به سلیقه می‌توانید تهیه نمایید.

آباژور رومیزی امین کامپوزیت مدل اورانوس

آباژور رومیزی امین کامپوزیت مدل اورانوس کد 18/2

نکات مثبت:

  • مقاومت و دوام
  • طراحی زیبا

نکات منفی:

  • رنگ بندی متنوع

آباژور اورانوس با ابعاد ۴۵×۲۳×۲۳ سانتی متر و وزن ۲ کیلو گرم از این آباژور با طرح خاصی که دارد علاوه بر استفاده در دکوراسیون خانه می‌تواند برای هدیه دادن نیز گزینه مناسبی باشد. نور پرازی اورانوس با توجه به رنگهای متنوع شید رضایت بخش و کافی است. جنس پایه از چوب است که توسط میله فلزی به مجسمه کامپوزیتی متصل شده است. منبع تغذیه این آباژور از برق شهری تامین می‌شود. طول سیم برق این آباژور ۱٫۵ متر است.

آباژور رومیزی فورژسازان مدل رایا

آباژور رومیزی فورژسازان مدل رایا

نکات مثبت:

  •  جنس فلزی واستحکام بالا
  • ضدخش

نکات منفی:

  • تک رنگ بودن
  • جنس متوسط شید
این آباژور با ارتفاع ۵۰ سانتی متری دارای وزن ۱٫۱ کیلویی است. طراحی این محصول فانتزی و به رنگ های تند است و در صورت هماهنگی با اثاثیه شما جلوه خوبی به محل مورد استفاده خواهد داد. آباژور رومیزی رایا با طراحی خاص در سبک انگلیش هوم ساخته شده. انحنای بکار رفته در وسط تنه این محصول و گل های بکار رفته در آن زیبایی آن را دو چندان کرده است. جنس پایه و بدنه از فلز است که از مقاومت بالایی برخوردار است. منبع تغذیه مدل رایا از برق شهری است و طول سیم آن به ۱٫۲ متر می‌رسد.

آباژور پاتریس کلاسیک

آباژور پاتریس کلاسیک کد Pat-132

نکات مثبت:

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • استفاده از فلز برنجه

نکات منفی:

  • قیمت بالا
آباژور با تلفیق آلیاژ برنج وسفال یکی از محصولات بی نظیر و فوق العاده جذاب است که تحسین هر خانواده هنردوست وخلاق ایرانی را برمی‌انگیزد. این محصول کم نظیر با ارتفاع ۶۰ سانتی متر و وزن ۳۶۰۰ گرم و با شاسی صد در صد برنج, مناسب دکوراسیون منازل وفروشگاها می‌باشد. وجود پایه برنجی دایکستی وهمچنین حباب لامپا باقطر ۲۶ سانت روی آباژور زیبایی محصول را دوچندان می‌کند. طراحی این آباژور به سبک چراغ های قدیمی و سنتی مدلهای فرانسوی است و شکل کلاسیکی دارد. چراغ این آباژور از ال ایی دی با نور دهی مناسب و کافی است.

آباژور ایستاده رایکا مدل BN17-S

آباژور ایستاده رایکا مدل BN17-S

نکات مثبت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • نور مناسب

نکات منفی:

  • تک رنگ بودن محصول
آباژور ایستاده رایکا با پایه فلزی و ارتفاع ۱۵۵ سانتی متری و وزن ۶٫۵ کیلوگرم است. طراحی این محصول بسیار زیبا و چشم نواز است، و برای قرارگیری در میان مبلمان در نشیمن مناسب است. نورپردازی این محصول به وسیله شید طلایی، زرد رنگ است و در صورت روشن بودن جلوه مناسبی به دکوراسیون می‌بخشد. نوع لامپ استفاده شده در این آباژور از نوع ال ای دی بوده و نور مناسبی ارایه می‌دهد. منبع تغذیه این آباژور از برق شهری بوده و دارای سیم ۱٫۵ متری است.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار