تراشه و پردازنده هاسامسونگ

سامسونگ ساخت تراشه اگزینوس با پردازنده گرافیکی RDNA را تأیید کرد

روز گذشته و در جریان رونمایی از تراشه اگزینوس 2100، سامسونگ بار دیگر تأیید کرد که با کمپانی AMD برای تولید تراشه پرچمدار نسل بعدی خود همکاری نزدیکی دارد و به شکل تلویحی اشاره کرد که این همکاری کاملاً موفقیت آمیز بوده است. اما این حرف به چه معنا است؟ با ما همراه باشید.

اظهارنظر دیروز سامسونگ بدان معناست که اولین تراشه از سری اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD مبتنی بر معماری RDNA در نسل بعدی و مدل جانشین اگزینوس 2100 رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت؛ تراشه‌ای که احتمالاً از اواخر سال جاری تولید خود را آغاز کرده و سال آینده در گوشی‌های سری گلکسی اس 22 به کار گرفته خواهد شد. البته این احتمال هم مطرح شده که این تراشه را امسال در گلکسی زد فولد 3 ببینیم. اما با توجه به اینکه سامسونگ هر سال تنها یک پردازنده پرچمدار عرضه می‌کند، این امر بسیار بعید به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ آمده که همکاری این شرکت با AMD جهت تولید “محصولات مکمل” خواهد بود. به عبارت دیگر سامسونگ مجاز به ساخت و عرضه سخت افزاری بر اساس فناوری AMD نخواهد بود که در رقابت مستقیم با AMD باشد. این بدان معنی است که چیپ گرافیکی AMD تنها در تراشه‌های اگزینوس سامسونگ و برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به کار گرفته خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار