لوازم خانگی

۹ مدل ساز دهنی از برندهای معتبر برای افراد مبتدی و حرفه‌ای

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها ساز زدن است. قراردادن نوت‌ها کنار هم و تشکیل نوایی زیبا حس دلنشینی به افراد می‌بخشد.

خیلی از افراد دوست دارند در بیشتر موقعیت‌ها امکان نواخت سازی که بلد هستند را داشته باشند که با سازهای بزرگ به راحتی ممکن نیست. اگر به یادگرفتن سازهای کوچک و قابل حمل علاقه‌مند هستید ما به شما هارمونیکا یا همان سازدهنی پیشنهاد می‌کنیم. هارمونیکا از خانواده سازهای بادی به شمار می‌آید که صدای آن از ارتعاش زبانهای فلزی که یک سرآن به ساز وصل است و سر دیگر آن آزادانه به وسیله جریان هوای وارد شده بر آن به وجود می‌آید.

سازدهنی ۳ نوع اصلی دارد به نام‌های ترمولو، دیاتونیک و کروماتیک. نوع اول یعنی ترمولو را بی‌شک در دوران کودکی دیده‌اید. یکی از مشخص‌ترین تفاوت‌های این نوع از هارمونیکا با دو نوع دیگر این است که ۲ ردیف سوراخ دارد. نوع دیاتونیک آن اولین سازدهنی بود که ساخته شد. برخلاف مدل ترمولو، یک ردیف سوراخ ده تایی دارد که با مکش و دمش قابل نواختن است. این ساز برپایه دیتونیک کوک می‌شود. همچنین اغلب دیاتونیک‌هایی که در ایران به فروش می‌رسند در گام دو ماژور C Major و مناسب برای سبک‌های بلوز و کانتری استفاده می‌شوند.

و اما سازدهنی کروماتیک که چند دهه بعد از مدل دیاتونیک ساخته شد، کامل‌ترین نوع سازدهنی به لحاظ دربرگرفتن نت‌ها شناخته شد. این مدل همانند دیاتونیک یک ردیف سوراخ دارد که با دمش و مکش نواخته می‌شود با این تفاوت که یک اسلاید نیز دارد. تیغه‌ای فلزی که در پشت قسمت دهنی ساز قرار دارد شستی نام دارد که در سمت راست سازدهنی نمایان است. وقتی حین نواختن انگشت را روی این شستی فشار دهیمنت خارج شده از تمام سوراخ‌های سازدهنی نیم پرده بالاتر میرود. از این نوع بیشار برای سبک‌های پاپ، کلاسیک و جز استفاده می‌شود.

در نهایت شما بسته به سلیقه سبک موسیقیای خود می‌توانید ساز دهنی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با تکرار و تمرین یه نوازنده خوب هارمونیکا بشوید.

سازدهنی سیدل مدل Concerto

سازدهنی سیدل مدل Concerto

سازدهنی سیدل مدل Concerto سازدهنی بسیار باکیفیت از کمپانی سیدل است که در طبقه‌بندی سازدهنی‌های اکتاو جای می‌گیرد. سازدهنی‌های اکتاو در هنگام نوازندگی دو نت یکسان در اکتاوهای متفاوت را اجرا می‌کند که از دو قمیش متفاوت تولید می‌شوند. این نوع سازدهنی بیشتر در انواع موسیقی فولک و گاسپل مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سازدهنی ضخامت قمیش استاندارد ۰٫۹ میلی‌متری دارد و از ۲۰ سوراخ و ۴۰ قمیش ساخته‌شده است.

این سازدهنی گام دو دارد و انتخاب مناسبی برای نوازندگان جدی سازدهنی به شمار می‌رود. ازنظر کیفیت ساخت این سازدهنی از سازه‌ی دقیق و مستحکمی برخوردار است. پوشش بدنه‌ی استیل و شانه از جنس پلاستیک ABSمقاومت بالایی را در برابر دو عامل تهدیدکننده‌ی سازدهنی یعنی ضربه و رطوبت ایجاد کرده‌اند. یکی از مشخصه‌های خوب این سازدهنی داشتن یک سیستم داخلی است که هوای دمیده شده در سازدهنی را به‌خوبی هدایت می‌کند و درنتیجه نواختن با آن برای نوازنده از سادگی بیشتری برخوردار خواهد بود و نیاز به حجم هوای کمتری در هنگام نوازندگی دارد.

سازدهنی هوهنر مدل Blues Band

سازدهنی هوهنر مدل Blues Band

افراد زیادی در کودکی صاحب یک ساز دهنی بودند و سعی می‌کردند قطعه‌های خاص خود را ایجاد کنند، اما ساز دهنی باید از ویژگی‌های بسیار مهمی برخوردار باشد و بدون تردید، یکی از بهترین سازدهنی‌های موجود را می‌توان سازدهنی هوهنر مدل Blues Band معرفی کرد.

در حقیقت نوع این ساز، دیاتونیک بوده و ضخامت قمیش آن هم ۰٫۹ میلی‌متر است. البته لازم به ذکر است سازدهنی هوهنر مدل Blues Band دارای ۳۰ قمیش بوده و تعداد سوراخ‌های آن هم ۱۰ است.

جنس شانه این ساز دهنی باکیفیت از پلاستیک بوده و جنس صفحه ارتعاش هم، برنج است. هنگامی که نفس را وارد سازدهنی می‌کنید، یک زبانه از جنس فلز درون دستگاه بوده که به دلیل ورود هوا، مرتعش می‌شود و همین موضوع سبب ایجاد صوت خواهد شد. استفاده افراد مختلف از سازدهنی می‌تواند متفاوت باشد، اما در صورتی که می‌خواهید در زمینه استفاده از سازدهنی به توانایی‌های قابل قبول برسید، باید یک ساز دهنی باکیفیت همانند سازدهنی هوهنر مدل Blues Band را خریداری کنید و از اساتید ماهر در این زمینه بهره‌مند شوید.

سازدهنی فندر مدل BLUES DELUXE

سازدهنی فندر مدل BLUES DELUXE

این ساز از نوع کروماتیک و جنس پوشش بیرونی آن از استیل و جنس لبی آن پلاستیک است. این ساز اسلاید ندارد.

ساز دهنی گلدن کاپ مدل Double 16

ساز دهنی گلدن کاپ مدل Double 16

این ساز دیاتونیک است و دارای ۱۶ سوراخ. جنس شانه آن آلومینیوم جنس لبی آن از استیل است.

ساز دهنی کی می مدل S02

ساز دهنی کی می مدل S02

سازدهنی ترمولو QI MEI برای کسانی که در حال شروع یادگیری سازدهنی هستند انتخاب مناسبی است. این ساز دهنی ۲۴ سوراخ دوبل (ترمولو) دارد و شما توسط آن امکان نواختن تمامی نت های دیاتونیک را در گام C خواهید داشت. به همین دلیل به آن سازدهنی دیاتونیک هم گفته می شود. ظاهر ساز دهنی به دلیل استیل استفاده شده در آن بسیار جذاب است. در قسمت سوراخ های ساز رنگ مشکی به آن زیبایی بیشتری بخشیده است. قیمت مناسب این سازدهنی با وجود کیفیت بالای محصولات QI MEI از امتیازات آن محسوب می گردد.

ساز دهنی چیمی دیاتونیک مدل GD01

ساز دهنی چیمی دیاتونیک مدل GD01

این هارمونیکا از نوع ترمولو است و ۲۴عدد سوراخ دارد. ضخامت سازدهنی ۱۰میلی‌متر است و در گام سی نواخته می‌شود.

سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل SILVER CONCERTO M753501

سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل SILVER CONCERTO M753501

سازدهنی کروماتیک «هوهنر» مدل «SILVER CONCERTO» با ساختار تمام‌نقره، انتخابی خوب برای حرفه‌ای‌ها محسوب می‌شود. با این سازدهنی هرچه را که دوست دارید، با کیفیت و تکنیکی بالا بنوازید و لذت ببرید. هارمونیکای SILVER CONCERTO با طراحی فوق‌العاده، صدایی با لحن کلاسیک، بسیار لطیف و آوازخوان در اختیارتان می‌گذارد. بدنه و شانه از نقره ساخته ‌شده و دهانی ساز با روکشی از پوشش نقره پوشانده شده است.

این ساز صدایی درخشان و پرحجم دارد. این هارمونیکای ۱۲سوراخ محدوده‌ی ۳ اکتاو کامل را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد و از ۴۸ قمیش یا آنش ۱٫۲ میلی‌متری از جنس برنج با روکشی از نیکل بهره می‌برد. کوک این ساز در دو است که البته با اسلایدر مستقیم، قابلیت انتقال نیم‌پرده‌ای رو ‌به بالا دارد. این ساز برای موسیقی کلاسیک تا پاپ، راک، جز و بلوز مناسب و بسیار ارزنده است.

سازدهنی سیدل مدل Deluxe Steel Acryl CNC

سازدهنی سیدل مدل Deluxe Steel Acryl CNC

سازدهنی سیدل مدلDeluxe  Steel Acryl CNC یک سازدهنی باکیفیت و حرفه‌ای از کمپانی سیدل به شمار می‌رود. جنس پوشش بیرونی این سازدهنی از استیل است که مقاومت خوبی را در برابر ضربات و رطوبت به سازدهنی ارائه می‌کند. شانه‌ی این سازدهنی نیز از نوعی شیشه مستحکم و مقاوم ساخته‌شده است که بارنگ نارنجی خود ظاهری زیبا به این ساز بخشیده است. جنس لبی این ساز و صفحه ارتعاش آن از نقره است که همین امر باعث کیفیت خاص صوتی ساز و صدالبته قیمت آن گشته است.

سازدهنی‌های کروماتیک با داشتن قطعه‌ای به نام اسلاید امکان هدایت جریان هوا روی زبانه‌های متفاوت و درنتیجه تولید صدای نت‌های متفاوت را به نوازنده می‌دهند . واژه‌ی کروماتیک به این معنی است که امکان اجرای نت‌ها با فاصله‌ی نیم‌پرده‌ای از یکدیگر در این ساز وجود دارد و نوازنده می‌تواند گام‌های بیشتری از سازدهنی‌های دیاتونیک را بنوازد. این سازدهنی ۱۲ سوراخ و ۴۸ قمیش دارد که هرکدام وظیفه‌ی تولید صدای مجزایی را بر عهده‌دارند. خرید و استفاده از این سازدهنی مناسب برای تمام نوازندگان جدی سازدهنی خواهد بود.

سازدهنی دیاتونیک هوهنر مدل Pocket Pal

سازدهنی دیاتونیک هوهنر مدل Pocket Pal

هارمونیکای Pocket Pal  یک ساز مبتدی و آموزشی است. نوآموزان عزیز با تهیه این ساز می‌توانند یادگیری هارمونیکای دیاتونیک را شروع کرده و در آینده نسبت به پیشرفت و سبک نوازندگی خود، سازی باکیفیت بالاتر تهیه کنند. اما این ساز نسبت به قیمتش بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

جنس شانه‌ی به‌کاررفته در این مدل، پلاستیک باکیفیتی به نام ABS است. این پلاستیک در برابر رطوبت، تغییرات آب‌وهوایی و ضربه مقاوم است. هارمونیکای دیاتونیک ۱۰ سوراخ مدل Pocket Pal از ۲۰ قمیش با جنس برنج به ضخامت ۰٫۹ میلی‌متر بهره می‌برد و کوکی در دو دارد. این سازدهنی از بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ طراحی و ساخته‌شده است. شرکت هوهنر در سال ۱۸۵۷ توسط ماتئوس هوهنر در آلمان تاسیس شد. در ابتدا این شرکت شروع به تولید هارمونیکا و خانواده‌ی آکاردئون‌ها نمود و تا امروز سازهایی همچون گیتار باس،بانجو،فلوت رکوردر ، کازو و … نیز تولید کرده است.

علاقه‌مند به خرید ساز دهنی هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار