نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

بررسی گوشی OnePlus Ace 2V

برندهایی مثل شیائومی و وان پلاس تا حد امکان سعی در عرضه گوشی هایی با امکانات جذاب و قیمت اقتصادی دارند و این هدف در نسل جدید گوشی های این برندها، کاملا مشهوده. گوشی OnePlus Ace 2V مارس سال 2023 (اسفند 1401) با قیمت 330 دلاری برای بازار چین عرضه شده. البته این اولین بار نیست که وان پلاس دیوایسی رو فقط مختص به بازار چین می‌سازه و عرضه می‌کنه و این گوشی با نام جهانی OnePlus Nord 3 هم شناخته میشه. گوشی OnePlus Ace 2V یه قاتل پرچمدار از برند وان پلاسه که به صورت محدود توی بازار ایران موجوده. با بررسی گوشی OnePlus Ace 2V همراه دیجی اطلس  باشید تا ببینیم این گوشی به نسبت گزینه های دیگه بازار ارزش خرید داره یا نه؟

بررسی طراحی و کیفیت ساخت OnePlus Ace 2V

اول همه از میریم سراغ آنباکس این گوشی. وان پلاس همانند رسم گذشته خودش از رنگ قرمز استفاده کرده و تغییر دیگه‌ای در طراحی جعبه این محصول ایجاد نشده. دفترچه راهنما، کابل شارژ، آداپتور و یه قاب محافظ مشکی رنگ از محتویات داخل جعبه گوشی OnePlus Ace 2V هست. گوشی جدید شرکت وان پلاس وزن 192 گرمی داره و در کناره های این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده شده. قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه با محافظ Gorilla Glass 5 هست. بدنه و کناره های گوشی OnePlus Ace 2V به شدت صیقل داده شده و صاف شده. این طراحی حس خوبی رو به کاربر انتقال میده و خصوصاً در رنگ مشکی (خاکستری تیره) بیشتر خودش رو نشون میده. گوشی OnePlus Ace 2V در سه رنگ مشکی (خاکستری تیره)، سبز و آبی در بازار چین عرضه شده.

 

طراحی لنز های دوربین پشت این دستگاه نسبت به گوشی OnePlus 11R ساده‌تر و جمع‌ و جورتر شده. دو تا دایره نسبتا کوچیک که سه تا لنز دوربین رو در برمیگیرن، جزیره دوربین گوشی رو تشکیل میدن که دو فلش Led دوگانه در کنار هر دو دایره دوربین قرار گرفته. لوگو وان پلاس هم وسط پنل پشتی قرار داره. برخی از منتقدین بر این باورن که طراحی این گوشی الهام گرفته از سری Oppo Reno 9 هست. البته حالا که اوپو و وان پلاس همگی زیر مجموعه یک شرکت هستند، این شباهت خیلی عجیب به نظر نمیاد. اما به عنوان یک گوشی با صفحه‌نمایش 6.74 اینچی، دکمه بستن صدا (Silent) این گوشی اونقدر بالا قرار گرفته که دسترسی به اون خیلی سخته.

 

روی لبه راست گوشی دکمه پاور و سایلنت معروف گوشی های وان پلاس قرار گرفته. روی لبه چپ گوشی هم دکمه کم و زیاد کردن صدا دیده میشه. بالای گوشی اسپیکر دوم، فرستنده مادون قرمز و میکروفون دوم جا گرفته. پایین گوشی هم اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت دیده میشه.

به طور کلی کار کردن با یک دست با این گوشی می‌تونه براتون دردسر ساز باشه. با این وجود به دلیل توازن داشتن وزن این گوشی در همه نقاط بدنه و طراحی گوشه‌های تهاجمی و تیز تر نسبت به رقبا، با در دست گرفتن این گوشی اصلا حس کلفتی و سنگینی به کاربر منتقل نمیشه. از گواهی IP هم خبری نیست. با توجه به وزن، ابعاد و نوع طراحی با یه گوشی زیبا و نسبتا خوش دست طرفیم که حس خوبی موقع کار کردن منتقل میکنه و در این بخش مثل باقی گوشی های برند وان پلاس میتونه حس خوبی رو منتقل کنه.

بررسی مشخصات صفحه‌نمایش OnePlus Ace 2V

کیفیت صفحه‌ نمایش این گوشی با توجه به قیمتش می‌تونه واقعا هیجان‌انگیز و جذاب باشه! وان پلاس از یک صفحه‌نمایش AMOLED با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ استفاده کرده. این پنل به نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز مجهز شده و همچنین از قابلیت +HDR10 پشتیبانی میکنه و رزولوشون تصویر 1240 در 2772 در اختیار کاربر قرار میده. دقت رنگی و کیفیت تصاویر نمایش داده شده بسیار خوب و جذابه.

همونطور که پیش‌تر گفتیم اندازه صفحه‌نمایش این گوشی 6.74 اینچ هست و حدود 89.5 درصد از پنل جلویی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل میده که باعث میشه یه تجربه خیلی خوب و بدون مزاحمت خاصی موقع کار با این گوشی و تماشای محتوای ویدیوی داشته باشید. حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده که دقت و عملکرد مناسبی داره.

 

حاشیه نمایشگر این گوشی اونقدری کم شده که میشه نمایشگر OnePlus Ace 2V رو با گوشی هایی مثل شیائومی 13 و آیفون 14 اپل مقایسه کرد. برای محافظت از صفحه‌نمایش وان پلاس به فناوری Asahi Glass روی آورده، البته به خاطر تحریم های چین از سمت آمریکا اکثر برندهای چینی رو به استفاده از محصولات ساخت خودشون آوردن. روشنایی نمایشگر هم مناسبه و میتونه در محیط های روشن و پر نور بدون مشکل شما رو همراهی کنه. همانند گوشی OnePlus 11R، صفحه‌نمایش این گوشی نیز به فناوری Hyper Response Engine مجهز شده و موقع بازی کردن با گوشی می‌تونه تجربه بهتر و پویاتری رو ارائه بده. در مجموع این بخش از گوشی در حد و اندازه گوشی های پرچمدار عمل میکنه و به جز نداشتن قابلیت LTPO تفاوت خیلی خاصی با این گوشی ها نداره.

 

بررسی عملکرد سخت افزار و نرم افزار گوشی OnePlus Ace 2V

قلب تپنده این گوشی پردازنده Dimensity 9000 مدیاتک هست. این تراشه 4 نانومتری 8 هسته‌ای در کنار GPU از نوع Mali-G710 MC10، سعی کرده مقیاس کیفی پردازشی در حد گوشی های پرچمدار ارائه بده. گوشی OnePlus Ace 2V در حافظه های ذخیره‌سازی 256GB و 512GB به بازار عرضه میشه که از نوع UFS 3.1 هست. شما می‌تونید متناسب با نیازتون از رم های 12GB و 16GB استفاده کنید.

 

عملکرد در استفاده روزمره و برنامه های مختلف بسیار خوبه و مشکل خاصی دیده نمیشه. اما با تمامی این تفاسیر باز هم در بخش گیمینگ، گوشی OnePlus Ace 2V در اجرای بازی ها حتی نمی‌تونه به 120 فریم در ثانیه برسه و پس از اجرای بازی در 115 تا 110 فریم بر ثانیه با افت فریم شدید مواجه می‌شید. با داغ شدن گوشی عملکرد پردازنده‌ دچار اختلال میشه و افت فریم به بیشترین میزان خودش میرسه. در نتیجه گوشی OnePlus Ace 2V نمی‌تونه میانگین 40 فریم در ثانیه رو در بازی های با گرافیک سنگین، طول مدت 20 دقیقه گیمینگ حفظ کنه! پس این همه مشخصات روی کاغذ در عمل هیچ هستند! طراحی نسبتا نازک و جمع‌ و جور این گوشی باعث قربانی شدن عملکرد فنی شده، به همین خاطر پیشنهاد میشه که از سیستم های خنک‌کننده مجزا استفاده کنید.

 

سیستم عامل این گوشی اندروید 13 هست که به رابط کاربری خود وان پلاس، یعنی ColorOS 13 مجهز شده که برای بازار چین هست و مثل باقی گوشی های وان پلاس یه طراحی خاص و نسبتا جذاب داره. امکانات شخصی سازی مناسبه اما به خاطر رام چین بودن گوشی باید انتظار برنامه های از پیش نصب شده به درد نخور زیادی رو داشته باشید.

 

بررسی عملکرد باتری گوشی OnePlus Ace 2V

باتری گوشی OnePlus Ace 2V ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی داره که میتونه حدود 7 تا 8 ساعت به شما اسکرین تایم بده و اگه از گوشی استفاده معمولی داشته باشید میتونید حدود یک روز با این گوشی کار کنید. آداپتور قدرتمند 80 واتی داخل جعبه قرار داره که طبق گفته خود وان پلاس می‌تونید این گوشی رو در 32 دقیقه (یعنی حدود نیم ساعت) کاملا شارژ کنید. اما طبق بررسی عملی و تست های انجام شده توسط دوست‌داران حوزه فناوری، شارژ کامل این گوشی بین 30 تا 40 دقیقه زمان می‌بره و با توجه به شرایط مختلف متغیره. در مجموع مثل گوشی های شیائومی با یک گوشی با شارژدهی خوب و سرعت شارژ عالی طرفیم که میتونه در استفاده های روزمره به خوبی جواب نیاز کاربر رو بده.

بررسی کیفیت دوربین گوشی OnePlus Ace 2V

گوشی OnePlus Ace 2V از پکیج دوربین با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده میکنه. نکته عجیب‌ و غریب در مجموعه لنز های این گوشی، نبود قابلیت لرزش‌گیری تصاویر یا همون OIS هست. این امکان حتی در گوشی های میان رده سامسونگ هم وجود داره. با این وجود گوشی قاتل پرچمدار وان پلاس حتی از ابتدایی ترین قابلیت لنز های دوربین محروم هست و برای گرفتن تصاویر از اجسام و شرایط دارای جسم متحرک، دست شما رو تو پوست گردو میزاره!

بالاخره از یه گوشی 330 دلاری انتظار بیشتری هم نیست! با این وجود همونطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید دوربین اصلی گوشی OnePlus Ace 2V می‌تونه در استفاده روزمره و شبکه های اجتماعی، نیاز های کاربران رو برآورده کنه. در مورد تصاویری که در شب گرفته میشه، جزئیات به شدت با افت کیفیت مواجه میشن و کیفیت تصاویر در حد قابل قبولی به نظر میرسه.

 

گوشی OnePlus Ace 2V قابلیت فیلم‌برداری 1080p در سرعت های 30/60/120 فریم بر ثانیه و 4K با 30 و 60 فریم بر ثانیه رو داره. دوربین سلفی این گوشی به لنز 16 مگاپیکسلی مجهز شده که باز هم چنگی به دل نمی‌زنه! و خیلی تعریفی نداره و کیفیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه رو داره. در کل بخش دوربین این گوشی خیلی جذاب نیست و مثل بخش های صفحه نمایش و پردازنده حتی روی کاغذ هم نمیشه بهش امیدوار بود!

 

جمع‌بندی و ارزش خرید گوشی OnePlus Ace 2V

با توجه به نمرات و بررسی هایی که از گوشی OnePlus Ace 2V منتشر شده، کاملا مشخصه که وان پلاس باید در آپدیت های جدید هماهنگی بهتری بین پردازنده، باتری و صفحه‌نمایش ایجاد کنه. از لحاظ عملکرد فنی با توجه به ارقام و مشخصات دست بالایی که از امکانات و قابلیت های این گوشی بر روی کاغذ هست، نمیشه برتری رو در عمل به این گوشی داد و وان پلاس باید به فکر بهینه‌سازی یا حتی ساخت یه گوشی دیگه باشه! شاید این گوشی در بازار چین تهدید جدی به حساب بیاد و از اون به عنوان یه گوشی موفق یاد بشه اما در بازار جهانی، OnePlus Ace 2V حکم شکارچی داره که قراره شکار بشه!

با توجه به اینکه این گوشی به صورت محدود و با قیمت حدودی 26 27 میلیون تومان توی بازار ایران موجوده و به نسبت امکانات و حتی قیمت جهانی باید برای خرید این گوشی هزینه زیادی بکنید و با توجه به وجود گوشی هایی از برند شیائومی مثل شیائومی 13T و یا حتی Poco F5 که هم قیمت پایین تر و امکانات مناسب تر و با عملکرد بهتری دارند، این گوشی خیلی ارزش خرید نداره و نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه.

نظر شما چیه؟ به نظرتون گوشی های این سبکی و فقط با تکیه به توان پردازنده و عملکرد فنی می‌تونن مورد توجه کاربران قرار بگیرن؟ به نظرتون تمرکز زیاد کمپانی وان پلاس به پردازنده، شارژر باتری با توان بالا و صفحه‌نمایش و کم‌کاری در قسمت دوربین و عملکرد بهینه تمامی قسمت‌ها، ضرر جبران ناپذیری به این مدل زده؟

نویسنده : digiatlas.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار