نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

بررسی گوشی Realme 11 5G

در دنیای امروز که پر است از رقابت های تنگاتنگ میان گوشی‌های هوشمند، پیدا کردن یک گوشی همه فن حریف با قیمتی معقول واقعاً دشوار است. برند ریلمی، به عنوان یکی از جدیدترین بازیگران عرصه تکنولوژی تلفن همراه، با عرضه‌ی محصولات باکیفیت و قیمت‌گذاری هوشمندانه، رشد سریعی در بازارهای جهانی داشته و بنا به گزارش‌های منابع معتبر، رشدی چشمگیر را در بین باقی شرکت های تولید کننده گوشی همراه تجربه کرده است. این شرکت توانسته است تا به 61 بازار در نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا، منطقه اقیانوسیه، آسیا و برخی نقاط آفریقا دست پیدا کند. محصولات این برند مدتی میشه که با گارانتی رسمی وارد بازار ایران شده اند. گوشی Realme 11 5G یکی از جدیدترین محصولات میان رده با قیمت اقتصادی شرکت ریلمی است که با امکانات مناسب و قیمتی رقابتی به بازار عرضه شده. با بررسی گوشی Realme 11 5G همراه دیجی اطلس باشید تا ببینیم این گوشی به نسبت قیمت ارزش خرید دارد یا نه؟

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی ریلمی ۱۱ 5G

معمولاً گوشی‌های برند ریلمی از طراحی‌های مدرن و جذابی برخوردار هستند و ریلمی 11 5G هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی با یک طراحی شیک و زیبا به بازار عرضه شده و دارای یک نمایشگر بزرگ با طراحی صاف و تخت است. گوشی ریلمی 11 5G با ابعادی حدود 165.7 در 76 در 8.1 میلی‌متر طراحی و ساخته شده است و وزن حدودی این گوشی حدود 190 گرم است و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. در استفاده طولانی مدت نیز کار با این گوشی ریلمی خسته کننده نیست و فشار خیلی زیادی به دستان شما وارد نمیکند.
پنل پشت گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است که علاوه بر سبکی و کیفیت مناسب، اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند و از نظر ظاهری نیز جلوه زیبا و خاصی دارد. فریم گوشی از جنس فلز ساخته شده که علاوه بر استحکام و مقاومت، باعث بالاتر رفتن کیفیت ساخت بدنه میشود و استفاده از فلز در گوشی های هم قیمت خیلی دیده نمیشد که میتواند جزو نکات مثبت کیفیت ساخت این گوشی به شمار رود. این گوشی در رنگ‌های مشکی و طلایی عرضه شده.

 

در پشت گوشی جزیره دوربین در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته که به صورت دایره ای بزرگ ساخته شده و یک فریم فلزی بزرگ دور تا دور این بخش را فرا گرفته. دو بخش دایره‌ای در کنار هم در داخل این جزیره دیده می‌شود که شامل دو سنسور اصلی و یک فلش LED در پایین سنسورها می‌باشد. در داخل این بخش نوسته های 108MP دیده میشود. دوربین سلفی نیز در وسط بالای نمایشگر در یک پانچ هول نسبتا کوچک قرار گرفته است.
دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور که حسگر اثر انگشت نیز روی آن قرار دارد در سمت راست گوشی دیده می‌شوند و شیار سیم کارت در سمت چپ قرار گرفته است. اسپیکر، پورت تایپ سی و جک 3.5 میلی‌متری صدا در قسمت پایین گوشی قرار دارند. در مقایسه با گوشی Realme 11 4G، این گوشی تفاوت چندانی در کیفیت ساخت ندارد و در طراحی نیز تنها تفاوت هایی در محل قرار گیری دوربین‌ها دیده می‌شود. در مجموع کیفیت ساخت مناسب و طراحی به روز این گوشی باعث میشود، این گوشی تبدیل به یکی از گزینه های جذاب در بین گوشی های هم رده خود بشود.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Realme 11 5G

پس از بررسی گوشی Realme 11 5G از نظر ویژگی‌های ظاهری، به سراغ صفحه نمایش می‌رویم؛ صفحه‌نمایش ریلمی 11 5G از پنل IPS LCD با ابعاد 6.72 اینچ استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش دارای حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز می‌باشد که تجربه تصویری سریع تری را به کاربران ارائه می‌دهد. البته نباید انتظار عملکرد فوق العاده از آن، مشابه پرچمدارهای سایر برندها را داشته باشید.
رزولوشن این صفحه‌نمایش 1080 در 2400 پیکسل می‌باشد و تراکم پیکسلی آن در حدود 392 پیکسل در اینچ است که باعث ارائه تصاویر با جزئیات بالا می‌شود؛ البته برای ابعادی که ذکر کردیم کافی نیست؛ اما آن طور هم نیست که آزار دهنده به نظر برسد. نسبت تصویر این صفحه‌نمایش 20:9 است و نسبت نمایشگر به پنل جلویی گوشی تقریباً 86.6 درصد است که نشان دهنده استفاده بهینه از فضای صفحه‌نمایش می‌باشد.

 

در مورد روشنایی، این صفحه‌نمایش حداکثر روشنایی 550 نیت در شرایط عادی (نور معمول) و 680 نیت در حالت HBM یا همان High Brightness Mode را دارد که این مقادیر می‌توانند به کاربران در شرایط نوری مختلف تجربه‌ی روشنایی مناسبی را ارائه دهند. در کل می توان گفت که شرکت ریلمی سعی کرده یک گوشی مناسب و اقتصادی را طراحی کند و خبری از نمایشگر امولد و یا تکنولوژی های خاص و عجیب و غریب در این گوشی میان رده اقتصادی نیست و با توجه به قیمت این محصول عملکرد مناسبی را در اختیار کاربران قرار میدهد.

 

مشخصات باتری گوشی ریلمی ۱۱ 5G

باتری گوشی Realme 11 5G دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که از نوع لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند. شاید مثبت‌ترین و بهترین امتیازی که بتوانیم این گوشی را با آن بسنجیم، همین مسئله کنترل توان باتری خواهد بود. زیرا با این ظرفیت باتری در صورت استفاده متعادل و عادی از گوشی امکان استفاده برای یک روز کامل را در اختیار دارید اما موقع بازی یا استفاده‌هایی که منجر به ایجاد دمای بالا در گوشی می‌شود، مصرف باتری نسبت به حالت عادی بیشتر است.

 

در مورد سرعت شارژ و قابلیت‌های مرتبط با آن، شرکت ریلمی حداکثر توان پشتیبانی شده توسط این گوشی را 67 وات اعلام کرده است. این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌ سرعت باتری را شارژ کنند. زمان مورد نیاز برای شارژ 50 درصد باتری در Realme 11 5G تقریباً 17 دقیقه است که نشان‌دهنده قابلیت شارژ سریع باتری این دستگاه است. در مجموع گوشی ریلمی 11 5 جی با توجه به عملکرد شارژدهی مناسب و همچنین سرعت شارژ بالا میتواند در این بخش امتیاز مناسبی را دریافت کند.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی realme 11 5G

دوربین پشتی Realme 11 5G دارای یک پیکربندی دوگانه شامل دوربین واید با رزولوشن 108 مگاپیکسل و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین واید دارای لنز 24 میلی‌متری با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و سایز سنسور 1/1.67 اینچ و سایز پیکسل 0.64 میکرومتر می‌باشد. دیافراگم این دوربین f/1.8 است که نوردهی بهتر و عکاسی با کیفیت‌تر را فراهم می‌کند. در حالت فیلم‌برداری، این گوشی قابلیت ضبط ویدیو را با حداکثر رزولوشن و کیفیت 1080p@30fps دارد که امکان ثبت ویدیوهای با کیفیت و شفافیت مناسب را فراهم می‌کند.

 

در حالت عکاسی، دیافراگم f/1.8 این دوربین باعث بهبود نوردهی و کاهش نویز در عکس‌ها در شرایط نوری مختلف می‌شود. دوربین تشخیص عمق از یک سنسور تشخیص عمق تصویر با دیافراگم f/2.4 برخوردار است که امکان بهبود عمق و کادربندی عکس‌ها را فراهم می‌کند. اما تا حدودی عکس های پرتره کیفیت کافی را ندارند.
از طرفی دیگر، دوربین سلفی گوشی ریلمی 11 5G دارای یک لنز با رزولوشن 16 مگاپیکسل است. این دوربین سلفی دارای لنز 23 میلی‌متری با دیافراگم f/2.5 است و همچنین قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 1080p@30fps می‌باشد.
در کل می‌توان گفت در شرایط نوری مناسب می‌توان عکس‌های جذاب و با کیفیتی را با استفاده از دوربین‌های گوشی realme 11 5G ثبت کرد، که با کاهش منابع نوری یا در محیط های خیلی روشن و زیر نور آفتاب کیفیت عکس ها و دقت رنگ ها کاهش پیدا میکند که از یک گوشی میان رده اقتصادی بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری گوشی realme 11 5G

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه کرد عملکرد پردازشی و نرم افزاری محصول است که در گوشی‌های برندهای چینی هم همیشه دست و دلبازی ویژه‌ای از برندها می‌بینیم؛ در مورد این گوشی ریلمی هم تقریبا چنین است.
گوشی Realme 11 5G از یک تراشه MediaTek Dimensity 6100+ بهره می‌برد که یک تراشه قدرتمند و با کارایی بالاست. این تراشه با فرآیند ساخت 6 نانومتری ساخته شده. پردازنده در این تراشه شامل 8 هسته بوده که شامل 2 هسته Cortex-A76 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز است. این ترکیب از هسته‌ها امکان انجام وظایف متنوع و کاربردی را با کارایی و بهینه‌سازی مناسب برای مصرف انرژی بالا فراهم می‌کند.

 

پردازنده گرافیکی این تراشه از مدل Mali-G57 MC2 است که عملکرد گرافیکی خوب و پردازش گرافیکی قابل قبول و کارآمدی را برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دلخواه فراهم می‌کند هر چند نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین را بدون لگ از این گوشی هموشمند داشته باشید.
در قسمت مشخصات فنی، گوشی Realme 11 5G دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم می‌باشد که این ترکیب از حافظه داخلی UFS 2.2 با سرعت بالا و رم 8 گیگابایت، اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را با سرعت و کارایی مناسب فراهم می‌کنند. این دستگاه از قابلیت افزایش حافظه ذخیره سازی با استفاده از کارت‌های حافظه microSDXC نیز پشتیبانی می‌کند و میتوانید در کنار دو سیم کارت از یه کارت حافظه جانبی استفاده کنید. این گوشی از اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 استفاده میکند که تجربه کاربری مناسب و با امکانات شخصی سازی خوبی را در اختیار شما قرار میدهد. البته هنوز تولیدکننده های چینی در زمینه رابط کاربری به بلوغ کافی نرسیدند و باگ ها، برنامه های اضافی به دردنخور و مشکلات ریز در عملکرد این گوشی دیده میشه که احتمالا در آینده با آپدیت های جدید اکثر این موارد رفع بشه. در زمینه آپدیت نرم افزاری هم نباید انتظار پشتیبانی چندین ساله را داشته باشید و نهایتا تا 2 سال آپدیت های نرم افزاری برای این گوشی عرضه خواهد شد.

 

آیا گوشی realme 11 5G ارزش خرید دارد؟

با توجه به خوش دست بودن، طراحی و ابعاد مناسب در کنار یک نمایشگر معمولی اما در عین حال با کیفیت خوب، این گوشی از برند ریلمی را می‌توان گزینه مناسبی برای کارهای روزمره پیشنهاد کرد. علاوه‌ بر این موارد ریلمی در بخش دوربین و باتری این گوشی عملکرد خیلی خوبی دارد به طوری که می‌توانید عکس‌های با کیفیت مناسبی را ثبت کنید و در طول روز بدون نگرانی از تمام شدن شارژ این گوشی از آن استفاده کنید و در صورت تمام شدن شارژ، نیاز به انتظار زیادی برای شارژ شدن مجدد ندارید اما در عین حال اگر از این گوشی انتظار کارایی بالا در بازی‌ها و برنامه ‌های سنگین را دارید خرید این گوشی برای شما تصمیم مناسب و منطقی نخواهد بود.
در مقایسه با گوشی‌های هوشمند از برندهای دیگر می‌توان به گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G اشاره کرد که از فناوری صفحه‌نمایش AMOLED بهره می‌برد که در این گوشی ریلمی خبری از این فناوری نیست و در برند سامسونگ می‌توان در این بازه قیمتی گوشی A34 سامسونگ را انتخاب کرد که از فناوری صفحه‌نمایش Super AMOLED و چیپست Mediatek Dimensity 1080 بهره می‌برد. هر دو این گوشی ها پکیج کامل تری از امکانات سخت افزاری، دوربین و نمایشگر بهتر را در اختیار شما قرار میدهند و تنها مزیت این گوشی قیمت رقابتی و پایین تر آن هست. در کل انتخاب بین این گزینه ها تا حدودی بستگی به علاقه شما به رابط کاربری و یک برند خاص برمی‌گردد تا در نهایت بتوانید یکی گوشی میان رده اقتصادی مناسب را خریداری کنید. به نظر شما گوشی ریلمی 11 5G به توجه به قیمت 9.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/256 به نسبت رقبای ذکر شده ارزش خرید دارد یا نه؟

نویسنده : digiatlas.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار