اخبار سینما و تلویزیون

واکنش منتقدان به فیلم The Trial of the Chicago 7

فیلم دادگاه شیکاگو هفت (The Trial of the Chicago 7) با بازی جوزف گوردن لویت اخیرا در ایالات متحده به نمایش درآمد و توانست توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کند.

فیلم The Trial of the Chicago 7 یا در زبان فارسی «دادگاه شیکاگو هفت» یکی از جدیدترین آثار درام، تاریخی و دلهره‌آور سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام آرون سورکین، که در رزومه خود همکاری در ساخت فیلم Molly’s Game (بازی مالی)، فیلم Steve Jobs (استیو جابز)، فیلم Moneyball (مانی بال)، فیلم The Social Network (شبکه اجتماعی) و فیلم Charlie Wilson’s War (جنگ چارلی ویلسون) و غیره را دارد، ساخته شده است. فیلم دادگاه شیکاگو هفت، دومین اثر بلند آرون سورکین محسوب می‌شود که آن را کارگردانی کرده است و درکنار کار حرفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی و غیره را هم انجام می‌دهد. در فیلم دادگاه شیکاگو هفت، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند یحیی عبدل متین دوم در نقش بابی سیل، ساشا بارون کوهن در نقش ابی هافمن، جوزف گوردن لویت در نقش ریچارد شالتز، مایکل کیتون در نقش رمزی کلارک، فرانک لانگلا در نقش ژولیوس هافمن، ادی ردمین در نقش تام هیدن، مارک رایلنس در نقش ویلیام کانستلر، جرمی استرانگ در نقش جری روبین و جان کارول لینچ در نقش دیوید دلینگر و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم دادگاه شیکاگو هفت در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹) به‌صورت محدود در چند سینمای انتخاب شده در ایالات متحده، به نمایش در آمد. لازم به ذکر است که سازندگان تصمیم دارند این فیلم را در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش در بیاورند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۴ را از بین ۲۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود آرون سورکین بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم استوارت ام. بسر، مت جکسون، مارک پلات و تایلر تامپسون فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به بالا بودند. اکثر منتقدان هم عملکرد بازیگران و نحوه بازی آن‌ها را تحسین کردند و اعتقاد داشتند که موازی‌سازی مدرن دهه ۱۹۶۰ عالی انجام شده است. از طرف دیگر هم ۵۲ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر تاریخی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم The Trial of the Chicago 7 در ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Trial of the Chicago 7 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

آن چیزی که قرار بود یک اعتراض مسالمت‌آمیز نسبت به کنوانسیون ملی حزب دموکرات در سال ۱۹۶۸ باشد، به یک نبرد و درگیری بسیار خشن بین پلیس و گارد ملی تبدیل شد. سازمان‌دهندگان این اعتراض، از جمله ابی هافمن، جری روبین، تام هیدن و بابی سیل، به جرم توطئه برای دامن زدن به یک شورش متهم شدند و دادگاه تشکیل شده برای آن‌ها، به یکی از معروف‌ترین و بدنام‌ترین دادگاه‌های تاریخ تبدیل شد.

جوزف گوردون لویت در فیلم The Trial of the Chicago 7

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Trial of the Chicago 7 بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

برخی از وقایع از خط زمانی واقعی دوباره درکنار هم قرار گرفتند. بله درست است، فیلم The Trial of the Chicago 7 از مجوز شعری استفاده می‌کند (مجوزی که به نویسنده و هنرمند اجازه می‌دهد تغییراتی را به وجود بیاورد). این یک اثر مستند نیست؛ بلکه یک روش برای به‌تصویر کشیدن رویدادهایی است که در عین حال که قدرت خیلی زیادی دارند، دارای حقایق مهمی هم هستند. یکی از بهترین فیلم‌های امسال.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

فیلم The Trial of the Chicago 7 از آرون سورکین یک درام نادر درباره دهه ۱۹۶۰ است. این فیلم آنقدر قدرتمند، معتبر و تکان‌دهنده است که این حس را در مخاطب به وجود می‌آورد که انگار این داستان در همین دوران کنونی رخ می‌دهد.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۸۸ از ۱۰۰

سازنده این اثر، یک فیلم سرگرم‌کننده، بسیار بزرگ و واقعا خوشبینانه را ساخته است که اصلا نمی‌توان آن را فراموش کرد؛ خصوصا پایان آن را که نشان می‌دهد انسانیت همیشه باید بر سیستم غلبه کند.

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

سورکین فیلمی ساخته که جذاب، درخشان و نافذ است. این اثر درست همانند بهترین کار او آموزنده است و همیشه داستان و شخصیت‌ها را در اولویت خود قرار می‌دهد.

ساشا بارون کوهن در حال دست دادن با روری کوچرین در فیلم The Trial of the Chicago 7

لیا گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی۷۵ از ۱۰۰

فیلم The Trial of the Chicago 7 گذشته را در یک قاب جذاب قرار می‌دهد؛ نه فقط به‌عنوان یک پیشگفتار، بلکه به‌عنوان یک سند و مستند زنده. چیزی که ما آن را به وضوح نادیده می‌گیریم.

جاستین چنگ | لس آنجلس تایمز

۷۰ از ۱۰۰

فیلم The Trial of the Chicago 7 در عین حال که سرگرم کننده است، ممکن است نتواند رضایت همه را به‌دنبال داشته باشد. دموکراسی یک کار کثیف است. اما به نظر می‌رسد که عنصری از بی‌نظمی واقعی و ساکن، فراتر از حوزه این فیلم است.

ای. او. اسکات | ای وی کلاب

۶۰ از ۱۰۰

با درنظرگرفتن همه چیز، من فکر نمی‌کنم که این فیلم اثر خیلی خوبی باشد. حرف‌های زیادی در آن وجود دارد و خام است؛ بین اهمیت شخصی و مسخره شدن مدام در حال جابه‌جایی است. اما در عین حال هم فیلمی نیست که بشود به‌راحتی آن را فراموش کرد. تا حدی این یک اتفاق تصادفی است.

پیتر بردشاو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

متاسفانه لحن بازآفرینی ماجرای دادگاه Chicago Seven که در ایالات متحده رخ داده بود، بسیار کسل‌کننده و کاملا بی‌اثر است که تا حدودی هم قضاوت اشتباه در آن صورت می‌گیرد؛ فیلمی که سورکین آن را کارگردانی و فیلمنامه آن را نوشته است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Trial of the Chicago 7 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نسبتا خوب و بسیار سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار