نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی سامسونگ A52 ؛ شگفتی‌سازی سامسونگ در میان‌رده‌ها

گوشی سامسونگ A52 به عنوان میان‌رده‌ای جدید، معرفی شد. در این مقاله با نقد و بررسی سامسونگ A52 همراه شما خواهیم بود.

شرکت سامسونگ از جدیدترین گوشی‌های هوشمند میان رده خود رونمایی کرده است. قطعا شما هم نام گوشی سامسونگ A51 را بارها شنیده‌اید یا حتی ممکن است آن را خریداری کرده باشید. گوشی سامسونگ A51 به دلیل نوع ساخت و کیفیت بالایی که دارد، توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند و هم اکنون سامسونگ با معرفی گوشی سامسونگ A52 سعی کرد تا این روند خوشنامی را برای این سری از گوشی‌های سامسونگ، ادامه دهد. البته فراموش نکنید که شاهد دو مدل جداگانه با نام‌های سامسونگ A52 و سامسونگ A52 5G هستیم. در این مقاله به معرفی هر دو دستگاه و بیان تفاوت های سامسونگ A52 و سامسونگ A52 5G خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

سامسونگ A52 ؛ طراحی

شرکت سامسونگ در طراحی گوشی A52 سعی کرد تا عملکرد خوبی از خود نشان دهد. هنگامی که به قسمت جلوی دستگاه نگاه کنید، یک نمایشگر باکیفیت را مشاهده خواهید کرد. در قسمت بالای این نمایشگر، حفره‌ای قرار گرفته که محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و می‌توان آن را مشابه گوشی سامسونگ A51 دانست، اما در بخش عقب، تفاوت‌های چشمگیرتری وجود دارد.

این دستگاه در بخش عقب مجهز به ماژول مستطیل شکل بوده که محل قرارگیری چهار سنسور و یک فلاش ال ای دی است. البته چینش این سنسورها در نوع خود، جذابیت بالایی دارد و توانسته تا حد قابل توجهی با نسل قبل، تفاوت ایجاد کند؛ سه سنسور به صورت عمودی در سمت چپ قرار دارند و یک سنسور و فلاش ال ای دی هم در سمت راست مشاهده می‌شوند.

ماژول دوربین سامسونگ از بدنه فاصله گرفته و همین مسئله نیاز کاربران به خرید یک قاب مخصوص برای سامسونگ A52 را بیشتر می‌کند. در حقیقت کاور A52 باید بتواند این فاصله را تا حد زیادی پوشش دهد.

یک لوگوی سامسونگ هم در بخش پایین عقب دستگاه مشاهده می‌شود که اصالت محصول را نمایش می‌دهد. همچنین طراحی بدنه این دستگاه هم از جذابیت قابل قبولی برخوردار است و نگه داشتن دستگاه در دست، قطعا احساس خوبی را به شما خواهد بخشید.

گوشی هوشمند سامسونگ A52 با وزن 189 گرم توانسته تاییدیه IP67 را به دست آورد و این، یعنی گوشی جدید و میان‌رده سامسونگ ضد آب و ضد گرد و غبار است. تجهیز یک گوشی میان‌رده از سری A به قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، خبر فوق‌العاده‌ای بوده و نشان می‌دهد سامسونگ برای سری A خود، برنامه‌های زیادی دارد. این گوشی می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متر، دوام بیاورد.

سامسونگ A52 ؛ صفحه نمایش

گوشی جدید سامسونگ مجهز به نمایشگر سوپر آمولد 6.5 اینچ با وضوح تصویر 1080×2400 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. نرخ تازه‌سازی نمایشگر سامسونگ A52 معادل 90 هرتز بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 84.9 درصد است. نرخ تازه‌سازی 90 هرتز در کنار نسبت نمایشگر به بدنه قابل قبول و سایز قابل قبول نمایشگر، نشان‌دهنده یک گوشی کاملا ایده‌آل بوده که می‌تواند برای علاقه‌مندان به دنیای گیم یا فیلم، کاملا مناسب باشد.

بد نیست بدانید گوشی جدید سامسونگ مجهز به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5 بوده و می‌تواند ضریب ایمنی را افزایش دهد، البته فراموش نکنید که نصب گلس برای محافظت از نمایشگر، کاملا الزامی است. در صورتی که قصد خرید یک گوشی میان‌رده و باکیفیت از سری گوشی‌های سامسونگ را دارید و از طرفی، کیفیت نمایشگر هم برای شما حائز اهمیت است، سامسونگ A52 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

سامسونگ A52 ؛ نرم افزار و سخت افزار

گوشی هوشمند جدید سامسونگ مجهز به جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل، یعنی اندروید 11 بوده و رابط کاربری آن هم One UI 3.1 است. این دستگاه در کنار رابط کاربری جذاب خود، قابلیت‌های بسیار متنوعی را برای کاربران فراهم می‌کند که همین مسئله می‌تواند جذابیت قابل توجهی را رقم بزند.

در کنار نرم افزار قدرتمند، سامسونگ A52 مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 720 جی (تراشه 8 نانومتر) بوده که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 618 می‌تواند توانمندی دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد. شما به راحتی می‌توانید جدیدترین بازی‌ها را با این دستگاه اجرا و تجربه کنید. به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 618، امکان اجرای هر کدام از بازی‌های جذاب که با دیتای سنگین در دسترس قرار دارند هم امکان‌پذیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که این دستگاه از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و شما در کنار آن، می‌توانید یک حافظه ذخیره‌سازی جانبی هم قرار دهید. گوشی هوشمند جدید گلکسی A52 در چهار مدل متفاوت در دسترس قرار خواهد گرفت که شامل موارد زیر می‌شود:

  • 4 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی

خبری از حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایت نیست و به نظر می‌رسد پایین‌ترین دستگاه از نظر فضای ذخیره‌سازی در مدل جدید سامسونگ، مدل 128 گیگابایت است. همچنین شرکت سامسونگ دو مدل با رم 8 گیگابایت هم در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها با 128 و دیگری با 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در دسترس قرار دارند. در صورتی که قصد خرید یک گوشی کارآمد با مشخصات فنی قابل قبول را دارید، قطعا سامسونگ A52 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سامسونگ A52 ؛ دوربین

گوشی جدید سامسونگ A52 مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو سنسور ماکرو و سنجش عمق 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 بوده که در کنار هم، قدرت تصویربرداری بسیار بالایی را به کاربران هدیه خواهند داد.

سنسور اولترا واید این گوشی هوشمند سامسونگ می‌تواند زاویه 123 درجه‌ای را تحت پوشش خود قرار دهد. البته استفاده از سنسور اولترا واید زمانی مناسب خواهد بود که بخواهید فضای بیشتری از یک محیط را در تصویربرداری، پوشش دهید.

فیلمبرداری یکی دیگر از مهم‌ترین نیازهای کاربران گوشی‌های هوشمند است. کاربران سامسونگ A52 می‌توانند فیلمبرداری باکیفیت بالا را تجربه کنند. توجه داشته باشید که این دستگاه مجهز به سنسور سلفی 32 مگاپیکسل بوده و جالب آن که از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از کیفیت دوربین سامسونگ A52 ، تصاویر بی‌نظیری را ثبت و ضبط کنید.

در آینده نزدیک، تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی سامسونگ A52 را آپلود خواهیم کرد تا باکیفیت اصلی آن، آشنا شوید.

سامسونگ A52 ؛ باتری

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A52 مجهز به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. بر اساس اطلاعات موجود، 50 درصد از باتری این دستگاه ظرف مدت زمان 30 دقیقه، مجددا شارژ خواهد شد و این خبر خوبی است، علی‌الخصوص برای گیمرها یا کسانی که از گوشی هوشمندشان، استفاده بیشتری دارند.

سامسونگ A52 ؛ سایر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های سامسونگ A52 می‌توان به حسگر اپتیکال اثر انگشت درون نمایشگر اشاره کرد که توانمندی بسیار خوبی هم دارد. همچنین این گوشی موبایل از کیفیت صدای قابل قبولی برخوردرا بوده و شاهد پشتیبانی آن از قابلیت‌هایی نظیر وای فای، نسخه 5.0 بلوتوث، GPS، NFC و OTG هستیم. البته نباید از سایر ویژگی‌ها همانند شتاب‌سنجش هم غافل شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار