نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 آلترا

سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا در میان گوشی‌های جدید سال 2020 مشخصه‌های بسیار خوب و کاربردی‌تری دارد. در این بین می‌توان به مواردی مانند بهترین دوربین در یک گوشی اندرویدی و بهترین نمایشگر با ابعاد بزرگ اشاره کرد. این نسخه اولترای سامسونگ یک پرچمدار عالی در میان سایر نسخه‌ها است و نه تنها بر ویژگی‌های این مدل افزوده شده، بلکه قابلیت فوق العاده S Pen نیز آن را جذاب‌تر کرده است.

قابلیت‌های مثبت:

  • قدرت زوم 5 برابری اپتیکال دوربین
  • مشخصه‌های کاربردی اس پن
  • نمایشگر عالی

قابلیت‌های منفی:

  • خیلی گران
  • شارژ آرام
  • هنوز تصاویر به‌آرامی نمایش داده می‌شوند

در ادامه به بررسی تخصصی موبایل نوت 20 آلترا می‌پردازیم تا کمی بیشتر درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اسمارت فون بدانیم.

عملکرد نوت 20 اولترا

بررسی چند دقیقه‌ای نوت 20 آلترا

در ابتدای نقد و بررسی گلکسی نوت20 اولترا باید گفت که این اسمارت فون مجهز به دوربینی شده است که آماده است از نزدیک‌ترین نقطه از شما عکس بگیرد و البته با قیمت گرانش پول زیادی از دست شما خارج کند. گوشی تجاری سامسونگ حقیقتا یک سرمایه گذاری است تا جاییکه شاید از خودتان بپرسید که آیا من به یک تلفن همه کاره نیاز دارم؟

در میان پرچمداران اندرویدی این بهترین گوشی محسوب می‌شود. این موضوع را قدردان زوم 5 برابری اپتیکال، زوم دیجیتال 50 برابری، فیلترهای تصویری بامزه و برنامه دوربین کاربردی آسان آن بود. وقتی از قدرت زوم این گوشی استفاده می‌کنید شاهد هیچ تغییری در کیفیت تصویر نخواهید بود. تصاویر شما را شکه خواهند کرد، چرا که بسیار با کیفیت هستند.

نوت 20 آلترا مجموعه کاملی از سامسونگ است: یک نمایشگر 120 مگاهرتزی دارد که مانند آب در زیر انگشتان شما حرکت می‌کند، یک تراشه جدید سریع، رم 12 گیگی ( بهتر از بهترین لب تاپ‌های دنیا) سرعت 5 جی و عمر باتری یک روزه. اس پن نیز با مشخصه‌های زیرکانه جدیدی مانند قابلیت ضبط صدا همراه شده است.

کارهایی وجود دارد که نوت 20 آلترا قادر به انجام آنها نیست، اما بیشتر آنها اهمیتی ندارند. باوجود اینکه این گوشی رزولوشن QHD را ساپورت می‌کند، سامسونگ آن را تا 1080 پیکسل نگه می‌دارد. هنوز نمی‌تواند در یک زمان QHD و 120 مگاهرتز را با هم انجام دهد، اما در مقایسه با آن گوشی وان پلاس 8 پرو می‌تواند.

x طراحی نوت 20 آلترا

طراحی گوشی Galaxy Note 20 Ultra

  • یک اسمارت فون بسیار بزرگ با لبه‌های چهارگوش؛ استفاده از دو دست برای نگه داشتن و استفاده از گوشی
  • سنسور انگشتی نمایشگر از نوت 10 پلاس انتقال داده شده
  • رنگ برنزی بر رنگ مشکی و سفید غالب شده

کلمه بزرگ دیگر سری نوت را تعریف نمی‌کند. نوت 20 آلترا یک گوشی بسیار بزرگ است که برای کار کردن با آن نیاز به دستان بزرگ است. این گوشی همان نمایشگر 6.9 اینچی مانند گوشی سامسونگ اس 20 آلترا را دارد.

چه چیزی طراحی نوت 20 سامسونگ را بهتر کرده است؟ حقیقتا جواب سایز بزرگ آن نیز نیست.

در طراحی نوت 20 آلترا سه رنگ مشکی، سفید و برنزی را مشاهده می‌کنیم که رنگ برنز آن را زیباتر کرده و شیشه پشتی آن ساختاری مات دارد. با این ساختار دیگر نیازی نیست نگران ماندن اثر انگشت بر روی بدنه باشید. همچنین باید اشاره کرد که بر روی این اسمارت فون گوریلا گلس ویکتوس با فریم فولادی نصب شده است که کیفیتی فوق‌العاده دارد.

به جدیدترین گوشی‌های سامسونگ که نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه آنها لبه‌های گرد دارند، اما این مدل دارای چهارچوب چهار گوش است که تنها در قسمت راست کمی ملایم شده است. این ویژگی به S Pen کمک می‌کند تا مستقیما در سمت چپ قرار بگیرد.

یک برآمدگی بزرگی در پشت گوشی وجود دارد که نتیجه آن قابلیت زوم 5 برابری است که بسیار خوب کار می‌کند. تصاویر واضح‌تر ارزشش را دارند. شاید بعضی از مردم بخاطر جمع شدن گرد و خاک در قسمت دوربین نوت 20 اولترا شکایت داشته باشند که این شکایت بیشتر از سوی مردم کره است. دوربین سه گانه این اسمارت فون در داخل ماژول بزرگ مستطیلی قرار دارد که شاید برآمدگی 2.6 میلی متری آن در سطوح صاف تعادل گوشی را برهم بزند.

کاورهای Samsung Note 20 Ultra سطج پشتی را به خوبی یکسان می‌کنند و دیگر برآمدگی دوربین مشکلی ایجاد نخواهد کرد. از آنجاییکه این یک اسمارت فون بزرگ و گران قیمت است بهتر است در خرید لوازم جانبی سامسونگ نوت 20 الترا دقت کنید، با یک کارو خوب آن را پوشش دهید و از بدنه زیبای آن مراقبت کنید.

نوت 20 آلترا

نمایشگر سامسونگ نوت 20 آلترا

  • اولین نوت با نمایشگر 120 هرتزی برای داشتن حرکات نرم‌تر
  • رزولوشن مکس با WQHD+، اما با غیرفعال کردن 120 هرتزی به 1080 رسیده است.
  • بهترین نمایشگر خمیده با دوربین کوچک جلویی

نوت 20 اولترای سامسونگ بهترین نمایشگر در هر اسمارت فون را دارد تا اینکه شرکت با یک تکنولوژی جدید برای نمایشگر سری جدید خود وارد شود.

رزولوشن عالی، دقت رنگی فوق‌العاده، میزان بازخورد لمسی 240 هرتزی، روشنایی عالی و حساسیت نمایشگر به قلم آن را گزینه بسیار خوبی برای ستایش و تقدیر کرده است. نمایشگر Dynamic Amoled 2X نمایشگری بزرگ در سری نوت است که قابلیت تطبیق نرخ نوسازی دارد.

چیزی که در زمان بازی و تماشای فیلم در این گوشی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، نمایشگر 120 هرتزی است که کارایی را بالا می‌برد. تمامی کارها و فعالیت‌ها نرم‌تر انجام می‌شوند. همچنین باید گفت که سامسونگ از یک میزان ثابت در نمایشگر خود استفاده نکرده و زمانی که در حال خواندن ایمیل هستید و یا اینکه کار ساده‌تری انجام می‌دهید، گوشی انقدر هوشمند است تا نرخ نوسازی تصویر را کم و یا تنظیم کند و باتری را ذخیره کند. این قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی (Adaptive Refresh Rate) بهترین گزینه این نمایشگر نوت 20 آلترا است که در طول عمر باتری اهمیت دارد.

نوت 20 معمولی این قابلیت را ندارد و رزولوشن بالای آن 1080 پیکسل است. تنها منفعت دیگری که در نمایشگر 6.7 اینچی مشاهده می‌کنید این حقیقت است که نوت 20 نمایشگر مسطج دارد و خمیده نیست.

روشنایی صفحه نمایش نوت 20 آلترا 500 نیت در حالت دستی است و در حالت خودکار به 1300 نیت می‌رسد. این نمایشگر در کمترین حالت حدود 2.4 نیت نور دارد که برای شرایط مختلف بسیار مناسب خواهد بود.

نوت 20 آلترا

دوربین نوت 20 آلترا

  • دوربین مخابره‌ای عالی با قدرت زوم اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال 50 برابری
  • حالت عکس 108MP خیلی مفید و کاربردی نیست و فقط حافظه را پر می‌کند
  • سامسونگ راحت‌ترین رابط کاربر (UI) دوربین را دارد

فاصله به نظر می‌رسد برای دوربین‌های اسمارت فون‌ها یک دردسر و مشکل باشد چرا که آنها قادر نبودند وسایل دور را نزدیک‌تر از چیزی که هستند نشان دهند.

نوت 20 آلترا این مشکل را با دوربینی که صحنه را 5 برابر اپتیکال و 50 برابر دیجیتالی زوم می‌کند حل می‌کند و این درست همان جایی است که دوربین سامسونگ برجسته می‌شود. دوربین این گوشی فوق‌العاده است.

دوربین این گوشی شبیه اس 20 آلترا است که تغییراتی زیادی در آنها به وجود آمده است. در این مجموعه شاهد یک دوربین با رزولوشن قوی، دوربین فوق عریض و دوربین تله هستیم. در دوربین فوق عریض سیستم فوکوس لیزری استفاده شده است.

مشخصه‌هایی که به شما کمک می‌کند سریعا عکس بگیرید باعث می‌شود تا شما از عملکرد برنامه دوربین سامسونگ قدردانی کنید:

  • با دو بار زدن بر روی دکمه پاور برنامه دوربین شروع به‌کار می‌کند. نیازی نیست تا بر روی صفحه قفل نگاه کنید تا چند آیکون آزار دهنده را برای فشار دادن پیدا کنید.
  • حرکت دست باز برای انداختن سلفی کافی است بنابراین می‌توانید دستان خود را نگه دارید و برای عکس گرفتن دوباره ببندید. با این حالت نیازی نیست برگردید و برای هر عکس آن را تنظیم کنید.
  • در محیط‌های کم نور بسته میزان نور این اسمارت فون تصمیم می‌گیرد برای زوم از کدام دوربین استفاده کند.

در هنگام شب دوربین تله فوتوی تصاویر را با جزئیات و کیفیت خوبی می‌گیرد.

مجموعه کاملی برای فیلمبرداری نیز در این اسمارت فون سامسونگ نوت 20 آلترا وجود دارد. قدرت زوم عالی، زوم لیزری، تنوع فریم و … باعث شده این گوشی رقیب گوشی‌های پرچمدار آیفون شود. دوربین اصلی با قدرت فیلمبرداری 4k 60fps و سه دوربین جانبی 4k 30fps طراحی شده‌اند.

اسپیکر Note 20 Ultra

در این گوشی شاهد دو اسپیکر هستیم. اسپیکر اولیه بر روی لبه پایینی و دومی در شیار باریک بین فریم و شیشه محافظ بالا است. حداکثر صدای خروجی این اسپیکر صدای 80 دسی‌بل بوده که برای این پرچم‌دار سامسونگ عالی است.

نوت 20 آلترا

طول عمر باتری نوت 20 آلترا

  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که تمام روز دوام می‌آورد و 200 میلی آمپر ساعت از نوت 10 پلاس بزرگ‌تر است
  • شارژ سریع سیمی 25 واتی که شامل شارژر می‌شود
  • بازگشت شارژ بی‌سیم 15 واتی

با استفاده مداوم باتری نوت 20 اولترا کل روز را دوام می‌آورد. در صورتی که کل روز را با عکس و فیلم گرفتن بگذرانید و از برنامه‌ها استفاده کنید 20 درصد باتری برای روز بعد باقی می‌ماند. با اتصال 5G باتری زودتر تمام می‌شود.

در صورتی که از حالت نوسازی تطبیقی استفاده کنید، حدود 13 ساعت می‌توان ویدیو تماشا کرد. اما اگر آن را در حالت 60 هرتزی بگذارید، قدرت پخش ویدیو به 16 ساعت خواهد رسید.

باتری این گوشی با شارژر 25 واتی، شارژر سریع بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس شارژ می‌شود، پس شما می‌توانید با دستگاه Qi -chargeable شخص دیگری نیز آن را شارژ کنید. همچنین وقتی شارژ آن خیلی کم شده، گزینه‌های ذخیره انرژی زیادی دارد.

شارژر 25 واتی موجود در میان تجهیزات جعبه گلکسی Note 20 Ultra فقط در یک ساعت و 9 دقیقه باتری خالی این گوشی را پر می‌کند، اما تکنولوژی دنیای امروزی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا این زمان شارژ شدن را باز هم کاهش دهد.

حرف آخر

در نقد نوت 20 اولترا فهمیدیم که این اسمارت فون یک صفجه نمایش بزرگ، دوربین فوق‌العاده، نرخ نوسازی تطبیقی، S Pen، سنسور اثر انگشت، سرعت 5G و نمایشگر خمیده بسیار جذاب دارد. با این گوشی دیگر فاصله اهمیتی ندارد. دوربین نوت 20 آلترا همه چیز را به نزدیکی شما می‌آورد و تصاویری فوق‌العاده نشان می‌دهد. این گوشی از نظر نرم‌افزاری نیز امکانات کاربردی زیادی دارد و یکی از کامل‌ترین گوشی‌های دنیای امروزی است.

در صورتی که این گوشی را تهیه کردید، بهتر است بدانید که این گوشی بزرگ نیازمند یک قاب برای نگهداری از بدنه آن است، چرا که آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را با یک دست نگه داشت و هر لحظه احتمال افتادن آن وجود دارد.

منبع: techradar

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار