تراشه و پردازنده ها

پردازنده‌های نسل جدید Ryzen 5000 رسماً معرفی شدند

شب گذشته شرکت AMD به صورت رسمی از نسل جدید پردازنده‌های خود رونمایی کرد. طبق اعلام این شرکت، پردازنده‌های سری Ryzen 5000 با معماری جدید Zen 3 طراحی شده‌اند.

پردازنده‌های نسل جدید Ryzen 5000 شامل پردازنده‌های Ryzen 9 5950X با قیمت ۸۰۰ دلار، Ryzen 9 5900X با قیمت ۵۵۰ دلار، Ryzen 7 5800X با قیمت ۴۵۰ دلار و Ryzen 5 5600X با قیمت ۳۰۰ دلار هستند. شرکت AMD پردازنده‌ی مدل Ryzen 9 5900X را به عنوان “بهترین پردازنده‌ی مخصوص بازی” با ۱۲ هسته، ۳۲ رشته و حداکثر سرعت تقویت ۴٫۸ گیگاهرتز معرفی کرده است. این پردازنده‌های نسل جدید در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۹ (۵ نوامبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی به بازار عرضه خواهند شد.

در همین راستا، پردازنده‌ی مدل AMD Ryzen 9 5950X دارای ۱۶ هسته با ۳۲ رشته و حداکثر سرعت تقویت ۴٫۹ گیگاهرتز، پردازنده‌ی مدل Ryzen 7 5800X دارای هشت هسته و ۱۶ رشته با حداکثر سرعت تقویت ۴٫۷ گیگاهرتز و مدل Ryzen 5 5600X با شش هسته، ۱۲ رشته و حداکثر سرعت تقویت ۴٫۶ گیگاهرتز هستند.

مقایسه‌ی پردازنده‌های مدل‌ Ryzen 9 5900X، Ryzen 7 5800X و Ryzen 5 5600X

اما فراتر از تعداد هسته‌ها و رشته‌ها این معماری Zen 3 است که بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد. این تراشه ۱۹ درصد افزایش دستورالعمل‌ها را در هر دوره ارائه می‌دهد. حتی بهتر این است که پردازنده‌های Zen 3 بتوانند با مادربردهای قدیمی کار کنند (به دنبال به‌روزرسانی سیستم عامل) و به طور کلی ۲۶ درصد پیشرفت دارند.

شرکت AMD قصد دارد نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود یعنی Radeon RX 6000 را در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۹ (۲۸ اکتبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی معرفی نماید. در همین حال، شرکت اینتل (Intel) نیز در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ میلادی از نسل جدید پردازنده‌های خود تحت عنوان Rocket Lake رونمایی خواهد کرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار