نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه آیفون اس ای (2020)؛ یک گوشی کوچک برای دوست‌داران آیفون‌های قدیمی

آیفون اس ای (2020) از چند هفته پیش که به صورت رسمی معرفی شد، یکی از داغ‌ترین سوژه‌ها در بین وب‌سایت‌های حوزه موبایل بوده و بحث و تبادل نظر در مورد آن بسیار پرهیجان دنبال می‌شود. به جرأت می‌توان گفت این آیفون جمع‌و‌جور و کوچک که به سبک و سیاق آیفون‌های سنتی طراحی شده، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار بوده و از همین ابتدا استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است. با توجه به همین محبوبیت بالا، در ادامه قصد داریم تا یک بررسی کوتاه و اجمالی از آیفون اس ای (2020) داشته باشیم. با ما همراه باشید.

محتویات جعبه آیفون اس ای (2020)

مدلی که ما در این مطلب قصد بررسی‌اش را داریم، رنگ قرمز آیفون اس ای (2020) است که در داخل جعبه آن یک هدفون لایتنینگ، کابل لایتنینگ، شارژر 5 وات، برچسب‌های اپل و وسیله خارج‌سازی سیم کارت، قرار داده شده است.

شارژر 5 واتی که در جعبه بسته‌بندی این آیفون قرار داده شده، با توجه به استانداردهای سال 2020 کاملاً کم‌ارزش و شاید حتی توهین‌آمیز باشد. اما این حداکثر توان شارژ آیفون اس ای (2020) نیست و این محصول سیمی 18 وات و همچنین شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر یک شارژر سریع در خانه داشته باشید و یا آن را به صورت مجزا خریداری کنید، می‌توان آیفون جدید خود را با سرعت 18 وات هم شارژ کنید.

می‌توان گفت نیمی از جذابیت آیفون اس ای (2020) به خاطر قیمت پایین آن (به عنوان یک آیفون ارزان محسوب می‌شود) و نیمی دیگر هم به خاطر کوچک بودن بدنه آن است. همان‌طور که در تصاویر هم می‌توانید ببینید، این گوشی از لحاظ ابعاد مابین آیفون 11 پرو 5.8 اینچی و آیفون اس ای 4.0 اینچی قرار می‌گیرد.

با اینکه آیفون اس ای (2020) خیلی کوچک‌تر از آیفون 11 پرو به نظر نمی‌رسد، اما با این حال 40 گرم سبک‌تر است، که باعث ایجاد تفاوت قابل توجهی در وزن آن می‌شود و با در دست گرفتن گوشی به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.

دوربین آیفون اس ای (2020)

کوچک بودن گوشی با اینکه از بسیاری جهات یک مزیت به شمار می‌رود، اما با این حال برای تماشای محتوای رسانه‌ای مانند فیلم اصلاً مناسب نیست و صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون اس ای (2020) هم برای کسانی که عادت به تماشای فیلم در گوشی خود دارند، جذابیت چندانی نخواهد داشت. این نمایشگر که از وضوح 1334 در 750 پیکسل بهره می‌برد، در مقایسه با استانداردهای سال 2020 بسیار کوچک است. با این حال میزان درخشندگی آن در حد مطلوبی قرار داشته و رنگ‌ها هم به شکلی بسیار زیبا و جذاب نمایش داده می‌شوند. البته در هر صورت نباید این پنل نمایشگر را با نمونه‌های اولد، که کنتراست بسیار بالاتری دارند، مقایسه کرد.

تاچ آی دی آیفون اس ای (2020)

اگر از کسانی هستید که وجود دکمه فیزکی هوم را در جلوی بدنه یک مزیت برای گوشی‌ها می‌دانید، در این صورت آیفون اس ای (2020) کاملاً باب میل شما خواهد بود. چرا که این محصول اپل برخلاف گوشی‌های اخیر آیفون، یک دکمه هوم دایره‌ای در پایین صفحه نمایش خود دارد و اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی هم همانند سال‌های نه چندان دور، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

با اینکه شکل و شمایل آیفون اس ای (2020) شبیه گوشی‌های قدیمی اپل به نظر می‌رسد اما از لحاظ عملکرد و سرعت اجرای برنامه‌ها تفاوت بسیار زیادی با آن‌ها دارد. سیستم عامل به‌روز آی او اس در این گوشی باعث شده تا آیفون اس ای جدید تقریباً همان عملکردی را ارائه دهد که در آیفون‌های نسل جدید مانند آیفون 11 پرو شاهد هستیم.

پشت بدنه آیفون اس ای (2020)

نکته قابل توجه دیگر در بین مشخصات سخت افزاری آیفون اس ای (2020)، باتری کوچک و 1821 میلی آمپر ساعتی آن است که باعث شک و تردیدهایی در مورد مدت نگهداری شارژ شده است. با توجه به اینکه هنوز بررسی‌های تخصصی در این زمینه انجام نشده، نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد اما به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی در مورد طول عمر باتری وجود داشته باشد؛ حداقل تا به حال که گزارشی در این خصوص منتشر نشده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار