بازیگیمینگ

سازنده‌ی A Way Out در مورد سرویس Xbox Game Pass مطمئن نیست

یوسف فارس (Josef Fares)، توسعه‌دهنده‌ی بازی A Way Out، به تازگی نظر خود در مورد سرویس اشتراکی مایکروسافت یعنی Xbox Game Pass را اعلام کرده است. ظاهرا فارس چندان از آینده‌ی این سرویس مطمئن نیست.

مایکروسافت در سالیان اخیر به موفقیت زیادی با سرویس Xbox Game Pass دست یافته است. Game Pass سرویسی اشتراکی بوده که در ازای ماهی ۱۰ دلار، بیش از صد بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس فرصتی مناسب برای توسعه‌دهندگان هم بوده تا بازی خود را به مخاطبان بیشتری برسانند. با این حال به نظر می‌رسد که تمام بازی‌سازان با ایده‌ی Game Pass موافق نیستند.

در مصاحبه‌ای جدید با Polygon، فارس که سازنده‌ی A Way Out و بنیان‌گذار استودیوی هیزلایت (HazeLight) است در مورد این سرویس صحبت کرد. او هم‌چنین در مورد بازی جدید استودیو یعنی It Takes Two و تمرکز هیزلایت بر روی کوآپ هم حرف‌هایی زد. ظاهرا فارس خصوصا از سوددهی سرویس Xbox Game Pass برای توسعه‌دهندگان نامطئن است:

فرض کنید که با یک مدل نتفلیکسی سر و کار داریم. یعنی هر چقدر افراد زمان بیشتری را صرف تجربه‌ی بازی شما کنند، شما بیشتر پول می‌گیرید. ایراد این مدل این است که توسعه‌دهندگان بازی‌های کوتاه و سینمایی پول کم‌تری می‌گیرند.

هر ساله بازی‌های روایت‌محور زیادی منتشر شده که کم‌تر از ۵ ساعت هستند. توسعه‌دهندگان این سبک بازی‌ها طبعا از این مدل ضربه خواهند خورد. البته فارس از مزیت‌های Xbox Game Pass هم گفت. به عقیده‌ی او، مخاطبان بیشتری با کمک این سرویس یک بازی مستقل را تجربه می‌کنند که عالی است.

جالب است بدانید که فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای با The Verge هم در این باره صحبت کرده بود. مایکروسافت از مدل یکسانی برای قرارداد بستن با توسعه‌دهندگان استفاده نمی‌کند و به گفته‌ی اسپنسر، آن‌ها هنوز در حال کار کردن بر روی این مسئله هستند. برخی توسعه‌دهندگان بر اساس مدت زمان بازی پول گرفته و برخی هم مبلغ مشخصی را دریافت می‌کنند.

البته اسپنسر معتقد است که مایکروسافت به زودی به راه حلی برای این مشکل دست خواهد یافت. به این ترتیب Xbox Game Pass در نهایت به مزیتی همه‌جانبه برای توسعه‌دهندگان تبدیل خواهد شد. البته در حال حاضر فارس از آینده‌ی این سرویس برای توسعه‌دهندگان نامطمئن است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار