بازیگیمینگ

استارفیلد رکوردهای بتسدا را جابه‌جا کرد؛ ۶ میلیون بازی‌کننده در دو روز

بازی استارفیلد (Starfield) یکی از بازی‌های به شدت مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی بود که چندی پیش عرضه شد. این بازی یک اثر جدید از شرکت بتسدا (Bethesda) بوده که شاخصه‌های مهم این شرکت را دارد. با این حال یک فضای بسیار متفاوت را به کاربران ارائه می‌دهد. همین موضوع باعث شده تا هم طرفداران بتسدا و هم افرادی که با این شرکت آشنایی چندانی ندارند، از استارفیلد استقبال کنند.

نکته اصلی در مورد استارفیلد این است که شما را به فضا می‌برد. اکثر عناوین بتسدا در مورد دنیای فانتزی بوده و سبک علمی تخیلی یک روند جدید برای این شرکت است. به همین دلیل شما می‌توانید مشکلات خاصی را در این بازی ببینید که نشان از کم تجربگی بتسدا در این سبک است. نکته اصلی اینجاست که با وجود همه این موارد استقبال بسیار خوبی از بازی استارفیلد شد و توانست آمار بسیار خوبی را ارائه دهد.

۱ میلیون کاربر همزمان در روز اول عرضه

اول از همه تعداد بازیکنان همزمان است. به این شکل که بازی استارفیلد در کمتر از ۱ روز پس از عرضه توانست از مرز ۱ میلیون کاربر همزمان عبور کند. بازی استارفیلد در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) عرضه رسمی شد. با این حال خریداران نسخه پریمیوم و نسخه خاص کنسول از ۱ سپتامبر (۹ شهریور) به آن دسترسی داشتند. طبق آماری که روی کامپیوتر منتشر شد این بازی قبل از عرضه رسمی هم حدود ۲۵۰ هزار کاربر همزمان داشته است.

آمار گذشتن از مرز ۱ میلیون کاربر همزمان برای یک مجموعه کاملاً جدید یک آمار بسیار خوب است. بتسدا نزدیک به ۲۵ سال بود که یک عنوان کاملاً جدید عرضه نکرده بود و همواره شماره‌های مختلف از یک مجموعه را منتشر کرده است. به همین دلیل استارفیلد یک روند کاملاً جدید و جذاب برای این شرکت است.

 

۶ میلیون کاربر در کمتر از ۲ روز

بازی استارفیلد توانست موفق‌ترین عرضه را در میان عناوین شرکت بتسدا داشته باشد. به این شکل که این بازی در کمتر از دو روز توانست بیش از ۶ میلیون کاربر داشته باشد. این بیشترین تعداد کاربر در این مدت زمان برای شرکت بتسدا بوده و به نوعی یک رکورد برای بتسدا به حساب می‌آید.

در جداول فروشگاه استیم نیز استارفیلد بیشترین فروش را داشته است. به این شکل که در این مدت استارفیلد بیشتر از عناوینی مثل کانتر استاریک (Counter Strike) و دروازه بالدور ۳ (Baldur’s Gate 3) خریدار داشته باشد. همینطور اینکه در حال حاضر رتبه ۴ را در میان پرمخاطب‌ترین عناوین استیم دارد.

نکته جالب در مورد استارفیلد جامعه طرفداران آن است. به این شکل که از زمان عرضه این بازی توانایی شخصی‌سازی و اجرای ماد خود را به رخ دنیای گیمینگ کشید. از همان ابتدای کار ما شاهد کدهای تقلب مختلف بودیم و سازندگان ماد (Mod) نیز به شدت در حال کار هستند. بازی استارفیلد به خودی خود بسیار گسترده است و اینکه ما شاهد تنوع بیشتر در آن باشیم بسیار مهیج است.

 

بازی استارفیلد امتیازات بسیار خوبی دریافت کرد. با این حال انتظارات طرفداران از این بازی بیشتر بود. به دلیل اینکه عرضه استارفیلد چندین بار با تأخیر مواجه شد و به نوعی روند ساخت چندان همواری نداشت. از طرفی شرکت‌های بزرگ مثل IGN انتقادات جالبی از آن کردند و به استارفیلد امتیاز چندان بالایی ندادند.

نکته اصلی در مورد بازی استارفیلد این است که جای برای گسترش و بهبود دارد. از طرفی کامل‌ترین عنوان بتسدا در زمان عرضه بوده که به نوبه خود بسیار نکته مثبتی است. عناوین بتسدا اکثراً در زمان عرضه مشکلات بسیار زیادی دارند و این در صورتی است که استارفیلد مشکلات خاصی ندارد. باگ‌های بازی بیشتر بامزه بوده و در روند کلی آن تأثیر زیادی ندارند.

بحث اصلی اینجاست که حال بتسدا می‌تواند در سبک علمی تخیلی نیز یک فعالیت گسترده داشته باشد. با توجه به استقبال خوبی هم که از استارفیلد شد، احتمال عرضه شماره ۲ یا یک بسته الحاقی از آن وجود دارد. در نتیجه با عرضه استارفیلد شرکت بتسدا هم در زمینه علمی تخیلی و هم در زمینه فانتزی حرفی برای گفتن دارد. همینطور اینکه کنسول‌های ایکس‌باکس هم تعدادی عناوین انحصاری بسیار با کیفیت خواهند داشت.

منبع: Gamespot و Game Developer

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار