بازیگیمینگ

بازی‌بازان نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی Marvel’s Avengers، از سرعت بارگذاری سریع آن حیرت زده شده‌اند

بازی Marvel’s Avengers طی سال گذشته‌ی میلادی معرفی و در ادامه‌ی آن عرضه شد، اما بر خلاف تمام انتظارات و هیجان بازی‌بازان، نتوانست تا آنطور که بسیاری انتظار داشتند ظاهر شود و متاسفانه در این زمینه ناموفق بود. حال اخیرا نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ آن منتشر شده و بازی‌بازان این نسخه‌ی جدید Marvel’s Avengers به شدت از سرعت بارگذاری سریع آن بر روی این کنسول حیرت زده شده‌اند.

نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی اکشن ابرقهرمانی و نقش آفرینی Marvel’s Avengers، که توسط استودیوی کریستال داینمیکس (Crystal Dynamics) توسعه یافته است، در تاریخ ۱۸ مارس سال جاری میلادی منتشر شد و بعد از گذشت مدت‌ها انتظار، این نسخه از بازی به همراه محتوای اضافی Hawkeye، یک لباس Ms. Marvel رایگان برای همه‌ی بازی‌بازان و تعدادی پیشرفت‌های بصری نسل بعدی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت رسمی عرضه شد.

افزایش قدرت چشمگیر کنسول پلی‌استیشن ۵ امکان ایجاد طیف وسیعی از پیشرفت‌ها و تغییرات برای بسیاری از بازی‌های منتشر شده را فراهم می‌کند، از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به افزایش کیفیت بافت‌های بازی، بهبود قابل توجه کیفیت تکستچرهای بازی‌ها، رزولوشن بسیار بالاتر نسبت به قبل و ثبات بیشتر نرخ فریم آثار ویدیویی اشاره کرد که می‌توانند به شدت بازی‌ها را نسبت به قبل پویاتر و زنده‌تر نشان دهند. شایان ذکر است که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی همچنین دارای فیزیک پیشرفته و قابلیت تخریب بسیار گسترده‌ای نیز هست و همچنین به صورت کامل از قابلیت‌های کنترلر دوال سنس در زمینه‌ی دریافت بازخورد لمسی نیز پشتیبانی می‌کند.

با وجود افزوده شدن این ویژگی‌های پیشرفته به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی، به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین تغییراتی که Marvel’s Avengers را بیش‌تر از همه تحت تأثیر قرار داده است، بهبود قابل توجه در کاهش زمان بارگذاری این بازی است. بسیاری از بازی‌بازان در شبکه‌های اجتماعی مختلف گزارش داده‌اند که علی‌‌‌رغم اضافه شدن ویژگی‌های جدید به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی و بهبود کلی و قابل توجه کیفیت بصری این عنوان، مهم‌ترین چیزی که بیش از همه‌ی این تغییرات مثبت چشم آن‌ها را گرفته و به نوعی باعث حیرتشان شده است، سرعت لود بسیار سریع این بازی در کنسول پلی‌استیشن ۵ است.

در زمان نگارش این خبر، تقریبا اکثریت بازی‌بازانی که این عنوان را در پلی‌استیشن ۵ خود تجربه نموده‌اند با این مورد به شدت موافق هستند، همچنین در حال حاضر در اکثریت شبکه‌های اجتماعی بسیاری از بازی‌بازان Marvel’s Avengers از زمان بارگذاری بسیار سریع این بازی و قدرت چشمگیر پلی‌استیشن ۵ تعریف می‌کنند. علاوه بر این شخصی که این بحث را در رددیت (Reddit) شروع کرد، خاطرنشان کرده است که اگر بازی با استفاده از Activity Card های مخصوص پلی‌استیشن ۵ آغاز شود، سرعت لودش بیش‌تر از قبل نیز خواهد شد!

بازی‌باز دیگری اظهار داشت که گزینه‌ای برای مشاهده‌ی فیلم‌های Hero Showcase به صفحه‌ی انتخاب شخصیت در بازی اضافه شده است. در حقیقت این‌ها ویدیوهایی هستند که به طور معمول هنگام زمان لود شدن بازی پخش می‌شدند، اما زمان لود بسیار سریع‌تر در پلی‌استیشن ۵ به این معنی است که دیگر صفحه‌ی لودی وجود نخواهد داشت. خوشبختانه با افزوده شدن این گزینه به بازی، آن دسته از بازی‌بازانی که از این ویدیوهای پخش شده در طول زمان لود شدن بازی لذت برده‌اند، هر زمان که بخواهند می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

هنگامی که در سپتامبر ۲۰۲۰ این بازی به صورت جهانی عرضه شد، Marvel’s Avengers به عنوان یک اثر به شدت مشکل دار شناخته شد و در ادامه نیز بسیاری از بازی‌بازان نسبت به زمان لود طولانی این عنوان اعتراض کردند. در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پروی این بازی، زمان لود شدن آن از زمان شروع تا هنگام نمایش گزینه‌ی “Press X to Start” ممکن است بیش از یک دقیقه و نیم طول بکشد و علاوه بر این ۴۰ ثانیه‌ی دیگر نیز نیاز است تا یک بازی ذخیره شده را آغاز کنید! همچنین گاها دیده شده است که بازی‌بازان در همان آغاز صفحه‌ی لود شدن بازی گیر می‌کنند و پیغامی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه از آن خارج شده و پس از گذشت مدتی دوباره وارد این بازی شوند.

ویدئویی که در صفحه‌ی رددیت مرتبط با این بحث پیوست شده است، زمان لود بازی در پلی‌استیشن ۵ را در حدود ۳۴ ثانیه نشان می‌دهد. این زمان در حقیقت از آغاز کلیک کردن بر روی Marvel’s Avengers تا شروع خود بازی محاسبه شده است. بنابراین جای تعجب نیست که سرعت بهتر پلی‌استیشن ۵ نسبت به نسل هشتم کنسول‌ها بسیاری از بازی‌بازان را تحت تأثیر قرار داده است. البته لازم به ذکر است که این تغییرات تنها مختص نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی نیست و بازی‌‌بازان پلتفرم ایکس‌باکس نیز با بهبودهای مشابهی مواجه شده‌اند.

بازی Marvel’s Avengers هم اکنون بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در دسترس بازی‌بازان قرار دارد.

نظر شما همراهان همیشگی در این زمینه چیست؟ آیا این بازی را تاکنون تجربه نموده‌اید؟ تجربیات خود را از این بازی با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار