نسل نهم کنسولها تغییرات بصری و گرافیکی قابلتوجهی برای بازیبازان به ارمغان خواهند آورد؛ تغییراتی که مدیون سختافزار قدرتمند این کنسولها و تکنولوژیهای پیشرفته است. علاوه بر این، باید به CPU و GPU تاثیرگذاری کنسولهای نسل بعد و پشتیبانی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس/اس از فناوری رهگیری پرتو اشاره کرد. اخیرا نیز تهیهکنندهی Medium از تغییرات پیشرو سخن میگوید. همراه ما باشید.
بر اساس صحبتهای ژاکک زیهبا (Jacek Zieba) از استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) و تهیهکنندهی بازی ترسناک Medium، پیشرفت سختافزاری نسل نهم بازیهای ویدیویی قرار نیست جهش بصری مشابه پیشرفتهای نسلهای گذشته به همراه داشته باشد و به جای آن، آزادی عمل بیشتری به اختیار توسعهدهندگان برای طراحی گیمپلی بازی میدهد:
بازیها بهصورت عمومی بهتر به نظر میرسند، اما این جهش شگفتانگیزی در کیفیت، مانند آنچه از پلیاستیشن ۲ به پلیاستیشن ۳ به پلیاستیشن ۴ و یا از اکسباکس به اکسباکس ۳۶۰ اکسباکس وان رخ داد، نخواهد بود. توانایی پردازش بهتر و سختافزار قطعا میتواند به شکوفایی ایدهها و مفامیم جدیدی کمک کند و [این تغییرات] شامل هوشمصنوعی بهتر، جزییات دقیقتر و یا پیشرفت سریعتر برای سازندگان خواهند بود. این کمک میکند تا فرصتی برای آزادی خلاقیت فراهم شود؛ مانند گیمپلی Dual-Reality بازی Medium.
بعد از تاخیر این بازی، تاریخ عرضهی آن به ۹ بهمن ۱۳۹۹ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) تغییر پیدا کرد. برروی اکسباکس سری اکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد و سازندگان فعلا برنامهای برای عرضهی این بازی برروی پلیاستیشن ۵ ندارند.