بازیگیمینگ

معرفی بهترین بازی های اکشن سوم شخص اندروید

اکشن سوم شخص یکی از زیرمجموعه‌های سبک اکشن محسوب می‌شود که علاقه‌مندان زیادی نیز دارد. این سبک از بازی‌ها رابطه بسیار نزدیکی با اکشن اول شخص داشته و گاهی برخی کاربران این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. اما باید توجه داشت که در سبک سوم شخص، کاراکتری که کنترل می‌کنید در صفحه قابل رؤیت است و شما هم او و هم دشمنان را می‌توانید در هر لحظه ببینید. در صورتی که در سبک اول شخص این خود شما هستید که در نقش کاراکتر اصلی وارد شده و دنیای بازی را از دید او مشاهده می‌کنید.

با اینکه سلیقه مخاطب در انتخاب بازی‌های سبک اکشن سوم شخص یا اول شخص حرف اول و آخر را می‌زند اما با این حال عناوین سوم شخص برتری‌هایی نسبت به اول شخص دارند که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. در بازی‌های اکشن سوم شخص با توجه به اینکه اشراف کاملی نسبت به کاراکتر اصلی و فضای اطراف او وجود دارد، یافتن آیتم‌ها و اشیاء داخل بازی راحت‌تر بوده و این آیتم‌ها از دید پنهان نمی‌مانند. همچنین نبردهای نزدیک یا تن به تن در عناوین اکشن سوم شخص بهتر اجرا می‌شوند در حالی که بازی‌های اول شخص بیشتر بر نبردهای از راه دور تمرکز دارند و به همین دلیل نیز سلاح‌های گرم در آن‌ها محبوبیت بیشتری دارد.

با این مقدمه کوتاه در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین بازی‌های سبک اکشن سوم شخص که در گوشی اندرویدی خود می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید، آشنا کنیم. البته اگر به این سبک علاقه ندارید و ترجیح می‌دهید عناوین اول شخص را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی بهترین بازی های اکشن اول شخص اندروید منتشر شده، مطالعه کنید.

بهترین بازی های اکشن سوم شخص اندروید

Zombie City : Survival

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

Zombie City : Survival یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های استودیوی چینی JoyMore GAME است که در سبک اکشن سوم شخص تولید شده و به صورت رایگان و آفلاین قابل بازی است. حال و هوا و تم داستانی بازی از نام آن کاملاً مشخص است؛ در یک شهر پر از زامبی گیر کرده‌اید و باید برای زنده ماندن تا آخرین نفس مبارزه کنید. بازی از مراحل و مأموریت‌های متعددی تشکیل یافته که تنوع خوبی به گیم‌پلی آن بخشیده‌اند. در برخی از مراحل هدف شما یافتن بازماندگان و کمک به آن‌هاست، در حالی که در برخی دیگر باید برای یافتن یک آیتم یا رسیدن به یک منطقه خاص، باید از میان سیل عظیم زامبی‌ها عبور کنید. بازی برای کسانی که دوستدار مجموعه رزیدنت اویل هستند، می‌تواند بسیار جذاب بوده و خاطرات خوش گذشته را برایشان تاحدودی زنده کند.


Fortnite

اندروید مورد نیاز: 7.1 به بالا
لینک دانلود از اپیک گیمز

فورتنایت واقعاً نیازی به معرفی کردن ندارد. این بازی پس از رواج یافتن سبک بتل رویال به عنوان رقیبی برای پابجی وارد میدان شد و توانست به سرعت در بین کاربران پلتفرم‌های مختلف به محبوبیت دست پیدا کند. مهمترین تفاوتی که Fortnite با بقیه بازی‌های هم سبک خود دارد، امکان ساخت و ساز و ایجاد تغییرات در مراحل بازی است که باعث می‌شود گیم پلی آن به شدت متنوع و هیجان انگیز باشد. لینک نسخه اندرویدی این بازی متأسفانه از گوگل پلی حذف شده و برای دریافت آن باید به وب سایت ناشر آن یعنی اپیک گیمز مراجعه کنید. همچنین به علت سنگین و گرافیکی بودن بازی، بهتر است قبل از اقدام به نصب آن، اپلیکیشن EPIC GAMES را بر روی گوشی خود دانلود کرده و از سازگار بودن آن اطمینان حاصل کنید.


PUBG Mobile

اندروید مورد نیاز: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است
لینک دانلود از گوگل پلی

پابجی موبایل یکی دیگر از بازی‌هایی اکشن سوم شخص اندروید است که هیچ نیازی به معرفی ندارد. سبک بتل رویال در حقیقت با این بازی به محبوبیت رسید و پس از آن بود که سر و کله عناوین دیگری مانند فورتنایت و کال آف دیوتی موبایل پیدا شد. هر قدر که فورتنایت شکل و شمایل کارتونی دارد، پابجی موبایل سعی کرده گرافیکی واقع‌گرایانه را به نمایش بگذارد و در این کار هم کاملاً موفق بوده است. گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز است و برای یک عنوان موبایلی واقعاً فوق العاده است. روند بازی به این صورت است که به وسیله هواپیما به یک جزیره دور افتاده منتقل شده و با چتر در آن فرود می‌آیید. به محض اینکه فرود آمدید باید به دنبال سلاح‌‌ها و آیتم‌های مختلف بوده و خود را برای مبارزه با دیگر بازیکنان تجهیز کنید. در نهایت کسی که تا انتهای بازی بتواند زنده بماند برنده خواهد بود.


Grand Theft Auto 3

اندروید مورد نیاز: 7 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

سری بازی‌های GTA جزو محبوب‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی هستند و در این بین شماره سوم هم به واسطه اینکه برای اولین بار به صورت کاملاً سه‌بعدی طراحی شده بود، بسیار مورد توجه قرار گرفته و خاطره‌انگیز شده است. این نسخه از بازی در سال 2011 برای اندروید هم در دسترس قرار گرفت تا طرفداران از دوری آن دق نکنند! گشت و گذار آزادانه در جهان بازی و انجام مراحل متنوع و سرگرم کننده Grand Theft Auto 3 یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که گیمرها می‌توانند انجام دهند و حالا به واسطه عرضه نسخه اندرویدی، می‌توان در هر فرصتی به تجربه آن پرداخت. اگر از طرفداران GTA هستید حتماً این بازی روی گوشی شما نصب شده اما اگر به هر دلیلی آن را از دست داده‌اید، همین حالا نسبت به دانلود کردن آن اقدام کنید.


Grand Theft Auto: Vice City

اندروید مورد نیاز: 7 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

پس از محبوبیت GTA 3 راکستار یک شماره فرعی از این مجموعه را تحت عنوان Grand Theft Auto: Vice City روانه بازار کرد که باز هم توانست موفقیت‌های پیشین را تکرار کرده و به یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌های جهان باز و اکشن سوم شخص بدل شود. خوشبختانه این شماره از بازی هم مانند بسیاری از نسخه‌های کلاسیک مجموعه GTA در گوشی‌های اندرویدی قابل نصب و اجراست و گوشی چندان قدرتمندی هم نیاز ندارد. سبک بازی تقریباً همان چیزی است که در شماره سوم دیده بودیم، اما شخصیت اصلی بازی تغییر کرده و مراحل آن هم به کلی متفاوت هستند. بنابراین، اگر از تجربه GTA 3 نهایت لذت را برده‌اید و به دنبال یک بازی مشابه هستید، چه چیزی بهتر از Grand Theft Auto: Vice City؟


Brothers in Arms 3

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

بازی‌های با محوریت جنگ جهانی دوم در سال‌های نه چندان دور از محبوب‌ترین عناوین بازار بودند و عناوینی مانند مدال افتخار و ندای وظیفه بازار ویدیو گیم را قبضه کرده بودند. یکی از سری بازی‌هایی که به عنوان رقیب دو مجموعه مذکور طراحی و عرضه شد، Brothers in Arms بود که با گیم‌پلی متفاوت و فاکتورهای جدیدی که به روند بازی‌های اکشن اضافه کرده بود، توانست مورد توجه قرار بگیرد. با اینکه نسخه‌های اصلی این مجموعه به صورت اکشن اول شخص دنبال می‌شدند اما Brothers in Arms 3 در سبک اکشن سوم شخص برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شده و در دسترس می‌باشد. البته امکان گشت و گذار آزادنه در دنیای بازی وجود ندارد و وظیفه شما بیشتر به کاورگیری و شلیک به دشمنان خلاصه می‌شود. به هر حال، Brothers in Arms 3 با گرافیک زیبا، جلوه‌های صوتی جذاب و گیم‌پلی سرگرم کننده خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران عناوین اکشن است.


Overkill 3

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

حتماً شنیده‌اید که محدودیت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز ابتکارات و نوآوری‌های بسیاری باشند. این موضوع در بازی‌های اندرویدی کاملاً صادق است و محدودیت‌هایی که به خصوص در بخش کنترل این بازی‌ها وجود دارد باعث شده تا بازی‌سازها گیم‌پلی بازی‌های خود را به نحوی طراحی کنند که تجربه آن را در گوشی‌هایی با صفحه لمسی راحت و جذاب کند. یکی از سبک‌هایی که به همین واسطه به وجود آمده، سبک کاورگیری و تیراندازی است که زیرمجموعه بازی‌های اکشن سوم شخص محسوب شده و بازی‌های بسیار خوب و خوش ساختی در این سبک تولید شده‌اند. یکی از بهترین بازی‌هایی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد، مجموعه Overkill و به خصوص آخرین شماره آن یعنی Overkill 3 است. گرافیک چشم نواز، گیم‌پلی متفاوت و نوآورانه، تنوع بالای سلاح‌های بازی، امکانات زیاد برای شخصی‌سازی و ارتقاء سلاح‌ها و قدرت‌های شخصیت اصلی و … از مشخصه‌های بارز این بازی محسوب می‌شوند.


Six Guns: Gang Showdown

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

Six Guns: Gang Showdown یک بازی رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) است که شما را به دنیای غرب وحشی و دوران کابوی‌ها می‌برد. تمام المان‌هایی که از یک بازی غرب وحشی انتظار دارید تقریباً در این بازی حضور دارند و از سواری کردن با اسب‌های مختلف گرفته تا دوئل کردن و تیراندازی با انواع تفنگ‌های قدیمی را می‌توانید تجربه کنید. بازی‌های اکشن با محوریت دنیای غرب وحشی حتی در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی هم زیادی نیستند و در گوشی‌های موبایل نیز با انتخاب‌های به مراتب کمتری روبرو هستیم. با این حال، Six Guns یک عنوان کاملاً خوش ساخت و قابل قبول است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و مراحل جذابی را پیش رویتان قرار دهد.


The Respawnables

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

Respawnables یکی از جدیدترین و زیباترین بازی‌های اکشن سوم شخص اندروید است که در قالب نبردهای PVP (بازیکن در برابر بازیکن) دنبال می‌شود و از همین رو به اتصال اینترنت نیاز دارد. اگر بازی‌هایی مانند Team Fortress یا Overwatch را (که البته در سبک اکشن اول شخص هستند) در کنسول و یا PC تجربه کرده باشید، Respawnables در همان نگاه اول برایتان آشنا و دوست داشتنی به نظر خواهد رسید. گرافیک کارتونی و زیبای بازی با افکت‌هایی که یادآور کتاب‌های کمیک هستند، بارزترین مشخصه این بازی هستند اما در عین حال گیم‌پلی روان و جذاب آن هم از مهمترین عواملی است که باعث می‌شود تجربه بازی برایتان لذت‌بخش باشد. بنابراین اگر از بازی‌های PVP خوشتان می‌آید، به هیچ وجه در نصب Respawnables تردید نکنید و همین حالا تیم خود را تشکیل داده و وارد نبردهای جذاب بازی شوید.


Cover Fire

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

بازی Cover Fire با 10 میلیون دانلود و متوسط امتیاز 4.7 از 5.0 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن سوم شخص اندروید است که به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. گرافیک HD با جلو‌های بصری فوق العاده، صداگذاری عالی و گیم‌پلی روان و جذاب باعث شده‌اند تا این بازی یکی از بهترین عناوین سبک کاورگیری و شلیک در اندروید تبدیل شود. تنوع مراحل، سلاح‌ها و شخصیت‌های قابل کنترل بازی در حد بسیار خوب و قابل قبولی قرار داشته و باعث می‌شود تا انتها تکراری و خسته کننده نشود. مطمئن باشید بعد از شروع بازی به این راحتی‌ها نخواهید توانست آن را کنار بگذارید و شخصیت‌های دوست داشتنی و مراحل و دشمنان متنوع آن کاری می‌کنند که تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب را رقم بزنید.


Max Payne Mobile

اندروید مورد نیاز: 7 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

اگر از گیمرهای قدیمی باشید شنیدن نام مکس پین کافی است تا شما را غرق خاطرات و نوستالژی کند. این بازی اکشن سوم شخص که اولین بار در سال 2001 منتشر شده بود در زمان خود انقلابی به پا کرد و به یکی از ماندگارترین بازی‌های تاریخ بدل شد. 11 سال بعد و در سال 2012 نسخه اندرویدی مکس پین هم روانه بازار شد تا خاطرات خوش گذشته را زنده کرده و البته امکان تجربه آن را برای کسانی که تاکنون موفق به انجام این شاهکار نشده بودند، مهیا کند. گرافیک زیبا با تم تاریک و نوآر و داستانی غم انگیز و در عین حال جذاب باعث شده تا هر کس که مکس پین را تجربه می‌کند، نتواند هیچ وقت آن را از یاد ببرد. بنابراین، اگر پیش از این با مکس پین آشنایی نداشتید، گوشی هوشمندتان بهترین فرصت را در اختیارتان گذاشته تا یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را تجربه کنید.


Bully: Anniversary Edition

اندروید مورد نیاز: 8 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

راکستار همواره با سری GTA و Red Dead Redemption شناخته شده اما واقعیت این است که علاوه بر این دو مجموعه موفق بازی‌های خوب و خوش ساخت دیگری هم در کارنامه این شرکت بوده است؛ بازی‌هایی که به هر دلیلی فعلاً کنار گذاشته شده‌اند و خبری از ادامه آن‌ها نیست. Bully یکی از این دست بازی‌هاست که در زمان خودش به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد و هنوز که هنوز است طرفداران منتظر عرضه نسخه جدید آن هستند. تمام جریانات این بازی در یک مدرسه شبانه‌روزی اتفاقات می‌افتند و از این حیث نیز با یک بازی متفاوت روبرو هستیم. شما در نقش جیمی هاپکینز وارد این مدرسه شده و در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنید. اما مهمترین چالش‌های شما در بیرون از کلاس‌های درس خواهند بود و با اتفاقات بامزه زیادی مواجه خواهید شد که تنوع بسیار زیادی به گیم‌پلی بازی داده‌اند. Bully با وجود قدیمی بودن (سال 2006 عرضه شده بود) همچنان بر روی گوشی‌های هوشمند بسیار زیبا به نظر می‌رسد و برای اجرای آن هم به یک گوشی نسبتاً قدرتمند نیاز خواهید داشت.


Minecraft

اندروید مورد نیاز: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است
لینک دانلود از گوگل پلی

بازی ماینکرافت را شاید نتوان یک عنوان اکشن خالص به حساب آورد اما در کنار المان‌های ماجرایی و ساخت و ساز، نبردها و مبارزات هم بخشی از بازی هستند که باعث شدند ما هم در لیست خود به آن اشاره کنیم. این بازی احتمالاً نیازی به معرفی ندارد و هر کسی که کمترین آشنایی را با دنیای گیم داشته باشد، حداقل نام ماینکرافت را بارها شنیده است. استودیوی موجانگ با ساخت ماینکرافت تحولی را در سبک عناوین جهان آزاد ایجاد کرد و قابلیت‌های ساخت و ساز فوق العاده‌ای که این بازی در اختیار گیمرها قرار می‌داد باعث می‌شد تا هر کس دنیایی را که دوست دارد خلق کند. تجربه ماینکرافت همواره و در هر پلتفرمی لذت بخش است، اما باید مراقب باشید و برنامه‌ریزی درستی برای زمان خود داشته باشید تا در دنیای بازی غرق نشوید!


Project War Mobile

اندروید مورد نیاز: 5 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

Project War Mobile یکی از جدیدترین بازی‌های اندروید در سبک اکشن سوم شخص که البته برای اجرا نیاز به اتصال اینترنت دارد. در این بازی مهیج شما می‌توانید شخصیت خود را با آیتم‌های مختلفی که به دست می‌آورید، از جمله: کلاه، جلیقه ضد گلوله و غیره شخصی‌سازی کرده و کاراکتری کاملاً مطابق با سلیقه خود را در اختیار داشته باشید. تنوع سلاح‌های بازی و آیتم‌هایی که برای شخصی‌سازی آن‌ها به کار می‌روند هم بسیار بالاست و امکان ندارد از تکراری بودن آن‌ها گلایه کنید. Project War Mobile چندین حالت مختلف برای بازی کردن دارد. در بخش داستانی آن باید با زامبی‌های جهش یافته مبارزه کرده و شهر را از وجود آن‌ها پاک کنید. در واقع، در این حالت بازی بسیار شبیه به سری بازی‌های رزیدنت اویل می‌شود. حالت بعدی، حالت رقابتی آنلاین است که در آن باید در قالب دو تیم چهار نفره با دوستان خود به مبارزه پرداخته و توانایی‌های خود را به اثبات برسانید. و در نهایت حالت آنلاین کلان بازی که با حضور چهل بازیکن انجام می‌شود و صحنه نبرد عظیمی را پیش روی شما قرار می‌دهد.


Forgotten Memories

اندروید مورد نیاز: 4.4 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

اگر اهل بازی‌های ترسناک و دلهره‌آور مانند سری سایلنت هیل هستید، بازی Forgotten Memories کاملاً باب میل شما خواهد بود. در این بازی که در ژانر ترس و بقا و در سبک اکشن سوم شخص ساخته شده ماجرای زنی جوان به نام رُز هاوکینز را دنبال خواهید کرد که پیگیر پرونده‌ای جنایی در خصوص ناپدید شدن دختر بچه‌ای به نام اِدِن است. اما ماجرا وقتی عجیب می‌شود که رُز یک روز بعد از بیدار شدن از خواب خود را در محیطی تاریک و ترسناک می‌یاید و هیچ چیز از اتفاقات احتمالی رخ داده را به یاد نمی‌آورد. مطمئناً همین دو خط کافی است تا طرفداران سایلنت هیل مجذوب Forgotten Memories شوند و برای تجربه کردن آن لحظه‌شماری کنند! بازی گرافیک فوق العاده و در حد کنسول‌های بازی دارد و با اینکه گزینه‌های مختلفی برای تنظیم سطح گرافیکی آن در نظر گرفته شده، اما باز هم اگر گوشی شما از لحاظ سخت افزاری ضعیف باشد، در اجرای آن به مشکل خواهید خورد. در انتها باید اشاره کنیم که به علت وجود برخی صحنه‌های خشن و ترسناک، این بازی برای افراد زیر 18 سال و همچنین کسانی که بیماری قلبی دارند، توصیه نمی‌شود.


LifeAfter

اندروید مورد نیاز: 4 به بالا
لینک دانلود از گوگل پلی

عنوان نقش آفرینی LifeAfter که در سبک اکشن سوم شخص تولید شده، از جدیدترین ساخته‌های استودیوی NetEase Games بوده و به صورت رایگان در دسترس کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. البته رایگان بودن بازی نباید این ذهنیت را در شما به وجود بیاورد که با یک بازی ساده و کم حجم روبرو هستید، بلکه LifeAfter از گرافیکی‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی است! حجم این بازی پس از نصب کامل به بیش از 3 گیگابایت می‌رسد اما اشغال این حجم بالا از حافظه گوشی واقعاً دلیل خوبی دارد و با یکی از بهترین بازی‌های موبایل از منظر گرافیک و گیم‌پلی روبرو هستیم. محیط و گرافیک بازی حتی می‌تواند یادآور بازی بزرگی چون The Last of Us بوده و جای خالی آن را در گوشی‌های موبایل پر کند! تنوع محیط‌ها در LifeAfter بسیار بالاست و از شهرهای متروک تا معدن و جنگل را شامل می‌شود. همانند بازی The Last of Us، در اینجا هم با یک دنیای آخر الزمانی روبرو هستیم که بازماندگان برای بقاء خود باید تا پای جان بجنگند. علاوه بر سیستم مبارزات پیشرفته، جمع‌آوری آیتم‌ها، منابع غذایی و مهمات هم نقش پررنگی در بازی دارد و برای زنده ماندن هر از گاهی هم باید به شکار بروید. در مجموع اگر گوشی نسبتاً قدرتمندی دارید، توصیه می‌کنیم LifeAfter را از دست ندهید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار