نقدوبررسینقدوبررسی ساعت های هوشمند

اپل واچ 7، نقد و بررسی اپل واچ 7

همانطور که می‌دانید اپل در رویداد ماه سپتامبر از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 7 رونمایی کرد. با وجود این که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل سهم زیادی از این مراسم نداشتند اما تغییرات اعمال شده در آن‌ها بسیار بحث برانگیز شد. به طور کلی اپل واچ 7 در مقایسه با نسل گذشته خود تغییرات چندانی را شاهد نبوده. با این حال مهندسان اپل چند تغییر مهم را در این ساعت‌ها به وجود آورده‌اند که شاید در نگاه اول به سختی متوجه آن شوید.

با توجه به این که اپل واچ 7 هم‌اکنون یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است تصمیم داریم در این مقاله به نقد و بررسی این محصول بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید:

نقد و بررسی اپل واچ 7: طراحی

یکی از بخش‌هایی که اپل واچ 7 در آن با تغییراتی همراه بوده، بخش طراحی است. به طور کلی ساعت‌های هوشمند اپل در چند سال اخیر از طراحی ثابتی برخوردار بودند. با این حال اپل واچ 7 این رویه را تغییر داده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید صفحه نمایش اپل واچ 7 حالتی خمیده دارد و این خمیدگی تا روی فریم دور دستگاه نیز ادامه دارد. این مسئله در کنار حاشیه‌های باریک‌تر باعث شده تا صفحه نمایش اپل واچ 7 بزرگتر به نظر برسد.

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل در دو نسخه 41 میلیمتری و 45 میلیمتری راهی بازار شده‌اند. از این رو اپل واچ 7 بزرگترین ساعت هوشمندی است که اپل تاکنون معرفی کرده. با این حال در عمل اختلاف چندان زیادی میان سایز اپل واچ 7 و اپل واچ 6 وجود ندارد. دلیل این مسئله نیز حاشیه‌های باریک‌تر صفحه نمایش در اپل واچ 7 است که باعث می‌شود نسبت بدنه به صفحه نمایش افزایش یابد.

همچنین اپل واچ 7 در مقایسه با اپل واچ 6 از پنل نمایشی ضخیم‌تری برخوردار است که تنها با قرار دادن این دو ساعت در کنار هم متوجه آن می‌شوید. شکاف اسپیکر نیز در اپل واچ 7 تغییر کرده است. برخلاف نسل گذشته که دارای دو شیار برای اسپیکر بود هم‌اکنون شاهد قرارگیری یک شکاف نسبتا بزرگ در فریم دور این ساعت هستیم.

اپل واچ 7 اولین نسل از ساعت‌های هوشمند اپل به شمار می‌رود که از استاندارد IP6X برخوردار است. از این رو نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار بسیار مقاوم‌تر است. همچنین صفحه نمایش اپل واچ 7 نیز در مقایسه با نسل گذشته مقاوم‌تر شده است.

در مجموع اپل واچ 7 از طراحی جذابی برخوردار است و به لطف صفحه نمایش بزرگ‌تر کارایی بیشتری دارد.

نقد و بررسی اپل واچ 7: صفحه نمایش

همانطور که در بخش طراحی نیز عنوان کردیم صفحه نمایش اپل واچ 7 در مقایسه با نسل گذشته بزرگتر شده است. طبق آمار و ارقام منتشر شده اندازه نمایشگر اپل واچ 7 حدود 20 درصد بزرگتر از اپل واچ 6 است. همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبت به نسل گذشته 40 درصد باریک‌تر شده است.

خمیدگی پنل نمایشی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند محتوای اپل واچ 7 را در زاویه‌های بیشتری مشاهده کنند. این قابلیت در واچ فیس Contour به خوبی قابل ملاحظه است. در کنار این مورد روشنایی نمایشگر اپل واچ 7 نیز در مقایسه با نسل گذشته بسیار بیشتر شده (70 درصد) که به کاربر امکان می‌دهد تا در زیر نور مستقیم خورشید نیز بتوانند محتوای صفحه نمایش را به راحتی مشاهده کند.

به طور کلی صفحه نمایش بزرگ اپل واچ 7 به کاربران این حس را القا می‌کند که یک آیفون کوچک بر روی مچشان بسته شده است.

نقد و بررسی اپل واچ 7: سیستم عامل watchOS 8

از آن جایی که اپل واچ 7 از سنسور جدیدی برخوردار نیست، کمپانی اپل سیستم عامل watchOS 8 را برای صفحه نمایش بزرگتر اپل واچ 7 بهینه کرده است. این تغییرات عمدتا مربوط به بهبود رابط کاربری می‌شود که در اپ‌های مختلف به شکل متفاوتی ظاهر می‌شود. به طور مثال در اپلیکیشن Maps هم‌اکنون جزئیات بیشتری قابل نمایش است. همچنین دکمه‌هایی که در گذشته درون اپ‌ها وجود داشت در اپل واچ 7 بزرگتر شده‌اند.

یکی دیگر از موارد اضافه شده به سیستم عامل اپل واچ 7 صفحه QWERTY است که برای اولین بار بر روی اپل واچ شاهد آن هستیم. کاربران می‌توانند با استفاده از این کیبورد به پیام‌های خود از طریق تایپ کردن یا سوایپ کردن پاسخ دهند. البته این موارد تنها چند مورد از قابلیت‌های سیستم عامل watchOS 8 است.

نقد و بررسی اپل واچ 7: قابلیت‌های سلامتی

بخش بعدی که به آن می‌پردازیم قابلیت‌های سلامتی است. همانطور که گفتیم اپل واچ 7 فاقد سنسوری جدید است. این در حالیست که گلکسی واچ 4 در سال جدید شاخص سنجش توده بدنی را معرفی کرد. هم‌اکنون اپل واچ 7 دارای سنسور سنجش ضربان قلب، بررسی خواب، سنجش اکسیژن خون و چندین قابلیت برای ورزش و تناسب اندام می‌باشد. در اپل واچ 7 حالات ورزشی برای تای‌چی و ردیابی خودکار دوچرخه سواری اضافه شده است. قابلیت ردیابی دوچرخه سواری بر اساس این که از دوچرخه‌های برقی یا معمولی استفاده می‌کنید، معیارهای متفاوتی را ارائه می‌دهد.

نقد و بررسی اپل واچ 7: باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی بخشیست که اپل واچ 7 در آن پیشرفت‌های خوبی را شاهد بوده. طبق گفته مسئولان اپل نسل جدید ساعت هوشمند آن‌ها 33 درصد سرعت شارژ بیشتری در مقایسه با اپل واچ 6 دارد. کمپانی اپل برای اپل واچ 7 از کابل شارژ جدیدی با خروجی تایپ C استفاده می‌کند که دور سری شارژ با نواری دایره‌ای از جنس آلومینیوم پوشیده شده است. همچنین آداپتور شارژ در جعبه اپل واچ 7 وجود ندارد. با این حال کاربران می‌توانند از شارژهای 18 واتی یا 20 واتی آیفون خود برای اپل واچ 7 استفاده کنند. برای استفاده از شارژ سریع اپل واچ 7 به اینجا مراجعه کنید.

با وجود افزایش سرعت شارژ، شارژدهی اپل واچ 7 تغییری نداشته است. طبق آزمایشاتی که انجام دادیم شارژدهی اپل واچ 7 به طور متوسط 18 ساعت است. با این حال اگر از GPS و صفحه نمایش همیشه روشن استفاده نکنید شارژدهی آن به دو روز نیز می‌رسد. در مجموع شارژدهی اپل واچ 7 چندان تعریفی نیست ولی سرعت شارژ آن باعث می‌شود تا این موضوع کمتر به چشم بیاید.

نقد و بررسی اپل واچ 7: جمع‌بندی

اپل واچ 7 بدون شک بهترین ساعت هوشمندی است که اپل تاکنون آن را معرفی کرده است. صفحه نمایش بزرگتر آن کارایی اپل واچ را افزایش داده است و هم‌اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از صفحه کلید آن کارهای بیشتری انجام دهند. روند بزرگ شدن صفحه نمایش چیز جدیدی نیست و در گذشته مشابه این موضوع را در تلفن‌های هوشمند دیده بودیم. می‌توان انتظار داشت که این روند برای ساعت‌های هوشمند اپل نیز رخ دهد.

با این حال کمپانی اپل برای دستیابی به این موضوع باید قابلیت‌های اپل واچ را نیز گسترش دهد. نسل جدید اپل واچ با وجود افزایش سرعت شارژ و صفحه نمایش بزرگتر تغییر چندان زیادی را شاهد نبود. در این ساعت هوشمند خبری از سنسور جدید یا سخت افزار قدرتمندتر نیست.

از این رو اگر از کاربران اپل واچ 6 هستید توصیه می‌کنیم ساعت هوشمند خود را نگه دارید و تا زمان معرفی اپل اچ 8 منتظر بمانید. همچنین اگر به تازگی قصد خرید ساعت‌های هوشمند اپل واچ را دارید و از لحاظ بودجه با محدودیت روبرو هستید توصیه می‌کنیم اپل واچ SE را انتخاب کنید. این ساعت با قیمت اقتصادی خود بسیاری از قابلیت‌های اپل واچ 7 را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال اگر از خوره‌های تکنولوژی هستید یا صفحه نمایش بزرگتر برای شما اولویت دارد اپل واچ 7 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. در آینده با نقد و بررسی محصولات دیگر اپل با ما همراه خواهیم بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار