بازیگیمینگ

از بازی Assassin’s Creed Valhalla چه خبر؟

بعد از انتشار چندین و چند تصویر، شایعه و خبرهایی از براساس فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی که Assassin’s Creed بعدی با تمرکز بر وایکینگ‌ها در دست ساخت است، بالاخره هفته پیش این بازی به‌صورت رسمی معرفی شد و متوجه شدیم که عنوان این بازی نه AC Ragnarok و نه AC Empire است، بلکه Assassin’s Creed Valhalla نام دارد. در ادامه با «چه خبر» بازی Assassin’s Creed Valhalla همراه پی اس آرنا باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین اخبار و اطلاعات منتشر شده از این بازی.

(مطالب «چه خبر؟» با انتشار اخبار و اطلاعات جدید به‌مرور زمان به‌روز می‌شوند. جدیدترین اخبار و اطلاعات منتشر شده از این بازی را می‌توانید در زیر قسمت «به‌روز رسانی» در متن مطالعه کنید.)

از تکذیب‌های پیاپی تا یک معرفی طولانی

هر چه شایعات بیشتر و با سند و مدارک بیشتری منتشر می‌شد که اساسینز کرید بعدی تم واکینیگی دارد، یوبیسافت بیشتر تکذیب می‌کرد! در نهایت هفته گذشته و طی یک استریم تقریبا ۸ ساعته با هنرنمایی طراح و گرافیست مشهور، BossLogic، از پوستر Assassin’s Creed Valhalla رونمایی شد و متوجه شدیم که عنوان این نسخه AC یک Valhalla به همراه خودش دارد. سپس فردای رونمایی از پوستر بازی، تریلر سینماتیکی از آن به‌نمایش درآمد تا مهر تاییدی بر تمرکز روی واکینگ‌ها بزند. فردا نیز باید منتظر رونمایی از گیم‌پلی بازی باشید که در اسرع وقت و بعد از نمایش، جزییات مربوط را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

اولین‌هایی بیشتر در فرنچایز اساسینز کرید

هر چند که اولین بار نیست که در بازی‌های Assassin’s Creed به بازیکن قابلیت حمل دو اسلحه به‌صورت هم‌زمان داده می‌شود، اما در Valhalla سیستم مبارزه با تاکید بر این مهم طراحی شده و حتی شما قابلیت این را دارید که با حمل دو سپر مبارزه کنید! محدودیتی برای حمل سلاح در این بازی وجود ندارد و با توجه به این نکته، انتظار می‌رود که تنوع زیادی در انواع کمبوها، تمام‌کننده‌ها و سناریوهای مبارزه شاهد بشیم. گذشته از این المان گیم‌پلی، در Assassin’s Creed Valhalla شما رهبر یک قبیله هستید و مسئول جان و زندگی تمام آنها! پس در نتیجه تامین کردن منابع مورد نیاز برای زنده ماندن آنها یکی از مسئولیت‌های اصلی شماست. برای تامین منابع یکی از اساسی‌ترین راه‌ها حمله و غارت کردن خواهد بود که در این نسخه AC روی این بخش گیم‌پلی نیز تاکید ویژه‌ای شده است.

برای ساخت و توسعه AC Valhalla از پانزده استودیو کمک گرفته شده که آمار قابل توجهی برای این سری بازی است و این آمار نشانگر بلندپروازانه بودن اساسینز کرید والهالاست.

بازگشت زمان حال و انتخاب جنسیت شخصیت اصلی

از AC Odyssey، یوبیسافت تصمیم گرفت که اساسینز کرید را رفته‌رفته بیشتر به سمت ژانر نقش‌آفرینی یا RPG سوق بدهد. در نتیجه، انتخاب شخصیت اصلی یکی از حداقل‌های این ژانر است که در والهالا نیز چنین اختیاری به بازیکن داده خواهد شد. شخصیت اصلی این بازی Evior نام دارد و او نیز در خاطرات اجداد «لیلا حسن»، شخصیت اصلی بازی در زمان حال طی دو نسخه قبلی، حک شده است. هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه روی زمان حال و لیلا حسن در بازی تمرکز خواهد شد، اما این تنها بخشی نیست که از بازی های قبلی به والهالا برمی‌گردد. بخش نبردهای دریایی نیز در Assassin’s Creed Valhalla وجود خواهد داشت، اما به گفته کارگردان بازی یعنی «اشرف اسماعیل» به اندازه Black Flag و Odyssey روی این بخش تمرکز نخواهد شد.

البته، ناگفته نماند که اشرف اسماعیل درباره حضور اساطیر نورس و اسکاندیناوی در بازی نیز صحبت کرده و برخلاف انتظارات، گفته شده که Valhalla بیشتر روی وقایع تاریخی دوره سیاه انگلستان متمرکز است تا افسانه‌ها و اساطیر نورس؛ دوره‌ای که از قرن ۵ تا قرن ۱۰ پس از میلاد مسیح ادامه داشت و داستان AC Valhalla در قرن ۹ جریان دارد.

اخبار بازی Assassin's creed valhalla

تاریخ انتشار و دیگر اطلاعات

یوبیسافت اخیرا تمامی عرضه بازی‌های در دست ساخت و آماده انتشارش را برای اینکه بتواند آنها را برای یک نسل کنسول دیگر نیز منتشر کند، به تعویق انداخت. در نتیجه، نسخه جدید اساسینز کرید نیز طبق معمول در میانه فصل پاییز منتشر نمی‌شود و قرار است که در دوران تعطیلات کریسمس (اواخر پاییز) منتشر شود. این بازی کنار دیگر بازی بزرگ و موردانتظار یوبیسافت یعنی Watch Dogs Legion برای نسل نهم کنسول‌ها نیز منتشر خواهند شد. کنسول‌های نسل فعلی و نسل نهم همگی در لیست پلتفرم‌های هدف بازی هستند، به غیر از نینتندو سوییچ و البته استیم استور. Assassin’s Creed Valhalla برای پی‌سی روی استور خود یوبی‌سافت و البته اپیک گیمز منتشر خواهد شد. اخیرا نیز شایعه‌ای مبنی بر لو رفتن تاریخ دقیق انتشار بازی پخش شده که ادعا می‌کند اساسینز کرید والهالا در تاریخی مشابه سه بازی قبلی سری منتشر می‌شود.

به‌روز رسانی

بعد از انتشار اولین اطلاعات از بازی و نمایش دو تریلر که در بالا نیز می‌توانید تماشایشان کنید، تقریبا یک هفته هم نبود که خبری از AC Valhalla در رسانه‌ها منتشر نشود. ما نیز تا جای ممکن سعی کردیم مهم‌ترین اخبار بازی را پوشش دهیم

یکی از بهترین خبرها برای طرفداران قدیمی اساسینز کرید این بود که در Valhalla شاهد بازگشت قابلیت مخفی شدن در جمعیت است. در بازی‌های قبلی سری قابلیت این را داشتیم که هر جمعی حداقل ۳ نفره جایی ایستاده بودند یا دو نفر روی نیمکتی نشسته بودند، ما می‌توانستیم بین آنها قرار بگیریم و از دید دشمن‌ها مخفی شویم. جدای از این، با این‌که در بازی با وایکینگ‌ها همراه می‌شویم، Valhalla تمرکز بیشتری روی مخفی‌کاری دارد و به همین منظور، Evior اوایل بازی مهارتی یاد می‌گیرد که در مدت زمانی حیاتی می‌تواند به‌صورتی که کسی متوجه نشود دشمن‌اش را به یک آن بکشد. گویا این مهارت یکی از مکانیک‌های اصلی گیم‌پلی خواهد بود.

اطلاعات مبهم و ضدونقیض

جدای از این یک خبر خوش، اخبار و محتوای ضدونقیض زیادی از بازی منتشر شد که یک نمونه آن به عدم تمرکز روی اساطیر و بخش افسانه‌ای نورس مرتبط است. از آنجا که ادیسه از میان تمامی بازی‌های سری تمرکز بیشتری روی اساطیر یونان داشت، گفته شده بود که والهالا قرار نیست مثل ادیسه باشد، در حالی که اخیرا ویدیویی از مبارزه با یکی از باس‌های بازی لو رفته و چیزی که ما از این ویدیو دیدیم، نمایش قدرت‌ها و مبارزه‌ای اساطیری بود. ناگفته نماند که پی اس آرنا قصد ندارد ویدیوهای لو رفته از بازی را به اشتراک بگذارد، زیرا انجام چنین کاری (در قبال همه بازی‌های مستقل تا بزرگ و همه شرکت‌ها) از نظر ما خیراخلاقی است. رویداد یوبیسافت تحت عنوان Ubisoft Forward یکشنبه یعنی دو روز دیگر برگزار می‌شود و نمایش‌های رسمی بازی را در این رویداد تماشا خواهیم کرد.

نمونه دیگر از اخبار ضدونقیض درباره این است که Assassin’s Creed Valhalla در مقایسه با بازی‌های قبلی سری چقدر یا در چه اندازه‌ای بزرگ‌تر است؟ پیش از نمایش اولین تریلرهای بازی، خبری منتشر شده بود که در آن یکی از مدیران استودیو بازی گفته بود که AC Valhalla نقشه‌ای به بزرگی ادیسه و ریشه‌ها (AC Origins) نخواهد داشت، اما این بدین معنا نیست که نقشه بازی مساحت کمی دارد. اما تقریبا ۱۰ روز بعد از نمایش اولین تریلرهای بازی، تهیه‌کننده آن گفت که AC Valhalla بزرگ‌ترین بازی سری خواهد بود:

چیزی که می‌گویم حدودی است، احتمالا این کمی از بازی Odyssey بزرگتر باشد. من در حال حاضر اطلاعات دقیقی ندارم اما ما نه تنها کل کشور انگلستان را بازسازی کردیم، بلکه قسمت‌های زیادی از مناطق نورس را هم در بازی خود آوردیم. در کنار این‌ها دنیاهای مخفی هم وجود دارند که البته من نمی‌توانم از آن‌ها حرفی بزنم اما این‌ها به حجم بازی اضافه می‌کنند. این بازی، نه یک بازی کوچک بلکه مشخصا بازی جاه طلبانه‌ای است. بازی که ساعت‌ها گیم‌پلی برای بازیکنان به همراه دارد.

اطلاعات مبهم و نه‌چندان دقیق که از سمت خود سازندگان بازی منتشر شده کم نیستند. یک روز بعد از نمایش‌های اولیه، کارگردان بخش داستانی بازی گفت که نحوه و ساختار روایت در Assassin’s Creed Valhalla متفاوت است از هر چه تا الان تجربه‌ کرده‌ایم. حال این تفاوت دقیقا به چه شکل است، مشخص نشد. از نظر دور نماند که در گزارش دیگری مشخص شد که AC Valhalla محل تلاقی داستان ادیشه و ریشه‌ها خواهد بود و در نقش پلی بین این دو ظاهر خواهد شد. ریشه‌ها از نظر تاریخی پس از زمان روایت والهالا است و ادیسه قبل از آن، در نتیجه می‌توان حدس زد که والهالا نقش مهمی در پر کردن جای خالی داستانی در این سه‌گانه را داراست.

از جزییات مبهم که بگذریم، درباره یکی از بخش‌های اصلی گیم‌پلی بازی که سکونتگاه (Settlement) نام دارد اطلاعات دقیقی در دست داریم. اولین تصویر که یک کانسپت آرت از سکونتگاه شما در Ac Valhalla است را کارگردان بازی، اشرف اسماعیل، در حساب توییتری خود منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن را ببینید.

سکونتگاه در والهالا بخش مهمی از بازی است و شما به عنوان رهبر قبیله‌تان می‌بایست به فکر ارتقا و بهبود هر چه بیشتر آن باشید. در سکونتگاه به نظر مینی‌گیم‌هایی طراحی شده که می‌توانید به انجام آنها بپردازید مثل ماهی‌گیری. اشرف اسماعیل درباره یکی دیگر از ویژگی‌ها و مینی‌گیم‌های بازی نیز قبل از بستن حساب توییتری‌اش صحبت کرد و آن هم نزاع رپی (همان Rap Battles) است. این نبرد کلامی و آهنگین ریشه در رسم‌ها و عادت‌های وایکنیگ‌ها داشته و در واقع ریشه تاریخی دارد. مکانیک گیم‌پلی آن نیز در بازی به شکلی است که شما می‌بایست با توجه به ریتم مشخص شده توهین‌آمیزترین گزینه موجود را انتخاب کنید. اگر از این بخش بازی استقبال شد، شاید در ادامه یک DLC اختصاصی رپ کردن و دیس کردن هم برای بازی منتشر شد (صرفا جهت شوخی با سیاست‌های Monetization)!

رسوایی!

اسم اشرف اسماعیل را آوردیم و باید از اتفاقاتی که اخیرا برای او و یوبیسافت رقم خورد بگوییم. رسوایی اخلاقی خودش را در صنعت بازی هم نشان داد و قضیه از آنجایی شروع شد که اسکرین‌هایی از پیام‌های اسماعیل در فضای شبکه‌های اجتماعی و وب دست به دست پخش شد. این پیام‌ها باعث شدند که Assassin’s Creed Valhalla و یوبیسافت یکی از قدیمی‌ترین کارگردان‌ها و توسعه‌دهنده‌های خود را از دست بدهد. اسماعیل در این پیام‌ها با دختری صحبت کرده بود و گفته بود که ازدواج نکرده، در حالی که او داشت درباره این مساله دروغ می‌گفت. اطلاعات درباره جزییات این موضوع دقیق نیست، اما در این حد می‌دانیم که اشرف اسماعیل قبول کرده که مقصر بوده و هم از پروژه والهالا کناره‌گیری کرده و هم حساب توییتری‌اش را بسته.

تصمیم‌های سخت و قصه‌هایی عمیق

با توجه به انتقاداتی که به ماموریت‌های فرعی و فعالیت‌های مختلف در ریشه‌ها و ادیسه وارد شد، به نظر می‌رسد که در والهالا دیگر قرار نیست با فعالیت‌های تکراری و ماموریت‌های سطحی روبه‌رو شویم. اشرف اسماعیل در مصاحبه‌ای با کوتاکو گفته بود که تمام تلاش‌اش را برای گفتن قصه‌هایی عمیق کرده است. همچنین گزارش شده که در بازی آثار باستانی، خرابه‌ها و مناطق متروک زیادی وجود دارد که توسط پرنده همراه Evior یعنی Sýnin شناسایی می‌شوند و شما می‌توانید به جستجو و غارت آنها بپردازید. جدای از این مهم، گفته می‌شود که خط‌های داستانی سکونتگاه و تصمیم‌هایی که می‌بایست در قبال حفظ آن بگیرید نیز بسیار چالش برانگیز خواهند بود.

تاریخ انتشار احتمالی و عملکرد بازی در نسل بعدی

هنوز به‌صورت رسمی نمی‌دانیم که Assassin’s Creed Valhalla در چه تاریخی راهی بازار می‌شود، اما آخرین باری که خبری از تاریخ انتشار بازی به دست‌مان رسید، ثبت تاریخ و حذف سریع آن در وب‌سایت آمازون بود. تاریخ ثبت شده ۲۴ مهر سال جاری بود که با تاریخ شایعه‌شده قبلی فقط یک روز تفاوت دارد.

می‌دانیم که والهالا علاوه بر عرضه روی کنسول‌های نسل فعلی، برای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ نیز منتشر می‌شود. هنوز خبری درباره عملکرد این بازی روی PS5 منتشر نشده، اما اخباری مبنی بر عملکرد آن روی Xbox Series X در دسترس است. براساس این اخبار، AC Valhalla حداقل با نمره فریم ۳۰ روی ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود و جز اولین بازی‌هایی است که برای اجرا روی این کنسول بهینه‌سازی می‌شود.

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار