بازیگیمینگ

چرا باید بازی Shadow of Mordor را تجربه کنیم؟

بازی Shadow of Mordor یک بازی اکشن-ماجراجویی جهان‌باز و نقش‌آفرینی است که با ارائه مبارزاتی اعتیادآور و روایت داستانی بسیار فوق‌العاده شما را غرق در جهان خود که جهان ارباب حلقه‌ها نیز است، می‌کند. با معرفی بازی Shadow of Mordor همراه ما باشید.

اگر جز طرفداران مجموعه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت هستید، باید بگویم که این بازی برای شما بسیار جذاب خواهد بود. بازی‌های زیادی با اقتباس از دنیای ارباب حلقه‌ها ساخته شده‌اند ولی شاید هیچ‌کدام در شأن این دنیا نبوده‌اند. به جرات می‌توان گفت که Shadow of Mordor و سری بعدی آن به نام Shadow of War بهترین بازی‌های جهان ارباب حلقه‌ها هستند. داستان بازی بین وقایع هابیت و ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد. شما نقش یک رنجر حرفه‌ای به نام تالیون (Talion) را بازی می‌کنید که در مرز شهر Gondor و سرزمین Mordor در دروازه سیاه فعالیت می‌کند. شما در زمانی از دنیای ارباب حلقه‌ها قرار دارید که ارباب تاریکی، سائرون، کم‌کم دارد برمی‌گردد، زمانی که ارتش سائرون در سرزمین بی آب و علف Mordor درحال بازسازی خودش است و انسان‌ها در پشت دروازه سیاه در خواب غفلت فرو رفته‌اند. در یکی از این روزها که روز شروع بازی است اوروک‌ها (Uruk) به دروازه سیاه حمله می‌کنند و همه را به قتل می‌رسانند. اما شما بعد از مرگ دوباره زنده می‌شوید! بله، شما به طریقی از مرگ ترد می‌شوید و جسمتان به روح یک الف (Elf) به اسم کلبریمبور (Celebrimbor) پیوند داده می‌شود. اینکه چه اتفاقی افتاده، چرا نفرین شده‌اید، کسی که نفرین‌تان کرده چه چیزی از شما می‌خواهد و کلبریمبور دقیقا کیست را قطعا بهتر است اسپویل نکنم تا از داستان جذاب بازی، نهایت لذت را ببرید.

چرا باید بازی Shadow of Mordor را تجربه کنیم؟
شما در بازی شخصیت معروف Gollum را پیدا می‌کنید و جالب اینجاست که او ظاهرا به واسطه قدرت‌هایی که قبلا از حلقه گرفته بر خلاف بقیه روح Celebrimbor را می‌بیند!

به طور کلی سیستم مبارزات و گیم پلی بازی Shadow of Mordor چیزی بین بازی‌های سری Batman و Assassin’s Creed (قبل از Assassin’s Creed Origin) است و به شدت لذت‌بخش و اعتیادآور است که با کسب تجربه بیشتر و باز کردن مهارت‌های جدید برای سلاخی کردن اوروک‌ها لذت بخش‌تر هم می‌شود. تالیون یک شمشیر دارد که در آن در مبارزات استفاده می‌کند و یک شمشیر شکسته نیز دارد که از آن به عنوان خنجر هنگام مخفی کاری بهره می‌برد. البته کلبریمبور نیز یک کمان دارد که از آن هم در حین مبارزه می‌توانید استفاده کنید و هم از راه دور به صورت مخفی کاری دشمنان را از پای درآورید. البته شما همزمان دو شخصیت را کنترل نمی‌کنید. تالیون روح ندارد و کلبریمبور جسم، پس شما جای یک نفر بازی می‌کنید و فقط صرفا موقع تیراندازی شکل تالیون به شکل کلبریمبور تغییر می‌کند. در کل بازی راه‌های زیادی برای کشتن دشمنان در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر جنگیدن معمولی و مخفی‌کاری می‌توانید به طور مثال حیوانات وحشی بازی را علیه اوروک‌ها تحریک کنید، آنها از طریق نوشیدنی‌هایشان مسموم کنید، با مواد منفجره موجود در اطراف اوروک‌ها را به آتش بکشید و یا حتی با تسخیر و کنترل بعضی از اوروک‌ها و فرماندهان شان، آنها را به جان هم بیاندازید! بله، اصلا شما قصد دارید با تسخیر کردن (Dominate) اوروک‌ها به اهداف‌تان در بازی برسید و این رکن و هسته مهم بازی بعد از مدتی پیش بردن مراحل داستانی برای‌تان باز می‌شود.

چرا باید بازی Shadow of Mordor را تجربه کنیم؟
تالیون می‌تواند موجودات وحشی بازی مثل Caragor را نیز تسخیر کند و از آنها در مبارزات استفاده کند.

و اما تسخیر کردن! شما با تسخیر کردن فرماندهان اوروک‌ها ارتشی برای خود در پایان بازی خواهید داشت. شما بعد از شکست فرمانده‌ها و ضعیف شدن‌شان می‌توانید آنها را به لطف قدرت کلبریمبور تحت کنترل خود دربیاورید و بعد از آن برای کشتن یک اوروک دیگر حتی اوروک خود را به دوئل با او بفرستید و خودتان درگیر نشوید. با تسخیر کردن اوروک‌های اینتل، می‌توانید از آنها اطلاعات هویتی، نقاط قوت و نقاط ضعف فرماندهان را به دست آورید تا بی گدار به آب نزنید و برای مبارزه با آنها استراتژی داشته باشید. یا حتی می‌توانید از طریق اینتل‌ها، فرماندهان را دعوت به دوئل کنید. البته با این کار Level آنها را نیز بالا می‌برد. فقط شما و اوروک‌های تحت کنترل شما نیستند که دوئل می‌کنند، بلکه اوروک‌ها خودشان نیز درگیر دوئل، شکار، مراسم اعدام و … می‌شوند و پیشرفت می‌کنند. در اصل تمامی آنها در یک سیستم یونیک که در بازی Shadow of Mordor خلق شده به اسم Nemesis قرار دارند. تمام فرماندهان با قیافه‌ها، سلاح‌ها، نقاط قدرت و ضعف‌شان به صورت تصادفی در اول بازی ایجاد می‌شود و یک رده‌بندی نظامی نیز قرار دارند. البته که در حین بازی نیز اگر فرمانده‌ای کشته شود، فرد جدیدی بعدا جای او را می‌گیرد و پستش خالی نخواهد ماند. اگر سربازی شما را بکشد، ترفیع می‌گیرد و فرمانده می‌شود و وقتی هم که بعدا به سراغ او بروید، شما را به‌ یاد می‌آورد و از نفرین طرد شدن از مرگ‌تان تعجب می‌کند. این قضیه برای فرمانده‌هایی که شما را بکشند نیز صادق است و مطمئن باشید حداقل یکی از آنها چندین بار شما را خواهد کشت تا خاطره لذتی‌بخشی حتی تا اواخر بازی برای‌تان به جا بگذارد! خاطره‌ای که برای هر گیمری به لطف تصادفی بودن سیستم Nemesis متفاوت است.

چرا باید بازی Shadow of Mordor را تجربه کنیم؟
تالیون می‌تواند با تسخیر کردن یک اوروک او را به تحت کنترل خود درمی‌آورد.

 

در نهایت اگر به دنبال یک بازی اکشن هیجان انگیز با داستانی فوق‌العاده هستید، ما به شما Shadow of Mordor را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم از طرفداران سری ارباب حلقه‌ها هم باشید، لذت تجربه بازی برای‌تان دوچندان می‌شود.

برای مطالعه آخرین مقالات بازی همراه ما باشید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار