بازیگیمینگ

رشد ۷۹ درصدی استفاده کاربران آمریکایی از بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۰

در جدیدترین آمار گروه تحلیل و بررسی NPD به میزان استفاده از بازی‌های ویدیویی در میان کاربران آمریکایی پرداخته شده که براین اساس، رشد قابل توجهی در دوران قرنطینه ناشی از شیوع کرونا مشاهده می‌شود.

بسیاری از فعالیت‌های خانگیِ افراد در کشورهای مختلف جهان در پی وضع قوانین منع رفت‌و‌آمد ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل ملاحظه‌ای رشد داشته است. مردم رفته رفته راه‌های بیشتری برای گذراندن دوران فاصله گذاری اجتماعی پیدا می‌کنند تا ضمن پیش بردن فعالیت‌های روزانه‌ی خود، از سرگرمی‌ها و انجام کارهایی که از آن لذت می‌برند نیز غافل نشده باشند. در همین راستا، گروه آنالیز و تحقیق NPD گزارش جدیدی را منتشر کرده که به رشد ۷۹ درصدی میزان استفاده از بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده اشاره دارد. مت پیسکاتلا مدیر اجرایی گروه NPD در مصاحبه با GameDaily.biz توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است.

صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۰ و تنها در بازار فروش ایالات متحده آمریکا، ۱۵۹ میلیارد دلار درآمدزایی را به‌دنبال داشته است. روند افزایش نمایی این آمار در سال‌های اخیر، این صنعت را به یکی از منابع بزرگ درآمدزایی و یکی از رقبای نزدیک صنعت فیلم تبدیل کرده است. حالا و با ادامه پیدا کردن وضعیت جهان بعد از شیوع ویروس کرونا، این شرایط به وضعیت عادی جدیدی تبدیل شده که نیازمند تجدید نظر درباره سرگرمی‌های روتین مردم از قبیل مراجعه به رستوران‌ها، سینماها و این قبیل مکان‌های حضوری است. بازی‌های ویدیویی یکی از منابع بالقوه تأمین این نیاز هستند که باتوجه به جایگاه محکم و باسابقه‌ای که در جامعه دارند، زمینه‌ی مناسبی را برای رشد پیوسته‌ی سرمایه‌گذاری در این صنعت ایجاد کرده‌اند.

تجربه بازی فیفا در پلی استیشن

یکی دیگر از نکات جالب توجهی که در آمار جدید NPD به چشم می‌خورد، میزان مصرف بازی‌های ویدیویی در میان کاربران ۴۵ ساله و بالاتر از آن است که رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. درواقع متوسط زمان بازی میان گروه بزرگسالان ۴۵ تا ۵۴ نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته که این رقم در میان گروه‌های ۵۵ تا ۶۴ سال و حتی بالاتر از ۶۵ سال نیز به ترتیب ۴۸ و ۴۵ درصد گزارش شده است. البته در سال‌های گذشته، گیمرهای بزرگسال همواره حضور پررنگ‌تری را از خود نشان دادند و قرنطینه ناشی از شیوع کرونا نیز مزید بر علت شده تا شاهد این رشد چشمگیر باشیم.

پیسکاتلا در ادامه توضیح داده که هنوز مشخص نیست که آیا این آمار بعد از پایان همه‌گیری نیز به همین شکل باقی خواهد ماند یا خیر. اما باوجود اینکه طبیعتاً مردم بعد از عادی شدن شرایط مجدداً به رفتار سابق خود روی خواهند آورد، همچنان این احتمال وجود دارد که علاقه مردم به سرگرمی‌هایی که به‌صورت اجباری به آن رو آوردند، در سال‌های پیش رو نیز ادامه پیدا کند. البته فعلاً نمی‌توان درباره آینده نظر قطعی ارائه کرده و باید دید که شرایط به چه نحوی رقم خواهد خورد. اما آنچه که مسلم است، تأثیر مثبت این رشد کم سابقه در صنعت بازی‌های ویدیویی و لزوم توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به این صنعت سودآور است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار