نقدو بررسی انواع موبایل

سامسونگ گلکسی A70 ؛ میان رده حرفه ای سامسونگ

سامسونگ با توجه به تولید گوشی‌های نوآورانه محبوبیت زیادی را در حوزه گوشی‌های آندرویدی پیدا کرده است. هم‌اکنون با توجه به حضور شرکت‌های چینی در بخش گوشی‌های میان‌رده، سامسونگ برای رقابت با آن‌ها تمرکز خود را روی گوشی‌های گلکسی سری A گذاشته است و از این رو هفت تلفن گلکسی a در سال ۲۰۱۹ معرفی گشته و دو نمونه دیگر از آن به زودی به بازار عرضه خواهند شد. از نمونه این گوشی‌ها که به زودی سامسونگ آنها را معرفی می‌کند، گلکسی A20e می‌باشد. با توجه به شرایط موجود، مشخص است که سامسونگ تصمیم توقف تولید این گوشی‌ها را به این زودی‌ها ندارد.

نگاهی به حرفه ای ترین میان رده سری A سامسونگ

سامسونگ برای جذاب‌تر کردن گوشی‌های سری a خود از ویژگی‌هایی نظیر سنسور اثر انگشت در صفحه‌نمایش، دوربین‌های فوق‌العاده گسترده و جدیدترین نرم‌افزارها استفاده کرده است و همیشه آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌های سری A به موقع ارائه می‌شود. گلکسی A70 در کنار این سه ویژگی، ویژگی‌های قابل توجه دیگری نظیر شارژر فوق‌العاده سریع ۲۵ واتی دارد که جایگزین شارژر سریع ۱۵ واتی سامسونگ شده است و همین موضوع آن را خاص‌تر می‌کند. گلکسی ای ۷۰ دارای باتری نسبتاً بزرگ ۴ هزار و ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است و نمایشگر ۶.۷ این چیه سوپر آمولد اینفینیتی یو را داراست. برای قسمت جلو و عقب از دوربین 32 مگاپیکسلی استفاده شده و تراشه آن از نمونه اسنپدراگون ۶۷۵ است. ای ۷۰ یکی از بهترین گوشی‌های سری گلکسی a می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی این گوشی حرفه‌ای از سامسونگ بپردازیم.

صفحه نمایش و سنسور های آن

از آنجا که نمایشگر ۶.۷ اینچی برای گوشی گلکسی ای ۷۰ ارائه شده است لذا استفاده این گوشی با یک دست بیش از ۵ دقیقه غیر‌ممکن است. حتی اگر لبه‌های کوچک این گوشی را در نظر بگیریم، باز هم کار کردن یک دستی با آن سخت خواهد بود. رابط کاربری ui سامسونگ دسترسی آسانتری را به برنامه‌های گلکسی ای ۷۰ فراهم آورده است. برخی از عناصر سیستم‌عامل در این گوشی‌همراه در پایین صفحه نمایش دیده می‌شود اما برخی از آنها برای دست‌یابی در قسمت بالای صفحه حضور دارند. سنسور اثر انگشت روی صفحه‌نمایش از دیگر ویژگی‌هایی است که برای گلکسی ای ۷۰ عرضه شده است. از طرف دیگر خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ Samusng Galaxy A70 برای افزایش ایمنی، زیبایی و کارایی گوشی پیشنهادی است که نباید آن را فراموش کرد.

Galaxy A70
Galaxy A70

نمای نازک تلفن و منحنی‌های حاشیه در قسمت پشت سبب شده تا گوشی شما خوش دست‌تر باشد. وزن گوشی به خوبی توزیع شده است اما پلاستیک فوق‌العاده صافی که برای قسمت عقب آن استفاده شده می‌تواند خش پذیر باشد لذا محافظت از آن سخت‌تر خواهد بود. گلکسی ای ۷۰ در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. رنگ سفید از گلکسی ای ۷۰ حاشیه‌ها و طراحی گوشی را بهتر به نمایش می‌گذارد و برای کسانی که به دنبال ظرافت هستند، پیشنهاد می‌شود اما اگر تنها نیاز به یک گوشی با عملکرد مناسب و قیمت خوب دارید، گلکسی ای ۷۰ در رنگ مشکی نیز می‌تواند شما را راضی کند. صفحه‌نمایش استفاده شده در گلکسی ای ۷۰ از نمونه ۶.۷ اینچی سوپر آمولد است و استفاده از آن سبب روشن‌تر شدن و وضوح بالاتر رنگ‌ها شده است. میزان روشنایی در این گوشی بسیار عالی است و رنگ مشکی کاملا عمیق می‌باشد. دید کاملاً گسترده صفحه‌نمایش بزرگ، این گوشی‌همراه را برای تماشای فیلم و بازی مناسب کرده است.

برای جاگذاری دوربین در گلکسی a۷۰ از شکاف‌های یو مانند در بالای گوشی استفاده شده است که بسیاری از افراد این شکاف را به طراحی گلکسی اس ۱۰ ترجیح می‌دهند. از مشکلاتی که برای گوشی ای ۷۰ عنوان شده است، سنسور اثر انگشت روی صفحه‌نمایش آن است چرا که حداقل تشخیص سنسور اثر انگشت دو ثانیه طول می‌کشد اما بدتر از آن این است که این سنسور دقیق نیست و برای اینکه انگشت شما را درست بخواند، لازم است تا دقیقاً انگشت بر روی آن ناحیه قرار بگیرد. این مشکل در دیگر گوشی‌هایی با این ویژگی نیز دیده می‌شود و احتمالاً به این زودی‌ها بهتر نخواهد شد. اگر شما هم با این مشکل نمی‌توانید کنار بیایید، می‌توانید از ویژگی تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه بهره بگیرید.

لنزهای ارائه شده برای Galaxy A70 و کیفیت آن

گلکسی ای ۷۰ دارای دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی است. برای قسمت عقب آن از سه لنز ۳۲ مگاپیکسلی، لنز عمق ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق‌العاده عریض ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. این گوشی به طور پیش‌فرض با بالاترین کیفیت عکس نمی‌گیرد بلکه اگر نیاز داشته باشید می‌توانید از ۳۲ مگاپیکسل آن استفاده کنید و باید آن را به صورت دستی تغییر دهید. ویژگی اتو اچ دی آر نیز در بالاترین وضوح خود کار نمی‌کند و این می‌تواند یک ضرر بزرگ به هنگام عکس گرفتن در فضای باز و در مقابل منابع نوری باشد. در خصوص کیفیت دوربین گلکسی ای ۷۰ باید بگوییم که این گوشی در طول روز و در خارج از خانه جزئیات را حفظ کرده و نویز را به حداقل می‌رساند. نورپردازی داخل خانه نیز باعث ایجاد عکس‌های خوب می‌شود اما در شرایط کم نور این گوشی این ویژگی‌ها را ارائه نخواهد داد چرا که عکس‌ها جزئیات خود را از دست می‌دهند و با وجود کیفیت رنگی بالای خود آنگونه که باید جذاب نیستند.

دوربین سلفی گلکسی A70
دوربین سلفی گلکسی A70

حالت اختصاصی نایت برای این گوشی ارائه نشده است که این موضوع یک محدودیت قابل توجه است. سامسونگ می‌تواند این مشکل را با به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری برطرف کند یعنی دقیقا به مانند آنچه اخیراً در گوشه گلکسی ای ۵۰ صورت گرفته است. دوربین فوق‌العاده گسترده در این گوشی‌همراه به مانند همیشه مفید است و سنسور عمق پنج مگاپیکسلی امکان گرفتن تصاویر لایو فوکوس را فراهم می‌کند. امکان گرفتن تصاویر سوپر اسلوموشن در گوشی گلکسی ای ۷۰ وجود دارد که با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه کار می‌کند و ضبط فیلم با قابلیت ۴k وجود دارد. گزینه ای آر اموجی برای دوربین جلو و عقب فراهم شده و امکان بارگیری ایموجی‌ها از فروشگاه گلکسی ایجاد شده است. به منظور استفاده از این ویژگی لازم نیست تا حتماً از خود عکس معمولی بگیرید و آن را ادیت کنید بلکه گوشی در هنگام فیلمبرداری نیز این تغییر را انجام می‌دهد.

دوربین عقب Galaxy A70

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به طور پیش‌فرض عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ضبط می‌کند و هیچ دلیلی برای جابجایی آن به 32 مگاپیکسل وجود ندارد چرا که هیچ تغییری در وضوح دیده نمی‌شود. سلفی‌ها در شرایط روشن و در فضای باز دارای جزئیات بسیار خوبی هستند اما در شرایط نورپردازی مصنوعی کمی نرم عمل می‌کند. تمرکز سلفی خوب است اما گاهی اوقات مشکل در تشخیص چهره دیده می‌شود. به طور کلی جلوه‌های جدیدی برای دوربین این گوشی ارائه شده است که همین موضوع آن را خاص‌تر می‌کند اما در هر شرایطی باز هم در دوربین سلفی برخی از ویژگی‌های برجسته دیده نمی‌شوند. حالت فوکوس سلفی نیز برای گرفتن عکس‌های پرتره ارائه شده است.

پردازنده و عملکرد گلکسی ای ۷۰

تراشه اسنپدراگون ۶۷۵ در گلکسی ای ۷۰ بهترین چیزی نیست که می‌توانست در این گوشی حضور داشته باشد اما کار را تمام می‌کند. برنامه‌ها به سرعت باز می‌شوند و هیچ تغییری در استفاده از آن‌ها دیده نمی‌شود. اگر چه هنگام جابجایی بین برنامه‌ها ممکن است تاخیری دیده شود اما مطمئناً این تراشه بهتر از هر چیزی است که تراشه‌های میان‌رده داخلی اگزینوس سامسونگ قادر به تولید آن باشند. ای ۷۰ دارای رم ۶ گیگابایتی می‌باشد و هیچ پس زمینه تهاجمی در این نسخه از گوشی دیده نمی‌شود. پردازنده گرافیکی Galaxy A70 از نوع آدرنو ۶۱۲ است که بیشتر بازی‌ها را به خوبی مدیریت می‌کند. البته اگر قصد استفاده از بازی‌های سطح بالا را داشته باشید، باید بدانید که بدون تنظیمات گرافیکی این گوشی از نرخ فریم پایین رنج می‌برد و اسنپدراگون ۶۷۵ از این نظر به اگزینوس ۹۶۱۰ گلکسی ای ۵۰ شباهت دارد. البته این موضوع برای همه افراد مهم نیست چرا که بیشتر برنامه‌های محبوب برای انواع سخت افزار‌ها کاملا بهینه‌سازی شده‌اند. اندروید ۹ پای برای گوشی سامسونگ گلکسی ای ۷۰ عرضه شده است و تمامی ویژگی‌های جدید این سیستم عامل، همان‌طور که در گوشی گلکسی ای ۵۰ نیز حضور داشت، در گلکسی ای ۷۰ نیز دیده می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بیکسبی‌ویس، دیجیتال‌لنسینگ و حالت نایت مود اشاره کرد.

رنگ های گلکسی ای 70
رنگ‌های گلکسی ای 70

البته ویژگی‌های قدیمی سامسونگ نظیر Always On Display، حالت یک دستی، پشتیبانی از تم‌ها و حالت اجرای چند برنامه به طور همزمان نیز در این گوشی حضور دارد. سامسونگ برای بازار هند ویژگی‌ای با نام Lock Screen Stories را ارائه می‌دهد. این به این معنی نیست که هر بار تلفن خود را روشن کنید، تصویر زمینه تغییر پیدا کرده است و همچنین چیزی به نام اپ‌کلود وجود دارد که برنامه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد و شما باید آن‌ها را نصب کنید. البته این ویژگی می‌تواند تا حدودی مزاحم باشد چراکه تا زمانی که این برنامه‌ها را باز نکنید، امکان حذف این اعلان در نوتیفیکیشن بار وجود ندارد. گلکسی a۷۰ از پشتیبانی کامل سامسونگ Pay نیز برخوردار است.

عملکرد باتری گلکسی A70

عمر باتری گلکسی ای ۷۰ شگفت‌انگیز است. اسنپدراگون ۶۷۵ یک تراشه ۱۱ نانومتری است بنابراین از رده پایین‌‌تری در مقایسه با سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۰ بهره می‌برد اما دارای یک باطری بزرگ‌تر ۴ هزار و ۵۰۰ میلی آمپر‌ساعتی می‌باشد. به طور مثال با بازی کردن گوشی خود و استفاده چندین ساعت از داده‌ی همراه و تلفن‌همراه باز هم کمی از شارژ گوشی شما باقی می‌ماند. با استفاده متوسط از این گوشی به راحتی تا بعد از ظهر روز بعد می‌توانید از شارژ گوشی خود استفاده کنید. با توجه به شارژ فوق‌العاده سریع ۲۵ واتی که برای ای ۷۰ ارائه شده است، سریع‌تر از تلفن‌های دیگر می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید. با شارژر عرضه شده برای ای ۷۰ در نیم ساعت، شارژ گوشی از سه درصد به ۳۳ درصد می‌رسد و این در حالی است که یک شارژر ۱۵ واتی سامسونگ ۲۶ درصد را در این زمان شارژ می‌کند. ممکن است این اختلاف ۷ درصدی بزرگ به نظر نرسد اما شارژر ۲۵ واتی همان کاری را انجام می‌دهد که قرار است انجام دهد. این یعنی تخلیه باتری نیز از شارژر سریع ۱۵ واتی آرام‌تر صورت می‌گیرد.

Samsung Galaxy A70
Samsung Galaxy A70

شارژ یک تا ۶۷ درصد برای گلکسی ای ۷۰ در حدود یک ساعت طول می‌کشد. اگر چه این زمان کم نیست اما باید در نظر داشت که بدون استفاده از شارژر سریع این زمان بسیار افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال در شارژر استفاده شده گلکسی اس ۱۰ پلاس در یک ساعت باتری ۴ هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی آن را ۶۷% شارژ می‌کند. این در حالی است که برای باتری ۴ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپری گلکسی ای ۷۰ نیز دقیقاً همین میزان زمان برای همین میزان شارژ دیده شده است. البته نیاز به نگرانی نیست چرا که ای ۷۰ با یک شارژر سریع ۱۵ واتی نیز به خوبی شارژ می‌شود و نیازی به تغییر شارژرهای قدیمی وجود ندارد اما باید بدانید که کابل‌های یواس‌بی موجود شما با شارژر پیش فرض گلکسی ای ۷۰ کار نخواهند کرد. این امر به این دلیل است که شارژر ۲۵ واتی به یک کانکتور usb تایپ‌سی نیاز دارد. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که سامسونگ هنوز شارژر فوق‌العاده سریع را به خط اصلی پرچمداران خود اضافه نکرده است.

ویژگی های صوتی

گلکسی ای ۷۰ بلندگوی بسیار ضعیفی دارد که در پایین گوشی‌همراه و در کنار پورت usb تایپ سی قرار گرفته است. این میزان از صدا تنها برای مشاهده ویدیویی در فضای آرام به کار می‌آید و البته باز هم این موضوع به محتوایی که شما مشاهده می‌کنید، بستگی دارد. اگر بخواهید فیلم‌هایی را در یوتیوب مشاهده کنید، ممکن است برای اینکه صدای مفیدتر از گوشی خود بشنوید، نیاز داشته باشید تا صدا را به حداکثر میزان خود برسانید. هدفون موجود در جعبه از همان هدفون‌های قدیمی سامسونگ است. این گرایش به فرکانس‌های بالاتر در سامسونگ، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد اما شما می‌توانید دالبی‌اتموس را فعال کنید تا کمی به باس گوشی خود بیافزایید. دالبی‌اتموس برای هدست‌های بلوتوثی نیز در دسترس است و تفاوت قابل توجهی در استریوی خودرو ایجاد می‌کنند. تجربه تماس در گلکسی ای ۷۰ به همان خوبی که انتظار دارید، می‌باشد. پذیرش شبکه در حالت دو سیم‌کارت و در مناطق سیگنال ضعیف، بسیار عالی است و صدای شخص در آن طرف تماس به صورت بلند و واضح می‌رسد.

Samsung Galaxy A70
قسمت پشتی گلکسی A70

نتیجه گیری

بدون شک گلکسی ای ۷۰ یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ است. ماندگاری بالای باتری به لطف استفاده از یک باتری بزرگ و پردازنده کارآمد و شارژر سریع ۲۵ واتی، آن را به یکی از گوشی‌های مناسب در میان‌رده‌ها تبدیل کرده است. اسنپدراگون ۶۷۵ عملکرد عالی را در بسیاری از برنامه‌ها نشان می‌دهد و یک دوربین فوق‌العاده گسترده در این گوشی به مانند همیشه مفید واقع شده و ویژگی خوبی از آن به شمار می‌رود. اصلی‌ترین نقطه ضعف این گوشی سنسور اثر انگشت در صفحه‌نمایش نوریست که البته مهارت عکاسی کم‌نور دوربین‌ها هم کمی پایین است. زمانی که رقابت بر روی دوربین‌ها حتی در تلفن‌های میان‌رده وجود دارد، عجیب و تعحب‌آور است که سامسونگ این موضوع را در نظر نگرفته است. نکته بعدی بلندگوی غیرطبیعی و آرام این گوشی است.
اگر به دنبال تلفنی هستید که تمام روز با وجود بازی و استفاده‌های مکرر شارژ نگه دارد، خرید گوشی گلکسی ای ۷۰ به شما پیشنهاد می‌شود اما اگر به دنبال دوربین با کیفیت بالا در تلفن هوشمند خود هستید بهتر است به سراغ گوشی‌های دیگر بروید.

منیع: Sammobile

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار