بازیگیمینگ

۶ بازی معرفی نشده که دیوانه‌وار منتظرشان هستیم

همین چند روز پیش The Last of Us Part II منتشر شد و پرونده انتظار یکی دیگر از بزرگترین بازی‌های امسال (تاریخ؟!) هم بسته شد. حالا تا انتهای امسال Cyberpunk 2077 را داریم و چندین بازی بزرگ دیگر که با کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت از راه می‌رسند. اما… هیچوقت برای خیال پردازی دیر نیست و هر وقت بخواهیم می‌توانیم خیال کنیم که اگر ادامه بازی محبوبمان ساخته شود، چگونه خواهد بود و برای معرفی شدنش لحظه شماری کنیم.

برای همین، یک لیست آماده کرده‌ایم از همه بازی‌های بزرگی که مدتی است منتظرشان هستیم ولی به طور رسمی و علنی حرفی از آن‌ها زده نشده. تنها مولفه‌ای که بازی‌های این لیست با هم به اشتراک دارند این است که هنوز هیچ‌چیز راجع به آن‌ها نمی‌دانیم و بازی‌های معرفی نشده‌ای هستند که تا عرضه بعضی از آن‌ها سال‌ها فاصله داریم اما امیدواریم که همه آن‌ها را روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ببینیم. پس برویم و لیست را با هم مرور کنیم و شما هم در بخش نظرات بازی‌های دیگری که سخت منتظرشان هستید را بنویسید.

GTA 6

GTA 6

با این حجم اخبار و شایعات و سکوت راک‌استار در قبال آینده سری بازی GTA، هیچ اسمی این روزها نمی‌تواند به اندازه GTA 6 شایسته حضور در این لیست خیال‌انگیز باشد. اگر بخواهم لیست شایعات و اخبار را برایتان بیاورم باید یک طومار بلند بنویسم. قوی‌ترین شایعه‌ای که راجع به GTA VI شنیده‌ایم، جریان داشتن داستان بازی در چند دهه و چند شهر مختلف است. از آمریکای جنوبی و دهه ۷۰ میلادی گرفته تا ایالات متحده و حکایات امروزش.

آخرین اظهارات رسمی در رابطه با ساخت GTA بعدی توسط راک‌استار این بود که آمریکای ترامپ مسخره‌تر از آن است که بخواهیم با GTA بعدی آن را به تمسخر بگیریم. راک‌استار با GTA، روایاتی خلق می‌کند که سیاهی‌های دنیا را به تمسخر می‌گیرد و به دنبال تجلیل خشونت، نژادپرستی و… نیست. در همین راستا یادداشت فوق‌العاده پدرام را بخوانید و ببینید که چرا تا عرضه GTA بعدی فاصله زیادی داریم.

پروژه بعدی Rocksteady

بعد از بسته شدن پرونده سری بازی Batman Arkham در سال ۲۰۱۵، هیچ خبری از استودیوی Rocksteady نشنیدیم. استودیویی که بهترین بازی‌های ابرقهرمانی براساس دنیای DC را ساخت و حالا نمی‌دانیم کجاست و چه‌کار می‌کند.

هر از گاهی شایعاتی منتشر می‌شود که راک‌استدی مشغول ساخت بازی سوپرمن شده و بعد از بتمن نوبت به دومین ابرقهرمان محبوب دنیای DC‌ رسیده ولی خب مگر می‌شود براساس ابرقهرمانی که نقطه ضعف خاصی ندارد بازی ساخت؟ بعد خبر می‌آید که آن‌ها مشغول ساخت بازی براساس Justice League هستند و چند ماه بعد گفته می‌شود که خیر، بازی براساس Suicide Squad است. خلاصه که نفهمیدیم قضیه از چه قرار است.

اما هر چه که باشد، راک‌استدی ثابت کرده از آن دسته استودیوهایی است که بازی ضعیف نمی‌سازد و باید انتظارات بالایی از آن‌ها داشته باشیم. حالا می‌خواهد بتمن باشد یا سوپرمن یا هر گروه دیگری. ۵ سال است که منتظریم ببینیم راک‌استدی در حال ساخت چیست.

God of War Ragnarok

آخرین گاد آو وار یک بازی فوق‌العاده بود که ما را برای اتفاقات بسیار بزرگی آماده می‌کرد. اگر اساطیر نورس را بشناسید می‌دانید که چه اتفاقات سهمگین و نفس‌گیری در ادامه راه تجربه کنیم. رگناروک یا آخرالزمان خدایان نورس در راه است و دنیا به آشوب کشیده خواهد شد.

خدایان یک به یک از بین می‌روند و از خاکستر رگناروک دنیای تازه‌ای برمی‌خیزد. حالا اینکه اصلا گاد آو وار بعدی در رابطه با رگناروک باشد یا برای دیدن آخرالزمان باید تا نسخه سوم منتظر بمانیم بحث دیگری است ولی خب تصور اینکه سانتا مونیکا با پلی استیشن 5 چه خواهد کرد و چه گرافیک نفس‌گیری تحویلمان بدهد به اندازه کافی هیجان دارد که نخواهیم فعلا به داستان فکر کنیم.

Prince of Persia بعدی

اگر یوبیسافت کمی به فکر گیمرها بود و فقط جیب ملت را هدف قرار نمی‌داد، در نسل هشتم باید یک Prince of Persia ساخته می‌شد و Assassin’s Creed کمی استراحت می‌کرد تا از ورطه تکرار خارج شود.

چند وقت پیش ویدیویی لو رفت که البته متعلق بود به سال‌ها پیش و چیز جدیدی نبود ولی انگار نسخه آزمایشی Prince of Persia جدید بود که هیچوقت ساختش تکمیل نشد.

با این وجود، آرزو بر جوانان عیب نیست و ای کاش بعد از Assassin’s Creed Valhalla، یا لااقل اساسین‌ها به سمت مقصد اصلیشان برگردند یا یوبیسافت تصمیم بگیرد که وقتش شده خاک Prince of Persia را بتکاند و یک بازی جدید بسازد و کلاس درسی باشد برای همه استودیوهایی که می‌خواهند در ژانر پلتفرمر بازی بسازند.

Uncharted 5

بعد از اتمام ماجراجویی‌های نیتن دریک، شاید دیگر هیچوقت آنچارتد جدیدی ساخته نشود و کنترل نیتن را دوباره به دست نگیریم اما دنیای آنچارتد که می‌تواند ادامه پیدا کند. دختر نیتن و النا شاید یک گزینه خیلی جذاب برای ادامه راه والدینش باشد، شاید هم دوران جوانی سالی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد که در هیچ کدام از آنچارتدها ندیدیمشان.

قضیه اینجاست که ناتی داگ هر چه که بسازد خارق‌العاده از آب در می‌آید. باور نمی‌کنید؟ این لیست میانگین امتیازات ۶ بازی آخری است که ناتی داگ ساخته:

Naughty Dog Metacritic Scores

حالا اگر به نشان Must-Play متاکرتیک روی کاور آنچارتدهای شماره‌دار توجه کنید متوجه می‌شوید که چرا برای دیدن آنچارتد بعدی بی‌قراریم. گرچه اگر پروژه بعدی ناتی داگ The Last of Us Part III هم باشد کمتر از Uncharted 5 برای هیجان نداریم.

Splinter Cell بعدی

از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ و به مدت ۴ سال، یوبیسافت ۴ بازی از سری Splinter Cell ساخت که احتمالا خیلی از شما با آن‌ها خاطره دارید. بعد از ۴ نسخه ابتدایی که یکی از یکی بهتر بودند، یوبیسافت تغییر رویه داد و Splinter Cell Conviction را ساخت که با بخش کو آپ دونفره‌اش غوغا کرد. بعدها و اواخر نسل هفتم هم Splinter Cell Blacklist عرضه شد که طرفداران و منتقدان خودش را داشت.

از آن موقع تاکنون نزدیک به ۷ سال گذشته و سری بازی فعال Splinter Cell که مرتبا نسخه‌های جدیدی از آن ساخته می‌شد به خواب فرو رفته. خبری از سم فیشر نیست و هر بار که یوبیسافت قرار است بازی جدیدی معرفی کند امیدواریم بالاخره خبری از اسپلینتر سل بشود ولی تا امروز که دستمان خالی باقی مانده… افسوس که یوبیسافت قدر داشته‌هایش را نمی‌داند و ما را آرزو به دل می‌گذارد.

حالا نوبت شماست. به ما بگویید که منتظر چه بازی معرفی نشده‌ای هستید و دلتان برای چه گیمی تنگ شده.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار