به نقل از وبسایت گیماسپات (Gamespot)، مدیر شعبهی آمریکای نینتندو سوییچ، داگ باورز (Doug Bowser)، اعتقاد دارد که کنسول نینتندو سوییچ وارد دوران میانی چرخهی حیات خود شده است.
باورز که چهار سال از انتصاب وی بهعنوان مدیر شعبهی آمریکای نینتندو میگذرد، مصاحبهای مفصل با Polygen انجام داده است. او در مورد چشمانداز این شرکت در سال 2021، نحوهی عملکرد خوب کنسول نینتندو سوییچ در دوران پاندمی بیماری کرونا و آنچه که میانهی عمر کنسول نینتندو سوییچ نامید، صحبت کرد. او اعلام کرد که این شرکت به هر دو مدل کنسولهای دستی و خانگی علاقهمند است. باورز در ادامه افزود:
یکی از مهمترین مسائلی که در مورد ساخت عناوین برای کنسول نینتندو سوییچ وجود دارد، روشی است که ما و سایر همکاران در بقیهی شرکتها انجام میدهیم. راههایی که برای خلق آثار منحصر به فرد این کنسول وجود دارد یکی از کلیدیترین دلایل متفاوت بودن حس شما در هنگام تجربهی این عناوین است. ما به این روش در پنجمین سال انتشار کنسول نینتندو سوییچ ادامه خواهیم داد. همانطور که آقای شانتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، مدیر عامل شرکت نینتندو، در جلسهی توجیهی سیاستهای مدیریت خود ذکر کردند، ما معتقدیم که به تازگی وارد دوران میانی این کنسول شدهایم.
باورز به نقل قولی از شانتارو فوروکاو، مدیر عامل شرکت نینتندو، اشاره میکند. فوروکاو این نکته را بیان میدارد که کنسول نینتندو سوییچ وارد سالهای میانی عمرش میشود. باوزر و فوروکاوا، قبلا اعلام کردهاند که عناوین بیشتری برای سال 2021 و سالهای آینده در دست ساخت قرار دارند. وارد شدن این کنسول به سالهای میانی عمرش نکتهی عجیبی نیست. تا سال 2020، عناوین انحصاری بسیاری برای نینتندو سوییچ در دست توسعه قرار دارند. از جملهی مورد انتظارترین بازیها میتوان به نسخهی جدید سریهای Metroid Prime و Bayonetta اشاره داشت.
میزان فروش دو برابری کنسول نینتندو سوییچ در طی دو ماه اخیر، با وجود انتشار کنسولهای نسل نهمی شرکتهای سونی و مایکروسافت، موفقیت بسیار بزرگی برای شرکت نینتندو به حساب میآید. این شرکت، در یک ماه گذشته آمار فروش 1 میلیون و 350 هزار دستگاه از کنسول نینتندو سوییچ را در ایالات متحده به ثبت رسانده است. این آمار در حالی به وقوع پیوسته که طی سال جاری در آمریکا نزدیک به 7 میلیون دستگاه از کنسول نینتندو سوییچ به فروش رسیده است.