شرکت امبریسر گروپ (Embracer Group) امروزه به عنوان یکی از بزرگترین کمپانیهای صنعت بازی محسوب میشود. این شرکت در طول سالهای اخیر، ناشران و استودیوهای بازیسازی مختلفی را به زیرمجموعهی خود اضافه کرده است و به نظر میرسد اهداف بزرگی در این صنعت دارد.
همه چیز از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز گردید؛ جایی که شرکت سوئدی نوردیک گیمز (Nordic Games) موفق شد امتیاز برخی از عناوین شرکت ورشکستهی تیاچکیو (THQ) را بدست آورد. نوردیک گیمز در سال ۲۰۱۴ نشان تجاری THQ را کسب کرد و در سال ۲۰۱۶ میلادی نام خود را به تیاچکیو نوردیک (THQ Nordic) تغییر داد. یک سال بعد این شرکت توانست به یک کمپانی سهامی عام تبدیل شود.
در فوریه ۲۰۱۸ میلادی، تیاچکیو نوردیک توانست شرکت آلمانی کوخ مدیا (Koch Media) و دیپ سیلور (Deep Silver) را خریداری کند. این شرکت در طول سه سال اخیر توانسته است استودیوهای گوناگونی از جمله ۴A Games، سازندهی سری بازیهای Metro، گانفایر گیمز (Gunfire Games)، سیبر اینتراکتیو (Saber Interactive) و برخی دیگر از استودیوها را به زیرمجموعهی خود اضافه کند. در سال ۲۰۱۹، این شرکت با نام تجاری جدید امبریسر گروپ ظاهر و THQ Nordic به یکی از زیرمجموعههای عملیاتی آن تبدیل شد.
هفتهی گذشته شرکت امبریسر گروپ خرید استودیوهای گیرباکس سافتور (Gearbox Software)، اسپایر مدیا (Aspyr Media) و ایزیبرین (Easybrain) را به صورت رسمی اعلام کرد. آقای لارس وینگفورس (Lars Wingefors)، مدیرعامل امبریسر گروپ، در بخشی از مصاحبهی انجام شده با GamesIndustry توضیح داد که این شرکت به دنبال خرید هر کمپانی و استودیو نیست. به گفتهی وی، هدف آنها پیدا یافتن توسعهدهندگان و ناشران با نگرش صحیح برای دراز مدت است.
وینگفورس در این باره اظهار داشت:
من فکر میکنم که ما به روش متفاوتی عمل میکنیم. فکر میکنم هماکنون در زمینهی جذب کارآفرینان بزرگ موفق هستیم. این شرکتها به خاطر گرفتن بیشترین دستمزد به امبریسر گروپ نپیوستند.
ما نمیخواهیم هر شرکت و یا استودیوی توسعهدهندهای را خریداری کنیم. من میخواهم برای دراز مدت، کارآفرینانی با طرز فکر و نگرش مناسب پیدا کنم. میبینید که اغلب معاملات ما به صورت ادغام با شرکتها و استودیوها بوده است. با اضافه شدن گیرباکس، ما برنامهای بلندمدت با آنها خواهیم داشت.
بدیهی است که امبریسر گروپ یک استراتژی طولانی مدت را در پشت پردهی خرید شرکتها و استودیوهای مختلف در نظر دارد. حال باید منتظر ماند و دید تا این شرکت در چند سال آینده در چه جایگاهی در صنعت بازیسازی قرار خواهد گرفت.