فروش محصولات ویدئویی به صورت دیجیتالی در سالهای گذشته بسیار رو به رشد بوده و هماکنون شاهد آن هستیم که تقریبا نیمی از سهم فروش بازار بازیهای ویدئویی را به خود اختصاص داده است.
فروش بازیهای ویدئویی در سال گذشته به ویژه به علت شیوع ویروس کرونا، با رشد بسیار چشمگیری همراه بوده است و فروشگاههای عرضهی این محصولات نیز به خوبی توانستهاند نیاز کاربران را برطرف سازند. تاکنون ناشران و شرکتهای بزرگی به ارائهی آمار فروش محصولات خود به صورت فیزیکی و دیجیتالی در سال ۲۰۲۰ پرداختهاند و حال شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) که یکی از بزرگترین توسعهدهندگان و ناشرین بازیهای ویدئویی به شمار میآید، به ارائهی آماری از میزان فروش فیزیکی و دیجیتالی بازیهای خود در سال گذشتهی میلادی پرداخت.
اخیراً شرکت الکترونیک آرتس در جدیدترین گزارش مالی سه ماههی خود، تایید کرد که در طول دوازده ماه گذشته از بین تمام بازیهایی که کاربران کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان خریداری کردهاند، ۶۴ درصد به صورت فروش دیجیتالی بوده است. تا پیش از این دوره، میزان درصد فروش بازیهای این شرکت به صورت دیجیتالی میانگین ۴۹ درصد بود اما با توجه به تاثیر زیاد ویروس کرونا در شیوهی خرید بازیبازان، این رقم افزایش چشمگیری داشته است.
علاوه بر این، شرکت الکترونیک آرتس در طی گزارش مالی سه ماههی خود تایید کرد که سرویس اشتراکی آن یعنی EA Play پس از ادغام آن با سرویس ایکسباکس گیمپس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) به تعداد بیش از ۱۳ میلیون بازیباز فعال رسیده است. همچنین این شرکت اخیرا در مورد برنامههای آیندهی خود برای IP جنگ ستارگان صحبت کرد و در کنار آن اعلام نمود که بازی Battlefield 6 در بهار امسال رونمایی خواهد شد.