بازیگیمینگ

۵ بازی رایگان و کم حجم استیم که باید بازی کنید

استیم به عنوان بزرگترین فروشگاه بازی‌های کامپیوتر، میزبان بیش از ۵۰۰۰ بازی رایگان مختلف است. بازی‌های رایگانی که لزوما پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم ندارند و به بیان ساده‌تر، بدون پراخت یک ریال می‌توانید از تجربه آن‌ها ساعت‌ها لذت ببرید. بازی‌هایی که به خصوص در این شرایط اقتصادی و بالا بودن نرخ دلار، گزینه‌هایی فوق‌العاده برای سرگرم شدن و گذاران وقت هستند.

در چند ماه اخیر بسیاری از بازی‌های رایگان و کم قیمت استیم را در مطالب جداگانه بررسی کردیم اما تصمیم گرفتیم در یک مطلب جداگانه به معرفی ۵ تا از بازی‌های رایگان استیم که حجم مناسبی هم دارند، بپردازیم. از آنجایی که می‌دانم پییش از این خودتان با بازی‌هایی چون CS GO، دستینی ۲ یا Dota 2 آشنا هستید، تصمیم گرفتم در این مطلب عناوینی را انتخاب کنم که احتمالش کمتر است نام آن‌ها را شنیده باشید. همچنین تقریبا هر نوع بازی از عناوین مستقل گرفته تا سبک‌های مختلف تا حد امکان در این لیست پوشش داده شده است. اما نگران نباشید در آینده و مطالب بعدی نیز معرفی این بازی‌های رایگان و بازی‌های به نسبت ارزان را ادامه خواهیم داد.

Doki Doki Literature Club

بازی Doki Doki Literature Club

به نظرم بهترین حالت برای تجربه این عنوان عجیب و غریب رایگان این است که بدون هیچ اطلاعی آن را دانلود کنید و اجازه دهید خود بازی در زمان مناسب ناگهان حسابی غافلگیرتان کند. اما از آنجایی که در این صورت توضیحات بازی خالی می‌ماند، تلاشم را می‌کنم بدون لو دادن داستان کمی در مورد آن صحبت کنم.

Doki Doki Literature Club یکی از بازی‌های سبک رمان تصویری یا Visual Novel است که در این چند وقت نیز بازی‌هایی را در این ژانر معرفی کرده بودیم. در این بازی و عناوین مشابه دیگر، درست مانند خواندن رمان، بیشتر تعامل شما با بازی به خواندن پیام‌ها محدود می‌شود اما با این تفاوت که انتخاب دیالوگ‌ها و در نتیجه پیش بردن داستان کاملا در دست شماست و تصمیم‌هایتان داستان و اتفاقات آن را می‌سازند.

در نگاه اول Doki Doki Literature Club یک بازی دوست‌داشتنی، بامزه و به بیان عامیانه گوگلی به نظر می‌رسد. شما دانش‌آموز یک مدرسه ژاپنی هستید و انگار تنها هدف‌تان این است که دانش‌آموز‌های دیگر را تحت تاثیر قرار بدید و آن‌ها را علاقه‌مند خود کنید. دقایق و حتی شاید یک ساعتی بازی به همین شکل و کمی هم خسته کننده جلو می‌رود تا اینکه حادثه‌ای وحشتناک و غیر قابل انتظار رخ می‌دهد. این اتفاق آنقدر تاریک و ناراحت کننده است که پیشنهاد می‌کنم واقعا اخطارم را جدی بگیرید و اگر سن کمی دارید یا وضعیت روحی مناسبی ندارید، به سراغ بازی نروید. اما در غیر این صورت قرار است یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید.

Gwent: The Witcher Card Game

بازی‌های کارتی آنطور که باید در کشورمان محبوبیت زیادی ندارند اما یکی از بهترین دریچه‌ها برای آشنایی با این سبک جدید و جذاب، سری ویچر است. در این سری و به خصوص نسخه سوم با بازی کارتی دنیای ویچر یعنی گوئنت آشنا می‌شوید و حتی در بعضی از ماموریت‌ها مجبور خواهید شد که چند دستی بازی کنید. البته احتمالش وجود دارد که قوانین بازی در ابتدا به نظر سخت بیایند و چندان در شکست دادن حریفان موفق نباشید.

اما اگر نسبت به Gwent کنجکاو هستید و دوست دارید آن را تجربه کنید، نسخه رایگان بازی روی استیم تجربه‌ای کامل‌تر از این بازی کارتی جذاب را برایتان به ارمغان می‌آورد. البته وجود انواع لوت‌باکس‌ها و سیستم‌های اقتصادی بازی به Gwent: The Witcher Card Game کمی جنبه Pay to Win می‌بخشد. به عبار دیگر بازیکنانی که پول واقعی خرج کنند، به کارت‌های قوی‌تری دسترسی دارند. اما در هر صورت برای لذت بردن از بازی در لول‌های پایین و بازی کردن با دوستانتان لازم نیست هیچ هزینه‌ای صرف کنید.

Risk: Global Domination

کرونا و لزوم ماندن در خانه حسابی دنیای بردگیم‌بازها را بهم زده است. دنیایی از بازی‌های جذاب مخلتف که بهترین حالت تجربه آن‌ها در کافه‌ها یا دورهمی‌هاست اما تا درست شدن اوضاع، نسخه‌ دیجیتالی این بردگیم‌ها یکی از بهترین راه‌حل‌های جایگزین یا حتی دائمی است. در این میان ریسک نه تنها از محبوب‌ترین بازی‌های رومیزی در ایران است، بلکه برای دریافت بازی هم نیازی نیست پولی خرج کنید.

بازی ریسک

نسخه رایگان بازی این اجازه را می‌دهد تا در روز یک دست کامل ریسک بازی اگر خواستید می‌توانید به صورت نامحدود روی یک کامپیوتر به صورت لوکال با اعضای خانواده بازی کنید. نسخه کامل بازی که این محدودیت را هم از بین می‌برد، قیمت بالایی ندارد. بنابراین می‌توانید نسخه رایگان را تست کرده و اگر از آن لذت بردید، بعد به خرید نسخه کامل فکر کنید. در هر صورت تنها با نصب برنامه‌ای چون دیسکورد و دانلود Risk: Global Domination که حجم پایینی هم دارد، دوباره برنامه‌‌های بردگیم بازی کردن خودتان را راه بیاندازید.

War Thunder

حالا که دیگر خودتان استاد بازی‌های رقابتی آنلاین چون کانتر و دوتا ۲ آشنا هستید، وقتش رسیده با یکی از عناوین محبوب دیگر که اتفاقا در ایران هم طرفداران زیادی دارد، آشنا شوید. War Thunder یک بازی رایگان رقابتی بسیار محبوب در جهان است که شما را با تانک، هواپیما و کشتی به جنگ یکدیگر می‌فرستد، به عبارت دیگر در زمین، آسمان و دریا.

خوشبختانه بازی چندان گرافیک بروزی ندارد و به راحتی روی بیشتر سیستم‌ها اجرا می‌شود. برای آزاد کردن بسیاری از تانک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های جنگی هم نیازی نیست هیچ هزینه‌ای کنید اما خب مثل بسیاری بازی‌های رایگان دیگر، سیستم درآمدزایی بازی بر اساس پرداخت‌های درون برنامه‌ای است و با صرف هزینه خیلی راحت می‌توانید صاحب برخی از قدرتمندترین تانک‌های بازی شوید. اما سیستم مچمیکینگ و سطح‌بندی بازی به شکلی است که شما را در برابر حریفان بسیار قدرتمند قرار ندهد.

بازی War Thunder

خیالتان هم از سیستم کنترل این وسایل جنگی راحت باشد، هر چند که فهمیدن تمامی نقاط ضعف و قوت آن‌ها زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد و در نبردها هم اهمیت زیادی دارد اما کنترل خود آن‌ها بسیار ساده و ابتدایی است و خبری از مکانیزم‌های کنترلی پیچیده بازی‌های شبیه‌ساز نیست. بازی امکان ساخت جوخه و اضافه کردن دوستان را هم به شما می‌دهد و برای همین می‌توانید از همین امشب با دوستان نزدیک خود به جنگ تانک‌های دیگر بروید.

Fallout Shelter

زمانی که در کنفرانس خبری E3 سال ۲۰۱۵ بتسدا نسخه موبایل سری معروف فال اوت را معرفی کرد، واقعا فکرش را هم نمی‌کردیم که بازی نهایی واقعا انقدر جذاب و جالب باشد. حالا ۵ سال از آن زمان می‌گذرد اما Fallout Shelter نه تنها روی موبایل بلکه روی کامپیوتر و کنسول‌های دیگر هم یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های رایگان است.

بازی Fallout Shelter

این بازی سبک بقا و مدیریت به خوبی تمامی المان‌های دنیای آخرالزمانی فال اوت را به دنیای دو بعدی موبایل می‌آورد و در عین حال روی کامپیوتر هم به همان اندازه لذت‌بخش است. در Fallout Shelter کنترل و مدیریت کامل یک پناهگاه زیرزمینی یا همان Vault در اختیار شماست. سیستم مدیریت بازی به مرور و با بیشتر شدن ساکنین پناهگاه سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و حتی از جایی به بعد مجبور می‌شوید برای تامین منابع مورد نیاز افرادی را به بیرون پناهگاه و به ماموریت بفرستید. فال اوت شلتر هم پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارد اما برای تجربه بازی و مدیریت یک پناهگاه هیچ نیازی به آن‌ها ندارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار