بازیگیمینگ

آیا لست آو آس ۳ ساخته می‌شود؟ نگاهی به خطوط داستانی احتمالی (ده سال با لست آو آس)

۱۰ سال پیش، در روز ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳ (۲۴ خرداد ۱۳۹۲) بازی لست آو آس یا آخرین بازمانده از ما برای کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه شد. اثری که در طول این سال‌ها به یکی از بازی‌های نمادین پلی‌استیشن تبدیل شده و روایت داستانی تحسین‌برانگیز و الهام‌بخشش چه بسا آن را به یکی از بهترین و تأثیرگذارترین بازی‌های چند دهه‌ی اخیر تبدیل کرده است. به مناسبت سالگرد ده سالگی بازی لست آو آس، این هفته مجموعه مقالات ویژه‌ و مختلفی را تدارک دیده‌ایم که به جنبه‌های مختلف این بازی و اثرگذاری آن می‌پردازند. در این یک هفته‌ی آینده هر روز ما را با مجموعه مقالات «ده سال با لست آو آس» همراهی کنید.

لست آو آس ۳ احتمالا آخرین فصل از داستان درگیرکننده‌ی این سری آخرالزمانی خواهد بود. با این حال این اثر مورد انتظار که ساخت آن نیز هنوز آغاز نشده، چه راهی از منظر داستان پیش خواهد گرفت؟

موفقیت لست آو آس بر هیچکس پوشیده نیست. بازی نخست سری زمانی که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، مورد استقبال گیمرها و منتقدان در سراسر دنیا قرار گرفت و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ معرفی کرد. در ادامه در حالی که برخی از طرفداران از داستان بازی دوم در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار نگرفتند، بسیاری آن را دنباله‌ای ارزشمند برای اثری فاخر می‌دانستند. لست آو آس اما به مدیوم بازی محدود نشد و موفقیت‌های آن با سریال شبکه‌ی HBO در تلویزیون ادامه یافت و اخیرا بازسازی نسخه‌ی اول نیز برای رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

با توجه به اینکه پایان لست آو آس ۲ بازیکنان را با سؤالات زیادی در مورد آنچه در آینده برای الی، دینا و ابی پیش می‌آید، ایجاد می‌کند، این که طرفداران نمی‌توانند برای آنچه که در فصل بعدی روایت گسترده‌ی لست آو آس اتفاق خواهد افتاد، صبر کنند، چیز عجیبی نیست. نسخه‌ی سوم لست آو آس همانطور که ذکر شده همچنان در حاشیه است و خبری از ساخت آن نیست. در واقع با اینکه طرح کلی داستان نوشته شده اما نیل دراکمن (Neil Druckmann)، خالق این سری و یکی از روسای ناتی داگ (Naughty Dog)، اعلام کرد که فقط به این خاطر که لست آو آس یک سری موفق است، قرار نیست که نسخه‌های زیادی از آن تولید شود.

 

گفتنی است که دراکمن در آخرین مصاحبه‌ی خود تمایلی به پاسخ به این سوال که آیا ناتی داگ کار را روی لست آو آس ۳ یا چیز دیگری  آغاز کرده، نشان نداد. او گفت:

من می‌دانم که طرفداران نسخه‌ی سوم لست آو آس را می‌خواهند. من همیشه در مورد انتظارات می‌شنوم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما در حال حاضر روی پروژه‌ی بعدی خود کار می‌کنیم. بنابراین تصمیم از قبل گرفته شده و نمی‌توانم بگویم که این بازی چیست اما روندی طی شده و چیزهای مختلف زیادی را بررسی کردیم. در نهایت ما چیزی را انتخاب کردیم که بیشتر برای آن هیجان‌ داشتیم.

البته در هر صورت می‌دانیم که بازی بعدی سری لست آو آس در واقع یک اثر چندنفره است که طبق گفته‌ی سازندگان جاه‌طلبانه‌ترین بازی ناتی داگ تاکنون است. هرچند این دلیل نمی‌شود که به بحث در مورد سومین نسخه‌ی اصلی سری و داستان آن نپردازیم. حال در این مقاله به برخی از مسیرهایی که بازی بعدی سری می‌تواند به سمت آن‌ها متمایل شود، آورده شده است

تلاش الی برای پیدا کردن دینا و جی‌جی

 

در پایان قسمت دوم، الی را می‌بینیم که به مزرعه‌ی خودش و دینا بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که دینا و نوزادش یعنی جی‌جی آنجا را ترک کرده‌اند. پس از اندکی تأمل، او به سمت مقصدی نامعلوم حرکت می‌کند. اولین چیزی که اکثر بازیکنان از این پایان دریافت کردند این بود که الی به دنبال دینا و جی‌‌جی می‌رود. او اکنون که بارهای گذشته را تاحدودی کنار گذاشته و دیگر نمی‌خواهد به دنبال انتقام مرگ جوئل باشد، ظاهرا می‌خواهد به زندگی عادی بازگردد. هرچند آیا دینا واقعا الی را به خاطر آنچه که تحمل کرده است می‌بخشد؟

به این ترتیب، منطقی‌ترین کاری که لست آو آس ۳ می‌تواند انجام دهد این است که روی تلاش الی برای پیدا کردن این دو مانور دهد. هرچند با توجه به آنچه در نسخه‌ی دوم دیدیم، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی بعدی سری واضح‌ترین مسیر روایی را دنبال کند و احتمالا به شکلی دیگر کار خود را آغاز می‌کند.

رفتن به دنبال مسیری جداگانه

 

از طرفی الی ممکن است همچنان نگران باشد که آماده نیست که شریک خوبی برای دینا یا والدی برای جی‌جی باشد. به این ترتیب، او ممکن است تصمیم بگیرد که از آن‌ها دور بماند. در حالی که احتمال این سناریو کمی پایین به نظر می رسد، اما الی می‌تواند در قسمت سوم راه خودش را طی کند و یک مکان جدید پیدا کند یا در غیر این صورت حداقل برای مدتی موقت به سبک زندگی منزوی‌تری روی آورد. در هر صورت می‌دانیم که در دنیای این سری به ندرت همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، بنابراین حتی بهترین نیت الی ممکن است منجر به شروع سفری متفاوت شود.

تشکیل مجدد فایرفلایز توسط ابی و لو

 

آخرین باری که ابی و لو را در لست آو آس ۲ می‌بینیم، آن‌ها به امید دیدار با افرادی که به نظر می‌رسد برخی از آخرین اعضای فایرفلایز باشند، عازم جزیره‌ی کاتالینا هستند. از شرایط پیچیده و عجیب این جزیره و سفر این دو به آنجا که بگذریم، خیلی بعید است که ناتی داگ تلاش و زحمت زیادی برای معرفی این شخصیت‌ها بکشد و داستان‌هایشان را در آنجا به پایان برساند. این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی بعدی زمان زیادی را صرف تمرکز بر ابی و لو در تلاش برای احیای فایرفلایز کند. البته این بدان معنا نیست که قسمت سوم لست آو آس، تمرکز زیادی روی الی نخواهد داشت و می‌دانیم که هر اتفاقی که بیفتد، الی همچنان در مرکز داستان خواهد بود.

همکاری الی و ابی برای مقابله با یک تهدید مشترک

 

در حالی که ما چندین بار در طول بازی دوم شاهد درگیری ابی و الی بودیم، اما به نظر می‌رسید که این دو در آخرین لحظات بازی حداقل تا حدودی به درک متقابل و احترام کافی در مورد تمایل مشترک خود برای ادامه‌ی زندگی رسیده‌اند. اینکه مسیر این دو در نسخه‌ی سوم به یکدیگر برخورد کند، تقریبا اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به برخی از موضوعات محوری پایان بازی، بعید است که زمانی که دوباره همدیگر را ملاقات کنند، بلافاصله بخواهند چاقو زیر گلوی یکدیگر بگذارند. در عوض این احتمال وجود دارد که الی و ابی دلیلی برای همکاری با هم برای مقابله با تهدیدی مشترک پیدا کنند. از طرفی اینکه چه نوع اتفاقی ابی و الی را به زندگی یکدیگر باز می‌گرداند، سوال بزرگتری است. همچنین این احتمال وجود دارد که گروه Rattlers این تهدید مشترک باشد.

تمرکز روی جی‌جی و لو

 

لست آو آس ۲ شباهت‌های زیادی را بین ابی و الی ایجاد می‌کند و حتی با بیان این نکته به پایان می‌رسد که هر یک از آن‌ها اکنون حداقل تا حدودی مسئول سلامتی یک کودک هستند. در واقع تعجب نخواهیم کرد اگر لست آو آس ۳ روی جی‌جی و لو به عنوان کودکانی که هرکدام به طور بالقوه باید با پیامدهای تصمیمات ابی و الی دست و پنجه نرم کنند و از طرفی در روزهای آخرالزمان به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، تمرکز کند. بدون شک آن‌ها دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به بقیه‌ی شخصیت‌ها در مورد دنیایی که در قبل بوده خواهند داشت. البته با توجه به سن کنونی جی‌جی، بازی باید کمی جهش زمانی داشته باشد.

درگیری الی با عواقل مصونیت خود

 

در لست آو آس ۱، تعداد بسیار کمی از شخصیت‌ها در مورد مصونیت الی نسبت به قارچی که اساسا پایان جهان را رقم زد اطلاع داشتند. در لست آو آس ۲ این شرایط تغییر کرده و حالا افرادی بیشتری در مورد این موضوع و موقعیت منحصربه‌فرد الی آگاه هستند. در هر صورت در آخرالزمان، منطقی است که چنین موضوعاتی به سرعت به گوش بقیه برسد. نسخه‌ی سوم می‌تواند روی برخورد الی با افراد زیادی که راز او را می‌دانند تمرکز کند. حتی ممکن است ببینیم که ابی و دیگر اعضای فایرفلایز کسانی هستند که به انتشار این اطلاعات کمک می‌کنند تا الی را از مخفیگاه خود بیرون بکشند. از طرفی الی می‌تواند به دنبال افرادی بگردد که به امید یافتن جامعه‌ای مصون و شاید حتی درمانی که شامل فدا کردن جانشان نباشد، تلاش می‌کنند.

معرفی شخصیتی جدید

در حالی که دراکمن قبلا اعلام کرده بود که لزوما علاقه‌ای به رفتن به مسیر اساسینز کرید ندارد، زیرا بازی‌های لست آو آس داستان‌های کاملا متفاوتی را در یک جهان واحد روایت می‌کنند، لست آو آس ۲ نشان داد که ناتی داگ از معرفی زوایای دید جدید برای روایت داستان‌های خود نمی‌ترسد. این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی سوم نیز در کنار پیشبرد داستان کلی سری، یک «ابی» دیگر بسازد و آن را در محوریت داستان قرار دهد. در واقع این امکان وجود دارد که ناتی داگ از یک شخصیت جدید برای نشان دادن پیامدها و عواقب برخی رویدادهای بازی‌های قبلی استفاده کند.

منبع: Den of Geek

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار