بازیگیمینگ

استودیو id Software به همکاری خود با آهنگساز Doom Eternal خاتمه داد

id Software، استودیو سازنده بازی Doom Eternal، رسما به همکاری خود با آهنگساز استرالیایی مشهور سری، یعنی میک گوردون خاتمه داد. حتی بسته‌های الحاقی در حال ساخت این بازی نیز شامل موسیقی او نخواهند شد.

اگر به خاطر داشته باشید، حدود دو هفته پیش بود که با انتشار موسیقی متن Doom Eternal  برای مالکان نسخه کالکتور بازی، مشخص شد که تنظیم بسیاری از قطعات با استانداردی که در کارهای قبلی میک گوردون وجود داشت فاصله دارد. گوردون هم در واکنش به این موضوع نوشت که آن‌ها کار او نبوده‌اند و بعدا هم در پاسخ به سوال یکی از طرفداران، گفت که بعید می‌داند در آینده با اید سافتور همکاری کند. از این‌ها، به علاوه کامنتی که او در یک ویدیوی یوتیوب گذاشته بود، می‌شد برداشت کرد که ماجرایی نه چندان جالب بین دو طرف در پشت صحنه اتفاق افتاده است.

حال پس از سکوتی نسبتا طولانی، اید سافتور بالاخره به این ماجرا واکنش نشان داد. مارتی استرتن، تهیه‌کننده Doom Eternal، نامه‌ای طولانی در ردیت پست کرده که داستان پشت پرده را از دید این استودیو توضیح داده و از طراح ارشد صدای آن‌ها که میکسینگ بسیاری از این قطعات را انجام داده دفاع می‌کند.

استرتن ابتدا مستقیما به گفته گوردون درباره آینده‌اش با اید سافتور اشاره کرده و نوشته که در آن زمان، هیچ صحبتی از پایان دادن به همکاری بین دو طرف نبود. او در ادامه از استعداد و موسیقی گوردون تمجید کرده و امیدوار است که تمامی جوایزی که لیاقتش را دارد را برنده شود. اما او در ادامه نوشته که علی‌رغم کار فوق‌العاده گوردون، اید سافتور رابطه سختی با آهنگساز استرالیایی داشته است.

در قراردادی که دو طرف در ماه ژانویه امضا کرده بودند، قرار شد که گوردون موسیقی متن بازی را تا اوایل ماه مارس تحویل دهد تا بتواند در هنگام عرضه نسخه کلکتور در دسترس باشد. اما گوردون یک ماه بعد با اید تماس گرفته و به آن‌ها اطلاع داده که نمی‌تواند به این ددلاین برسد. او تقاضا کرد که فرصتش تا اواسط ماه آپریل تمدید شود و این خواسته او هم برآورده شد. طبق گفته استرتن، حتی با وجود این تاخیر هم یک حقوق پاداش برای او در نظر گرفته شده بود.

در این نقطه، اید سافتور از بابت عدم عرضه موسیقی متن Doom Eternal در هنگام عرضه ناراحت بود. چرا که قوانین بسیاری از کشورها به مشتریان اجازه می‌دهد که در صورت نرسیدن محصول مد نظر در زمان تعیین شده، بتوانند پول خود را کامل پس بگیرند. اما حتی با این تاخیر هم ماجرا تمام نشد.

وقتی به آپریل رسیدیم، نگرانی‌مان بابت میک و رساندن موسیقی سر زمان تعیین شده بیشتر شد. من شخصا از طراح ارشد صدایمان، چد ماسهولدر، خواهش کردم که کار روی نسخه خودمان از موسیقی را آغاز کند که در صورت نرسیدن میک، یک نقشه دوم داشته باشیم. برای این کار، چد مجبور بود تمام آهنگ‌های میک که در بازی بود را بردارد و آن‌ها را برای یک موسیقی متن تنظیم کند.

به همین دلیل است که موسیقی متن Doom Eternal در این حد فشرده به نظر می‌رسد. نه به خاطر این که ماسهولدر کار خود را بلد نبوده و موسیقی متن را خراب کرده، بلکه به خاطر این که او چاره دیگری جز استفاده از موسیقی موجود در بازی نداشته است. در حالت عادی، موسیقی‌های متن از خود آهنگ‌های اصلی و خام ساخته می‌شوند. اما در آن نقطه، اید سافتور به آهنگ‌های اصلی دسترسی نداشته است.

استرتن نوشته که در اوایل ماه با گوردون تماس گرفته و او را در جریان این نقشه دوم گذاشته است. گوردون پیشنهاد کرده که او و ماسهولدر کارهایشان را با یکدیگر ترکیب کنند تا به یک موسیقی متن بهتر برسند. او قول داده بود که حداقل ۱۲ قطعه را انجام دهد، اما توانست فقط ۹ تا تحویل دهد که حداقل از دید استرتن، چندان در حد انتظار نبودند. چرا که تنها یکی از آن‌ها از آن آهنگ‌های پرانرژی و مخصوص مبارزات بودند. گوردون در ادامه ۲ موسیقی مخصوص مبارزه دیگر هم تحویل داد و به نظر می‌رسید همه چیز به خوبی و خوشی تمام شده باشد.

اما این طور نبود و گوردون به طور عمومی نارضایتی خود از موسیقی متن بازی را ابراز کرد. او بعدا با اید هم در این مورد صحبت کرد و از ثبت شدن نام ماسهولدر به عنوان آهنگساز در کنار خودش ناراضی بود. اما طبق گفته استرتن، تنها نام گوردون به عنوان آهنگساز اصلی ثبت شده و ماسهولدر به عنوان هنرمند کمکی حضور داشته است.

چیزی که باعث شد استرتن این بیانیه را منتشر کند، «حملات مستقیم و شخصی» طرفداران به ماسهولدر به خاطر گفته‌های میک بود. او گفته که گوردون نگرانی خود را بابت این حملات ابراز کرده،‌ اما هیچ کاری هم برای بهبود وضعیت انجام نداده است.

او در نهایت نوشته که این استودیو دیگر با گوردون همکاری نخواهد کرد و آغاز این جدایی نیز با بسته‌های الحاقی Doom Eternal خواهد بود. در حال حاضر همچنان مشخص نیست که چه کسی جایگزین گوردون خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار