بازیگیمینگ

بازی سرویس محور Assassin’s Creed در دست ساخت قرار دارد

Assassin’s Creed Inifnity نام پروژه‌ی در دست ساخت شرکت یوبی‌‌سافت (Ubisoft) است که قصد دارد از رویکرد مالی موفق GTA V و Fortnite الهام بگیرد.

بازی‌های جدید سری Assassin’s Creed آن قدر بزرگ هستند که بازی‌بازان برای تجربه‌ی تمامی محتویاتشان، باید صدها ساعت وقت صرف کنند. حالا بر اساس گزارش‌ جامع منتشر شده از سوی جیسون شرایر (Jason Schreier)، خبرنگار وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت قصد دارد اثر بزرگ‌تر و جامع‌تری را از این سری ارائه دهد. ظاهراََ پروژه‌‌ی جدیدی از این سری با اسم رمزی Assassin’s Creed Infinity در دست توسعه قرار دارد که احتمالاََ به مانند یک پلتفرم آنلاین عمل خواهد کرد و در طول زمان گسترش می‌یابد.

همان‌طور که می‌دانید، هر نسخه از سری Assassin’s Creed بازی‌باز را به یک دوره‌ی زمانی خاص و مکانی منحصر به فرد می‌برد، اما بازی سرویس محور یعنی Infinity، قرار است شامل چندین کشور مختلف شود و همچنین در طول زمان میزبان مناطق و محتویات تازه‌ای نیز باشد. محتویات تازه‌ای که به بازی اضافه خواهند شد ممکن است متفاوت به نظر برسند و حسی جدید را القاء کنند، اما در نهایت تمامی آن‌ها به یکدیگر متصل خواهند بود.

جزئیات زیادی در مورد پروژه‌ی Infinity در دست نیست و به نظر می‌رسد که این بازی چندین سال تا عرضه فاصله دارد. تیم‌هایی که بر روی آن کار می‌کنند، در ماه‌های اخیر درگیر اتهامات MeToo# بوده‌اند و این موضوع در روند توسعه تاثیر گذاشته است. یکی از سخنگویان یوبی‌سافت وجود بازی را تایید کرد، اما حاضر به بحث و گفتگو پیرامون جزئیات آن نشد.

از سال ۲۰۰۷، شرکت یوبی‌سافت تقریباََ هر سال یک نسخه‌ی جدید از این سری را به انتشار رسانده است. به طور کلی، مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed نزدیک به ۱۵۵ میلیون نسخه فروش داشته‌اند که به راحتی سری را به بزرگ‌ترین فرنچایز این ناشر فرانسوی تبدیل می‌کند. برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی یک بازی آنلاین سرویس محور از سری Assassin’s Creed، به دنبال محبوبیت عناوین دیگری که توسط ناشرهای مختلف عرضه شده‌اند صورت گرفت.

در حقیقت دو بازی موفق Fortnite و Grand Theft Auto V منبع الهامی برای پروژه‌ی Infinity بوده‌اند. این دو عنوان در قالب پلتفرم‌های آنلاین سرویس محور محبوبیت روز‌های ابتدایی خود را حفظ کرده‌اند و از طریق عرضه‌ی مداوم محتویات جدید، بازی‌بازان را در سرورها نگه داشته‌اند. پنجمین بازی از سری Grand Theft Auto به لطف بخش چندنفره و به‌روز نگه داشتن آن، ۱۴۰ میلیون نسخه فروش داشته است و حالا در هشتمین سالگرد انتشار بازی، راکستار قصد دارد نسخه‌ی نسل نهمی بازی را عرضه کند.

بازی‌های سرویس محور در طول زمان سود هنگفتی را برای ناشران به ارمغان می‌آورند. GTA V به تنهایی باعث شد شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در ابتدای سال گذشته شاهد رشد ۴۲ درصدی سهام خود باشد. در دوره‌ی مشابه سهام یوبی‌سافت هیچ تغییری را به خود ندید.

در ماه آوریل گذشته شرکت یوبی‌سافت تیم‌های کُبک (Quebec) و مونترال (Montreal) را ادغام کرد تا مراحل ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity سریع‌تر پیش برود. حال این دو تیم با همکاری یکدیگر بر روی Infinity کار می‌کنند. هر کدام از این تیم‌ها کارگردان خود را خواهند داشت، اما کُبک رهبری پروژه را در دست دارد. بر اساس گفته‌های برخی از کارمندان یوبی‌سافت، در طول این سال‌ها دو استودیوی کوبک و مونترال رقابت‌های شدیدی را داشته‌اند و به همین دلیل، همکاری صورت گرفته کمی عجیب است. سخنگوی یوبی‌سافت دلیل همکاری دو استودیو را دور شدن از رقابت ناسالم و تمرکز بر روی استعدادها اعلام کرد.

در انتهای گزارش شرایر آمده است که رفتار نامناسب مدیران با کارمندان سطح پایین‌تر همچنان در شرکت یوبی‌سافت وجود دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار