بازیگیمینگ

بازی Cyberpunk 2077 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

بازی Cyberpunk 2077 – سایبرپانک ۲۰۷۷ یکی از مورد انتظارترین عناوین چند سال گذشته، به زودی منتشر می‌شود و در ادامه می‌توانید از جزئیات و ویژگی‌های آن آگاهی پیدا کنید.

بازی Cyberpunk 2077 از ابعاد مختلف، یک اثر عظیم محسوب می‌شود و استودیوی سی دی پراجکت تبلیغات گسترده‌ای پیرامون آن انجام داده است.

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ یک اثر نقش آفرینی جهان باز است که ماجراهای آن در یک شهر ساختگی به نام نایت سیتی رخ می‌دهد. این بازی توسط یک تیم ۵۰۰ نفره ساخته شده و کیانو ریوز، بازیگر مشهور هالیوودی نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازد.

جزئیات و ویژگی‌های جدید بازی Cyberpunk 2077

در این مطلب، به تمامی نکات منتشر شده از بازی می‌پردازیم تا با ابعاد مختلف اثر آشنا شوید و متوجه شوید با چگونه اثری رو به رو هستید.

– داستان

بازی Cyberpunk 2077

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که مردی به نام وی (V)، در جستجوی تراشه جاودانگی است و قصد دارد آن را همراه با دوست قدیمی‌اش، جکی ولز (Jackie Welles) از شرکت آراساکا (Arasaka) به سرقت ببرد اما همه چیز مطابق با نقشه پیش نمی‌رود، به او خیانت شده و در این مسیر کشته می‌شود اما او در واقع زنده است زیرا تراشه جاودانگی در بدن او قرار دارد. در این میان، مردی به نام جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) با صداپیشگی کیانو ریوز، قصد شکار وی را دارد.

وی یک بار دیگر به زندگی بازگشته اما چه قیمتی؟ و اینکه چرا جانی می‌خواهد نایت سیتی را به آتش بکشد؟ سوالات زیادی در بازی وجود دارد که باید به آن‌ها پاسخ داده شود اما با توجه به تصمیماتی که می‌گیرید، شاید هرگز به جواب بعضی از سوالات خود نرسید.

– سه مسیر زندگی

بازی Cyberpunk 2077

از همان آغاز بازی، سه مسیر زندگی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای پیشینه مختلف و نقطه آغاز متفاوتی هستند. این شخصیت‌ها، صحرانشین / نومد (Nomad)، شرکتی / کورپو (Corpo) و بچه خیابانی / استریت کید  (Streetkid) نام دارند. با انتخاب هر کدام از آن‌ها، دیالوگ‌های متفاوتی را در طول بازی می‌شنوید و با تعدادی ماموریت اختصاصی نیز رو به رو می‌شوید. اگر نومد را انتخاب کنید، وی را در آغاز، در خارج از نایت سیتی می‌بینید، در حالی که خانواده‌اش را از دست داده است. در نقش پسر خیابانی، یک شهروند نایت سیتی هستید که در هنگام انجام یک سرقت ماشین، در شرف دستگیری است. کورپو نیز یکی از کارمندان شرکت آراساکا محسوب می‌شود که باید یک کارمند دیگر را اخراج کند اما با اتفاق غیرمنتظره‌ای رو به رو می‌شود. هر سه مسیر را که انتخاب کنید، در ادامه با جانی سیلورهند رو به رو می‌شوید اما این ملاقات، هر بار متفاوت خواهد بود.

– ساخت شخصیت

بازی Cyberpunk 2077

در کنار انتخاب مسیر زندگی، ویژگی‌های شخصی سازی زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرید تا وی را هر آن طور که دوست دارید، ترسیم کنید. شما می‌توانید چهره، مدل مو، دماغ، چانه، گوش، چشم، دهان، جای زخم، جواهر، لباس، خالکوبی و غیره شخصیت خود را تغییر دهید. قابلیت تغییر فیزیک بدن و حتی صدای شخصیت را نیز خواهید داشت. شخصیت شما می‌تواند یک سامورائی خیابانی باشد یا یک آدمی که نصف او ربات است، انتخاب با شماست.

– زاویه اول شخص

بازی Cyberpunk 2077

با این ویژگی‌های سفارشی سازی وسیع، شاید تعجب آور باشد که بازی اول شخص است. سازندگان در رابطه با این مسئله صحبت کرده‌اند و به این نکته اشاره داشته‌اند که زاویه دوربین اول شخص، باعث می‌شود تا گیم پلی و روایت داستان تاثیرگذارتر شود. البته زاویه سوم شخص هم در بعضی از بخش‌ها استفاده شده است، برای مثال در سکانس‌های سینمایی یا زمانی که در حال رانندگی هستید. وی در زمانی که منوی آیتم‌ها را باز کنید نیز دیده می‌شود و او را در آینه‌ها هم می‌توانید ببینید. این تغییر برای استودیوی سازنده هم تازه است، عناوین قبلی آن‌ها همه به صورت سوم شخص ساخته شده بود اما با پیشروی در بازی متوجه می‌شوید که چرا بازی به صورت اول شخص ساخته شده است.

– نایت سیتی (Night City)

بازی Cyberpunk 2077

دنیای بازی Cyberpunk 2077 عمق زیادی دارد و با دقت زیادی طراحی شده است تا شما را در خود غرق کند. در داستان بازی، نایت سیتی یک منطقه آزاد مستقل است و هیچ ارتباطی با دیگر بخش‌های کشور دارد. این شهر دارای ۶ بخش مختلف است: هی‌وود (Heywood)، پاسفیکا (Pacifica)، وست بروک (Westbrook)، واتسون، سانتا دومینگو (Santa Domingo) و مرکز شهر. هر کدام از این بخش‌ها نیز دارای ۱۶ بخش کوچک‌تر هستند. هر بخش دارای طراحی متفاوتی است، داستان خاص خود را دارد و یک گروه خلافکاری متفاوت آنجا را در اختیار گرفته. در این میان، مرکز شهر مهم‌تر است زیرا اکثر شرکت‌های بزرگ در آنجا قرار گرفته‌اند. پاسفیکا هم یک منطقه تفریحی است که سرمایه‌گذارها آن را رها کرده‌اند و حالا به مرکز اصلی خلافکارها تبدیل شده است. بدلندز (Badlands)، به منطقه خارج از نایت سیتی گفته می‌شود که بیابانی است و نومدها (صحرانشین‌ها) در آنجا اقامت دارند.

– گروه‌های خلافکاری

بازی Cyberpunk 2077

با توجه به اینکه آمار خلاف در نایت سیتی بالا است، در خیابان‌های شهر با گروه‌های خلافکاری زیادی رو به رو می‌شوید. گروه خیابان ششم، در منطقه سانتا دومینگو و هی‌وود سکونت دارد و گروه حیوانات در منطقه پاسفیکا فعال است. پسران وودو (Voodoo Boys) نیز در پاسفیکا حضور دارند. گروه‌های دیگری همانند اسکونجرز (Scavengers)، تایگر کلاز (Tyger Claws) و ماکسز (Moxes) نیز در بازی حاضر هستند. هر کدام از این گروه‌ها دارای انگیزه، نوع لباس پوشیدن و داستان متفاوتی هستند و شما می‌توانید برای هر کدام از آن‌ها ماموریت‌های فرعی انجام دهید.

– شرکت‌های بزرگ

بازی Cyberpunk 2077

شرکت‌های بزرگ حضور فعالی در بازی Cyberpunk 2077 دارند و کنترل تقریبا همه چیز در دستان آنهاست. تا اینجا بیشترین اطلاعات پیرامون شرکت آراساکا منتشر شده که یکی از قدرتمند‌ترین کمپانی‌های جهان (در دنیای بازی) است. بیشتر مناطق نایت سیتی متعلق به آراساکا است اما شرکت‌های دیگر نیز در صحنه هستند. برای مثال، شرکت مکس تک (MAX-TAC) که در تریلر سال ۲۰۱۳ دیده شد و اخیرا هم در چند تصویر دیده شده است. تراما تیم اینترنشنال (Trauma Team International) نیز یک شرکت پیراپزشکی است که وظیفه‌اش رسیدگی به فوریت های پزشکی است (با دریافت هزینه‌های هنگفت). شرکت‌های دیگری همانند میلی ‌تک (Militech)؛ کنگ تائو (Kang Tao) و باجت آرمز (Budget Arms) نیز در بازی حاضر هستند و در حوزه تولید اسلحه فعالیت دارند.

– آیتم‌های شارد (Shards)

بازی Cyberpunk 2077

آن‌هایی که می‌خواهند از تاریخ نایت سیتی و جزئیات مختلف داستان آگاه شوند، باید در جستجوی آیتم‌های شارد باشند. این آیتم‌های قابل جمع آوری، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند، از زندگی و اتفاقاتی که برای جانی سیلورهند رخ داده تا تاریخچه تاسیس گروه‌های خلافکاری، شرکت‌ها و اینکه جهان بازی چگونه به وضعیت فعلی رسیده است. هنوز نمی‌دانیم که آیا پیدا کردن آیتم‌های شارد بر پایان بازی یا داستان آن تاثیر می‌گذارند یا خیر، با این حال کسانی که می‌خواهند از همه چیز اطلاع یابند یا بازی را به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل کنند، باید به سراغ شاردها بروند.

– متحدان شما

بازی Cyberpunk 2077

در اکثر ویدیوهای بازی، می‌توانید جکی ولز را در کنار وی تماشا کنید اما دوستان و همراهان دیگری نیز در بازی وجود دارند. سازندگان در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که در طول داستان، شخصیت‌های دیگری هم به شما می‌پیوندند. این شخصیت‌ها نه تنها در ماموریت‌ها همراهتان هستند بلکه می‌توانید به ملاقات آن‌ها بروید و در داستان هم نقش مهمی ایفا می‌کنند. نکته جالب دیگر این است که این شخصیت‌ها بر اساس تصمیماتی که می‌گیرید، ممکن است پس از مدتی به دشمن شما تبدیل شوند.

– روابط عاشقانه

 بازی Cyberpunk 2077

استودیوی سی دی پراجکت تاکنون به صورت واضح در مورد سیستم روابط عاشقانه بازی صحبت نکرده است اما به این نکته اشاره داشته که شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی، اگر با وی اهداف یکسانی داشته باشند، ممکن است به او علاقه‌مند شوند. این علاقه خیلی سریع و ناگهانی رخ نمی‌دهد و به تصمیماتی که می‌گیرید هم مرتبط هستند. علاوه بر این‌ها، بعضی از آن‌ها شاید در نهایت در حد یک دوست باقی بمانند. همان طور که بالاتر ذکر شد، تصمیمات شما می‌تواند شرایط را تغییر دهد اما بعضی از شرایط هیچ ارتباطی با انتخاب‌های شما ندارند؛ به این دلیل که سازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا شخصیت‌ها کاملا واقعی و مطابق با واقعیت باشند. بنابر این بدیهی است که گاهی یک رابطه آن طور که انتظار دارید، پیش نرود، حتی اگر همه چیز را درست انجام دهید. شخصیت‌ها در مرکز توجه سازندگان قرار داشته‌اند زیرا چرخ محرک داستان و اتفاقات هستند و در طول ماجراجویی‌های خود با کاراکترهای پیچیده‌ای رو به رو می‌شوید.

– تصمیمات شما در داستان تاثیرگذار است

بازی Cyberpunk 2077

هر تصمیمی که در بازی می‌گیرید و هر چیزی که انتخاب می‌کنید، نتیجه‌ای خواهد داشت، از انتخاب‌های شما در دیالوگ‌هایی که می‌گویید تا مسیری که برای زندگی انتخاب می‌کنید. برای مثال، در دمویی که سال گذشته از بازی منتشر شد، وی باید یک ماموریت برای پسران وودو انجام می‌داد. شما می‌توانید این ماموریت را برای آن‌ها انجام دهید یا می‌توانید به آن‌ها خیانت کرده و در واقع به گروه نت واچ کمک کنید که با این کار، انتخاب‌های بیشتری هم برای شما باز می‌شود. هر کدام از مسیرهای زندگی هم برای شما چند انتخاب اختصاصی به همراه دارند که استودیوی سازنده تاکنون به صورت کامل در مورد آن‌ها توضیح نداده است.

– اهمیت داستان‌های فرعی

بازی Cyberpunk 2077

در کنار داستان اصلی، ماموریت‌ها و داستان‌های فرعی زیادی نیز در بازی وجود دارد که شاید سکانس سینمایی نداشته باشند اما هر کدام به شکلی طراحی شده که حس خاصی به شما بدهد. در این ماموریت‌ها، شما با داستان‌های جذابی رو به رو می‌شوید و در مجموع ۷۵ ماموریت مختلف در دسترس شما قرار دارد.

داستان اصلی بازی Cyberpunk 2077 شاید نسبتا زود به پایان برسد، نه به این دلیل که محتوای کمی دارد بلکه این احتمال وجود دارد که پایان ماجراجویی‌های وی را زودتر از زمان مقرر تماشا کنید. بهتر است این گونه بگوییم که شما می‌توانید بازی را تمام کنید، بدون اینکه نیاز باشد داستان اصلی را به اتمام برسانید. طراح اصلی ماموریت‌های بازی، آن را به تار عنکبوت تشبیه کرده است، یک داستان اصلی که تعداد زیادی داستان فرعی اطراف آن قرار دارد و هر کدام، در داستان اصلی تاثیر می‌گذارند. این داستان‌های فرعی باعث می‌شوند تا مسیر شخصیت اصلی بارها تغییر کند و به همین دلیل، امکان پذیر است که بازی را بدون تمام کردن داستان اصلی، به پایان برسانید. کمتر پیش آمده که داستان اصلی یک بازی تا این اندازه تحت تاثیر داستان‌های فرعی آن قرار بگیرد. کسانی هم که مسیرهای زندگی مختلفی را انتخاب می‌کنند، احتمالا با یک پایان متفاوت رو به رو می‌شوند و البته با شخصیت‌های متفاوتی ملاقات می‌کنند.

– مرگ و شکست خوردن در انجام ماموریت‌ها

بازی Cyberpunk 2077

با تشکر از تراشه جاودانگی، وی نمی‌تواند مُرده بماند اما این بدین معنا نیست که کشته نمی‌شود. هنگامی که کشته شوید، جمله Game Over بر روی صحنه ظاهر می‌شود و اهمیتی ندارد که یک ماموریت را تا چه اندازه بد به اتمام رسانده‌اید یا چه کسی کشته شده، داستان ادامه پیدا می‌کند. سازندگان تایید کرده‌اند که شما می‌توانید همانند بازی جی تی ای به کشتار دیوانه‌وار مردم و خراب کردن شهر بپردازید اما اکثر بازیکنان احتمالا چنین کاری را انجام نمی‌دهند. هنوز نمی‌دانیم که آیا امکان کشتن همه شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی (NPC) وجود دارد یا خیر اما تصمیمات شما و حتی مرگتان، تاثیرات هیجان انگیزی در بازی می‌گذارد.

– چندین پایان

بازی Cyberpunk 2077

بالاتر هم اشاره داشتیم که بازی دارای چند پایان مختلف است و با توجه به انتخاب‌ها و مسیرهای زندگی، ممکن است هر کدام از این پایان‌ها را تماشا کنید. اینکه تصمیمات شما تا چه اندازه در بازی تاثیرگذار هستند، در بخش مقدمه چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و اینکه چگونه می‌توانید به هر کدام از پایان‌ها برسید، پس از عرضه اثر مشخص خواهد شد. اما چیزی که می‌دانیم این است که بازی Cyberpunk 2077 ارزش تکرار بسیار بالایی دارد و تا ماه‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۹ آبان ۱۳۹۹) برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی (گوگل استادیا / استیم / اپیک استور) منتشر خواهد شد. نسخه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ بازی نیز تایید شده و در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. باید دید یکی از مورد انتظارترین آثار تاریخ، در نهایت تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود اما پیش بینی شده که در سال اول، ۱۵ میلیون نسخه از این بازی به فروش برود.

آیا منتظر بازی Cyberpunk 2077 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار