بازیگیمینگ

بازی Immortals Fenyx Rising برروی پلی‌استیشن ۵ بهتر از اکس‌باکس سری اکس اجرا می‌شود

آنالیزهای اولیه‌ی بازی Immortals Fenyx Rising برروی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵، نشان‌دهنده‌ی این مهم هستند که این بازی هم مانند سایر عناوین یوبی‌سافت (Ubisoft)، از مشکل عملکرد نسبتا ضعیف برروی کنسول مایکروسافت رنج می‌برد.

بازی Immortals Fenyx Rising، جدیدترین ساخته‌ی جهان باز یوبی‌سافت، به تازگی منتشر شده است و توانسته نقدها و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. این سومین Action/Adventure جهان باز یوبی‌سافت در کمتر از دو ماه است. متاسفانه همانند Assassin’s Creed Valhalla، متوجه شده‌ایم که این بازی عملکرد ناامیدکننده‌ی برروی اکس‌باکس سری اکس دارد و علی‌رغم قدرت بیشتر این کنسول نسبت به پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن حداقل فعلا عملکرد بهتری را به ثبت رسانده است. این بازی برروی پلی‌استیشن ۵ با وضوح تصویر ۴K کامل اجرا می‌شود، اما برروی سری اکس شاهد وضوح تصویر متغیر هستیم که به پایین‌تر از ۴K هم می‌رسد.

طبق بررسی انجام شده، وضوح تصویر بازی برروی پلی‌استیشن ۵ هرگز پایین‌تر از ۲۱۶۰p نمی‌آید، اما در صحنه‌های شلوغ برروی اکس‌باکس سری اکس، شاهد کافش وضوح تصویر تا ۱۸۷۲p هم هستیم. البته ممکن است که پلی‌استیشن ۵ هم در مواردی از وضوح تصویر متغیر استفاده کند، اما حداقل بسیار بهتر بهینه‌سازی شده است. اما این بررسی برای Quality Mode بازی است و در Performance Mode هم شاهد برتری پلی‌استیشن ۵ هستیم. در این حالت که نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را اولویت قرار می‌دهد، وضوح تصویر برروی پلی‌استیشن ۵ تا ۱۲۸۰p پایین می‌آید، اما حداقل وضوح تصویر ثبت شده برروی سری اکس ۱۰۸۰p است. البته هر دو کنسول نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی نسبتا ثابتی دارند و از این لحاظ شاهد عملکرد خوبی هستیم.

خوشبختانه برروی اکس‌باکس سری اس هم شاهد دو حالت Performance و Quality هستیم. در حالت Quality بازی با وضوح تصویر ۱۴۴۰p متغیر و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و در حالت Performance هم شاهد وضوح تصویر ۱۰۸۰p متغیر و حداقل وضوح تصویر ۷۲۰p هستیم که با توجه به تفاوت قدرت بین این این کنسول و اکس‌باکس سری اکس منطقی است.

بازی Immortals Fenyx Rising هم اکنون برروی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس/اس، نینتندو سوییچ و سرویس استریم استدیا در دسترس است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار