بازیگیمینگ

با مقایسه‌ی نسخه‌ی نسل بعدی Borderlands 3 برروی کنسول‌ها همراه باشید

با مقایسه‌ی Borderlands 3 برروی کنسول‌های نسل بعدی همراه باشید، مقایسه‌ای که نشان می‌دهد هر پلتفرم در بخشی خاص برتری دارد و کفه‌ی ترازو کاملاََ به سمت خاصی سنگینی نمی‌کند.

خوشبختانه بررسی عنوان Borderlands 3 برروی کنسول‌های مختلف نسل بعدی منتشر شد و ما می‌توانیم مقایسه‌ای در چهار زمینه‌ی اساسی داشته باشیم. خبر خوش این است که کیفیت اجرایی در کنسول‌ها بسیار نزدیک به هم است و همه‌ی بازی‌بازان فارق از پلتفرمی که انتخاب کرده‌اند، می‌توانند تجربه‌ای‌ بسیار خوب داشته باشند اگرچه بررسی‌های جزئی‌تر نشان می‌دهند در برخی زمینه‌ها یک پلتفرم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

رزولوشن:

در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و سری اس رزولوشن ۴K پویا را هدف قرار داده‌اند که البته نکته‌ی مهم تکنیک متفاوت پیکسل‌بندی و ارائه‌ی رزولوشن پویا است. تیم گیرباکس (Gearbox) از روش‌های کاملاََ متفاوتی نسبت به کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان استفاده می‌کند. کنسول اکس‌باکس سری اس نیز رزولوشن ۱۴۴۰p پویا را هدف قرار می‌دهد. همچنین در حالت ۱۲۰ فریم کنسول‌های نسل بعدی سری اکس و پلی‌استیشن ۵ بازی را رزولوشن ۱۰۸۰p ارائه می‌دهند. باید متذکر شویم که برنده‌ای مطلق در این بخش وجود ندارد و هر دو کنسول عملکرد مشابهی از خود به نمایش می‌گذارند.

جزئیات:

در بخش جزئیات کفه‌ی ترازو به سمت پلی‌استیشن ۵ سنگینی می‌کند. سایه‌زنی‌ها بهتر و شارپ‌تر هستند و از طرفی تراکم بیشتری در گیاهان دیده می‌شود.در سایر موارد تفاوت چشمگیری دیده نمی‌شود. لازم به ذکر است که در مورد نسل قبل نیز کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ پرو در زمینه‌ی تراکم گیاهان نسبت به رقیب قدرت‌مندتر خود یعنی وان اکس برتری داشت و حالا به نظر می‌رسد این برتری به کنسول‌های نسل نهم نیز راه یافته‌اند.

به دلیل فشرده شدن  تصویر ممکن است به خوبی تفاوت‌ها نمایان نشود اگرچه در بخش‌ها سایه‌ها و تفکیک سایه‌ی شاخه‌های گیاهان برروی پلی‌استیشن ۵ برتری دیده می‌شود. به اصطلاحی لبه‌ها شارپ‌تر هستند.

نرخ فریم:

در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ عملکرد مشابهی دارند و هر دو در منطقه‌های خاص، زمان رانندگی پر تنش و همچنین انفجارهای عظیم افت تا ۵۴ یا ۵۵ را تجربه می‌کنند، بنابراین کنسولی خاص در این حالت برتری ندارد اما جالب است بدانید اکس‌باکس سری اس به لطف رزولوشن کمتر می‌تواند بهتر از دو کنسول دیگر نرخ فریم ۶۰ را حفظ کند. در حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه اوضاع کمی فرق می‌کند. در مرحله‌ی اول باید بگوییم که در این حالت هر دو کنسول تا ۸۰ یا ۹۰ فریم بر ثانیه افت دارند اما به لطف قابلیت VRR کنسول اکس‌باکس سری اکس افت‌ها را کمتر به نمایش می‌گذارد. همچنین در یک منطقه‌ی خاص و برای مدت زمانی قابل توجه مشاهده کردیم که اکس‌باکس سری اکس نرخ فریم را ۵ تا ۱۵ فریم بالاتر نگه می‌دارد. در زمینه‌ی عملکرد در حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه برتری را می‌توان به اکس‌باکس سری اکس داد.

به طور میانگین در این صحنه‌ها نرخ فریم اکس‌باکس سری اکس بین ۵ تا ۱۵ فریم بالاتر است.

بارگذاری:

بارگذاری برروی پلی‌استیشن ۵ کمی سریع‌تر انجام می‌شود. کنسول اکس‌باکس سری اس بازی را در ۱۴٫۵۳ ثانیه بارگذاری می‌کند در حالی که اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ به ترتیب در ۱۵٫۱۲ و ۱۲٫۱۲ ثانیه اثر را بالا می‌آورند. بنابراین در این زمینه می‌توان برتری را به پلی‌استیشن ۵ داد.

به‌روزرسانی نسل بعدی Borderlands 3 برای کنسول‌های نسل‌ بعدی مختلف در دسترس قرار دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار