بازیگیمینگ

برخی از طرفداران سونی به پولی بودن ارتقای نسخه پلی‌استیشن ۵ بازی Ghost of Tsushima معترض هستند

در هفته‌ای که سونی (Sony) خرید استودیوی هاوس‌مارک (Housemarque) و نسخه‌ی پیشرفته‌ای از بازی Ghost of Tsushima را معرفی کرد، این موضوع که طرفداران این شرکت در حال صحبت درباره‌ی ارتقای رایگان بازی‌ها از پلی‌استیشن ۴ به پلی‌استیشن ۵ هستند، واقعا شگفت ‌انگیز است. البته، در مورد بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut چنین چیزی وجود ندارد و این بازی به ۱۹٫۹۹ دلار برای ارتقای نسخه‌ی فعلی پلی‌استیشن ۴ خود و سپس برای تبدیل به نسخه‌ی نسل بعدی‌اش، به ۹٫۹۹ دلار نیاز دارد.

این عقیده که کنسول پلی‌استیشن ۵ بیشتر برای خرج‌‌کنندگان است تا برای بازی‌بازان، قبلا مورد بحث قرار گرفته بود و حالا به نظر می‌رسد که بسیاری با آن موافق هستند. هم‌اکنون مورد بحث‌ترین عنوان در انجمن عظیم پلی‌استیشن ۵ در سایت ردیت (Reddit)، همین موضوع است و با نگاهی مختصر به پاسخ‌های صفحه‌ی توییتر ساکر پانچ (Sucker Punch)، استودیوی توسعه دهنده‌ی بازی، ‌می‌توان فهمید که طرفداران از پولی بودن محتویات نسل بعدی کاملا ناامید شده‌اند.

مسئله این است که ما با پرداخت هزینه‌ای برای این محتوای‌ اضافی که عالی نیز به نظر می‌رسد مشکلی نداریم و به این استودیوی واقع در سیاتل (Seattle) برای انتشار محتوای اضافی Ghost of Tsushima: Legends و همچنین تعهد به افزایش کیفیت بازی در دیگر بخش‌ها، اعتبار ویژه‌ای می‌دهیم، اما در عصری که بازی‌هایی مانند Metro: Exodus به صورت رایگان برای پلی‌استیشن ۵ پورت می‌شوند، این هزینه غیرقابل قبول است.

واضح است که سونی قیمت محتوای اضافه‌ی Ghost of Tsushima: Director’s Cut را ۱۹٫۹۹ دلار ارزیابی می‌کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که پرداخت آن ۹٫۹۹ دلار اضافی برای بهبود صدای سه‌بعدی، پشتیبانی از کنترلر دوال‌سنس (DualSense) و همگام سازی لب‌ها برای زبان ژاپنی باشد. احتمالا ویژگی‌های اضافی دیگری نیز مانند افزایش سرعت بارگزاری بازی که سونی قبلا به آن اشاره کرده بود وجود دارند، اما همه‌ی این ویژگی‌ها به طور پیش‌فرض از ارتقا‌های نسل بعدی انتظار می‌روند.

این هفته، بتسدا (Bethesda)، استودیویی که به تازگی توسط مایکروسافت (Microsoft) خریداری شده است، ارتقایی رایگان را برای عنوان Doom Eternal بر روی پلی‌استیشن ۵ منتشر کرد؛ حتی استودیوهای کوچک‌تر مانند تریپ‌وایر (Tripwire) نیز ارتقاهای رایگانی را برای عنوان Maneater ارائه داده‌اند. همچنین خود سونی نیز سال گذشته در زمان انتشار کنسول پلی‌استیشن ۵، به طرفداران خود اجازه داد تا نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ارتقا دهند.

تعجبی ندارد که این خبر به جای خوشحال کردن مردم، نتیجه‌ی ناخوشایندی داشته است. این احتمال وجود دارد که استقبال بد از این تصمیم، سونی را مجبور به منصرف شدن از آن کند، اما اگر سونی فکر می‌کند که گرفتن این ۹٫۹۹ دلار اضافی از خریداران اولیه‌اش ارزش همه‌ی این واکنشات بد را دارد، تعجب نخواهیم کرد. نظر شما در این باره چیست؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار