نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی آیفون 12 پرو مکس؛ بهترین آیفونی که تاکنون ساخته شده

اگر از طرفدارن اپل هستید و دنبال بهترین آیفون بازار می‌گردید، قطعا آیفون 12 پرو مکس بهترین انتخابی‌ست که دارید. خیلی خلاصه می‌توان گفت این گوشی بسیار قدرتمند است. باتری آن دوام زیادی دارد و دوربینش بسیار باکیفیت است. اما باید برای حمل یک گوشی سنگین آماده شوید. این بزرگ‌ترین آیفونی است که تا به‌حال تولید شده. در آخر قابل حدس است که بالاترین قیمت بین تمام آیفون‌ها تا امروز را هم دارد. پس آیفون 12 پرو مکس برای کسانی‌ست که قصد صرفه‌جویی ندارند.

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش فوق‌العاده
  • عمر باتری طولانی
  • دوربین قوی

 

نقاط ضعف

  • بزرگ است و در دست گرفتنش سخت می‌شود.
  • قیمت بالا
  • با این که کیفیت دوربین بالاست اما آن‌قدرها هم از 12 پرو بهتر نیست.

مروری کوتاه

در صورتی که حاضرید برای گوشی مورد علاقه‌تان هزینه‌ی زیادی بپردازید با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد 12 پرو مکس بگوییم.

طراحی این گوشی هم مشابه دیگر آیفون‌هایی‌ست که سال 2020 به بازار آمده. طرح کلی آن یک قاب تخت است که صنعتی‌تر به‌نظر می‌رسد و در دست گرفتنش کمی نسبت به مدل‌های سال قبل ناراحت‌تر است و لبه‌های آن براق است.

آیفون 12 پرو مکس کمی از 11 پرو مکس بزرگ‌تر است. اما با کمتر شدن حاشیه‌ی اطراف نمایشگر، ‌اندازه‌ی صفحه نمایش بزرگ‌تر شده به 6.7 اینچ رسیده. این می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد تا یک آیفون بزرگ‌تر در دست بگیرید. تصاویر صفحه‌نمایش واضح‌ترند و برای استفاده‌ی روزمره مثل وب‌گردی حس بهتری به شما می‌دهد. البته این نمایشگر بزرگ باعث می‌شود بتوانید از موبایلتان برای دیدن فیلم هم استفاده کنید. آیفون یکی از بهترین نمایشگر‌های موجود در بازار موبایل‌های هوشمند را ارائه داده. دقت و کیفیت تصاویر و رنگ‌ها واقعا چشم‌نواز است.

مهم‌ترین ویژگی این آیفون دوربین آن است. در کل سه دوربین دارید که پردازنده‌ی تصویر همه‌ی آن‌ها بهبودیافته و به‌روز شده. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی طوری طراحی شده که بیشترین نور ممکن را دریافت کند. همین‌طور پردازش تصویر هم با قدرت بیشتری در آن انجام می‌شود.

اگر با دوربین موبایل فیلم‌برداری می‌کنید، مثلا فیلم‌های تبلغاتی کوتاه یا بلند می‌سازید، ‌آیفون 12 پرو مکس ارزش پولی که پرداخت می‌کنید را دارد. می‌توانید با کیفیت  4k و سرعت 60 فریم بر ثانیه تصویربرداری کنید. با پرو مکس واقعا می‌توان فیلم‌هایی با کیفیت بالا ضبط کرد. همچنین HDR روشنایی و رنگ فیلم‌ها را بهبود می‌بخشد و به فیلم شما جلوه‌ی بهتری می‌دهد. البته این تغییر در روشنایی و رنگ ممکن است گاهی باعث مصنوعی به نظر رسیدن تصاویر شود. این تصاویر فضای بیشتری هم اشغال می‌کنند. پس اگر از HDR استفاده می‌کنید بهتر است فکری برای فضای ذخیره‌سازی ویدیو‌ها هم بکنید.

کمترین حافظه‌ی داخلی که برای 12 پرو مکس در نظر گرفته شده، 128 گیگابایت است. البته که زیاد نیست. زیرا کیفیت بالای دوربین و همین‌طور دسترسی به 5G برای دانلود فایل‌های مختلف باعث می‌شود حافظه‌ی آن خیلی سریع پر شود.

اتصال 5G یکی از نکات مهم آیفون 12 است. اما به‌خودی‌خود دلیل کافی برای خرید آن نیست. چون بسیاری از مناطق دنیا هنوز 5G را پوشش نمی‌دهند. البته اگر یک گوشی را می‌خرید تا چند سالی از آن استفاده کنید دسترسی به 5G مهم است. چون به‌زودی شبکه‌ی آن در اکثر نقاط دنیا راه‌اندازی می‌شود.

یک ایده‌ی جالب و خلاقانه‌ی دیگر آیفون Magsafe است که یک فناوری مغناطیسی‌ست. آیفون 12 پرو مکس قابلیت این را دارد که لوازم جانبی مختلف مانند قاب را به‌صورت مغناطیسی قفل کند. این قابلیت جالبی‌ست. از آن‌جایی که روز به روز لوازم جانبی جدیدی برای این مدل وارد بازار می‌شود مشکلی برای خرید اکسسوری‌های مختلف در آینده نخواهید داشت.

از مهم‌ترین چیزهایی که اکثر افراد را به خرید 12 Pro Max ترغیب می‌کند باتری آن است. طبق استفاده‌ی کاربران مختلف می‌توانید انتظار داشته باشید زمانی که حداکثر استفاده را از موبایل می‌کنید هم بدون نیاز به شارژ مجدد تقریبا یک روز کار کند. اگر قصد خرید آیفون داشته‌اید و نگاهی به 12 Pro انداخته‌اید و البته عمر باتری برایتان مهم است، بهتر است پرو مکس را مدنظر قرار دهید.

اگر در بین گوشی‌های اپل دنبال بهترین مدل هستید، باید سراغ آیفون 12 پرو مکس بروید. نمایشگر بزرگ، رنگ‌های زیبا و درخشان، دوربین عالی و البته باتری بسیار قوی چیزهایی‌ست به‌دست می‌آورید. البته وزن زیاد و ابعاد بزرگش شاید گاهی باعث دردسر شود. چه برای در دست گرفتن چه برای این که  آن را در کیف‌دستیتان بگذارید. اما مهم‌تر از همه برای خرید آیفون 12 پرو مکس به یک کیف پر از پول نیاز دارید.

اگر نمی‌خواهید این‌قدر هم خرج کنید اما یک گوشی آیفون خوب می‌خواهید، 12 پرو انتخابی ایده‌آل است. بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای مشابه مدل پرو مکس را در اختیارتان قرار می‌دهد، البته با عمر باتری کمتر و دوربینی کمی ضعیف‌تر.

صفحه نمایش

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم این مدل بزرگ‌ترین صفحه‌ی نمایش را بین تمام آیفون‌ها دارد. البته بخشی از آن به دلیل کوچک‌تر شدن حاشیه‌ی اطراف نمایشگر است. 2019 در آیفون 11 پرو مکس، اپل از صفحه نمایش OLED استفاده کرد و 2020 برای تمام مدل‌های آیفون 12 از همین نمایشگر استفاده کرد. اپل به این صفحه نمایش Super XDR OLED display می‌گوید که به ز‌بان ساده یعنی صفحه نمایشی واضح، روشن و شارپ با کیفیت رنگ عالی.

اگر از آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده کرده باشید، ‌از رنگ و جزئیات تصاویر در این مدل حیرت‌زده می‌شوید. البته از نظر روشنایی نسبت به مدل قبلی اپل قدمی رو به جلو برنداشته. اما تصاویر به‌دلیل صفحه‌ی بزرگ‌تر و کنتراست بیشتر، پویاتر به‌نظر می‌رسند. دیدن فیلم‌های اکشن و مستندهای طبیعت که تصاویر پر رنگ و لعابی دارند واقعا با 12 پرو مکس جذاب است.

 

 

تمام مدل‌های آیفون 12 مثل پرو مکس از تکنولوژی سرامیک شیلد (Ceramic Shield) استفاده می‌کنند. این تکنولوژی به روی گوشی اضافه شده تا آن را در برابر ضربه محافظت کند. طبق گفته‌ی اپل اگر گوشی از دستتان بیافتد ضربه‌ای که به آن وارد می‌شود تا 4 برابر کمتر خواهد بود. پس احتمال آسیب دیدن یا شکستن آن هم کمتر می‌شود. به علاوه اپل ادعا می‌کند که آیفون 12 در مقابل خراش هم مقاوم است. چون آن‌ها از تکنولوژی مبادله‌ی یونی دوگانه (dual ion exchange) استفاده کرده‌اند. البته این شاید چیزی نباشد که در استفاده‌ی روزمره‌ی خود متوجه شوید. طبق آزمایش‌هایی که رو آیفون 11 پرو مکس انجام شده بود بعد از مدت کوتاهی می‌شد لکه‌ها و خراش‌های کوچکی روی دستگاه دید. وقتی صفحه‌ی موبایل را خاموش کنید این آثار به‌خوبی قابل مشاهده می‌شوند. گرچه به‌نظر می‌رسد آیفون 12 در این مورد پیشرفت کرده اما هنوز هم به‌نظر می‌‌آید اگر از آن محافظت نکنید بعد از مدتی ممکن است نشانه‌هایی از خط و خش و ساییدگی رو آن ببینید.

دوربین

شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث شود سراغ خرید آیفون 12 پرو مکس بروید، دوربین آن باشد. این‌جا سه دوربین 12 مگاپیکسلی دارید؛ یک دوربین واید استاندارد، یک الترا واید و یک دوربین تله. دوربین‌ها نسبت به مدل سال قبل ارتقا پیدا کرده‌اند. برای دوربین الترا واید هم مثل دوربین اصلی سنسور حالت شب در نظر گرفته شده.

شاید به‌نظرتان بیاید که تفاوت چندانی بین دو دوربین آیفون 12 پرو و پرو مکس وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید بهترین تجربه‌ی ممکن از دوربین اپل را داشته باشید، بهتر است پرو مکس را انتخاب کنید.

ابن آیفون بزرگ‌تر است و به‌همین دلیل ابعاد سنسور داخل آن هم بزرگ‌تر است. پس می‌تواند نور بیشتری جذب کند و واضح‌ترین عکس‌ها را برایتان بگیرد. این یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که باعث می‌شد نیاز داشته باشید جدای از موبایل یک دوربین تهیه کنید. حالا دوربین اپل واقعا کار یک دوربین جداگانه را انجام می‌دهد.

تکنیکی دیگری که اپل استفاده می‌کند Deep Fusion است. اولین بار این تکنولوژی در آیفون 11 استفاده شد. با استفاده از این فناوری بعد از گرفته شدن عکس آن را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می‌کند تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را برایتان به نمایش درآورد.

قابلیت Smart HDR 3 هم به‌تازگی به گوشی‌های این کمپانی اضافه شده. در زمان گرفتن عکس، دوربین صحنه‌های مختلف را می‌گیرد، همزمان چندین نوردهی را ضبط می‌کند و در آخر هوشمندانه آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهد تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را ارائه دهد. این قابلیت در عکاسی شب به‌خوبی به چشم می‌آید. نسبت به محیط و تاریکی نیاز است که دوربین را برای مدتی ثابت نگه دارید و در آخر به‌جای فضایی تاریک و گرفته می‌تواند فضایی پر از رنگ و غنی به نمایش بگذارد.

سنسور آیفون 12 پرو مکس دریافت نور بیشتر را ممکن می‌کند و به همین دلیل قطعا عملکرد بهتری نسبت به مدل پرو مکس سال قبل دارد. تقریبا از هر نظری مثل روشنایی، وضوح و کیفیت کلی عکس‌های بهتری می‌توانید بگیرید. در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تری مثل 7 پلاس هم به‌راحتی می‌توان گفت غیر قابل مقایسه‌اند. کیفیت 12 پرو مکس در کنار آن‌ها واقعا شگفت‌انگیز است.

در سوئیچ بین سه دوربین کمی تغییر در کیفیت عکس‌ها به چشم می‌خورد. اما در این مورد هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته. تصاویر تله زوم از نظر کیفیت رنگ کمی ضعیف‌ترند اما در کل سازگاری کیفیت سه دوربین بسیار فراتر از قابل قبول است.

اعوجاج در تصاویر دوربین الترا واید هم کمتر شده. یعنی دیگر گوشه‌ی تصاویر تخت آن‌قدر حالت منحنی پیدا نمی‌کند. پس علاقه‌ی بیشتری به استفاده از این دوربین خواهید داشت.

سنسور LiDAR هم به آن‌ها اضافه شده. با این‌که این تکنولوژی در مراحل ابتدایی خودش است، اما باز هم جالب توجه و کاربردی‌ست. این حسگر قابلیت گرفتن عکس‌های پرتره در شب را به شما می‌دهد. جلوه‌ی تصاویر بسیار واضح‌تر است. البته گرفتن عکس از سوژه‌ی متحرک در نور کم همچنان کار دشواری‌ست. حتی با‌وجود سنسور LiDAR نباید انتظار داشته باشید که از پریدن کسی در شب بتوانید عکس خیلی خوبی بگیرید.

احتمالا مهم‌ترین فاکتور برای خرید موبایلی مثل iphone 12 pro max قیمت آن است. اگر دنبال بهترین گوشی بازار با قابلیت‌های فوق‌العاده هستید و مشکلی هم با صرف هزینه‌ی زیاد برای یک گوشی موبایل ندارید،‌ این موبایلی‌ست که جز اولین گزینه‌هایتان قرار می‌گیرد. اما اگر قیمت برایتان موضوع مهمی است حتما می‌توانید موبایل‌های باکیفیتی با قیمت بسیار پایین‌تر هم پیدا کنید.

 

منبع: techradar

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار