بازیگیمینگنقدوبررسی انواع بازی ها

بررسی بازی Need for Speed ​​Heat: صبح بخیر مسابقات خیابانی!

طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای و اتومبیل رانی همواره نگاه ویژه‌ای به سری بازی‌های Need For Sped دارند. پس از فراز و نشیب‌های این سری در عناوین اخیر، این بار بازی Need for Speed ​​Heat بازگشته تا قدرت این فرانچایز را بار دیگر به رخ علاقه‌مندان و رقبایش بکشد. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی بازی Need for Speed ​​Heat پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز از طرفداران سرعت و هیجان در خیابان‌ها هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

نقد و بررسی بازی Need for Speed ​​Heat: خیابان‌ها سرشار از سرعت و هیجان

برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های ریسینگ خیابانی، بازی Need For Speed ​​Underground 2 اوج چیزی بود که بتوان انتظارش را داشت. نسخه‌های بعدی سری NFS از لحاظ گرافیکی، اندازه محیط، یکپارچه‌سازی آنلاین و تقریباً هر مکانیزم ممکن دیگری ارتقا یافتند. اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند طعم شیرین Underground 2 را از خاطرات حذف کنند. اکنون عنوان Need for Speed ​​Heat آمده تا شانس خود را برای زورآزمایی با این بازی قدیمی امتحان کند. این بازی با خود خلاقیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی نیز به همراه داشته و در آن می‌توانید رانندگی در طول روز را نیز تجربه کنید. در ادامه به نقد و بررسی جزئیات بیشتری از این بازی خواهیم پرداخت.

بررسی بازی Need for Speed ​​Heat
نقد و بررسی بازی Need for Speed ​​Heat

داستان بازی Need for Speed ​​Heat

داستان این بازی نیز از جهات بسیاری به عناوین دیگر این سری شباهت دارد. شما نقش یه راننده تازه‌کار را دارید که می‌خواهد نام خود را در میان رانندگان خیابانی مطرح کند. در ابتدای داستان می‌توانید از میان چندین آواتار آماده، یک گزینه را برای خود انتخاب کنید. هرچند که تمامی این آواتارها به یک اندازه جذاب و زیبا نیستند. بعضی از آن‌ها به معنای واقعی به یک احمق خنده‌دار شباهت دارند! صحنه‌های سینمایی بازی بسیار زیبا و به طرز خیره‌کننده‌ای پر از جزئیات هستند. صداگذاری بازی نیز در نوع خود عالی بوده و شما می‌توانید ایجاد یک ارتباط رادیویی با دوستانتان را با تمام وجود حس کنید. با این وجود در طول بازی هیچ گاه به معنای واقعی حس رقابت با راننده‌های الهام گرفته از awe در league of ace را نخواهید داشت.

گیم‌پلی بازی Need for Speed ​​Heat: هیجان در دل شب

با افزوده شدن زمان روز، در بازی Need for Speed ​​Heat مسابقات خیابانی چهره جدیدی به خود گرفته است. با شرکت در مسابقات و به دست آوردن bank (یا همان پول رایج بازی) می‌توانید به شیوه کاملاً متمدنانه و قانونی از نمایندگی‌های فروش خودرو دیدن کرده و به خرید یک ماشین جدید بپردازید. به دست آوردن پول در این بازی نسبتاً آسان و منصفانه است. به ازای پیروزی در یک مسابقه 5 دقیقه‌ای می‌توانید 25000 دلار را به جیب بزنید. اما برای خرید لوازم مورد نیاز برای خرید خودرو نیازمند جلب احترام و توجه فروشندگان بازار خواهید بود.

جلب احترام فروشندگان از طریق شرکت در مسابقات شبانه امکان‌پذیر است. اما از طرف دیگر شب‌ها نیروهای پلیس دردسرهای بیشتری را برای شما ایجاد می‌کنند. مداخله گشت پلیس در هر لحظه ممکن است رخ دهد. در بین یک مسابقه، در هنگام انجام یک چالش انفرادی و یا حتی زمانی که در گوشه‌ای از خیابان در حال نگاه کردن به نقشه بازی هستید، ممکن است سر و کله گشت پیدا شود. با این حال اگر در حین نگاه کردن به نقشه توسط پلیس دیده شده و مورد تعقیب و گریز قرار بگیرید، بازی به صورت خودکار نقشه را بسته و فرصت فرار از دست آن‌ها را به شما می‌دهد.

مقابسه Heat با نسخه‌های مشابه قبلی سری Need For Speed

در بازی Need for Speed ​​Heat جمع‌آوری پول بیشتر شبیه به نوعی قمار است. به مرور زمان متوجه خواهید شد که این بازی بیش از هر چیز دیگری، بر روی وقت شما قمار می‌کند. در هر شب از این بازی با به اتمام رساندن مأموریت‌ها و یا گم کردن رد پلیس‌ها قادر خواهید بود تا ضریب پیشرفت و جمع‌آوری پول و احترام خود را تا 5 برابر افزایش دهید. با جمع‌آوری منابع و تحویل آن به بانک در بازی، پول شما ذخیره شده و ضریب مجدداً به عدد 1 باز می‌گردد. اما در صورتی که توسط پلیس گرفتار شوید، علاوه بر جریمه و از دست دادن تمامی منابع، بدون کسب هیچ امتیازی ضریب شما به عدد 1 خواهد رسید.

با این وجود اگر زیاد اهل قمار و هیجان نیستید، می‌توانید بازی را به آرامی پیش برده و با جمع‌آوری هر پولی (بدون افزایش بیشتر ضریب و کسب پول بیشتر) به بانک مراجعه کرده و از دارایی‌های خود حفاظت کنید. البته این رویکرد احتیاطی و بدبینانه بدون شک از هیجان بازی و لذت فرار کردن از دست پلیس‌هایی که دارایی عظیم شما را تهدید می‌کنند، خواهد کاست. به مرور زمان متوجه خواهید شد که برای بقا در تعقیب و گریزهای طولانی، نیازمند ارتقاء قدرت‌های خاصی برای خودرو خود هستید. همه این موارد باعث افزایش مدت‌زمان بازی می‌شود. اما در یک نگاه کلی می‌توان متوجه شد که بازی در طول این زمان هیچ چیز جدیدی به شما ارائه نکرده و گیم‌‌پلی آن بیش از یک چرخه تکراری با خودروهای جدید نیست.

شب‌های عناوین Need For Speed همیشه حال و هوای دیگری دارد!

محیط بازی Need for Speed ​​Heat: لغزش همیشه در کمین شماست

کنترل ماشین در بازی Need for Speed ​​Heat به طرز قابل توجهی تحسین‌برانگیز است. شما خود را کاملاً در داخل ماشین حس کرده و وزن آن را می‌فهمید! برای دریفت کشیدن می‌توانید از توربو خودرو خود استفاده کرده و اگر شیب بسیار تند باشد، برای غلبه بر گرانش زمین ترمز دستی خود را نیز به کار بگیرید. با وجود این مکانیزم‌ها، رانندگی حتی در سرعت 150 مایل در ساعت نیز بسیار آسان قابل اطمینان است. در این عنوان حرکت ماشین بسیار روان و هموار است. با این حال معابر شهری نیز برای ایجاد یک تجربه بهتر از رانندگی با سرعت زیاد، بیش از اندازه واقعی ساده‌سازی شده‌اند.

دست شما در سفارشی‌سازی ماشین بسیار باز خواهد بود.

با وجود ساده‌سازی معابر، محیط بازی Need for Speed ​​Heat پر از المان‌هایی چون نرده‌ها، درختان نخل بلند، ایستگاه‌های اتوبوس، سطل‌های زباله، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و مزارع خورشیدی است که با برخورد به خودرو شما خرد و متلاشی می‌شوند. برای خرد کردن این اشیا حتی سرعت 3 مایل در ساعت نیز کفایت می‌کند! درنتیجه بازیکنان به جای این که حواس خود را برای عدم برخورد با این موانع (اگر بتوان اسم مانع بر روی آن‌ها گذاشت) جمع کنند، می‌توانند بیشتر بر روی خود مسابقه تمرکز کنند. در واقع موانع و المان‌های کوچک بازی بیشتر جنبه تزئینی دارند. با این وجود اگر شروع به درو کردن ردیفی از نرده‌ها کنید، مسلماً به مرور زمان سرعت خودرو شما نیز کاهش خواهد یافت. همچنین میزان صدمه دیدن بدنه خودرو نیز بسیار دورتر از یک تجربه واقعی است.

در این نسخه، فیلتر واقع‌گرایانه تصاویر بازی Need For Speed سال 2015 کنار گذاشته شده است. درنتیجه محیط بازی ظاهری شفاف و برجسته و البته کمتر شبیه به یک محیط شهری دارد. محیط شهری در نور صبح نسبت به شب کمی کسل کننده‌تر به نظر می‌رسد. اصولا پالم سیتی (شهر بازی Need for Speed ​​Heat) باید در طول روز پر جنب و جوش و شلوغ باشد. اما (به دلیل وجود احتمال مرتکب شدن به قتل عام بر اثر یک اشتباه!) خیابان‌ها خالی از عابران پیاده هستند و ترافیک آن غیرواقعی به نظر می‌رسد.

چنین ترافیک روانی در وسط روز کمی بعید به نظر می‌رسد!

نتیجه‌گیری

مسابقه دادن در شب و هنگامی که همه مردم در تخت خواب‌های خود مشغول استراحت بودند، بیشتر منطقی به نظر می‌رسید. اما به نظر می‌رسد افزوده شدن زمان روز به بازی مسابقات خیابانی، نتیجه‌ای جز کسل شدن آن به همراه نخواهد داشت. حداقل می‌توان گفت که این موضوع با شخصیت کلاسیک کمپانی EA سازگاری ندارد. عنوان Heat به هیچ وجه شخصیت و اطمینان بازی‌های مسابقه‌ای دوران پلی‌استیشن 2 را ندارد. این موضوع با توجه به افزایش بسیار زیاد کیفیت و جزئیات بازی، کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد.

از طرفی طول نامتوازن بازی کمی باعث سردرگمی است. جمع کردن پول و تلاش برای خرید تجهیزات و ماشین‌های جدید بسیار زمان‌بر است. اما خود داستان بازی شاید بیش از چند ساعت به طول نکشد. البته بدون شک هدف اصلی از این بازی نه پیش برد داستان آن، بلکه رقابت‌های آنلاین و به چالش کشیدن دوستان و سایر رقبا در یک مسابقه سرعتی است. همچنین محیط بازی هنوز شیطنت‌ها و زیبایی‌های خاص خود (مانند پرش از میان تابلو‌های تبلیغاتی، تله‌های سرعت و چیزهایی از این قبیل) را دارد که می‌تواند هفته‌ها شما را با خود درگیر کند.

اگر شما صرفاً به دنبال احساس یک مسابقه واقعی و لذت‌بخش هستید، بازی Need for Speed ​​Heat چندان امیدوارتان نخواهد کرد. هرچند که این بازی به هیچ وجه یک فاجعه و یا عنوان غیرقابل پذیرش نیست! اتفاقاً Heat می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد و به ویژه پس از 15 ساعت اول، شما را در هیجان خود غرق کند. اما بدون شک اغلب طرفداران سری NFS انتظار بیشتری از این عنوان داشتند.

نقاط قوت بازی Need for Speed ​​Heat

  • ارائه تجربه رانندگی روان، استوار و تحت کنترل
  • ماشین‌های لایسنس شده زیبا به همراه مود‌های عالی
  • سیستم امتیازدهی مناسب برای مسابقات شب

نقاط ضعف بازی Need for Speed ​​Heat

  • گیم‌پلی همیشگی و به نرت هیجان برانگیز
  • بقا در شب بیش از مهارت، به شانس بازیکن بستگی دارد.
  • پیش از این در نسخه‌های سابق NFS همه چیز (گاهی حتی بهتر از این) پیاده‌سازی شده بود.

منبع: Gamesradar

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار