انواع بازی ها و سرگرمی هابازیگیمینگنقدوبررسی انواع کنسول ها

بررسی بازی Sacred Stones

در دنیای پر زرق و برق بازی‌های امروزی هنوز هم شرکت‌ها و بازی‌سازان مستقلی هستند که سعی دارند با هزینه‌ای کم و صرف خلاقیت، الگوهای جدیدی را امتحان کرده و از استانداردهای روتین فاصله بگیرند. برای مثال می‌توان به بازی‌های موفقی مانند «Messenger» اشاره کرد که با وجود گرافیک پیکسل آرتی موفق شد به دلیل ارائه یک سرگرمی ناب به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از بازی‌های بزرگ و پر زرق و برق با شکست مواجه می‌شوند. از طرفی گیمرها نیز در چند سال گذشته به دنبال خلاقیت گشته و به این نوع بازی‌ها روی می‌آورند. شرکت «CFK» یکی از همان سازندگانی است که در طول فعالیت خود بازی‌های جذاب بسیاری را منتشر کرده است. یکی از این آتار «سنگ‌های مقدس» Sacred Stones نام دارد. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای PC منتشر شد و هم‌اکنون برای نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید نقد و بررسی Sacred Stones را در بستر نینتندو سوییچ همراه ما باشید. این نقد بر اساس نسخه‌ی نینتندو سوییچ و پس از تجربه بازی به مدت ۳ ساعت و به انتها رساندن آن نوشته شده است.

جزیره‌های شناور در هوا:

بررسی بازی Sacred Stones

تصویری از جزینه شناور بازی

داستان بازی در سرزمینی رخ می‌دهد که در هوا شناور است. این مکان به لطف وجود Sacred Stones در میان زمین و هوا معلق مانده‌اند؛ اما به دلایل نامشخصی حیواناتی عظیم و یک موجود ناآشنا حمله کرده و آن در معرض سقوط قرار می‌دهند. حال وظیفه شما جلوگیری از سقوط این سرزمین است.

داستان بازی در همین حد خلاصه می‌شود و هیچ شخصیتی برای صحبت کردن و پی گیری ماجرا وجود ندارد. در عوض باید با گشتن در محیط به رایانه‌هایی دسترسی پیدا کنید که ماجرا را برای شما روایت می‌کنند؛ اما توضیحات متنی نیز به سرعت رد می‌شوند و مجبور هستید چندین بار آن‌ها را اجرا کنید تا بتوانید به طور کامل آن‌ها را بخوانید.

جانوران جهش‌یافته:

بررسی بازی Sacred Stones

توضیحات متنی بسیار سریع رد می‌شوند

بازی Sacred Stones یک بازی اکشن پلتفرمر با زاویه دید دوبعدی است. همان‌طور که گفته شد شما در این بازی وظیفه دارید با حیوانات و موجوداتی عظیم و جثه مبارزه کنید. در واقع بازی هیچ‌گونه دشمنی ندارد و هر یک از این موجودات خود یک باس فایت کامل به حساب می‌آیند.

خوشبختانه با بیش از ۱۰ باس مختلف مواجه هستید که هر یک روش خاص خود را برای مبارزه می‌طلبند و کاملاً متنوع هستند. برای مبارزه با این دشمنان شما به مرور زمان سلاح‌های مختلف و توان پرش های معمولی یا دوگانه (دابل جامپ) و سه گانه را به دست می‌آورید؛ اما به جز سلاح اول و آخر که در یک خط مستقیم شلیک می‌کنند، دیگر سلاح‌ها کاربرد چندانی نخواهند داشت. برای مثال می‌توان به مین‌های کاشتنی روی زمین اشاره کرد که پس از چند ثانیه منفجر می‌شوند. این سلاح عملاً در بیشتر مواقع بلااستفاده است؛ زیرا با باس‌هایی به شدت پرتحرک مواجه هستید که معمولاً یک‌لحظه هم در جای خود نمی‌مانند.

بررسی بازی Sacred Stones

بررسی بازی Sacred Stones

دشمنان شما به هیچ عنوان هوش مصنوعی ندارند و تنها الگوهایی ساده و تکراری را دنبال می‌کنند. با وجود این بازی ۳ درجه سختی مختلف دارد که با توجه به انتخاب شما تنوع حملاتشان کم و زیاد می‌شود؛ بنابراین همه افراد با هر سطح تجربه‌ای می‌توانند از آن لذت ببرند. برای نمونه یکی از باس‌ها در درجه ساده تنها به هوا می‌پرد، در حالت متوسط در هنگام پرش گلوله برفی پرتاب می‌کند و در درجه بالاتر به شدت سرعتی می‌شود.

بازی به محیط‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هرکدام آن‌ها از ویژگی‌های خاص خود برخوردار هستند و از طراحی هنری مناسبی بهره می‌برند. در هر محیط ۴ باس و یک آیتم مخفی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را در طول پیشرفت خود پیدا کنید. به علاوه چندین دشمن مخفی نیز در بازی وجود دارند که با توجه به رنگ‌بندی محیط، پیدا کردن ورودی آن‌ها کمی به دقت نیاز دارد.

بررسی بازی Sacred Stones

بررسی بازی Sacred Stones

اثر Sacred Stones با همه خوبی‌های خود، روی نینتندو سوییچ از مشکلات عمده‌ای رنج می‌برد. اولین آن‌ها وجود باگی است که اجازه می‌دهد در هنگام مبارزه با بعضی از باس فایت‌ها ضد ضربه شوید. مشکل دوم که جدی‌تر است به تنظیمات بازی مربوط می‌شود. به شدت توصیه می‌کنم به تنظیمات بازی، به خصوص گزینه «HD Rumble» دست نزنید. تغییر این گزینه باعث می‌شود دیگر نتوانید وارد ادامه بازی خود شوید، حتی پس از بازگرداندن تنظیمات به حالت اولیه نیز تنها قادر به ورود به محیط بازی هستید و با ورود به اتاق باس‌ها بازی کرش می‌کند. تنها راه حل این مسئله شروع بازی از ابتدا است که به سبب آن پیشرفت شما از بین خواهد رفت.

ارواح تاریک کوچک

بازی Sacred Stones به خوبی می‌تواند شما را سرگرم کند؛ اما به شدت کوتاه است. به گونه‌ای که تکمیل آن در حالت ساده به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد. اگر از بازی‌های پیکسل آرتی لذت می‌برید، این بازی را از دست ندهید.

 

Platform: Switch – Score: 7 out of 10

Sacred Stones is a fun game to play, it’s extremely short. It takes less than one hour to complete in easy mode. However, if you enjoy Pixel Art games, don’t miss this game.

(نقدی که مطالعه کردید، نسخه‌ی منتقدین بازی Sacred Stones بود که توسط ناشر آن یعنی  CFK برای دنیای بازی ارسال شده است.)

 

بررسی بازی Sacred Stones

بررسی بازی Sacred Stones

بررسی بازی Sacred Stones

یکی از باس‌های مخفی بازی

نکات مثبت تنوع باس‌ها و محیط‌های بازی

موسیقی

نکات منفی کرش بازی به علت تغییر تنظیمات

کوتاهی بازی

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار