بازیگیمینگ

بسیاری از بازی‌بازان احساس می‌کنند بازی Star Citizen آن‌ها را فریب داده است

بازی Star Citizen با بودجه‌ جمع‌آوری شده‌ی ۳۳۹ میلیون دلاری برای ۱۰ سال در دست ساخت قرار داشته، اما همچنان هیچ تاریخ عرضه‌ای برای آن اعلام نشده است.

وقتی کریس رابرتز (Chris Roberts) در سال ۲۰۱۰ کمپین کیک‌استارتر (Kickstarter) بازی Star Citizen را راه انداخت، شاهد موجی از هیجان میان بازی‌بازان بودیم. در این میان، ده‌ها هزار بازی‌باز بودجه‌ اثر را تامین کردند که در میان آن‌ها، ۹ نفر ۱۰ هزار دلار و ۱۹ نفر ۵ هزار دلار کمک کرده بودند.

در حال حاضر می‌توان گفت که Star Citizen یکی از پرخرج‌ترین بازی‌های تاریخ است. بخش عظیمی از بودجه‌ ۳۳۹ میلیون دلاری بازی توسط بازی‌بازان تامین شده است و به دنبال این منبع مالی عظیم، تیم توسعه در سال ۲۰۱۵ از بخش داستانی بازی با نام Squadronq 42 رونمایی کرد که شامل ستارگان هالیوودی بزرگی مانند مارک همیل (Mark Hamill)، گری اولدمن (Gary Oldman)، گیلیان اندرسون (Gilian Anderson) و مارک استرانگ (Mark Strong) می‌شود. توصیفات و اطلاعات منتشر شده از بازی بسیار خوب به نظر می‌رسند اما مشکل آن‌جایی است که نه تنها توسعه‌ی بازی برای ۱۰ سال اخیر درون فاز آلفا قرار داشته بلکه بتای Squadron 42 باری دیگر با تاخیر مواجه شده است. تاخیر جدید و زمان طولانی پروسه‌ ساخت باعث عصبانیت بسیاری از طرفداران شده است. یکی از کاربران ردیت (Reddit) در این باره گفت:

این بازی چه کلاه‌برداری شگفت‌انگیزی بود. صد‌ها میلیون دلار تامین بودجه از سمت طرفداران برای هیچ‌ و پوچ.

یک بازی‌باز دیگر چنین توییتی را منتشر کرد:

بزرگ‌ترین کلاه‌برداری در تاریخ بازی‌های ویدیویی. آن‌ها مخصوصاََ با چنین ترتیب و سرعتی بازی را توسعه می‌دهند تا دریافت پول ادامه پیدا کند. اگر بازی عرضه شود دیگر شاهد این تامین مالی نیستیم.

یکی دیگر از کاربران ردیت پیرامون توسعه‌ی ده ساله‌ی Star Citizen گفت:

من در سال ۲۰۱۵ یک سفینه با ارزش ۲۰۰ دلار خریداری کردم، زمانی که بازی کردن مرکز اصلی زندگی من را تشکیل می‌داد. از آن زمان فارغ‌التحصیل شده‌ام، کار گرفته‌ام، یک خانه‌ی عالی خریده‌ام و حالا سه بچه‌ی دیگر نیز داریم.

طبق صحبت‌های تیم سازنده، هدف اصلی Star Citizen این بوده است که به بهترین بازی شبیه‌ساز فضا تبدیل شود، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که در وضعیت خوبی قرار ندارد. بسیاری از طرفداران از این تاخیرها راضی نیستند و چنین رویکردی را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

بخش عظیمی از منابع مالی بازی از فروش سفینه‌های مختلف بدست آمده است. بازی‌بازان تا به این لحظه میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌اند تا سفینه‌های بیشتری داشته باشند. در حقیقت استودیوی کلاود ایمپریوم گیمز (Cloud Imperium Games) در یک بازه‌ زمانی، باندلی با ۱۰۰ سفینه‌ی فضایی را با قیمت ۲۷ هزار دلار به فروش گذاشت که Legatus Pack نام داشت.

شما می‌توانید به جای خرید سفینه‌های فضایی در یک بازی که هنوز در مرحله‌ی بتا هم قرار ندارد، با مبلغ ۲۷ هزار دلار یک تویوتا کرولا ۲۰۲۱ خریداری کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار