بازیگیمینگ

بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۵؛ بی‌دغدغه دانلود کنید و مشغول بازی کردن شوید

بازی‌های «رایگان برای بازی کردن» (Free-to-play) در این سال‌های اخیر رشد برجسته و شگرفی داشته‌اند. در واقع، بازار بازی‌های ویدئویی در این سال‌های اخیر با سیلی از بازی‌هایی مواجه شده است که شما می‌توانید ده‌ها یا حتی صدها ساعت در آن‌ها سپری کنید بدون آنکه هزینه‌ای را پرداخت کنید. با وجود تعداد زیاد و تنوع بسیار این بازی‌ها، بررسی فهرست آن‌ها و انتخاب میان آن‌ها برای بازی کردن می‌تواند دشوار باشد. اگر شما کنسول پلی‌استیشن ۵ داشته باشید، در این مطلب می‌خواهیم به تعدادی از بهترین بازی‌های رایگان موجود در این کنسول نسل نهمی را معرفی کنیم.

هر یک از بازی‌های PS5 زیر برای شروع بازی رایگان هستند، اما برخی از جنبه‌های این بازی‌ها ممکن است هزینه داشته باشند. چیزهایی که بخشی از بازی رایگان پایه نیستند، اغلب شامل بسط و ارتقاء آرایشی هستند. تمام بازی‌هایی که در پایین معرفی می‌کنیم، برای شروع رایگان هستند اما بعضی از جنبه‌های این بازی‌ها ممکن است پولی باشد. معمولاً این جنبه‌ها شامل گسترش‌دهنده‌های بازی یا حتی ارتقاهای ویژه است.

Fortnite

 

به‌عنوان بزرگ‌ترین پدیده‌ی سال‌های اخیر بازی‌های ویدئویی و اثری که توانست جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ عامه‌ و به‌خصوص بین نسل جوان پیدا کند، فورتنایت نیاز به معرفی خاصی ندارد. فورتنایت اولین بازی بتل رویال نیست اما پرطرفدارترین و احتمالاً مهم‌ترین آن‌ها تا به امروز بوده است. این بازی با آگاهی و اجرای درست قوانین یک بازی رایگان برای بازی کردن و یک بازی سرویس محور توانست در مدت کوتاهی به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند و در مرور زمان هم با پشتیبانی فوق‌العاده این محبوبیت را افزایش دهد.

یکی از اساسی‌ترین دلایل موفقیت بازی فورتنایت در میان بازی‌های مشابه تنوع موجود در میان حالت‌های جذاب آن است که مهارت شما را به شیوه‌های مختلفی آزمایش می‌کند. علاوه بر حالت اصلی بتل رویال که می‌تواند با استفاده یا بدون استفاده از مکانیک‌های مربوط به ساخت‌وساز تجربه شود، اخیراً حالت Creation هم به این بازی اضافه شده که به افراد خلاقی که می‌خواهند جهان‌ها و نقشه‌های خود را در این بازی خلق کنند، فرصت فوق‌العاده‌ای را می‌دهد. این تنوع در میان حالت‌های مختلف بازی در کنار پشتیبانی عالی اپیک گیمز از فورتنایت و همچنین بستر اجتماعی عظیم آنکه در قالب‌های مختلفی از استریم‌های پرطرفدار گرفته تا برگزاری کنسرت یا رویدادهای مختلف درون بازی باعث شده است تا فورتنایت به یک تجربه‌ی زنده و پویا برای مخاطب امروزی تبدیل شود. فورتنایت نه‌تنها یک بازی رایگان برای بازی کردن بسیار خوب است، بلکه موفقیت‌ و عملکرد آن می‌تواند الگویی برای دیگر توسعه‌دهندگان در زمینه‌ی این آثار باشد.

Apex Legends

 

بعد از موفقیت عظیم بازی‌هایی نظیر پابجی و فورتنایت، بسیاری از شرکت‌ها و استودیوها وسوسه شدند تا به توسعه‌ی آثار بتل رویال بپردازند. با این حال، برخلاف تصوری که ممکن است ایجاد شود، ورود به چنین بازار رقابتی که چندین اثر از نظر محبوبیت به‌ غول‌هایی تبدیل شده‌اند، کار آسانی نیست. آثار زیادی در این چند سال به مسیر بتل رویال قدم گذاشته‌اند اما همه‌ی آن‌ها موفق نبوده‌اند و ما شاهد شکست‌ها و پیروزی‌های زیادی بوده‌ایم. در این میان، آثار کمتری بودند که به موفقیت‌های بسیار عظیم و درخشان رسیده‌اند. بازی «ایپکس لجندز» (Apex Legends) یکی از همین آثار است.

ایپکس لجندز یک بازی تیراندازی بتل رویال رایگان برای بازی کردن است که توسط استودیو خوشنام ریسپاون (Respawn) توسعه داده شده است. پشتیبانی عالی ریسپاون در قالب آپدیت‌های متعدد که شخصیت‌ها و قهرمان‌های جدیدی را برای بازی‌کردن اضافه می‌کند که هر کدام توانایی و سبک منحصر‌به‌فردی دارند، از جذابیت‌های ایپکس لجندز است.

Genshin Impact

 

بازی گنشین ایمپکت یکی از پدیده‌هایی بود که در سال ۲۰۲۰ برای گوشی‌های موبایل و پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و کامپیوتر و در سال ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد و توانست به سودآوری و درآمد شگرفی دست پیدا کند. بازی گنشین ایمپکت یک بازی اکشن نقش‌آفرینی ساخته‌ی استودیو چینی miHoYo است که با سبک درآمدی آن با محوریت آثار گاچا انجام شده است و همین در سودآوری فوق‌العاده‌ی آن در پلتفرم‌های مختلف تأثیرگذار بوده است. دنیای فانتزی جذاب این اثر که Teyvat نام دارد، ساعت‌ها محتوای متنوع به همراه شخصیت‌های متعدد با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد را به ارائه می‌کند تا بازیکنان بتوانند دشمنان قدرتمند را شکست دهند و پازل‌های چالش‌برانگیز را حل کنند. محتوای بخش تک‌نفره‌ی بازی به‌اندازه‌ای غنی و جذاب است که بتواند شما را شیفته‌ی خود کند و شاید بعد از مدتی متوجه شوید که به این بازی رایگان برای بازی کردن اعتیاد پیدا کرده‌اید.

Destiny 2

 

ساخته‌ی پرطرفدار و تحسین‌شده‌ی استودیو بانجی یکی از بازی‌هایی است که در زمان عرضه به عنوان یک بازی رایگان منتشر نشد بلکه تقریباً دو سال پس از عرضه‌ی خود مدل درآمدی متفاوتی را اتخاذ کرد و به‌عنوان یک بازی کاملاً سرویس محور در سال ۲۰۱۹ به یک بازی رایگان تبدیل شد. دستینی ۲ به‌عنوان دنباله‌ای برای بازی اول توانست حتی از آن اثر هم موفق‌تر ظاهر شود. همچون بازی اول، فعالیت‌ها در دستینی ۲ بین مدل‌های بازی بازیکن در مقابل محیط و بازیکن در مقابل بازیکن تقسیم شده است. با در دسترس ‌بودن بازی پایه برای همه، هرگز زمان بهتری برای تبدیل شدن به یک نگهبان و شروع مبارزه با تاریکی وجود نداشته است. با وجود به‌روزرسانی‌های مداوم و گسترش‌دهنده‌های عظیم (و البته پولی) در طول هر سال، بازی اینقدر محتوای زیاد و هیجان‌انگیزی دارد که بتواند شما را ساعت‌ها سرگرم خود کند. اخیراً، به‌روزرسانی Lightfall محتوای پولی جدیدی را به بازی اضافه کرده است.

Astro’s Playroom

 

بعد از معرفی چهار بازی سرویس محور، اکنون می‌خواهیم به یک بازی با فضایی کاملاً متفاوت بپردازیم. استودیو تیم آسوبی (Team Asobi) که زمانی فقط یه تیم کوچک درون ساختار استودیو ژاپن سونی بود، از وقتی که بازی Astro Bot Rescue Mission را برای دستگاه واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر خلق کرد، توانایی و پتانسیل بالای خود را نشان داد. با این حال، این بازی Astro’s Playroom بود که آن‌ها را در معرض توجه قرار داد و بسیاری را مشتاق به دانستن درباره‌ی پروژه‌های بعدی آن‌ها کرد.

بازی Astro’s Playroom عنوانی است که به‌صورت پیش‌فرض در تمامی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ نصب شده است و تجربه‌ی آن برای تمامی دارندگان این دستگاه رایگان است. این پروژه در واقع با هدف معرفی قابلیت‌های خلاقانه‌ی دسته‌ی پلی‌استیشن ۵ یعنی دوال‌سنس تولید شده است و واقعاً هم این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد اما نباید تجربه‌ی کوتاه‌مدت Astro’s Playroom را صرفاً به چنین چیزی تقلیل دهیم. Astro’s Playroom یک بازی سرگرم‌کننده‌ی پلتفرمر جمع‌وجور است که طراحی مراحل هوشمندانه‌ی آن شما را شیفته‌ی خود می‌کند. علاوه بر این موارد، بازی پر از اشاره‌هایی تاریخچه‌ی پلی‌استیشن و بازی‌های مهمش در طول این نسل‌ها است که تجربه‌ی بسیار جذابی را در جریان بازی برای شما رقم می‌زند. اگر هنوز پلی‌استیشن ۵ نخریده‌اید و می‌خواهید این کنسول را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً Astro’s Playroom را به‌عنوان اولین بازی خود امتحان کنید.

Warframe

 

بازی وارفریم (Warframe) یک شوتر سوم‌شخص نقش‌آفرینی آنلاین رایگان است که توسط استودیو Digital Extremes ساخته و منتشر شده است. این بازی در ابتدا در مارس سال ۲۰۱۳ برای کامپیوتر و مدتی بعد برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد. در زمان عرضه، بازی به موفقیت و استقبال فعلی نرسیده بود و حتی به این اندازه نظر منتقدان را هم به خود جلب نکرده بود. با این حال، در گذر زمان و با پشتیبانی‌های عالی استودیو سازنده، وارفریم به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سرویس محور تبدیل شد و در چند سال اخیر برای پلتفرم‌های دیگری نظیر نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری هم منتشر شده است. نکته‌ی هیجان‌انگیز این است که این بازی از قابلیت بازی بین پلتفرمی هم پشتیبانی می‌کند. میزان تحول و بهبودهایی که این بازی در طول این سال‌ها دریافت کرده به قدری بوده که شاید بتوان گفت در حال حاضر بازی کمتر شباهتی به وضعیت زمان عرضه‌ی خود ندارد. با مکانیک‌های سفارشی‌سازی عمیق و حلقه گیم‌پلی فوق‌العاده ساده اما جذاب، Warframe عنوانی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

Call of Duty: Warzone 2.0

 

کال آو دیوتی نام و برندی است که در این سال‌ها یکه‌تازی کرده است و همیشه در میان بازی‌های تیراندازی اول شخص بیشترین توجه‌ها را از سوی طیف عظیم گیمرها دریافت کرده است. تصور ترکیب تجربه‌ی جذاب آنلاین کال آو دیوتی با ژانر بتل رویال ایده‌ی هیجان‌انگیزی بود که تبدیل به یک بازی بتل رویال با پرستیژ بالا به نام کال آو دیوتی وارزون شد. موفقیت و سودآوری وارزون به‌اندازه‌ای بود که توانست به‌راحتی دیگر حالت‌های تک‌نفره و چندنفره‌ی کال آو دیوتی را تحت الشعاع قرار دهد. وارزون ۲ یک بازی بتل رویال رایگان برای کال آو دیوتی است که همان‌طور که از نامش مشخص است، به‌عنوان دنباله‌ی بازی قبلی عرضه شده است و در اپراتورها، سلاح‌ها نقشه‌ها و مکانیک‌های جدیدی را به بازی اضافه کرده است. در این بازی، حتی تعداد بازیکنانی که چه به‌صورت تک‌نفره چه به‌صورت گروهی در نقشه‌ی بازی حضور پیدا می‌کنند، بیشتر شده است. در حال حاضر وارزون ۲ دارای سه نقشه‌ی Al Mazrah، Ashika Island و Building 21 است.

Falls Guys: Ultimate Knockout

 

اگرچه بازی «فال گایز» (Falls Guys: Ultimate Knockout) در زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یک بازی رایگان منتشر نشده بود اما حضور آن در سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس در اولین ماه عرضه‌اش باعث شد بلافاصله توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد و تعداد بازیکنان زیادی به تجربه‌ی آن پرداختند. فال گایز یکی از آثاری بود که در بحبوحه‌ی همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ توانست لحظات خوشی و شادابی را برای بازیکنانی که مجبور به ماندن در خانه‌هایشان بودند، رقم بزند. این بازی که در سال ۲۰۲۲ به یک اثر رایگان تبدیل شد و برای پلتفرم‌های دیگر هم به انتشار رسید، توسط استودیو Mediatonic ساخته شده است و یک بازی بسیار سرگرم‌کننده‌ی بتل رویال اما با مینی گیم‌های مختلف جذاب است و قرار نیست در آن با اسلحه‌ و تیراندازی به سراغ دیگر بازیکنان بروید. این بازی به‌واسطه‌ی مینی گیم‌های جذاب، طراحی هنری دوست‌داشتنی، طراحی مراحل خلاقانه و چرخه‌ی گیم‌پلی سریع توانسته به یکی از بازی‌های موفق و سرگرم‌کننده‌ی رایگان سال‌های اخیر تبدیل شود.

The Sims 4

 

سیمز نام به‌شدت آشنایی میان بازیکنان است و احتمالاً معروف‌ترین بازی شبیه‌ساز زندگی است که سالیان زیادی در صنعت حضور داشته و الهام‌بخش بازی‌های زیادی بعد از خود بوده است. سیمز ۴ (Sims 4) اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و سپس در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی کنسولی آن برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به انتشار رسید. این بازی در اواخر سال ۲۰۲۲ به یک بازی رایگان تبدیل شد و تمرکز درآمد و سودآوری خود را حول خرید محتوای قابل‌ دانلود مختلفی که پس از آن برای بازی منتشر شده است، قرار داده است. به همین خاطر، شما می‌توانید بازی پایه و اصلی را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید و به این طریق به دنیای این بازی شبیه‌ساز زندگی قدم بگذارید.

Path of Exile

 

بگذارید تنوع آثار این فهرست را بیشتر کنیم و اکنون به سراغ یک بازی اکشن نقش‌آفرینی آنلاین رایگان برویم. درست حدس زده‌اید، منظورم بازی Path of Exile است که وقایع آن درون یک جهان فانتزی تاریک به نام Wraeclast جریان دارد. این بازی اکشن نقش‌آفرینی آنلاین طیف وسیعی از گزینه‌های سفارشی‌سازی و ساخت بیلد‌های مختلف را ارائه می‌دهد و اگرچه بازی همیشه آنلاین است اما آن دسته از بازیکنانی که به بازی‌هایی مانند دیابلو عادت دارند، می‌توانند به‌راحتی آن را به‌صورت انفرادی تجربه کنند و در دخمه‌ها و سیاهچال‌های آن کاوش کنند. برای طرفداران آثار فانتزی به‌خصوص فانتزی تاریک، تجربه‌ی رایگان Path of Exile قطعاً می‌تواند ارزشمند باشد. به‌خصوص با توجه به اینکه بازی دوم این مجموعه یعنی Path of Exile 2 هم قرار است به‌زودی منتشر شود.

Rec Room

 

Rec Room یک بازی آنلاین چندنفره کلان واقعیت مجازی با سیستم یکپارچه ساخت بازی است که توسط استودیو Against Gravity توسعه و منتشر شده است. به‌عنوان یک بستر اجتماعی و بروز خلاقیت، Room Rec تعدادی فضاها و فعالیت‌های اجتماعی را برای شرکت در آن‌ها فراهم می‌کند، بازی‌هایی برای بازی کردن وجود دارد و محتوا به‌طور مداوم توسط جامعه‌ای که مینی‌گیم‌ها و فعالیت‌های خود را تولید می‌کنند، به‌روزرسانی می‌شود. این عنوان برای ملاقات با افراد جدید و لذت بردن با دوستان لذت‌بخش است و حتی هدست واقعیت مجازی در اختیار دارید، می توانید آن را در قالب یک اثر واقعیت مجازی هم تجربه کنید.

War Thunder

 

بازی War Thunder یک بازی چندنفره‌ی نبرد وسایل نقلیه‌ای رایگان است که توسط استودیو Gaijin Entertainment تولید و منتشر شده است.این بازی ابتدا در اواخر ۲۰۱۲ و اوایل ۲۰۱۳ به‌عنوان یک بتا آزاد در دسترس قرار گرفت اما نسخه‌ی کامل و رسمی آن در دسامبر ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. از نکات قابل‌توجه و ارزشمند این بازی می‌توان به قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) اشاره کرد. War Thunder به‌عنوان  یک بازی مبارزه‌ای با وسایل نقلیه حالت‌های بسیار متنوعی را برای بازیکن در نظر گرفته است؛ از نبردهای آرکید و جنگ‌های واقعی‌تر تا بازسازی درگیری‌های تاریخی واقعی. War Thunder به شما این امکان را می‌دهد که پشت فرمان وسایل نقلیه متعددی اعم از قایق، هواپیما، تانک و وسایل نقلیه دیگر بنشینید و آن‌ها را کنترل کنید.

World of Tanks

 

بازی World of Tanks یکی از دیگر بازی‌های ژانر بازی مبارزه‌ای با وسایل نقلیه است اما جنس تجربه‌ی آن تفاوت‌هایی با بازی قبلی دارد. اگر به دنبال تجربه‌ی یک بازی دیگر در این ژانر هستید که گیم‌پلی آن تجربه‌ای آرکیدتر یا تفننی‌تری در مقایسه با War Thunder داشته باشد، این بازی MMO شما را دقیقاً به نبرد هیجان‌انگیزی می‌برد که دو ارتش با تانک‌های خود رقم زده‌اند. در این بازی تانک‌های مختلفی را از جنگ‌های گذشته فرماندهی و هدایت کنید و پیروزی ارتش خود را رقم بزنید.

Rocket League

 

ترکیب وسایل نقلیه با ورزش فوتبال در یک بازی سریع بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. این بازی فوتبالی با حرکت‌های سریع وسایل نقلیه توجه جهانیان را به خود جلب کرد و توانسته از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۵ تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون فروش داشته و بیش از ۴۰ میلیون کاربر به تجربه‌ی آن پرداخته‌اند و البته در این سال‌ها تحسین‌ها و جوایز بسیاری را دریافت کرده است. به‌روزرسانی‌های مکرر بازی و حالت‌های آن و همچنین اضافه‌شدن نقشه‌ها و وسایل نقلیه جدید از دلایل تداوم استقبال از این بازی است. با مسابقات دیوانه‌وار و سریع و جامعه‌ای از مخاطبان پرشور می‌توانید ساعت‌ها خود را سرگرم بازی راکت لیگ کنید.

Overwatch 2

 

بعد از موفقیت‌های فوق‌العاده‌ی اورواچ در سال ۲۰۱۶، کاملاً قابل‌انتظار بود که بلیزارد دنباله‌ای برای این اثر تحسین‌شده‌ی خود توسعه دهد. اورواچ ۲ یک بازی شوتر اول شخص آنلاین تیم محور است که در آن شخصیت‌ها و قهرمان‌های مختلف اهمیت فراوانی دارند. اورواچ ۲ حالت‌های کوآپ جدیدی به بازی اضافه کرده، اندازه‌‌ی تیم‌ها و نقشه‌های را دوباره بازسازی کرده است و البته طبق انتظار قهرمان‌ها و شخصیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است که از طریق سیستم جدید بتل پس پیاده‌سازی‌شده در آن در دسترس خواهند بود. سبک بازی خود را تعیین و قهرمان خود با قابلیت‌های منحصر‌به‌فردش را از فهرست ۳۵ قهرمان فعلی بازی انتخاب کنید و وارد دنیای هیجان‌انگیز و جذاب بازی اورواچ ۲ شوید.

منبع: IGN

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار