بازیگیمینگ

بهترین بازی های سال 2022 تا به اینجا ؛ با برترین بازی های جدید سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

تا همین‌جا از سال 2022 می‌توان ادعا داشت که جدیدترین بازیهای منتشر شده، از برترین و چشمگیرترین عناوین سال به شمار می‌آیند. از جمله بازی های جدید سال ۲۰۲۲ که امتیاز بسیار خوبی نیز دریافت کردند می‌توان به عناوینی مانند Elden Ring و Horizon Zero Dawn اشاره کرد. تا انتهای این مطلب با معرفی بهترین بازی های 2022 همراه ماباشید.

چه دلیل آن تغییر زمان انتشار باشد، چه اتکای کمتر بر روی بازار خرده فروش‌ها و چه تاخیر به دلیل شیوع پاندمی، ماه‌های اولیه سال 2022 به طوفانی بی‌نقص در انتشار بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. ما در سرزمین Lands Between (سرزمین بازی الدن رینگ) قدم گذاشتیم، زبان‌های مخفی را رمز گشایی کردیم (مربوط به بازی Tunic)، حتی در قرن 31 نیز دست به اکتشاف زدیم (بازی هورایزن غرب ممنوعه). با اینکه از ترافیک ابتدایی انتشار بازی‌ها گذشته‌ایم، اما همچنان چند مورد از بهترین بازی های 2022 دست نخورده باقی مانده‌اند. همچنین بعضی از بازی های جدید سال ۲۰۲۲ به حدی عظیم بودند که نمی‌شد آن‌ها را در همان چند دور ابتدایی به اتمام رساند.

بنابراین ما این وظیفه را برعهده گرفتیم که عناوین خوب و بد امسال را از یکدیگر جدا کنیم؛ یعنی به معرفی بازی‌هایی بپردازیم که در سال 2022 بسیار جاه‌طلبانه و بلند پروازانه ظاهر شدند. سعی می‌کنیم این لیست را در طول سال 2022 آپدیت نگه‌داریم. پس با معرفی جدیدترین و برترین بازیهای سال 2022 همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

جدیدترین و بهترین بازی های 2022

جدیدترین و بهترین بازی های 2022

بدون هیچ تاخیری به سراغ معرفی برترین بازیهای سال 2022 می‌رویم.

01. بازی Tiny Tina’s Wonderlands | جدیدترین بازیهای 2022

 

از جمله بازی های جدید 2022 کنسول می‌توان به Tiny Tina’s Wonderlands اشاره کرد. این عنوان یک بازی شوتر اول شخص در سبک اکشن و نقش آفرینی به حساب می‌آید که توسط استودیو Gearbox Software توسعه یافته و زیر نظر کمپانی 2K Games منتشر شده است. این بازی یک اسپین آف در سری Borderlands و ادامه Borderlands 2: Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep محسوب می‌شود. بازی Tiny Tina’s Wonderlands برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S در مارس 2022 منتشر شد. این بازی بر روی پلتفرم PC توانست امتیاز متاکریتیک 80 را کسب کند.

02. بازی NORCO | برترین بازیهای سال 2022

 

نورکو بنا به دلایل زیادی از بازی‌های دیگر این لیست متمایز است: این بازی یک تصویر زیبا و صادقانه از جنوب لوئیزیانا، یک روایت علمی-تخیلی مبتکرانه و دیستوپیایی، و یک انتقاد شدید از روایت آسیبی است که صنعت نفت به جامعه وارد کرده. بازی نورکو که توسط استودیو Geography of Robots ساخته شده، تفسیری از نورکو در لوئیزیانا است؛ شهری واقعی که نام آن مخفف شرکت پالایش نیواورلئان بوده و محل مجتمع تولیدی شل (Shell) محسوب می‌شود. نورکو به‌عنوان یک ماجراجویی در سبک اشاره و کلیک، به آرامی شما را درگیر ماجرای خود می‌کند؛ ماجرایی که در آن شخصیت اصلی با نام «کی» (Kay)، پس از مرگ مادرش به خانه دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد. نورکو یک داستان در سبک رئالیسم جادویی با عناصر اسرارآمیز است، اما دز عین حال به طور محکم در حس واقعیت ریشه دارد؛ ترکیبی از ژانرها که مطمئن باشید به تعادل رساندن آن کار راحتی نیست، اما این استودیو از پس آن برآمده است.

روایت ساده و پازل‌هایی که با عناصر محیطی ترکیب می‌شوند، به همراه مکانیزم منحصر به فردی که گیم پلی نورکو به همراه دارد، داستان را طوری به سرعت پیش می‌برد که برای توقف و تفکر اتفاقات عجیب آن نیز وقت خواهید داشت. این بازی برای سیستم عامل مک و ویندوز در دسترس است.

03. بازی Tunic | بازی های جدید سال ۲۰۲۲

بعضی از بازی‌ها سعی دارند از دل ابهام، معنا استخراج کنند. تونیک یکی از همین بازی‌هاست.

 

پژواک بازی‌های Myst، The Witness و Legend of Zelda را می‌توانید در بازی‌ای که توسط اندرو شولدیس (Andrew Shouldice) ساخته شده، مشاهده کنید. تونیک همچنین با بازی Fez که محصول سال 2012 است نیز مقایسه می‌شود؛ زیرا این بازی هم از زبان نوشتاری منحصربه‌فرد خود برای گیج کردن، فریب دادن و در نهایت هدایت بازیکنان به سمت اسرار بزرگ خود استفاده می‌کرد. مبارزات در این بازی می‌تواند خنده‌دار شود؛ به‌ویژه در طول باس‌فایت‌های آخر. طراحی بعضی مراحل نیز طوری صورت گرفته که به شما اجازه نمی‌دهد استراحت کنید! اما تمایل آن به اعتماد به هوش بازیکن، صبر و مهمتر از همه، تشنگی برای اکتشاف، بازی Tunic را به یک ماجراجویی استادانه تبدیل می‌کند.

بازی Tunic برای سیستم عامل مک، ویندوز و کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار دارد.

04. بازی Elden Ring | برترین بازیهای سال 2022

عناوین زیادی سعی کرده‌اند از عظمتی که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای اکتشاف رو به روی شما می‌گذارد تقلید کنند، اما Elden Ring اولین بازی‌ای است که واقعاً موفق شده به این مهم دست پیدا کند. با وجود داشتن سرزمینی که گشتن کامل در آن سال‌ها طول می‌کشد، این بازی همان چیز است که ما از استودیو From Software انتظار داشتیم: اسرارآمیز، غیرقابل نفوذ و در نهایت پاداش دهنده. اما تله‌های دنیای باز آن، بسیاری از بی‌رحمی‌های عناوین قبلی این استودیو (سری دارک سولز) را مجدداً نشان می‌دهد. در این بازی، به هیچ وجه از چالش‌ها کاسته نشده، بلکه پیشرفت فزاینده‌ای نسبت به نسخه‌های قبلی داشته که شما را تشویق می‌کند با زور به جلو بروید. برای مطالعه بررسی بهترین بازی های ۲۰۲۲ که قطعا Elden Ring شامل آن می‌شود، می‌توانید سری به این صفحه بزنید.

اگر برای تبدیل شدن به یک شخصیت کاملا جدید با قدرت‌های قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر، به مدت 12 ساعت در گوشه‌ای دور از نقشه بازی، خود را غرق بازی و کسب تجربه کردید، اصلا چیز عجیب و غیرمعمولی نیست! بازی Elden Ring یک تجربه شگفت‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد. برای آشنایی و مشاهده تریلر بهترین بازی های 2022 مانند الدن رینگ، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

05. بازی Lost Ark | بهترین بازی های 2022

 

Lost Ark را می‌توان یک شاهکار چشمگیر به حساب آورد. طراحی فوق‌العاده کلاس‌های شخصیتی و گیم‌پلی عالی ARPG آن در حال حاضر برای متمایز کردن آن از بسیاری از بازی‌های امسال کافی است. اما در کنار همه این موارد، این بازی یک معدن طلا از نظر محتوا نیز محسوب می‌شود. این بازی MMO که ابتدا در سال 2019 در کره عرضه شده بود، در سال 2022 در اروپا و آمریکای شمالی انتشار یافت. پس از عرضه بازی، محتواهای بسیاری در دسترس گیمرها قرار گرفت؛ اتفاقی که در این ژانر بسیار نادر محسوب می‌شود. در حالی که Lost Ark در حال حاضر به خودی خود بسیار ارزشمند است، استودیو Smilegate قول محتواهای جذاب و کلاس‌های جدید بیشتری را در آینده نزدیک داده است. با این تفاصیل به نظر می‌رسد که هنوز ماجراجویی‌های هیجان انگیزی در پیش روی این بازی قرار دارد. بازی Lost Ark برای پلتفرم PC در دسترس است.

06. بازی Strange Horticulture | جدیدترین بازیهای 2022

 

در بازی Strange Horticulture شما نقش فروشنده گیاه را دارید. اگرچه گیاهان ممکن است معمولی به نظر برسند، اما ماجرای دیگری پشت هر یک از این گیاهان است. گیاهانی وجود دارند که افراد را شجاع می‌کنند و گیاهانی نیز هستند که مردم را به سمت مرگ فریب می‌دهند. برخی به منظور افزایش تمرکز استفاده شده و برخی برای مسموم کردن دشمنان شما هستند. Strange Horticulture یک بازی ساده است که مراحل آن با نهایت دقت به جزئیات پیش می‌رود. در راه اندازی این فروشگاه گیاهی، داستانی عجیب و غریب از طریق شایعاتی که مشتریان پخش می‌کنند و گیاهانی که از طریق نقشه درون بازی پیدا می‌شوند، آشکار می‌شود. بازی Strange Horticulture کوتاه است و برای اتمام آن حداکثر 5-6 ساعت زمان نیاز دارید؛ اما این عنوان یکی از تاثیرگذارترین و بهترین گیم های جدید در سال 2022 به حساب می‌آید. Strange Horticulture برای پلتفرم PC در دسترس قرار دارد.

 07. بازی Total War: Warhammer 3 | بهترین بازی های 2022

 

بعضی بازی‌ها جاه طلبانه هستند، بعضی نیز به جاه طلبی معنی می‌دهند. بازی Total War: Warhammer 3 در دسته دوم قرار می‌گیرد! نقشه‌های این بازی از نسخه‌های قبلی بزرگ‌تر شده و 8 گروه متنوع در آن حضور دارند که عجیب‌تر و باشکوه‌تر از قبلی‌ها به حساب می‌آیند. Total War: Warhammer 3 بسیار عجیب است، زیرا به موفقیت نسخه‌های قبلی کاری ندارد. در عوض هرجا که لازم ببیند، سفره دل خود را باز می‌کند! این بازی قبل از اینکه بازیکنان را به سرزمین مادری خود بازگرداند تا با جالوت‌های بیمار و اربابانِ شیاطینِ در حال تغییر شکل بجنگند، به قلمروهای اثیری Chaos Realms می‌برد. با این بازی نیز به نظر مسیر بسیار دراز و هیجان انگیزی را در پیش داریم، زیرا قرار است DLCهای طولانی و داستانی برای آن عرضه شود.

08. بازی Horizon Forbidden West | جدیدترین بازیهای 2022

 

دنباله بازی کم‌نظیر پسا آخرالزمانی Horizon Zero Dawn (که در سال 2017 منتشر شده بود) همین حالا نیز یکی از بهترین بازی های 2022 است. Horizon Forbidden West بخش اعظمی از چیزهایی که بازی اول را تبدیل به عنوانی به یادماندنی کرده بود، در اختیار دارد. حتی اکنون امکانات بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد: شهرک‌ها، سلاح‌ها و گزینه‌های نقلیه بیشتر. بازی در ابتدا شروع کندی دارد و ممکن است کمی طول بکشد تا برخی از ابزارهای خلاقانه‌تر خود را معرفی کند. اما با باز کردن قفل ابزارها و سلاح‌ها، هر لحظه بهتر و بهتر می‌شود. در پایان، Aloy می‌تواند از روی کوه‌ها پرواز (Glide) کرده، عمیق‌ترین دریاها را شنا و نقاط دیدنی آمریکا را در امتداد ساحل غربی کشف کند. دنیای باز فوق‌العاده این بازی مانند یک هدیه ارزشمند به نظر می‌رسد که به راحتی می‌توان ساعت‌ها در کاوش در هر گوشه از این جهان زیبا غرق شد. در همین حال، شخصیت‌نویسی و جهان سازی بازی، تمدنی را به شما معرفی می‌کند که ارزش نجات دارد. بازی Horizon Forbidden West برای کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر شده است.

09. بازی OlliOlli World | بهترین بازی های 2022

 

در ادامه معرفی بازی های ۲۰۲۲ به یک عنوان عجیب اما جذاب می‌رسیم! بازی OlliOlli World که توسط استودیو Roll7 ساخته شده، سریع، رنگارنگ و یک چالش واقعی به حساب می‌آید؛ این بازی جشنی باشکوه است که به اسکیت بورد و فرهنگ آن مربوط می‌شود. OlliOlli World بسیار بامزه و در عین حال جدی است. همچنین به Adventure Time شباهت بیشتری دارد تا بازی Tony Hawk’s Pro Skater. در یک لحظه، رو به روی آدم‌فضایی‌هایی که در لباس زیرشان درحال رقصیدن هستند، در حال انجام حرکات هستید و در لحظه دیگر، با یک خرس در تیوب روی رودخانه مسابقه می‌دهید! این بازی اگرچه ممکن است احمقانه به نظر بیاید، اما بسیار سخت است. برای انجام حرکت اکسل، باید روی دکمه‌ها و زمان‌بندی تسلط کامل داشته باشید؛ زیرا آستانه قدرت و تحمل شما تحت آزمایش قرار می‌گیرد!

OlliOlli World بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، رایانه شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ در دسترس است.

10. بازی Dying Light 2 | جدیدترین بازیهای 2022

 

بازده همه جانبه در Dying Light 2 Stay Human نیاز به سرمایه گذاری نسبتاً سختی دارد. حتی قابلیت‌هایی که به مرور در بازی آزاد می‌کنید هم به روند کند داستانی کمک خاصی نمی‌کند. در عوض، انجام حرکات پارکور در گیم پلی اول شخص جذابیت بسیاری دارد. هر چقدر هم که زمان زیادی را در شهر وسیع و قرنطینه‌شده ویلدور سپری کنید، هیچ وقت حوصله‌تان سر نخواهد رفت. به‌عنوان یک بازی نقش‌آفرینی، آیدن کالدول به لطف چندین شاخه داستانی، تصمیم‌هایی که پیامدهای غیرقابل برگشتی دارد و دو نمودار آپگرید جذاب که دیدن توانایی‌های ورزشی او را هیجان‌انگیزتر می‌کند، به شخصیتی جذاب و قدرتمند تبدیل می‌شود. حتی تماشا کردن حرکات او به تنهایی لذت بخش است، چه برسد به اینکه شما کنترل کننده او باشید!

Dying Light 2 بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، رایانه شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر شده و یکی از برترین بازیهای سال 2022 به حساب می‌آید.

سخن پایانی

به طور کلی در این مطلب سعی کردیم تا مروری بر برترین و جدیدترین بازیهای سال 2022 داشته باشیم. با اینکه هنوز 6 ماه از سال 2022 گذشته، اما خوشبختانه عناوین بزرگی تا این لحظه منتشر شده‌اند که تمام کردن هر یک به ساعت‌ها زمان نیاز دارند؛ بازی‌هایی مثل Elden Ring یا هورایزن غرب ممنوعه که طرفداران از پیش انتظار انتشار آن را می‌کشیدند. اما در این بین عناوینی هم مانند Tunic وجود دارند که مانند دو بازی نام برده شده تبلیغات وسیع نداشتند، اما ارزش آن‌ها کمتر نیست. چه بسا این عناوین تاثیر عمیق‌تر و لذتی فزاینده‌تر بر مخاطب بگذارند. پس هیچ کدام از عناوین نام برده شده در فهرست بازی های جدید سال ۲۰۲۲ را از دست ندهید.

نظر شما درمورد لیست بهترین بازی های 2022 چیست؟ جای چه عناوینی در فهرست بازی های جدید سال ۲۰۲۲ خالی است؟ می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار